Skocz do zawartości

Budowa dachu czy pietra


Recommended Posts

Witam

Chciałbym sie dowiedzieć czy jest lepsze i bardziej opłacalne i jak to wygląda finansowo

 

W załączniku dodałem zdjęcia starej części domu gdzie aktualnie jest dach z starych dachówek

Konstrukcja drewniana jest w bardzo dobry stanie wiec w role wchodziło by tylko podmiana na blachodachówkę.

Czy ktoś w przybliżeniu nie chodzi o dokładna sumę powiedział by ile by to kosztowało. Na pewno trzeba policzyć mate (folie) która sie stosuje i deski do których sie przykręca blachodachówkę i cała resztę z nia związana.

I jak to wygląda prawnie czy coś muszę zgłaszać ?

 

2 opcja jest wybudowanie piętra

Jak to wygląda prawnie i jaki byłby koszt w porównaniu do 1 opcji ?

 

 

 

przod domu.jpg

tyl domu2.jpg

tył domu 1.jpg

wymiary.jpg

Link do komentarza

Jeśli chodzi o samą blachę i elementy do obróbki, policzą Ci to w każdym punkcie, gdzie sprzedają blachę.

Łaty trzeba będzie zerwać, żeby położyć fwk. Dolicz zatem koszty nowych łat i kontrłat.

Cenę za mb dowiesz się na tartaku ,pewnie w okolicach 2zł/mb, w zależności od grubości.

Poza tym, sam będziesz to robił?

Spytaj dekarza, powie czego ile potrzeba

fwk, gwoździe, wkręty, farmery, uszczelniacze, jakieś rynny? itp.

 

Zastanów się jeśli np. nie masz izolacji termicznej dachu, czy to nie dobra okazja by ją założyć.

 

Wydaje mi się, że nie trzeba zgłaszać samej wymiany pokrycia.

Może koledzy podpowiedzą. 

 

Co do budowy piętra to najpierw ekspertyza, czy w ogóle można byłoby je dobudować, potem pozwolenie na budowę. 

Wtedy raczej dach od podstaw, może uda się wykorzystać część konstrukcji...

 

 

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Pierwsza opcja będzie dużo tańsza. Jeśli konstrukcja dachu jest w dobrym stanie (powinien to stwierdzić konstruktor), wystarczy tylko folia dachowa oraz ruszt z łat i kontrłat (pod blachodachówkę nie trzeba wykonywać pełnego deskowania). Koszt najtańszego pokrycia to ok. 30 zł/m2, więc całość zależy od powierzchni dachu.

Link do komentarza

dziękuje za tak szybkie odpowiedzi.

jest jeszcze jeden problem po zmianie dachu trzeba było by wylać podłogę na poddaszu. Która jest wielu letnia i posiada pęknięcia oraz słomę..(chyba kiedyś byłą taka technika)

Czy lepiej znalesc experta który stwierdzi czy wogole mozna zaczac jakies prace ??

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...