Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
dawid86

Hydroizolacja w nowobudowanym domu z piwnicą

Recommended Posts

Witam, na dniach zaczynam budowę domu z pełnym podpiwniczeniem usytuowanym na płycie fundamentowej. Posadowienie płyty -2,99m, pod płytą 10cm chudego betonu. Według projektu hydroizolacja została (moim zdaniem) trochę ogólnikowo opisana. Na płycie ma znajdować się izolacja przeciwwodna, natomiast jedną z warstw ściany fundamentowej jest izolacja przeciwwilgociowa. Przeprowadzone w marcu zeszłego roku odwierty na głębokość -5,5m wykazały następujący układ warstw: 0-0,2 gleba, 0,2-1,2 pył piaszczysty, 1,2-2,0 piasek gliniasty, 2,0-3,3 pospółka gliniasta, 3,3-4,2 ił brązowo-pomarańczowy, 4,2-5,5 ił pylasty. Sączenia i stabilizacja lustra wody mniej więcej na głębokości -3,3m.

 

pf.jpg.c084ae8d09d85e02c724bb30012f92d1.jpgsf.jpg.d3910126fb94014eeefd681dc1aee6a6.jpg

 

Zastanawiam się jak powinienem wykonać hydroizolację budynku, aby uniknąć problemów w przyszłości. Kierownik budowy sugeruje zastosowanie jednej warstwy bardzo dobrej papy o grubości 4-5mm jako izolację poziomą. Na izolację pionową wskazał dysperbit 2-3 warstwy. Z drugiej strony podczas konsultacji mailowych z producentami systemów Izohan i Icopal wskazali konieczność zastosowania pełnych systemów w wersji izolacji ciężkiej. Propozycja kier.buda wydaje mi się trochę niewystarczająca natomiast ta od producentów trochę na wyrost, dlatego proszę o poradę specjalistów wykonujących takie izolacje na co dzień. Chciałbym uzyskać wystarczające zabezpieczenie przed wodą nie wydając na to fortuny. Aha planuję wykonać również drenaż opaskowy.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem napisać a może to mieć znaczenie - teren działki pochyły, na długości domu tzn. 11m różnica wysokości 0,7m.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ściany domu z silikatów, fundamentowe tradycyjnie bloczki betonowe. Co proponuje Pan na izolację pionową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Warunki gruntowe pozwalają na zastosowanie tylko izolacji przeciwwilgociowej (powłoka z lepiku), ale zawsze istnieje ryzyko powstania zastoin wody opadowej wokół budynku (grunt nieprzepuszczalny) jak i przewarstwień z żyłami wodnymi  na poziomie powyżej lustra wody gruntowej. Standardowa izolacja w takich warunkach to: lepik, papa i folia kubełkowa z odprowadzeniem do drenażu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

podajemy przepis na bezpieczną i trwałą hydroizolację fundamentów.

https://www.netweber.pl/weber-technologia-deitermann/systemy/hydroizolacja-fundamentow.html

 

Jako warstwę izolacji na płycie jak i na ścianach, zalecamy pokrycie tych elementów 2-3 warstwami produktu webertec bitumal:

https://www.netweber.pl/weber-technologia-deitermann/produkty/izolacje-bitumiczne/webertec-bitumal.html

 

Dodatkowo, na ścianach zalecamy przyklejenie styroduru za pomocą tej samej emusji, czyli webertec bitumal.

Jest to nowa, bezrozpuszczalnikowa emulsja bitumiczno-lateksowa służąca do wykonywania powłok przeciwwilgociowych, przeciwwodnych oraz impregnacyjnych. Nie degraduje styropianu i wełny mineralnej. Jest bezpieczna dla środowiska.

 

2eb21ee0b3.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mogę prosić wykonawców o odniesienie się do wypowiedzi producenta Weber?

 

Dnia 27.04.2018 o 05:51, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

wykonaj płytę z betonu W 8 

na papę kasy nie trać

z czego ściany ????

A co Pan proponuje na izolację pionową?

Edytowano przez dawid86 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, dawid86 napisał:

Mogę prosić wykonawców o odniesienie się do wypowiedzi producenta Weber?

każda sroka swój ogon ........

osobiście zastanowiłbym się nad wykonaniem ścian piwnicy z tego samego materiału co płytę 

najważniejsze by lać beton na czysty zwilżony beton bez  żadnych zbędnych izolacji poziomych beton na beton.

nie  nie przypuszczam że ktoś kto nie jest specjalistą w zakresie budów hydrotechnicznych zrobi to szczelnie , ale koszt doszczelnienia jest niewysoki w porównaniu do wykonania zabezpieczenia w innych systemach .

doszczelnieniu podlegają styki łączenia ścian z płytą , względnie łączenia części ściany z inną częścią ściany oraz przejścia technologiczne wynikające z użycia szalunków systemowych

izolacja pionowa ?

beton W można poczernić od zewnętrznej strony dla poprawy nastroju albo i nie .

 

Dnia 27.04.2018 o 09:09, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Warunki gruntowe pozwalają na zastosowanie tylko izolacji przeciwwilgociowej (powłoka z lepiku), ale zawsze istnieje ryzyko powstania zastoin wody opadowej wokół budynku (grunt nieprzepuszczalny) jak i przewarstwień z żyłami wodnymi  na poziomie powyżej lustra wody gruntowej. Standardowa izolacja w takich warunkach to: lepik, papa i folia kubełkowa z odprowadzeniem do drenażu.

Standardowa nie oznacza dobra

Jak po 5 latach w wodzie wygląda izolacja pozioma z papy ?????

https://photos.app.goo.gl/4d6LAALz4RKqSsbQ8

Parcie negatywne robi swoje 

istotne na filmie jest pierwsze zawinięcie papy w 18 sekundzie dla patrzącego prawy bok papy jak pięknie się załamuje pod własnym ciężarem wartość izolacyjna - (minus) 100%

Jaka to była papa ?

 

https://photos.app.goo.gl/rWRbniF3wFcgeiDF8

 

Producenta - nie znam 

Bynajmniej jak widać po przekroju nie był to najtańszy szajs

Dnia 26.04.2018 o 16:38, dawid86 napisał:

Przeprowadzone w marcu zeszłego roku odwierty na głębokość -5,5m wykazały następujący układ warstw: 0-0,2 gleba, 0,2-1,2 pył piaszczysty, 1,2-2,0 piasek gliniasty, 2,0-3,3 pospółka gliniasta, 3,3-4,2 ił brązowo-pomarańczowy, 4,2-5,5 ił pylasty. Sączenia i stabilizacja lustra wody mniej więcej na głębokości -3,3m.

Problem jest tego typu że co prawda układ warstw jest stały jednak głębokość aktywnych cieków wodnych jest zmienna wystarczy że obywatel X wykopie dziurę i przewie żyłę która u Ciebie wychodziła na -3,3, a że woda drogę znajdzie to przeniesie się do warstwy między od  -0,2 do - 1,2 i problem gotowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Szczerze mówiąc - nie rozumiem, o co ci chodzi. Ale spróbuję: 1. Nie pisałem, że wentylacja nie pomaga w usuwaniu wilgoci. Oczywiście pomaga. 2. I nie jest to sprzeczne z przyjmowaniem wilgoci i oddawaniem przez ścianę  -  na zewnątrz i do wewnątrz - żeby było jasne!   To właśnie napisałem wyżej. 1. Wolnozmienny, ale stały. 2. I ma wpływ na wentylację taki - że reguluję, stabilizuje poziom wilgoci wnętrza. Można dodać, że takim mocnym stabilizatorem - prznajmniej według producentów - jest tynk gipsowy.   Wentylacja zapewnia wymianę powietrza - nie zapewnia stabilizacji stopnia wilgotności powietrza. Wchodzi takie powietrze, jakie jest na zewnątrz. Np. w lecie, jesieni przy deszczowej dłuższej pogodzie będzie mocno wilgotne. Wtedy te "oddychające" ściany łagodzą ten stan, ale oczywiście do pewnego czasu, przyjmując wilgoć z powietrza. Potem ją oddadzą przy napływie suchego powietrza.  A jak te zdolności są zbyt małe w stosunku do potrzeb - to trzeba przepalić w domu.   Oczywiście przy klimie tych problemów nie ma - za to są inne!   
    • Panowie - dziękuję za wszelkie rady. Wiecie, jak to jest kiedy samemu chce sie zrobić taki remont ;). Człowiek uczy się na błędach, a tym bardziej samouk bez doświadczenia, w pierwszym generalnym remoncie. Gdybym wiedział o istnieniu farby Sigma to pewnie bym ją zakupił, bo cenowo wyszło podobnie z Magnatem i śmieszną farbą Śnieżki. Myślałem, że takie produkty jak owy Magnat czy Beckers to są te z wyższej półki, ale jak widać - niekoniecznie.  Dochodzę do podobnego wniosku. W każdym razie - Śnieżka Grunt to kupa, którą swoja nazwą wprowadza w błąd mniej zaawansowanych budowlańców. Tak swoją drogą - jakiego gruntu używasz pod farby?    Acryl Putz GP-41. Pod płyty był ekstra, nie narzekałem na siłę szczepną, ale obawiam sie zeszklenia gk pod farbę :(. Wtedy to będzie kosmos dopiero...    No właśnie Magnat zaleca tylko primer, a do mocno chłonnych podłoży - odpowiedni grunt Acryl Putz. To takie betonowe koło ratunkowe z ich strony.    Co do samego problemu sufitu i krycia w malowaniu - postanowiłem położyć piątą  i zarazem ostatnią warstwę farby, bo już mnie nerwy trzepią. Z racji tego, że kupiłem dziś wspomnianego wcześniej Magnata ultra mat 5L to postanowiłem to wykorzystać. Z wałka się wręcz lało. Malowałem tym razem bez kija, z drabiny. Nakładem obficie i rozprowadzałem tylko na tyle, żeby nie porobić zacieków. Po skończonym "zalewaniu" sufitu farbą, wygląda to dosyć obiecująco. Jutro z rana podrzucę fotki, niech to sobie wyschnie na spokojnie.
    • Sam jesteś Bzdura ! Pisze jak byk że ma grzejniki, czytać nie umiesz ?   Nikt nic nie będzie wiedział o co chodzi z tym termostatem i korektą, pewnie ty sam też tego nie wiesz. A o krzywej grzewczej pisałem.
    • No niestety ale pękły 3.
      Uderzenie w róg i poszedł pajączek

      Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

    • Ta dobudówka przerosła moje wyobrażenie. Pomyliłem się w ocenie sytuacji. Jak pisze @joks, ta dobudówka może być warta tych pieniędzy, choć sprawa nie jest jeszcze przesądzona. 
  • Popularne tematy

×