Skocz do zawartości

dach


Recommended Posts

Napisano
  Dnia 11.09.2018 o 07:41, Jarek Nowikowski napisał:

Czy jest możliwość docieplenia takiego dachu?Nadmienię że nie mam poddasza i nie chcę tego robić od środka budynku. 

Rozwiń  

Po co ocieplać dach jeżeli poddasze nieużytkowe? Wystarczy ocieplić strop na całej powierzchni, łatwiej i prościej i taniej bo mniej m2 aniżeli przy ociepleniu połaci dachowej.

Napisano

Czytamy ze zrozumieniem 😅 nie ma poddasza i nie chce robic tego od wewnątrz bo mam ładne drewno na suficie którego nie chcę zrywać.

Co do metody na krokwiowej fajna jeżeli robimy nowy dach .Nie przejdzie to u mnie bez wymiany lub wzmocnienia krokiew niestety. 

Napisano (edytowany)

Cześć. Patrzę na twój dach i mam takie oto refleksje:

 

1. Skoro ocieplasz od zewnątrz, to raczej warto liczyć się z tym, że trzeba będzie kłaść nowe pokrycie dachu. Raz użytego gontu raczej nie da się powtórnie użyć. Nie musisz zrywać starego pokrycia.

2. Wzmocnienie konstrukcji twojego dachu nie musi być kłopotliwe, bo masz dość nisko okapy: z tego wynika, tak sobie dumam, że możesz spokojnie położyć coś na kształt dodatkowej konstrukcji dachowej, której kalenica pokryje istniejącą kalenicę, a podstawę oprzesz na słupach. Niejako powtórzysz istniejący ustrój.

3. Ocieplenie dachu wypadłoby w grubości nowej konstrukcji, co daje uczciwe pogrubienie istniejącego ocieplenia. Bo chyba słusznie zakładam, że skoro docieplasz, to jakieś ocieplenie dachu już masz.

3a. Ocieplając od zewnątrz, na goncie możesz spokojnie kłaść płyty styropianowe - wówczas nie trzeba martwić się zapewnieniem szczeliny wentylacyjnej w połaci.

[dopisałem:] 3b. Płyty ocieplenia ubyłyby układane pomiędzy krokwiami nowego ustroju.

4. Wg mnie wyzwanie jest prostsze, niżby to z początku wyglądało.

[dopisałem:] 5. Wg mnie nie ominie cię konieczność wzmacniania konstrukcji i kładzenia nowego pokrycia. Kładź blachę!

 

Dobrze, żeby moje pomysły zweryfikował rozgarnięty specjalista  i grono forumowe - jest tu kilka aktywnych, pomocnych i kompetentnych osób.

 

Pozdrowienia, PeZet

 

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
  Dnia 12.09.2018 o 07:31, Jarek Nowikowski napisał:

Czytamy ze zrozumieniem 😅 nie ma poddasza i nie chce robic tego od wewnątrz bo mam ładne drewno na suficie którego nie chcę zrywać.

Rozwiń  

Ano czytamy ze zrozumieniem :) To że pisałeś że nie masz poddasza nie jest jednoznaczne że nie ma stropu, prawda? A dlaczego  chcesz ocieplić od zewnątrz a nie od wewnątrz niestety nie napisałeś a ja jasnowidzem jeszcze nie jestem :) 

Napisano
  Dnia 12.09.2018 o 14:55, mhtyl napisał:

Ano czytamy ze zrozumieniem :) To że pisałeś że nie masz poddasza nie jest jednoznaczne że nie ma stropu, prawda? A dlaczego  chcesz ocieplić od zewnątrz a nie od wewnątrz niestety nie napisałeś a ja jasnowidzem jeszcze nie jestem :) 

Rozwiń  

"nie chce robic tego od wewnątrz bo mam ładne drewno na suficie którego nie chcę zrywać."

Czyli pozostaje opcja ocieplenia od zewnątrz, co wiąże się z koniecznością ułożenia nowego pokrycia.

Napisano
  Dnia 14.09.2018 o 07:30, Budujemy Dom - podstawa domu napisał:

"nie chce robic tego od wewnątrz bo mam ładne drewno na suficie którego nie chcę zrywać."

Czyli pozostaje opcja ocieplenia od zewnątrz, co wiąże się z koniecznością ułożenia nowego pokrycia.

Rozwiń  

Czyli ciąg dalszy czytania ze zrozumieniem :) Otóż owe słowa  "nie chce robić tego od wewnątrz bo mam ładne drewno na suficie którego nie chcę zrywać." zostały napisane w poście #6  po moim poście w którym doradziłem aby ocieplił strop w poście #5.

 

A jak nie chce zrywać pokrycia to  niech da płytę obornicką, nic prostszego  chyba w tym przypadku nie zdziała. Nie ma ryzyka zalania domu podczas wymiany i ocieplenia w razie opadów deszczu, szybkość i prostota układania płyt przemawia za tym aby je zastosować.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Cześć,

Co myślicie o takim wykonaniu izolacji dachu:

płyty fermacell - na krokwie

łaty i kontrłaty - na płyty

piana PUR - na płyty, do wysokości łat i kontrłat 

 

jeszcze pomiędzy płytą a pianą myślałem o memranie, jakiejś grubej

?

Plis, bez hejtu i naigrawania się. Bardzo proszę o merytoryczne uwagi dla takiego pomysłu.  Łaty i kontrłaty mogłyby mieć w sumie wysokość 15 cm

Napisano
  Dnia 17.01.2019 o 07:58, Alians napisał:

Łaty i kontrłaty mogłyby mieć w sumie wysokość 15 cm

Rozwiń  

Nie widziałem jeszcze kontraty i łaty aby miały w sumie wysokość 15 cm.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...