Skocz do zawartości

Podejście kanalizacyjne o dł. 7 metrów


Recommended Posts

Napisano

Podejście ma długość ponad 7 metrów.

Średnica rury odpływowej - 50 mm.

Do rury będzie podłączony zlewozmywak, zmywarka, pralka i prysznic.

 

Pytanie czy te podejście zostało dobrze wykonane?

Nie widzę tam żadnej dodatkowej wentylacji w postaci zaworu napowietrzającego i rewizji, która umożliwi dostęp do wyczyszczenia.

 

AFBA1D9B-E99C-443A-A432-37AD3D7C689D.thumb.png.6961996603ecc1c5f6440368dc9886ed.png97D7DBE4-C295-4C43-A114-93EB16054A3E.thumb.png.2263aa2fdb19e261c699b98c30037838.pngFEB404ED-B817-496B-B413-9CAE3BA3B71C.thumb.png.aafebe0c21c35282b51764d73f275eeb.png

Napisano
1 godzinę temu, Toficjusz napisał:

Podejście ma długość ponad 7 metrów.

Średnica rury odpływowej - 50 mm.

Do rury będzie podłączony zlewozmywak, zmywarka, pralka i prysznic.

 

Pytanie czy te podejście zostało dobrze wykonane?

Nie widzę tam żadnej dodatkowej wentylacji w postaci zaworu napowietrzającego i rewizji, która umożliwi dostęp do wyczyszczenia.

Za mały przekrój do tak wielu urządzeń. Główna nitka powinna być rura 110 a podejścia 50.

Co do rewizji nie stosuje sie raczej, bo  przy odpowiednich czytaj prawidłowych spadkach i załamaniach rur rewizja nie potrzebna, natomiast potrzebny jest pion odpowietrzający całą instalację. Zawór odpowietrzający daje sie wtedy gdy nie ma możliwości wykonania pionu odpowietrzającego.

I jak widzę na fotkach nieporozumieniem totalnym jest  zastosowanie złączek/trójników zaprasowywanych w podłodze. Rury alupexy nie kosztują tyle aby je łączyć z kawałków, są na tyle tanie że można ciągnąć je w całości bez łączeń (szczególnie masz niezła kaszane która widać na zdjęciu nr 2), łączenia powinny być na wierzchu. Za jakiś czas pod wpływem cementu złączki po prostu skorodują i zaczną się przecieki.

Podejścia tez nie są wykonane tak jak powinny być, rura nie może wpadać do głównej nitki pod kątem 90 stopni tak jak to widać na fotce nr 2.

Czym jest połączona rura 32 (biała) z 50 (szara) na fotce nr 1? bo nie wygląda mi to na kolano tylko na jakąś harmonijkę. I nie wiem czy to złudzenie bo nie wydaje mi sie aby rura 50 miała dobry spadek, na fotce wydaje sie jakby biegła do gry w prawnym dolnym rogu fotki.

Napisano
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Za mały przekrój do tak wielu urządzeń. Główna nitka powinna być rura 110 a podejścia 50.

 podejście ma właśnie 50 mm. Czyli dobrze czy źle? 110 ma pion.

 

1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Co do rewizji nie stosuje sie raczej, bo  przy odpowiednich czytaj prawidłowych spadkach i załamaniach rur rewizja nie potrzebna, natomiast potrzebny jest pion odpowietrzający całą instalację. Zawór odpowietrzający daje sie wtedy gdy nie ma możliwości wykonania pionu odpowietrzającego.

a jak się zatka?

Pion jest wyprowadzony ponad dach. Czyli tyle wystarczy? Nie będzie mi z takiego długiego podejścia śmierdzieć?

1 godzinę temu, mhtyl napisał:

I jak widzę na fotkach nieporozumieniem totalnym jest  zastosowanie złączek/trójników zaprasowywanych w podłodze. Rury alupexy nie kosztują tyle aby je łączyć z kawałków, są na tyle tanie że można ciągnąć je w całości bez łączeń (szczególnie masz niezła kaszane która widać na zdjęciu nr 2), łączenia powinny być na wierzchu. Za jakiś czas pod wpływem cementu złączki po prostu skorodują i zaczną się przecieki.

Tam będzie bojler. Może dlatego tak dużo połączeń? Chyba i tak nie można ich wyeliminować całkowicie?

Cementu nie będę tam dawał - pójdę w suchą zabudowę.

 

1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Czym jest połączona rura 32 (biała) z 50 (szara) na fotce nr 1? bo nie wygląda mi to na kolano tylko na jakąś harmonijkę. I nie wiem czy to złudzenie bo nie wydaje mi sie aby rura 50 miała dobry spadek, na fotce wydaje sie jakby biegła do gry w prawnym dolnym rogu fotki.

Jest tam raczej harmonijka.

To złudzenie. Podobno spadek jest. Jak można to najłatwiej sprawdzić?

 

Napisano

To sprawdzenie powinno polegać nie na laniu wody w rurę, tylko na zapewnieniu "gwałtownego" napływu dużej ilości wody w jak najkrótszym czasie i obserwacji jak taki strumień się zachowuje.
Miałem kiedyś przypafek, że przy małym przepływie uznałem, że odprowadzenie wody z pralki jest ok, a przy pierwszym praniu okazało się, że uszczelka w kielichu rury 40 była uszkodzona (źle odlana, z niewielkim ubytkiem) i lało się bokiem...:bezradny:

 

 

Czy będzie tu jeszcze podłogówka?, tzn grzanie podłogowe?

Napisano
7 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Długie podejście przy niewielkim spadku może powodować wysysanie wody z syfonów (np. intensywny odpływ z pralki warto więc na końcu wstawić zawór napowietrzający

Jakby to miało wyglądać? Przecież całe podejście będzie pod podłogą.

6 godzin temu, uroboros napisał:

Czy będzie tu jeszcze podłogówka?, tzn grzanie podłogowe?

Nie będzie grzania podłogowego. Nie będzie też wylewki. Przyjdzie na to sucha zabudowa.

Napisano
2 minuty temu, Toficjusz napisał:

Przyjdzie na to sucha zabudowa.

Tzn? Opisz dokładniej...

Napisano
20 godzin temu, Toficjusz napisał:

 podejście ma właśnie 50 mm. Czyli dobrze czy źle? 110 ma pion.

Pion i główna nitka powinna mieć 110, podejścia 50 wystarcza spokojnie tylko dlaczego te podejścia 50 wiją się jak wąż, powinny iść jak tylko  to możliwe w linii prostej z ewentualnymi łagodnymi załamaniami i powinny być wpięte z główna nitkę pod kątem np 30-45 stopni, nigdy pod kątem prostym.

21 godzin temu, Toficjusz napisał:

a jak się zatka?

Pion jest wyprowadzony ponad dach. Czyli tyle wystarczy? Nie będzie mi z takiego długiego podejścia śmierdzieć?

Jak pisałem, przy dobrym spadku  nie ma możliwości aby sie zatkało, pod warunkiem oczywiście że nie będziecie w kanalizacje wpuszczać jakiś szmat czy worków plastykowych. Rewizję możesz spokojnie zrobić na pionie na parterze.

21 godzin temu, Toficjusz napisał:

Tam będzie bojler. Może dlatego tak dużo połączeń? Chyba i tak nie można ich wyeliminować całkowicie?

Cementu nie będę tam dawał - pójdę w suchą zabudowę.

 

A posadzką z czego jest? ta na której leżą złączki. Złączki mogą być ale nie w przegrodach czy w pod posadzką, tam jakbyś się nie starał zawsze zbierze się jakaś wilgoć która będzie powoli degradować złączki. Najlepszym rozwiązanie było by zastosowanie rozdzielacza i poprowadzenie każdej z osobno rur alupexu do punktu.

21 godzin temu, Toficjusz napisał:

Jest tam raczej harmonijka.

To złudzenie. Podobno spadek jest. Jak można to najłatwiej sprawdzić?

Weź za wczasu wywal tę harmonijkę (to potencjalne źródło zatoru rury)  i zrób podejście z rury 50. Po co takie małe przekroje?

Najprościej spadek sprawdzisz cudownym urządzeniem jakim jest poziomica :) 

Jeszcze małe ale co do owych podejść. Na zdjęcia podejścia ze wszystkich punktów które są wykonane z rury 50 i 32 i które łącza się z 50 powinny łączyć się z rura 110. Ty masz za dużo punktów podłączonych do cienkiej rury i ta rura 50 jest w tym przypadku główną nitką a nie powinno tak być.

Napisano
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Najlepszym rozwiązanie było by zastosowanie rozdzielacza i poprowadzenie każdej z osobno rur alupexu do punktu.

Takie rozdzielacze stosuje się gdy ma się bojler w łazience, który podgrzewa wodę?

 

1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Jeszcze małe ale co do owych podejść. Na zdjęcia podejścia ze wszystkich punktów które są wykonane z rury 50 i 32 i które łącza się z 50 powinny łączyć się z rura 110. Ty masz za dużo punktów podłączonych do cienkiej rury i ta rura 50 jest w tym przypadku główną nitką a nie powinno tak być.

Podejście jest zrobione na całej długości z rury 50 mm.

A gdyby to wyglądała następująco - od kuchni idzie 50 mm (obsługuje zlewozmywak i zmywarkę). Następnie wchodzi do łazienki gdzie średnica jest powiększona np. do 70 mm (dochodzi dodatkowo pralka i prysznic).

Napisano
18 minut temu, Toficjusz napisał:

Takie rozdzielacze stosuje się gdy ma się bojler w łazience, który podgrzewa wodę?

 

Nie. Rozdzielacze stosuje się na zimną wodę i na cwu. Taki rozdzielacz ma plus że w razie jakieś awarii np umywalki w łazience zamykasz zawór na rozdzielaczu i nie masz wody tylko w kranie w umywalce anie w całym domu. Co prawda w takim rozwiązaniu wyjdzie więcej metrów rur ale alupex nie kosztuje tyle co miedź, a po drugie biorąc koszty wszystkich złączek jakie poszły w tą instalację to chyba dużo byś dużo nie przepłacił stosując rozdzielcze do zimnej wody i do cwu. 

Coś takiego jak poniżej.

0d5421a44663bb27c2a0f2ac6935

Albo wersja samoróbka, tylko nie wiem czy sie opłaca takie coś robić.

9c391bded6165c4cb169f18eafa9832f_1000_10

22 minuty temu, Toficjusz napisał:

Podejście jest zrobione na całej długości z rury 50 mm.

A gdyby to wyglądała następująco - od kuchni idzie 50 mm (obsługuje zlewozmywak i zmywarkę). Następnie wchodzi do łazienki gdzie średnica jest powiększona np. do 70 mm (dochodzi dodatkowo pralka i prysznic).

To raczej nie jest podejście tylko główna nitka wraz podejściami z rury 50.

Stopniuje się tak jak to opisałeś, na pewno będzie to lepsze aniżeli całość jest zrobiona z 50, ale  z drugiej strony robisz instalację kanalizacyjna praktycznie raz na całe życie (albo do następnego remontu :)  ) więc lepiej cos tam podkuć, coś wykuć i wcisnąć rurę 110 niż potem pruć całą podłogę i poprawiać. Na tym etapie koszt wykonania/wstawienia rury 110 jest znikomy w porównaniu gdyby przyszło Ci to robić po zakończeniu wszystkich prac.

Napisano
23 minuty temu, mhtyl napisał:

więc lepiej cos tam podkuć, coś wykuć i wcisnąć rurę 110 niż potem pruć całą podłogę i poprawiać. Na tym etapie koszt wykonania/wstawienia rury 110 jest znikomy w porównaniu gdyby przyszło Ci to robić po zakończeniu wszystkich prac.

110 by tam raczej nie weszła - to jest bardzo stary budynek. Strop ma z 8 cm. i nie jest w dobrym stanie. Jakiekolwiek kucie w nim jest bardzo ryzykowne. Dodatkowo przeszkodą jest też duża odległość między kuchnią a pionem w łazience. Która w linii prostej ma około 6 metrów.

Napisano
1 minutę temu, Toficjusz napisał:

Strop ma z 8 cm.

Jeszcze nie spotkałem się ze stropem grubości 8 cm. Nie ma takich stropów, chyba że masz strop łukowy z cegieł ale ja na fotkach widzę, że posadzka jest prosta więc musiałby być  wykonana jakaś wylewka wyrównująca.

Napisano

Wiem, że nie na temat ale ten strop to bomba z opóźnionym zapłonem. Najlepiej aby jakis fachowiec teraz go obejrzał puki nie jest jeszcze za późno .

Natomiast co  do rur to jeżeli nie można kuć to można jest tak ułożyć aby była możliwość ich zamaskowania np pod stelażem który będzie przykryty regipsami.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...