Skocz do zawartości

Montaż telewizora na ścianie


adi5515

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam. Przymierzam się do powieszenia na ścianie telewizora 55 cali. Ściana jest zbudowana z płyt k-g a zaraz za nią w miejscu w którym ma być się wieszak znajduje się wykonany przeze mnie metalowy stelaż. Wieszak  jest regulowany i umożliwia odsunięcie telewizora od ściany o 60cm. I tutaj pytanie czym przymocować wieszak do wykonanego przeze mnie stelaża(załącznik). Blacha na nim ma średnicę 3mm. Na zdjęcia załączam obrazowa sytuację oraz to jak wygląda wykonany przeze mnie stelaż. Z góry dziękuję za porady :)

received_2187476381535430.png

received_2727528993927805.png

received_255295588513629.png

Edytowano przez adi5515 (zobacz historię edycji)
Napisano
17 godzin temu, adi5515 napisał:

Blacha na nim ma średnicę 3mm

Chyba grubość?

 

Ojojoj, chyba nie przemyślałeś do końca przez montażem GK..

 

Trochę chyba za cienkie aby nagwintować fi 10mm, ale może się mylę?

Tak byłoby najprościej, ale wydaje mi się, że mało "mięsa" na gwint.

Taki telewizor trochę waży.

 

Jest tam jakieś miejsce za tą blachą, żeby włożyć rękę?

Jak tak to można przewiercić na wylot i złapać po drugiej stronie nakrętką lub przełożyć śrubę 10-tkę lub 12-tkę.

Możliwe, że trzeba będzie zniszczyć kawałek GK żeby tam się dostać (potem naprawić)

 

Inna opcja - zaznaczyć otwory, wydrążyć w tych miejscach GK z większym zapasem,

przyspawać od czoła do tej blachy nakrętki (lub odpowiednio długie śruby - może być łatwiej)

wkręcić śrubę lub nakrętki,  trochę może się ściana osmalić przy spawaniu.

 

Nic innego nie przychodzi mi do głowy...

 

 

1 minutę temu, MrTomo napisał:

Jak tak to można przewiercić na wylot i złapać po drugiej stronie nakrętką lub przełożyć śrubę 10-tkę lub 12-tkę

PS

ta opcja byłaby lepsza, bo można by zrobić szersze otwory i w razie czego przesunąć śrubę ciut w poziomie lub pionie (oraz użyć podkładki)

Napisano (edytowany)
18 minut temu, MrTomo napisał:

Chyba grubość?

 

Ojojoj, chyba nie przemyślałeś do końca przez montażem GK..

 

Trochę chyba za cienkie aby nagwintować fi 10mm, ale może się mylę?

Tak byłoby najprościej, ale wydaje mi się, że mało "mięsa" na gwint.

Taki telewizor trochę waży.

 

Jest tam jakieś miejsce za tą blachą, żeby włożyć rękę?

Jak tak to można przewiercić na wylot i złapać po drugiej stronie nakrętką lub przełożyć śrubę 10-tkę lub 12-tkę.

Możliwe, że trzeba będzie zniszczyć kawałek GK żeby tam się dostać (potem naprawić)

 

Inna opcja - zaznaczyć otwory, wydrążyć w tych miejscach GK z większym zapasem,

przyspawać od czoła do tej blachy nakrętki (lub odpowiednio długie śruby - może być łatwiej)

wkręcić śrubę lub nakrętki,  trochę może się ściana osmalić przy spawaniu.

 

Nic innego nie przychodzi mi do głowy...

 

 

PS

ta opcja byłaby lepsza, bo można by zrobić szersze otwory i w razie czego przesunąć śrubę ciut w poziomie lub pionie (oraz użyć podkładki)

Tak tak chodzi o grubość, przepraszam. Niestety brak możliwości przyspawania nakrętek jak i brak możliwości włożenia ręki z tyłu gdyż ściana już zamknięta. Wstępnie właśnie myślałem nad przegwintowaniem lecz dopiero po czasie uświadomiłem sobie ze 3 mm to jednak za mało 

Edytowano przez adi5515 (zobacz historię edycji)
Napisano

Trzeba by było użyć długich  wkrętów z kołkiem rozporowym tak aby kołek rozporowy był osadzony w ścianie a potem wkrętem przykręcić wieszak. Coś na ten wzór kołki

543300_1.jpg

kolki%20rozporowe%20ramowe%20przetykowe%

 

 

 

 

 

Napisano
3 minuty temu, mhtyl napisał:

Trzeba by było użyć długich  wkrętów z kołkiem rozporowym tak aby kołek rozporowy był osadzony w ścianie a potem wkrętem przykręcić wieszak. Coś na ten wzór kołki

543300_1.jpg

kolki%20rozporowe%20ramowe%20przetykowe%

 

 

 

 

 

Właśnie teraz już za późno na takie rozwiązanie gdyż ściana zamknięta. Niestety przez pośpiech nie przemyślałem tej sytuacji i teraz mam problem :/

1 minutę temu, joks napisał:

jak masz ta blachę z tyłu regipsa na styk do regipsu to Farmery wystarczą...

Tak, blacha jest zaraz za płyta gipsowa. Tylko czy Farmery będą wystarczającym rozwiązaniem. Bo wieszak będzie regulowany i chodzi głównie o to że w sytuacji odsunięcia od ściany będzie działać na to mocowanie zupełnie inna siła niż w przypadku gdyby telewizor byl zawieszony nie ruchomo. Dlatego zależy mi żeby zrobić to dobrze i żeby być pewnym że nic nie puści 

Napisano

Jeszcze jedno mi przyszło do głowy

są śruby, które wkręcasz w ścianę w kołek rozporowy zakończone zwykłym gwintem.

Tylko trochę z tym byłoby zabawy...

 

Napisano
2 minuty temu, adi5515 napisał:

Właśnie teraz już za późno na takie rozwiązanie gdyż ściana zamknięta. Niestety przez pośpiech nie przemyślałem tej sytuacji i teraz mam problem :/

Nic nie jest za późno. Po prostu musisz zaopatrzyć się w długie wiertło, takie aby przeszło przez zabudowę i jeszcze miało zapas aby wywiercić dziurę pod kołek w ścianie. Nic  nie musisz rozwalać i wycinać, wiercisz otwory w odpowiednim rozstawie, wkładasz kołki potem przykręcasz wieszak i finito. Im  kołek głębiej wejdzie w ścianę tym lepiej będzie trzymał i wkręt co najmniej M8 lub M10. 

Napisano
Przed chwilą, MrTomo napisał:

Jeszcze jedno mi przyszło do głowy

są śruby, które wkręcasz w ścianę w kołek rozporowy zakończone zwykłym gwintem.

Tylko trochę z tym byłoby zabawy...

 

Mógłbym prosić o jakiej przykładowe zdjęcie jak to wygląda? 

Napisano
1 minutę temu, MrTomo napisał:

Jeszcze jedno mi przyszło do głowy

są śruby, które wkręcasz w ścianę w kołek rozporowy zakończone zwykłym gwintem.

Są to wkręty/szpilki gwintowane

wdg10x140.jpg

Napisano
2 minuty temu, mhtyl napisał:

Po prostu musisz zaopatrzyć się w długie wiertło, takie aby przeszło przez zabudowę i jeszcze miało zapas aby wywiercić dziurę pod kołek w ścianie.

Robisz tak, pakujesz albo zwykły długi wkręt na kołek rozporowy albo ten z gwintem i po kłopocie.

Napisano

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Myślę że przegwintuje blachę która przygotowałem na 8 śrub M8/M10 (4na dole i 4na górze wieszaka) a do tego zastosuje 6 tych długich kołków między śrubami. Jak myślicie wytrzyma? 

Napisano
11 minut temu, MrTomo napisał:

image.png.f37031c3c3f2269071d2d5b71b33eaa9.png

 

Przecież to samo pokazałem co Ty, czy coś nie tak?

9 minut temu, mhtyl napisał:

Są to wkręty/szpilki gwintowane

wdg10x140.jpg

 

Napisano

Niee, dlaczego?

tylko uśmiechnąłem się, bo wstawiłem to samo ciutek wyżej

:D

 

7 minut temu, adi5515 napisał:

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Myślę że przegwintuje blachę która przygotowałem na 8 śrub M8/M10 (4na dole i 4na górze wieszaka) a do tego zastosuje 6 tych długich kołków między śrubami. Jak myślicie wytrzyma? 

zastosuj tylko 4-6  tych długich kołków i zobacz jak trzyma.

Jak nie będzie to wtedy gwintuj... 

Napisano
9 minut temu, adi5515 napisał:

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Myślę że przegwintuje blachę która przygotowałem na 8 śrub M8/M10 (4na dole i 4na górze wieszaka) a do tego zastosuje 6 tych długich kołków między śrubami. Jak myślicie wytrzyma? 

To już lepsze od gwintowania blachy 3mm będą Molly M6.

Śruba słabsza od M8/10 ale można ich dać więcej.

Z mocnych kołków nie rezygnuj.

Napisano
2 minuty temu, MrTomo napisał:

Niee, dlaczego?

tylko uśmiechnąłem się, bo wstawiłem to samo ciutek wyżej

:D

No też zauważyłem :) ale coś sie pieprzy bo niby przychodzi powiadomienie że ktoś coś napisał wklejam moją wypowiedź a nowych wypowiedzi  nie widać,  muszę wyjść z tematu i wejść  ponownie aby zobaczyć nowo napisane posty.

Myślałem, że coś sknociłem ale uspokoiłeś moją zszarpaną duszę :)   

  • 4 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Ja mam telewizor Philips, ale nie piszę tego po to by się chwalić czy coś.

Chodzi mi, że najlepiej jest chyba jak tv jest zgodny ze standardem VESA czy jakoś tak.

Wieszaków wtedy do wyboru do koloru i sama robota nie nastręcza zbytnich trudności.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...