Skocz do zawartości

argumenty za ociepleniem ościeży okiennych poproszę


Recommended Posts

Napisano

Ocieplają właśnie nasz blok styropianem. Proszę przedstawić argumenty, ze ocieplenie ościeży okiennych jest konieczne.... bo likwiduje w ten sposób mostki termiczne okien?

Napisano

Izolacja cieplna powinna stanowić szczelną powłokę, zabezpieczającą budynek i wszystkie jego zewnętrzne elementy przed wychłodzeniem. Każdy fragment budynku powinien być starannie zabezpieczony warstwą styropianu o odpowiedniej grubości i określonych właściwościach izolacyjnych. Ościeża okienne są szczególnie ważnym detalem, ponieważ przy połączeniu okna ze ścianą zewnętrzną dochodzi do dużych strat ciepła. Najbardziej polecanym materiałem do ocieplenia ościeży okiennych jest styropian grafitowy Termo Organika np. TERMONIUM PLUS fasada, który wyróżnia się wśród innych styropianów bardzo dobrymi właściwościami izolacyjnymi (współczynnik lambda=0,031 W/mK). Ocieplenie ościeża to zazwyczaj max. 2-3 cm warstwa styropianu. Tak jest z uwagi na ograniczoną ilość miejsca przy oknie, dlatego szczególnie do ocieplenia ościeży powinno się stosować materiały najlepszych parametrach, sprawdzone jak np. styropian grafitowy Termo Organika, które przy mniejszej grubości zapewnią odpowiednia ochronę cieplną, eliminując jednocześnie straty ciepła przez mostki termiczne.

Napisano (edytowany)
10 godzin temu, artekj napisał:

Ocieplają właśnie nasz blok styropianem. Proszę przedstawić argumenty, ze ocieplenie ościeży okiennych jest konieczne.... bo likwiduje w ten sposób mostki termiczne okien?

Nie - bo likwiduje się mostek termiczny ściany, muru zewnętrznego. Ościeże to część muru, nie okna.

Im okno głębiej osadzone (na cegłę - czyli węgarek 12 cm, na pustak - czyli węgarek np 18cm) - tym większy kawałek tej ściany jest odsłoniety - tzn jest mostkiem termicznym. Poza tym styropian może więcej zasłonić ościeżnicy, bo klej + tynk na styropianie to ok 5, 6 mm, a zwykły tynk to ok 2.5 - 3cm.

 

jak to przeliczyć przez ilość okien - zrobi się kawał gołej ściany - szczególnie w wypadku domu jednorodzinnego np.

 

Ważne jest też ocieplenie parapetu - to też kawał odsłoniętej ściany - a często z kaloryferem wewnątrz - czyli dodatkowa strata ciepła.

 

I nie jest to kwestia konieczności - tylko sensowności.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 21.09.2018 o 12:51, artekj napisał:

Ocieplają właśnie nasz blok styropianem. Proszę przedstawić argumenty, ze ocieplenie ościeży okiennych jest konieczne.... bo likwiduje w ten sposób mostki termiczne okien?

Szanowny Panie,
przy wykonywaniu izolacji termicznej budynku ważne jest nie tylko wykorzystanie najlepszych jakościowo materiałów, ale przede wszystkim zachowanie ciągłości. Każdy pozbawiony docieplenia fragment powierzchni (w tym również ościeże okienne) to bowiem ryzyko powstawania mostka cieplnego i strat ciepła. Przy realizacji prac w tym zakresie polecam zastosowanie jednego, kompletnego systemu ociepleniowego, np. opartego na styropianie Foveo-Tech S5 z tynkiem cienkowarstwowym TN30. Izolacja będzie ciągła, a fasada trwała i odporna na czynniki zewnętrzne.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...