Skocz do zawartości

Czarna wełna mineralna


Orzesek

Recommended Posts

Napisano

Witam. Oczekuje na sugestie jak rozwiązać problem czarnej wełny mineralnej.

Poddasze u Babci.

Około roku 2006 ekipa budowlana ociepliła i wykończyła poddasze.

Kilka razy w ciągu zimy Babcia przemywała narożnik ściany ponieważ występowały czarne wykwity (domyślam się że pleśń).

W dniu dzisiejszym przy wyciąłem kawałek ściany z g-k i odkryłem zczerniałą wełnę ( jak na zdjęciu).

Myślałem że ekipa budowlana nie włożyła tam wełny. Jednak się myliłem bo wełna jest.

Jak rozwiązać problem?

Czy leje się z dachu czy sięgnąć głębiej i sprawdzić czy jest folia paro przepuszczalna. Dodam iż ściana jest podmurowana z cegły a powyżej znajduje się blachodachówka.

 

20180901_190031.jpg

Napisano

Wydaje mi się, że jest to ocieplenie od środka ściany zewnętrznej. W takich przypadkach bardzo ważna jest szczelność folii paroizolacyjnej od wewnątrz! Ta przezroczysta folia ze zdjęcia nie wygląda na super paroizolację, a brak przyklejanie jej do dolnych profili to fuszerka. 

Moim zdaniem wymiana wełny na sztywniejszą, którą można precyzyjnie dociąć aby nie było szczelin i zamontowanie w prawidłowy sposób paroizolacji powinno problem rozwiązać. 

A jaka grubość jest tego pionowego ocieplenia ? Jak wygląda ścian po wyjęciu wełny ? 

Napisano

Nie chce wymieniać całej wełny, chodzi mi tylko o to miejsce , pozostałe 87 m2 jest bez zarzutów. Ocieplenie pionowe to 20 cm i 10 cm Ściana z cegły pełnej 250x120x65 mm, styropian na zewnątrz 10 cm. Po odchyleniu wełny ściana wygląda następująco ( załączone zdjęcia).

Czy przy docięciu precyzyjnym wełny w tym miejscu oraz doklejeniu szczelnie foli rozwiąże problem?

Czarna wełna na krawędziach łączenia jest spowodowana skraplaniem wilgoci(mostek termiczny), czy nieszczelnymi obróbkami blacharskimi?

20180902_113516.jpg

20180902_113443.jpg

Napisano

Panie "Profesjonalista" Jarku, to że jest niechlujne ułożenie wełny wszyscy widzimy. Układali to też "Profesjonaliści "  (18 tys. materiały, 24 tys. robocizna) nazwy firmy nie będę podawał . Próbuje zlokalizować przyczynę i po to wrzucam zdjęcia.

Pan Cezary myślę że podsunął mi najlepsze rozwiązanie. Pokój nie jest potrzebny więc poczekamy z odkrytą ścianą na ulewy i będziemy lokalizować przeciek.

Dziękuje za wypowiedzi.

Napisano

Widziałem "super" ułożony dach i widziałem po zimie zacieki. Zlokalizowanie tego przecieku było dość trudne ponieważ woda na suficie jest widoczna kilka metrów od źródła przecieku. Obróbka blacharska na koszu gdzieś nie była szczelna. Pomijam już fakt, że kilku wykonawców "z sezonowej łapanki" nie chciało się podjąć wyprowadzenia obróbek na nowo. W sumie im się nie dziwię.

 

Do sedna. Deski zaczęły czernieć.

Nic nowego w sumie do sprawy nie wniosłem ale temat stary jak świat.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...