Skocz do zawartości

Pytanie o przekształcenie działki rolnej z MPZP


dakin11

Recommended Posts

Witam, czytałem dużo o odrolnieniu ziemi i nie znalazłem dokładnej odpowiedzi na moje pytanie i jakie mam podjąć kroki w moim przypadku. Mianowicie działka rolna jest objęta MPZP, w którym podzielona jest na cztery proponowane działki budowlane średnio 800m2. W związku z tym planem czy mogę wystąpić już o wyłączenie działek z upraw rolnych na których chciałbym się budować ? gdybym chciał się zgodzić na MPZP, który jest aktualnie czy muszę całą procedurę odrolnienia wykonywać ? czy wystarczy wyłączenie gruntu z produkcji rolnej?  . Na zdjęciu podaję MPZP z moją działką oznaczoną kolorem czerwonym i nr działek kolorem zielonym. Na jednej z tych działek chciałbym wybudować dom. Proszę o pomoc, ewentualnie jaki kierunek powinienem obrać. Pozdrawiam
 

MPZP.jpg

image.png

Edytowano przez dakin11 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
11 godzin temu, dakin11 napisał:

Mianowicie działka rolna jest objęta MPZP, w którym podzielona jest na cztery proponowane działki budowlane

Jeśli nie został jeszcze dokonany fizyczny podział działek - podzielić zgodnie z zapisem w MPZP.

 

Następnie:

- należy złożyć do starostwa wniosek o wyłączenie gruntów z produkcji rolnej,

-  należy przedłożyć wypis i wyrys z MPZP obejmującego dany teren,

- przedłożyć  dowód stwierdzający prawo dysponowania nieruchomością,

- przedłożyć/dostarczyć plan zagospodarowania działki obejmujący całe zamierzenie budowlane.

 

Czekać na decyzję.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A po co, skoro materiały ścian nie mają nawet zbliżonych współczynników? Nie masz gdzie wyrzucać kasy? W ogóle, to o ile administracja nie dofinansowuje wymiany, to radziłbym nakręcenie się wokół okien używanych, dwuszybowych. One i tak będą lepsze od reszty dróg ucieczki ciepła. Firma Kacprzak na alledrogo ma do wyboru i koloru.
    • Muszę wymienić okna w mieszkaniu mamy - 3 szt. w tym jedno balkonowe (podwójne). Jakie sensowne okna wybrać? Nie za miliony monet, bo emerytura wiadomo jaka...  Wiem, że teraz są okna trzyszybowe - czy jest sens w to wchodzić? Na co zwrócić uwagę przy wyborze? O ilościach komór jeszcze pamiętam z czasów mojej budowy, i o współczynniku przenikania ciepła też. Czy coś istotnego się jeszcze urodziło przez te 20 lat? ;-) Blok z lat 60-tych, z cegły, mieszkanie na 2 piętrze, więc żadne tam antywłamaniowe nie są mi potrzebne.
    • To komin systemowy (prefabrykowany)? Bo na taki wygląda. Co to za płyta/okładzina na nim? Zakładam, że w tym kominie jest jakiś przewód dymowy albo spalinowy?  Tu trzeba uwzględnić dwa wymogi. Pierwszy pochodzi z rozporządzenia w sprawie warunków technicznych (WT): "§ 256. 4. Piec z kamienia, cegły, kafli i podobnych materiałów niepalnych oraz przewody spalinowe i dymowe powinny być oddalone od łatwo zapalnych, nieosłoniętych części konstrukcyjnych budynku co najmniej 0,3 m, a od osłoniętych okładziną z tynku o grubości 25 mm na siatce albo równorzędną okładziną - co najmniej 0,15 m."   Co ważne, tę odległość liczymy od ściany wewnętrznej kanału. Tak więc grubość ścian komina wlicz się w tę odległość. To jest wymóg nadrzędny, wynikający z polskiego prawa. Na pierwszy rzut oka nie będzie go łatwo spełnić w tym przypadku.  Ponadto mamy jeszcze instrukcje producentów kominów. Jednak nawet na etykiecie takiego komina umieszczona jest informacja o minimalnej wymaganej odległości od elementów palnych. O tym jak odczytać takie oznaczenie kodowe pisałem choćby tutaj: https://budujemydom.pl/instalacje/kominki-i-kominy/a/11088-oznaczanie-kominow   Ale przypominam, że tu pierwszeństwo mają wymogi z WT.
    • Podsumujmy co wiemy: - ściana ma 15 cm wraz z tynkiem, czyli to najprawdopodobniej cegła 12 cm; - na przynajmniej 3 z 4 kondygnacji coś jest mniej więcej w tym samym miejscu;  - na najniższej z nich, w garażu, jest belka wzmacniająca (podciąg?); - wyżej, na kolejnym poziomie, także jest ściana.  Moim zdaniem wyburzanie tej ściany jest ryzykowne. Grubość wprawdzie wskazywałaby na ścianę działową, jednak to nie wszystko. Poza wszystkim innym te ściany mogą usztywniać poprzecznie konstrukcję budynku. Ale co najważniejsze w praktyce budowano i tak, że strop kolejnej kondygnacji i ściana działowa na nim, obciążał taką niby działową ścianę poniżej. Na taki układ wskazuje też obecność wzmocnienia stropu w garażu. No bo po co byłoby je robić, gdyby jednak nie zakładano, że na tej linii strop będzie jednak szczególnie obciążony i zagrożony nadmiernym ugięciem? Teoretycznie mogło być i tak, że ktoś to zrobił na zapas, w ramach nadmiernej gorliwości i asekuranctwa, jednak nie wydaje mi się to zbyt prawdopodobne. Zaś jak jest nie dowiemy się bez bardzo szczegółowych badań.  Bardzo prawdopodobne, że ta ściana biegnie równolegle do elementów nośnych stropu (belek). W związku z tym wzmocnienie w garażu wykonano żeby zrekompensować to dodatkowe obciążenie ścianami na wyższych kondygnacjach. Przy czym każda ściana przekazuje obciążenia na tę położoną na niższej kondygnacji. Usunięcie jednej z nich może zadziałać jak wycięcie środka słupa.    
    • U góry to sie wpychało beton, kiedy szpara była zbyt mała, aby zakrywać ją kawałkami cegły. Pomyśl jak by można było sprawdzić w którą stronę są układane płyty stropowe. Czy nad tą działówką nie ma w stropie jakiejś szczeliny. jeśli jest ciągła płyta, to ja bym tę ściankę rozbierał, bez względu na inne okoliczności. A może śą na stropie jakieś mikropęknięcia pomiędzy płytami? W którą stronę? Spróbuj to sprawdzić pod dobre oświetlenie, chociażby latarką albo halogenem.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...