Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Witam!
W starym budynku na piętrze z „kopułami” zrobiłem drewniany stelaż pod podłogę, delikatnie ociepliłem wełną i położyłem na to 2.5 cm płyty OSB. 
Chciałbym zrobić w końcu łazienkę, a żona chciała by na podłodze płytki. Jedynie na podłodze bo ściany mega krzywe i tam zostanie goła ściana. 
W związku z tym że to stary budynek i znajduje się w pobliżu drogi przenoszą się delikatne drgania. 
I tu pytanie jak to można zrobić by po chwile wszystko nie popękało? Jest sposób by to jakoś zabezpieczyć? 
Proszę o pomoc
Jak zły dział proszę o przesunięcie, bo nie znalazłem nic bardziej adekwatnego

IMG_20150723_162222.jpg

IMG_20150804_165111.jpg

IMG_20150804_165117.jpg

IMG_20150804_165125.jpg

IMG_20150805_125259.jpg

IMG_20150805_163747.jpg

IMG_20150806_155048.jpg

IMG_20150807_133622.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akurat wełna nie ma styczności z elementami konstrukcji podłogi... przydałaby się - chyba - jeszcze folia pod płyty osb...

Na drugim zdjęciu widać pod progiem ościeżnicy, że przestrzeń pod podłogami w całym mieszkaniu jest połączona i pewnie są gdzieś tam  jakieś otwory wentylacyjne...

 

Ja dałbym jeszcze jedną płytę, np taką:

https://centrum.meble.pl/p67558,plyta-osb-3-12-mm-frezowana-4-strony-11-675x2500.html?utm_source=twenga&utm_param=eyJlcyI6Mjk0NzIyLCJzIjo4NzM2NjA3LCJjaSI6IjA5MjQ4NjJjZDNjZjM5NzUzNzcyYmY0MjI0NGM0ZTYyIiwiaSI6IjAiLCJ0cyI6MTUyNjM4NTQ4MSwidiI6Mywic28iOjEyMDAsInAiOjEsImNhIjoxNDU3NH0=&utm_campaign=twenga&utm_medium=cpc&gclid=EAIaIQobChMIz62U5dSH2wIVzVQYCh3zqADQEAYYBCABEgKrd_D_BwE

 

Na nią hydroizolacja i spokojnie płytki będą się trzymać! Oczywiście na kleju do takiego celu przeznaczonym, np.

https://www.atlas.com.pl/produkt/atlas-ultra-geoflex-456-1799/

albo

https://www.atlas.com.pl/produkt/nowy-atlas-plus-456-1940/

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sławomir ma rację, przestrzeń pod podłogą musi być wentylowana! Pytanie gdzie są i jakie otwory wentylacyjne to już do autora tematu.

Na podłodze proponuję ułożyć płyty OSB dwuwarstwowo. Zminimalizuje to ryzyko ruchów podłoża, jego odkształceń, a w efekcie pękania płytek.

Płytki możliwie małe i układane na bardzo elastyczny klej do tzw. podłoży krytycznych.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Na podłodze proponuję ułożyć płyty OSB dwuwarstwowo.

 

23 godziny temu, ryku napisał:

położyłem na to 2.5 cm płyty OSB.

 

2 godziny temu, uroboros napisał:

Ja dałbym jeszcze jedną płytę

:)

Proponowany przeze mnie klej:

 

ATLAS ULTRA GEOFLEX

klej żelowy, wysokoelastyczny, odkształcalny (2-15 mm), typ C2TE S1

Najważniejsze cechy

konsystencja dostosowana do potrzeb

na najtrudniejsze podłoża

[...]

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.05.2018 o 14:54, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Sławomir ma rację, przestrzeń pod podłogą musi być wentylowana! Pytanie gdzie są i jakie otwory wentylacyjne to już do autora tematu.

Na podłodze proponuję ułożyć płyty OSB dwuwarstwowo. Zminimalizuje to ryzyko ruchów podłoża, jego odkształceń, a w efekcie pękania płytek.

Płytki możliwie małe i układane na bardzo elastyczny klej do tzw. podłoży krytycznych.

mam w planach aktualnie zdjąć tż gruba płytę i położyć 2 cieńsze tak, by nie leżały na sobie tak samo. Myślę że to porządnie usztywni podłoże.
A co do płytek to żobie sie oczywiście takie wielkie płytki podobają ułozone w caro :)
 

Dnia 15.05.2018 o 14:05, uroboros napisał:

Akurat wełna nie ma styczności z elementami konstrukcji podłogi... przydałaby się - chyba - jeszcze folia pod płyty osb...

Na drugim zdjęciu widać pod progiem ościeżnicy, że przestrzeń pod podłogami w całym mieszkaniu jest połączona i pewnie są gdzieś tam  jakieś otwory wentylacyjne...

 

 

jako takiej wentylacji tam nie ma. są co prawda nieduże otwory, które łączą pomieszczenia pod podłogą ale nie sa jakoś specjalnie pod to pomyślane. 

Czyli jak po podłoga jest flia na której jest wełna, to na góre jezcze też dać folię?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 miesiące temu...

Dzień dobry,

 

rekomendowane rozwiązanie: posadzka w łazience na płytach OSB:

- płyn gruntujący weber.prim kwarc (z piaskiem kwarcowym): https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/preparaty-gruntujace/weberprim-kwarc

- siatka podłogowa z włókna szklanego weber.floor 4945: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/akcesoria/weberfloor-4945

- wylewka samopoziomująca (rekomendujemy min. 20 mm ze względu na drgania) - weber.floor 4310: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/weberfloor-4310

- folia uszczelniająca w płynie, weber.tec 822: https://www.pl.weber/hydroizolacje/srodki-uszczelniajace/webertec-822

- połączenia ściana / podłoga oraz narożniki trzeba uszczelnić taśmą i narożnikami uszczelniającymi (mankietami),

- następnie elastyczny klej do płytek weber ZP414, polecany do stref mokrych, na balkony i tarasy: https://www.pl.weber/ukladanie-plytek/elastyczne-kleje-do-plytek/weber-zp414

 

Aplikację folii jest na filmie na naszym kanale na YouTube. W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu. :)

 

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Moim zdaniem - trzeba robić wg wskazań producenta.   Przede wszystkim powierzchnia na którą dajesz papę - musi być równa, bez jakichś ostrych wypustów mogących uszkodzić papę. Przyklejanie częsciami moim zdaniem nie jest właściwe, bo może wpływać na nierównomierne potem obciążenie izolacji i narazić ją na uszkodzenia mechaniczne.  Jeśli jest to papa zgrzewalna - producent pewnie chce ją przykleić również po to, by lepik stworzył idealnie równą powierzchnię dla pozostałych warstw papy (bo taka papa ma kilka warstw).  (przy wspomnianej metodzie dawnej "3xpapa na lepiku na gorąco" przekładaniec taki tworzył właśnie taka wielowarstwową przegrodę, zwartą w sobie i elastyczną).   Styropianem bym się nie przejmował, nawet, jak trochę z tej papy zgrzewalnej jak trochę gorącego lepiku spłynie na styropian - nic się nie stanie - uzupełnisz pianką natryskową i z głowy.   Jak wyżej napisał kolega "Redakcja Budujemy Dom" w #6 - nie wolno stosować przy styropianie lepików na zimno, czy podobnych chemii z zawartością rozpuszczalników.   Osobiście nie jestem entuzjastą folii fundamentowej (nie dowierzam jej odporności na mechaniczne uszkodzenia i trwałości)) - ale może to kwestia uprzedzeń?  
    • Słyszałem, że kuna potrafi zniszczyć całą warstwę ociepielnia. W jaki sposób zabezpieczyć połać przed przedostaniem się kuny pod pokrycie?  
    • Wg mnie liczy się miejsce, w którym jest okno - ale od lica muru, nie samego okna. Wątpię, żeby inaczej orzekł sąd, choć sędziowie mądrale się zdarzają. Odległość całej budowli nie jest wyznacznikiem, bo można zrobić cofnięte okno, czy drzwi, wejście (wnęka w murze zewnętrznym) - i wszystko będzie zgodne z prawem. Oczywiście że by przeszło. Teraz przeczytałem twój cytat - i dlatego się odnoszę.   Z własnego doświadczenia opiszę -  było tak, że kuchnia by była ciemna, bo brakowało 60cm do granicy. Więc zrobiłem wnękę w ścianie zewnętrznej (to był wykusz w dachu) - po bokach tego cofnięcia znalazły się szafki wbudowane, a cofnięte okno (normalne, nie dachowe) było z nimi wylicowane do linii. Przeszło bez kłopotu przez urząd.   Podobnie z oknem od klatki schodowej - budynek 3 m od granicy, klatka cofnięta o 1 m - i okno bez trudu było zgodne z prawem.   Oczywiście jest jeszcze kwestia trudności w ociepleniu takich wnęk , szczególnie przy dzisiejszych normach - ale czasem jest to jedyne wyjście oprócz tzw luksfer, choć te bywaja b. dyskusyjne.
    • "Tradycyjnych" metod wolał bym jednak uniknąć, wydaje mi się że przy typowej budowie nowego problemu mają więcej sensu, a remont starego to jednak stosunkowo nietypowe potrzeby, np. ciężko wjechać taczkami do domu, a samochodem ciężarowym ciężko wjechać na działkę.   Podłogi na keramzycie, czy nawet całe domy na płycie na szkle spienionym to chyba jednak nie jest aż taka egzotyka? Na perlicie spotkałem się tylko z jednym przypadkiem na forum internetowym i instrukcjami, z drugiej strony kusi najlepsza termoizolacyjność.   Perlitobeton ma kiepski współczynnik przenikania ciepła w stosunku do ceny i nie wnosi mi nic sensownego, bo beton raczej był by lany z miksokreta.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...