Skocz do zawartości

dach


Recommended Posts

10 godzin temu, Jarek Nowikowski napisał:

Czy jest możliwość docieplenia takiego dachu?Nadmienię że nie mam poddasza i nie chcę tego robić od środka budynku. 

Po co ocieplać dach jeżeli poddasze nieużytkowe? Wystarczy ocieplić strop na całej powierzchni, łatwiej i prościej i taniej bo mniej m2 aniżeli przy ociepleniu połaci dachowej.

Link do komentarza

Cześć. Patrzę na twój dach i mam takie oto refleksje:

 

1. Skoro ocieplasz od zewnątrz, to raczej warto liczyć się z tym, że trzeba będzie kłaść nowe pokrycie dachu. Raz użytego gontu raczej nie da się powtórnie użyć. Nie musisz zrywać starego pokrycia.

2. Wzmocnienie konstrukcji twojego dachu nie musi być kłopotliwe, bo masz dość nisko okapy: z tego wynika, tak sobie dumam, że możesz spokojnie położyć coś na kształt dodatkowej konstrukcji dachowej, której kalenica pokryje istniejącą kalenicę, a podstawę oprzesz na słupach. Niejako powtórzysz istniejący ustrój.

3. Ocieplenie dachu wypadłoby w grubości nowej konstrukcji, co daje uczciwe pogrubienie istniejącego ocieplenia. Bo chyba słusznie zakładam, że skoro docieplasz, to jakieś ocieplenie dachu już masz.

3a. Ocieplając od zewnątrz, na goncie możesz spokojnie kłaść płyty styropianowe - wówczas nie trzeba martwić się zapewnieniem szczeliny wentylacyjnej w połaci.

[dopisałem:] 3b. Płyty ocieplenia ubyłyby układane pomiędzy krokwiami nowego ustroju.

4. Wg mnie wyzwanie jest prostsze, niżby to z początku wyglądało.

[dopisałem:] 5. Wg mnie nie ominie cię konieczność wzmacniania konstrukcji i kładzenia nowego pokrycia. Kładź blachę!

 

Dobrze, żeby moje pomysły zweryfikował rozgarnięty specjalista  i grono forumowe - jest tu kilka aktywnych, pomocnych i kompetentnych osób.

 

Pozdrowienia, PeZet

 

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
7 godzin temu, Jarek Nowikowski napisał:

Czytamy ze zrozumieniem 😅 nie ma poddasza i nie chce robic tego od wewnątrz bo mam ładne drewno na suficie którego nie chcę zrywać.

Ano czytamy ze zrozumieniem :) To że pisałeś że nie masz poddasza nie jest jednoznaczne że nie ma stropu, prawda? A dlaczego  chcesz ocieplić od zewnątrz a nie od wewnątrz niestety nie napisałeś a ja jasnowidzem jeszcze nie jestem :) 

Link do komentarza
Dnia 12.09.2018 o 16:55, mhtyl napisał:

Ano czytamy ze zrozumieniem :) To że pisałeś że nie masz poddasza nie jest jednoznaczne że nie ma stropu, prawda? A dlaczego  chcesz ocieplić od zewnątrz a nie od wewnątrz niestety nie napisałeś a ja jasnowidzem jeszcze nie jestem :) 

"nie chce robic tego od wewnątrz bo mam ładne drewno na suficie którego nie chcę zrywać."

Czyli pozostaje opcja ocieplenia od zewnątrz, co wiąże się z koniecznością ułożenia nowego pokrycia.

Link do komentarza
7 godzin temu, Budujemy Dom - podstawa domu napisał:

"nie chce robic tego od wewnątrz bo mam ładne drewno na suficie którego nie chcę zrywać."

Czyli pozostaje opcja ocieplenia od zewnątrz, co wiąże się z koniecznością ułożenia nowego pokrycia.

Czyli ciąg dalszy czytania ze zrozumieniem :) Otóż owe słowa  "nie chce robić tego od wewnątrz bo mam ładne drewno na suficie którego nie chcę zrywać." zostały napisane w poście #6  po moim poście w którym doradziłem aby ocieplił strop w poście #5.

 

A jak nie chce zrywać pokrycia to  niech da płytę obornicką, nic prostszego  chyba w tym przypadku nie zdziała. Nie ma ryzyka zalania domu podczas wymiany i ocieplenia w razie opadów deszczu, szybkość i prostota układania płyt przemawia za tym aby je zastosować.

Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...

Cześć,

Co myślicie o takim wykonaniu izolacji dachu:

płyty fermacell - na krokwie

łaty i kontrłaty - na płyty

piana PUR - na płyty, do wysokości łat i kontrłat 

 

jeszcze pomiędzy płytą a pianą myślałem o memranie, jakiejś grubej

?

Plis, bez hejtu i naigrawania się. Bardzo proszę o merytoryczne uwagi dla takiego pomysłu.  Łaty i kontrłaty mogłyby mieć w sumie wysokość 15 cm

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...