Skocz do zawartości

Podejście kanalizacyjne o dł. 7 metrów


Recommended Posts

Napisano

Podejście ma długość ponad 7 metrów.

Średnica rury odpływowej - 50 mm.

Do rury będzie podłączony zlewozmywak, zmywarka, pralka i prysznic.

 

Pytanie czy te podejście zostało dobrze wykonane?

Nie widzę tam żadnej dodatkowej wentylacji w postaci zaworu napowietrzającego i rewizji, która umożliwi dostęp do wyczyszczenia.

 

AFBA1D9B-E99C-443A-A432-37AD3D7C689D.thumb.png.6961996603ecc1c5f6440368dc9886ed.png97D7DBE4-C295-4C43-A114-93EB16054A3E.thumb.png.2263aa2fdb19e261c699b98c30037838.pngFEB404ED-B817-496B-B413-9CAE3BA3B71C.thumb.png.aafebe0c21c35282b51764d73f275eeb.png

Napisano
1 godzinę temu, Toficjusz napisał:

Podejście ma długość ponad 7 metrów.

Średnica rury odpływowej - 50 mm.

Do rury będzie podłączony zlewozmywak, zmywarka, pralka i prysznic.

 

Pytanie czy te podejście zostało dobrze wykonane?

Nie widzę tam żadnej dodatkowej wentylacji w postaci zaworu napowietrzającego i rewizji, która umożliwi dostęp do wyczyszczenia.

Za mały przekrój do tak wielu urządzeń. Główna nitka powinna być rura 110 a podejścia 50.

Co do rewizji nie stosuje sie raczej, bo  przy odpowiednich czytaj prawidłowych spadkach i załamaniach rur rewizja nie potrzebna, natomiast potrzebny jest pion odpowietrzający całą instalację. Zawór odpowietrzający daje sie wtedy gdy nie ma możliwości wykonania pionu odpowietrzającego.

I jak widzę na fotkach nieporozumieniem totalnym jest  zastosowanie złączek/trójników zaprasowywanych w podłodze. Rury alupexy nie kosztują tyle aby je łączyć z kawałków, są na tyle tanie że można ciągnąć je w całości bez łączeń (szczególnie masz niezła kaszane która widać na zdjęciu nr 2), łączenia powinny być na wierzchu. Za jakiś czas pod wpływem cementu złączki po prostu skorodują i zaczną się przecieki.

Podejścia tez nie są wykonane tak jak powinny być, rura nie może wpadać do głównej nitki pod kątem 90 stopni tak jak to widać na fotce nr 2.

Czym jest połączona rura 32 (biała) z 50 (szara) na fotce nr 1? bo nie wygląda mi to na kolano tylko na jakąś harmonijkę. I nie wiem czy to złudzenie bo nie wydaje mi sie aby rura 50 miała dobry spadek, na fotce wydaje sie jakby biegła do gry w prawnym dolnym rogu fotki.

Napisano
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Za mały przekrój do tak wielu urządzeń. Główna nitka powinna być rura 110 a podejścia 50.

 podejście ma właśnie 50 mm. Czyli dobrze czy źle? 110 ma pion.

 

1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Co do rewizji nie stosuje sie raczej, bo  przy odpowiednich czytaj prawidłowych spadkach i załamaniach rur rewizja nie potrzebna, natomiast potrzebny jest pion odpowietrzający całą instalację. Zawór odpowietrzający daje sie wtedy gdy nie ma możliwości wykonania pionu odpowietrzającego.

a jak się zatka?

Pion jest wyprowadzony ponad dach. Czyli tyle wystarczy? Nie będzie mi z takiego długiego podejścia śmierdzieć?

1 godzinę temu, mhtyl napisał:

I jak widzę na fotkach nieporozumieniem totalnym jest  zastosowanie złączek/trójników zaprasowywanych w podłodze. Rury alupexy nie kosztują tyle aby je łączyć z kawałków, są na tyle tanie że można ciągnąć je w całości bez łączeń (szczególnie masz niezła kaszane która widać na zdjęciu nr 2), łączenia powinny być na wierzchu. Za jakiś czas pod wpływem cementu złączki po prostu skorodują i zaczną się przecieki.

Tam będzie bojler. Może dlatego tak dużo połączeń? Chyba i tak nie można ich wyeliminować całkowicie?

Cementu nie będę tam dawał - pójdę w suchą zabudowę.

 

1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Czym jest połączona rura 32 (biała) z 50 (szara) na fotce nr 1? bo nie wygląda mi to na kolano tylko na jakąś harmonijkę. I nie wiem czy to złudzenie bo nie wydaje mi sie aby rura 50 miała dobry spadek, na fotce wydaje sie jakby biegła do gry w prawnym dolnym rogu fotki.

Jest tam raczej harmonijka.

To złudzenie. Podobno spadek jest. Jak można to najłatwiej sprawdzić?

 

Napisano

To sprawdzenie powinno polegać nie na laniu wody w rurę, tylko na zapewnieniu "gwałtownego" napływu dużej ilości wody w jak najkrótszym czasie i obserwacji jak taki strumień się zachowuje.
Miałem kiedyś przypafek, że przy małym przepływie uznałem, że odprowadzenie wody z pralki jest ok, a przy pierwszym praniu okazało się, że uszczelka w kielichu rury 40 była uszkodzona (źle odlana, z niewielkim ubytkiem) i lało się bokiem...:bezradny:

 

 

Czy będzie tu jeszcze podłogówka?, tzn grzanie podłogowe?

Napisano
7 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Długie podejście przy niewielkim spadku może powodować wysysanie wody z syfonów (np. intensywny odpływ z pralki warto więc na końcu wstawić zawór napowietrzający

Jakby to miało wyglądać? Przecież całe podejście będzie pod podłogą.

6 godzin temu, uroboros napisał:

Czy będzie tu jeszcze podłogówka?, tzn grzanie podłogowe?

Nie będzie grzania podłogowego. Nie będzie też wylewki. Przyjdzie na to sucha zabudowa.

Napisano
2 minuty temu, Toficjusz napisał:

Przyjdzie na to sucha zabudowa.

Tzn? Opisz dokładniej...

Napisano
20 godzin temu, Toficjusz napisał:

 podejście ma właśnie 50 mm. Czyli dobrze czy źle? 110 ma pion.

Pion i główna nitka powinna mieć 110, podejścia 50 wystarcza spokojnie tylko dlaczego te podejścia 50 wiją się jak wąż, powinny iść jak tylko  to możliwe w linii prostej z ewentualnymi łagodnymi załamaniami i powinny być wpięte z główna nitkę pod kątem np 30-45 stopni, nigdy pod kątem prostym.

21 godzin temu, Toficjusz napisał:

a jak się zatka?

Pion jest wyprowadzony ponad dach. Czyli tyle wystarczy? Nie będzie mi z takiego długiego podejścia śmierdzieć?

Jak pisałem, przy dobrym spadku  nie ma możliwości aby sie zatkało, pod warunkiem oczywiście że nie będziecie w kanalizacje wpuszczać jakiś szmat czy worków plastykowych. Rewizję możesz spokojnie zrobić na pionie na parterze.

21 godzin temu, Toficjusz napisał:

Tam będzie bojler. Może dlatego tak dużo połączeń? Chyba i tak nie można ich wyeliminować całkowicie?

Cementu nie będę tam dawał - pójdę w suchą zabudowę.

 

A posadzką z czego jest? ta na której leżą złączki. Złączki mogą być ale nie w przegrodach czy w pod posadzką, tam jakbyś się nie starał zawsze zbierze się jakaś wilgoć która będzie powoli degradować złączki. Najlepszym rozwiązanie było by zastosowanie rozdzielacza i poprowadzenie każdej z osobno rur alupexu do punktu.

21 godzin temu, Toficjusz napisał:

Jest tam raczej harmonijka.

To złudzenie. Podobno spadek jest. Jak można to najłatwiej sprawdzić?

Weź za wczasu wywal tę harmonijkę (to potencjalne źródło zatoru rury)  i zrób podejście z rury 50. Po co takie małe przekroje?

Najprościej spadek sprawdzisz cudownym urządzeniem jakim jest poziomica :) 

Jeszcze małe ale co do owych podejść. Na zdjęcia podejścia ze wszystkich punktów które są wykonane z rury 50 i 32 i które łącza się z 50 powinny łączyć się z rura 110. Ty masz za dużo punktów podłączonych do cienkiej rury i ta rura 50 jest w tym przypadku główną nitką a nie powinno tak być.

Napisano
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Najlepszym rozwiązanie było by zastosowanie rozdzielacza i poprowadzenie każdej z osobno rur alupexu do punktu.

Takie rozdzielacze stosuje się gdy ma się bojler w łazience, który podgrzewa wodę?

 

1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Jeszcze małe ale co do owych podejść. Na zdjęcia podejścia ze wszystkich punktów które są wykonane z rury 50 i 32 i które łącza się z 50 powinny łączyć się z rura 110. Ty masz za dużo punktów podłączonych do cienkiej rury i ta rura 50 jest w tym przypadku główną nitką a nie powinno tak być.

Podejście jest zrobione na całej długości z rury 50 mm.

A gdyby to wyglądała następująco - od kuchni idzie 50 mm (obsługuje zlewozmywak i zmywarkę). Następnie wchodzi do łazienki gdzie średnica jest powiększona np. do 70 mm (dochodzi dodatkowo pralka i prysznic).

Napisano
18 minut temu, Toficjusz napisał:

Takie rozdzielacze stosuje się gdy ma się bojler w łazience, który podgrzewa wodę?

 

Nie. Rozdzielacze stosuje się na zimną wodę i na cwu. Taki rozdzielacz ma plus że w razie jakieś awarii np umywalki w łazience zamykasz zawór na rozdzielaczu i nie masz wody tylko w kranie w umywalce anie w całym domu. Co prawda w takim rozwiązaniu wyjdzie więcej metrów rur ale alupex nie kosztuje tyle co miedź, a po drugie biorąc koszty wszystkich złączek jakie poszły w tą instalację to chyba dużo byś dużo nie przepłacił stosując rozdzielcze do zimnej wody i do cwu. 

Coś takiego jak poniżej.

0d5421a44663bb27c2a0f2ac6935

Albo wersja samoróbka, tylko nie wiem czy sie opłaca takie coś robić.

9c391bded6165c4cb169f18eafa9832f_1000_10

22 minuty temu, Toficjusz napisał:

Podejście jest zrobione na całej długości z rury 50 mm.

A gdyby to wyglądała następująco - od kuchni idzie 50 mm (obsługuje zlewozmywak i zmywarkę). Następnie wchodzi do łazienki gdzie średnica jest powiększona np. do 70 mm (dochodzi dodatkowo pralka i prysznic).

To raczej nie jest podejście tylko główna nitka wraz podejściami z rury 50.

Stopniuje się tak jak to opisałeś, na pewno będzie to lepsze aniżeli całość jest zrobiona z 50, ale  z drugiej strony robisz instalację kanalizacyjna praktycznie raz na całe życie (albo do następnego remontu :)  ) więc lepiej cos tam podkuć, coś wykuć i wcisnąć rurę 110 niż potem pruć całą podłogę i poprawiać. Na tym etapie koszt wykonania/wstawienia rury 110 jest znikomy w porównaniu gdyby przyszło Ci to robić po zakończeniu wszystkich prac.

Napisano
23 minuty temu, mhtyl napisał:

więc lepiej cos tam podkuć, coś wykuć i wcisnąć rurę 110 niż potem pruć całą podłogę i poprawiać. Na tym etapie koszt wykonania/wstawienia rury 110 jest znikomy w porównaniu gdyby przyszło Ci to robić po zakończeniu wszystkich prac.

110 by tam raczej nie weszła - to jest bardzo stary budynek. Strop ma z 8 cm. i nie jest w dobrym stanie. Jakiekolwiek kucie w nim jest bardzo ryzykowne. Dodatkowo przeszkodą jest też duża odległość między kuchnią a pionem w łazience. Która w linii prostej ma około 6 metrów.

Napisano
1 minutę temu, Toficjusz napisał:

Strop ma z 8 cm.

Jeszcze nie spotkałem się ze stropem grubości 8 cm. Nie ma takich stropów, chyba że masz strop łukowy z cegieł ale ja na fotkach widzę, że posadzka jest prosta więc musiałby być  wykonana jakaś wylewka wyrównująca.

Napisano

Wiem, że nie na temat ale ten strop to bomba z opóźnionym zapłonem. Najlepiej aby jakis fachowiec teraz go obejrzał puki nie jest jeszcze za późno .

Natomiast co  do rur to jeżeli nie można kuć to można jest tak ułożyć aby była możliwość ich zamaskowania np pod stelażem który będzie przykryty regipsami.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...