Skocz do zawartości

Wypełnienie pustki powietrznej w ścianie


Recommended Posts

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Ściana, warstwy od środka: beton komórkowy lub pustaki ceramiczne 24 cm, pustka powietrzna 5 cm, cegła silikatowa 12 cm, styropian 5 cm, siding pcw 1 cm.

Pytanie: czy w pustkę powietrzną można wpompować granulat styropianu, nie stwarzając tym problemów w funkcjonowaniu ściany?

Pytanie 2: czy w tej ścianie okna i drzwi można zamontować w warstwie nośnej tj betonie komórkowym / pustakach ceramicznych, a glify ocieplić styropianem?

Link do komentarza

Glify należy ocieplić styropianem, tyle, ze będzie miał max 5 cm.

Wracając do wypełnienia - jest kilka rodzajów materiałów termoizolacyjnych ale trzeba mieć kontrole nad ciągłością izolacji. Zawsze taka pustka wypełniona materiałem termoizolacyjnym to lepsze rozwiązanie niż powietrze.

Lepszym ale droższym rozwiązaniem jest metoda ocieplenia BSO (ETICS)  czyli "doklejenie" styropianu na zewnątrz w rozwiązaniu systemowym  - czyli od A do Z od jednego producenta.

 

Czy ściana jest już otynkowana na zewnątrz?

 

Link do komentarza

Ja ocieplam taką ścianę styropianem  na zewnątrz - ale ze szczeliną wentylacyjną 5 cm lub 3 cm - takie akurat miałem w nadmiarze plyty styropianowe (nawiew na dole,  wywiew u góry co ok metr otworami o śr. 5 cm (nawiewy z możliwością blokowania powietrza). Klejenie pianką.

Ale to mój eksperyment - i na moją odpowiedzialność. W zimie na części budynku zdał egzamin. Ale to dopiero część eksperymentu.

Po co szczelina wentylacjna? - żeby się para z wewnątrz nie skraplała na zewnątrz ściany zewnętrznej.

 

Przeciwwskazania tej metody - przede wszystkim pracochłonność i koszt. Plus - szczelność i suchość. I możliwość zastosowania nawet tynku nieprzepuszczającego parę - chociaż i tak zastosuję ten przepuszczający i wodoodporny.

 

Ale podkreślam - to eksperyment i robię go własnoręcznie 😉

 

Aha - pustki nie wypełniam - węgarki likwiduję i ocieplam, warkocze wymieniłem na piankę (między ościeżnicą a ocieżem), to samo z nadprożem i parapetem (tu grubo - 15 cm).

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dnia 2.10.2018 o 15:59, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Zależy od punktu rosy, jak ktoś nie ma szczeliny i nie ma ocieplonego budynku to mu gdzieś wyjdzie w murze i cóż wtedy. Więcej grzać albo modlić się o nadejście wiosny :)

Z tym "punktem rosy" odnoszę wrażenie, że trochę jest jak z Yeti'm, podobno gdzieś jest... 😉. To złożone zjawisko fizyczne, na którego wystąpienie ma wpływ  wiele czynników jak np. temperatura, ciśnienie pary wodnej, wilgotność, itd.,  ale  jego pojawienie się wcale nie musi oznaczać fatalnych skutków zawilgocenia przegrody. Najważniejsza jest zdolność do odprowadzenia wilgoci w całym bilansie rocznym.  Nie o definicji punktu rosy chciałem napisać, bo to można znaleźć w różnych źródłach,  ale o obecnych trendach, które w sposób praktycznie maksymalny eliminują możliwość zawilgocenia przegrody.

Jak powszechnie wiadomo wilgoć para wodna skrapla się przy "zderzeniu" strumienia z powierzchnią o niższej temperaturze i ten problem dość często występował w budynkach gdzie był ewidentny brak izolacji lub izolacja była zbyt cienka i o słabych parametrach.

W obecnie stosowanych rozwiązaniach projektowych dotyczących ochrony cieplnej przegród budowlanych stosuje się izolację w postaci styropianu grafitowego np. Termo Organika TERMONIUM PLUS fasada, którego współczynnik przewodzenia ciepła lambda wynosi 0,031 W/mK, a 20 cm warstwa tego izolatora to prawie jak ściana o grubości blisko 1 metra wykonana z bloczków betonu komórkowego. Obecny standard projektowania praktycznie do zera eliminuje  ryzyko wykroplenia wilgoci lub też ilość skroplonego kondensatu nie będzie miała żadnego znaczenia w funkcjonowaniu obiektu oraz jego użytkowników.

Nie znaczy to jednak, że  grubość styropianu powyżej 20 cm zwalnia projektującego z analizy pod względem ceiplno-wilgotnościowym, ze szczególnym uwzględnieniem węzłów konstrukcyjnych  czyli tzw. mostków termicznych, które odgrywaj kluczową rolę w temacie ewentualnego wystąpienia punktu rosy. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry,   Przedstawiam Państwu ofertę fimy WOOD-FERT: skup i sprzedaż starego drewna, rozbiórka starych drewnianych domów, stodół.   Oferujemy szeroki asortyment drewnianych produktów: deski, płyty, panele, belki – każdy z nich niesie ze sobą historię i jest gotowy do przyjęcia nowej roli. Od ścian obiciowych po unikalne meble – nasze drewno dodaje charakteru każdemu projektowi.   Masz stodołę, szopę, dom, wiatrak lub inną konstrukcję drewnianą? Skupujemy stare drewno, dając mu nowe życie. Odkryj z nami wartość drzemiącą w Twoich drewnianych konstrukcjach. Jeśli stoisz przed wyborem, co zrobić ze starą konstrukcją drewnianą, wybierz opcję, która przyczynia się do Twojego zysku – sprzedaj nam swoje stare drewno. Działamy na terenie województw: świętokrzyskiego, mazowieckiego, lubelskiego, łódzkiego, małopolskiego, podkarpackiego i śląskiego. Odkupimy Twoje stare deski, belki i inne elementy drewniane. Oferujemy kompleksową rozbiórkę – od dachu, aż po fundamenty. Niezależnie od rozmiaru i kondycji Twojego budynku, gwarantujemy uczciwe wyceny i płatność gotówką.   Od 2016 roku jesteśmy na rynku międzynarodowym, dostarczając starannie wyselekcjonowane, stare drewno, stare deski z Polski. Nasze doświadczenie i położenie pozwalają na dostarczanie drewna, które jest nie tylko estetycznie wyjątkowe, ale i trwałe z zachowaną dozą historii. Jako wiodący specjaliści w obróbce i sprzedaży starego drewna, dostarczamy produkty najwyższej jakości na terenie całej Europy. Nasze unikalne stare deski, płyty, panele i belki doskonale sprawdzą się w projektach wnętrzarskich oraz przy tworzeniu niepowtarzalnych mebli. Nasze bogate doświadczenie na rynku międzynarodowym pozwala nam obsługiwać klientów z różnych zakątków Europy. Elastycznie dostosowujemy się do różnych potrzeb i wymagań, zapewniając kompleksową obsługę – od momentu wyboru materiału, aż po jego dostawę.   https://woodfert.eu/skup-starego-drewna/
    • Tak, to komin systemowy : SKORSTEN PLUS, wykonawca mi go wybrał bo ja się nie znam na tym. Nawet nie wiem, czy jest dobry czy nie. Na tej stronie jest cały jego opis :  https://www.skorsten.pl/skorsten-plus  a tu mały fragment : ...to uniwersalny system kominowy przeznaczony do odprowadzania spalin z urządzeń na każdy rodzaj paliw. Stosowany z kotłami c.o. opalanymi zarówno paliwami stałymi, ciekłymi jak i gazowymi. Jest to najbardziej uniwersalny komin, który pozwala na zastosowanie w większości systemów grzewczych znajdujących się w ofercie rynkowej.   W środku jest ceramiczny wkład w otulinie z wełny mineralnej. A tak wygląda komin w przekroju :   Trzy mniejsze, przekreślone prostokąty to wentylacja.   Ta okładzina na nim, to styropian przyklejony na klej cementowy a na nim jeszcze siatka z włókna szklanego zatopiona chyba w tymże kleju i jako ostatnia warstwa, tynk cienkowarstwowy, częściowo widoczny. Wykonawca postawił mnie przed faktem dokonanym i sam zrobił to ocieplenie komina (używając płyt twardszego styropianu pozostałego po izolacji podłogi) na zewnątrz budynku ponad dachówkami, które kończy się jak widać na zdjęciach na poddaszu zaraz pod deskowaniem. Gdzieś powyżej jest zdjęcie jak to wygląda z zewnątrz. Znalazłem jeszcze takie oznaczenie kodowe : EN13063-1 T600 N1 D 3 G50, EN13063-2 T400 N1 W 3 O50 i EN13063-3 T600 N1 D 3 G50 .   Przyznam, że dalej nie wiem czy kontynuować z tą okładziną na poddaszu czy nie ? A co z moim pierwszym pytaniem :  
    • Dawno nie dyskutowaliśmy, a nadarza się okazja.    
    • W Twojej sytuacji kluczowe będzie sprawdzenie, czy budowa zagrodowa faktycznie wchodzi w grę (czy spełniasz / możesz spełnić warunki rolnika) i czy lokalne urzędy nie będą miały zastrzeżeń co do wyłączenia kawałka gruntu z produkcji rolnej w ramach zabudowy zagrodowej. Jeśli nie – wtedy niestety jedynym pewnym rozwiązaniem może być długofalowe czekanie na zmianę planu albo zakup innej działki. Powodzenia w poszukiwaniach i formalnościach!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...