Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam!
W starym budynku na piętrze z „kopułami” zrobiłem drewniany stelaż pod podłogę, delikatnie ociepliłem wełną i położyłem na to 2.5 cm płyty OSB. 
Chciałbym zrobić w końcu łazienkę, a żona chciała by na podłodze płytki. Jedynie na podłodze bo ściany mega krzywe i tam zostanie goła ściana. 
W związku z tym że to stary budynek i znajduje się w pobliżu drogi przenoszą się delikatne drgania. 
I tu pytanie jak to można zrobić by po chwile wszystko nie popękało? Jest sposób by to jakoś zabezpieczyć? 
Proszę o pomoc
Jak zły dział proszę o przesunięcie, bo nie znalazłem nic bardziej adekwatnego

IMG_20150723_162222.jpg

IMG_20150804_165111.jpg

IMG_20150804_165117.jpg

IMG_20150804_165125.jpg

IMG_20150805_125259.jpg

IMG_20150805_163747.jpg

IMG_20150806_155048.jpg

IMG_20150807_133622.jpg

Napisano

Akurat wełna nie ma styczności z elementami konstrukcji podłogi... przydałaby się - chyba - jeszcze folia pod płyty osb...

Na drugim zdjęciu widać pod progiem ościeżnicy, że przestrzeń pod podłogami w całym mieszkaniu jest połączona i pewnie są gdzieś tam  jakieś otwory wentylacyjne...

 

Ja dałbym jeszcze jedną płytę, np taką:

https://centrum.meble.pl/p67558,plyta-osb-3-12-mm-frezowana-4-strony-11-675x2500.html?utm_source=twenga&utm_param=eyJlcyI6Mjk0NzIyLCJzIjo4NzM2NjA3LCJjaSI6IjA5MjQ4NjJjZDNjZjM5NzUzNzcyYmY0MjI0NGM0ZTYyIiwiaSI6IjAiLCJ0cyI6MTUyNjM4NTQ4MSwidiI6Mywic28iOjEyMDAsInAiOjEsImNhIjoxNDU3NH0=&utm_campaign=twenga&utm_medium=cpc&gclid=EAIaIQobChMIz62U5dSH2wIVzVQYCh3zqADQEAYYBCABEgKrd_D_BwE

 

Na nią hydroizolacja i spokojnie płytki będą się trzymać! Oczywiście na kleju do takiego celu przeznaczonym, np.

https://www.atlas.com.pl/produkt/atlas-ultra-geoflex-456-1799/

albo

https://www.atlas.com.pl/produkt/nowy-atlas-plus-456-1940/

 

 

Napisano

Sławomir ma rację, przestrzeń pod podłogą musi być wentylowana! Pytanie gdzie są i jakie otwory wentylacyjne to już do autora tematu.

Na podłodze proponuję ułożyć płyty OSB dwuwarstwowo. Zminimalizuje to ryzyko ruchów podłoża, jego odkształceń, a w efekcie pękania płytek.

Płytki możliwie małe i układane na bardzo elastyczny klej do tzw. podłoży krytycznych.

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Na podłodze proponuję ułożyć płyty OSB dwuwarstwowo.

 

23 godziny temu, ryku napisał:

położyłem na to 2.5 cm płyty OSB.

 

2 godziny temu, uroboros napisał:

Ja dałbym jeszcze jedną płytę

:)

Proponowany przeze mnie klej:

 

ATLAS ULTRA GEOFLEX

klej żelowy, wysokoelastyczny, odkształcalny (2-15 mm), typ C2TE S1

Najważniejsze cechy

konsystencja dostosowana do potrzeb

na najtrudniejsze podłoża

[...]

Napisano
Dnia 15.05.2018 o 14:54, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Sławomir ma rację, przestrzeń pod podłogą musi być wentylowana! Pytanie gdzie są i jakie otwory wentylacyjne to już do autora tematu.

Na podłodze proponuję ułożyć płyty OSB dwuwarstwowo. Zminimalizuje to ryzyko ruchów podłoża, jego odkształceń, a w efekcie pękania płytek.

Płytki możliwie małe i układane na bardzo elastyczny klej do tzw. podłoży krytycznych.

mam w planach aktualnie zdjąć tż gruba płytę i położyć 2 cieńsze tak, by nie leżały na sobie tak samo. Myślę że to porządnie usztywni podłoże.
A co do płytek to żobie sie oczywiście takie wielkie płytki podobają ułozone w caro :)
 

Dnia 15.05.2018 o 14:05, uroboros napisał:

Akurat wełna nie ma styczności z elementami konstrukcji podłogi... przydałaby się - chyba - jeszcze folia pod płyty osb...

Na drugim zdjęciu widać pod progiem ościeżnicy, że przestrzeń pod podłogami w całym mieszkaniu jest połączona i pewnie są gdzieś tam  jakieś otwory wentylacyjne...

 

 

jako takiej wentylacji tam nie ma. są co prawda nieduże otwory, które łączą pomieszczenia pod podłogą ale nie sa jakoś specjalnie pod to pomyślane. 

Czyli jak po podłoga jest flia na której jest wełna, to na góre jezcze też dać folię?

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Dzień dobry,

 

rekomendowane rozwiązanie: posadzka w łazience na płytach OSB:

- płyn gruntujący weber.prim kwarc (z piaskiem kwarcowym): https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/preparaty-gruntujace/weberprim-kwarc

- siatka podłogowa z włókna szklanego weber.floor 4945: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/akcesoria/weberfloor-4945

- wylewka samopoziomująca (rekomendujemy min. 20 mm ze względu na drgania) - weber.floor 4310: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/weberfloor-4310

- folia uszczelniająca w płynie, weber.tec 822: https://www.pl.weber/hydroizolacje/srodki-uszczelniajace/webertec-822

- połączenia ściana / podłoga oraz narożniki trzeba uszczelnić taśmą i narożnikami uszczelniającymi (mankietami),

- następnie elastyczny klej do płytek weber ZP414, polecany do stref mokrych, na balkony i tarasy: https://www.pl.weber/ukladanie-plytek/elastyczne-kleje-do-plytek/weber-zp414

 

Aplikację folii jest na filmie na naszym kanale na YouTube. W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu. :)

 

 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej ekipo! 👋 Mam pytanie do wszystkich, którzy spędzają czas w warsztacie: czy Wasze narzędzia też czasem "znikają" w skrzynkach i szafkach? 😅 Zastanawiam się, jakie macie sposoby na utrzymanie porządku i szybki dostęp do narzędzi. Czy korzystacie z organizerów, przegródek, a może sami coś projektujecie? Słyszałem, że niektórzy drukują własne uchwyty i organizery 3D – to naprawdę działa? Podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami – może razem znajdziemy sposób, żeby nasze warsztaty były bardziej zorganizowane i mniej frustrujące! 💡🛠️ Dzięki z góry za odpowiedzi!  
    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...