Skocz do zawartości

Dom pow. użyt. 125 m2, pow. podłóg 166m2 jaka moc grzewcza pompy ?


Recommended Posts

Napisano
Buduję dom którego powierzchnia użytkowa to 125 m2 a powierzchnia całkowita podłóg 166m2 (parter + poddasze użytk.) czy moc pompy ciepła dobiera się do 125 czy 166 m2 zakładając ze pompa bedzie podstawowym źródłem ciepła (bedzie kominek ale awaryjnie i w weekendy)

- sciana: pustak keramzytobetonowy 24cm + 12 cm steropian; U=0,25
- podłoga na gruncie 10 cm steropian
- dach wełna mineralna 25 cm
Napisano
Moc pompy ciepła dobierana jest ze względu na straty cieplne domu, a powierzchnia użytkowa jest tylko jednym z elementów potrzebnych do ich wyznaczenia. Istotna jest bowiem także ciepłochronność ścian, okien, podłóg, wysokość pomieszczenia.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
PC bedzie tez ogrzewac cwu wiec ilosc osob stale przebywajacych jest istatna. Mnie proponuja PC na 8 kW na ok. 150 m2 pow uzytk. (parter i poddasze uzytk) oraz do 4 osob.
Planuje Porotherm 25 i 20cm styropianu,went. z reku. oraz jak wystarczy kasy to GWC zwirowe a podlogowka wszedzie bedzie.

Pzdr.
Napisano
A nie lepiej, dom zaizolować? Zamienić poroterm z wełną dać folię paraizolacyjną . Izolacja to nie ściana jak podajesz np za muratotrem. Izolacja trmiczna to termos. Suchy gruby i zamknięty.
http://www.isover.fr//doc/isover/ficheP/RT2005.pdf
Jak na instrukcji isovera.
.... tylko po co wtedy pompa ciepła ... Skuteczna izolacja termiczna wsparta rekuperatorem, obniży koszty ogrzewania 4-krotnie. A nakład żaden tylko zamknąć suchą izolację.
  • 4 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam

8 kW powinno w zupełności wystarczyć dla tego budynku dla c.o. i c.w.u.




jak zaproponowałbym naszą najmniejszą pompę ciepła z bezpośrednim odparowaniem DXW45LG o maksymalnej mocy grzewczej 13,1kW oraz maksymalnej mocy chłodniczej 11,8kW, maszyna ta zabezpieczy centralne ogrzewanie i chłodzenie domu oraz przygotuje ciepłą wodę użytkową
FONKO
Napisano
jak dobierano mi pompę ciepła to w kilku firmach dano mi tę samą propozycję - mam 268m i pompę 11 kw IVT Green Line HT C Plus 11, 700 mb wymiennika fi40 ułozonego w wilgotnej glinie. Zbyt duża pompa nie da Ci więcej ciepła tylko straty na prądzie i będzie się szybciej zużywała. Dobrze dobrana pompa chodzi prawie cały czas i rzadko się wyłącza. Latem natomiast samą wodę grzeją mi solary, więc pompa wtedy praktycznie nie chodzi. Przy włączaniu pobiera najwięcej prądu i się w tym momencie zużywa. Im mniej razy się włączy tym lepiej dla niej. Niech ktoś z fimy autoryzowanej przyjedzie i Ci doradzi, to nie są pytania na forum tylko na miejscu po uwzględnienieu kilku składowych. Nie bądź Adamem Słodowym.
Napisano
Cytat

a jak jest z gwarancją udzielaną na pompę ciepła? I jak jest z ich awaryjnością?



na pompę mam 5 lat gwarancji, serwis mam nadzieje że bezproblemowo. Awaryjność ... ?? a jak oceniasz awaryjność lodówki ?? moja stara lodówka chodziła 13 lat i tylko gumki się wyrobiły w drzwiach ... w pompie ciepła nie ma drzwi.

Tak właściwie wszyscy instalatorzy mówią, ale ma to sens bo mechanika w środku jest identyczna tylko bardziej profesjonalnie wykonana
Napisano
Cytat

na pompę mam 5 lat gwarancji, serwis mam nadzieje że bezproblemowo. Awaryjność ... ?? a jak oceniasz awaryjność lodówki ?? moja stara lodówka chodziła 13 lat i tylko gumki się wyrobiły w drzwiach ... w pompie ciepła nie ma drzwi.

Tak właściwie wszyscy instalatorzy mówią, ale ma to sens bo mechanika w środku jest identyczna tylko bardziej profesjonalnie wykonana


dzięki za odpowiedź, i właśnie o to mi chodzi - stara lodówka chodzi dobrze, z nowymi to już różnie bywa, ja po prostu zawsze się obawiam, że jak sobie tak ładnie policzę, że coś mi się zwróci za taki a taki czas, bo koszt urządzenia, koszt montażu, koszt eksploatacji, spodziewana oszczędność i mamy piękne wyliczenie. A potem przychodzi awaria i koszty wzrastają tak, że się zwróci po 100 latach.
Napisano
Cytat

A nie lepiej, dom zaizolować? Zamienić poroterm z wełną dać folię paraizolacyjną . Izolacja to nie ściana jak podajesz np za muratotrem. Izolacja trmiczna to termos. Suchy gruby i zamknięty.
http://www.isover.fr//doc/isover/ficheP/RT2005.pdf
Jak na instrukcji isovera.
.... tylko po co wtedy pompa ciepła ... Skuteczna izolacja termiczna wsparta rekuperatorem, obniży koszty ogrzewania 4-krotnie. A nakład żaden tylko zamknąć suchą izolację.


T.B. tylko by izolował, czy pan prowadzi jakąś firmę izolującą?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

jak dobierano mi pompę ciepła to w kilku firmach dano mi tę samą propozycję - mam 268m i pompę 11 kw IVT Green Line HT C Plus 11, 700 mb wymiennika fi40 ułozonego w wilgotnej glinie. Zbyt duża pompa nie da Ci więcej ciepła tylko straty na prądzie i będzie się szybciej zużywała. Dobrze dobrana pompa chodzi prawie cały czas i rzadko się wyłącza. Latem natomiast samą wodę grzeją mi solary, więc pompa wtedy praktycznie nie chodzi. Przy włączaniu pobiera najwięcej prądu i się w tym momencie zużywa. Im mniej razy się włączy tym lepiej dla niej. Niech ktoś z fimy autoryzowanej przyjedzie i Ci doradzi, to nie są pytania na forum tylko na miejscu po uwzględnienieu kilku składowych. Nie bądź Adamem Słodowym.


Ja uważam, że dobrze robi pytając na forum - nie można w 100% zaufać firmie, że dobierze nam odpowiedną moc pompy - dobrze jest sie dowiedzieć, że np. przy wyborze pompy nie chodzi wyłącznie o powierchnię czy kubaturę domu, ale również trzeba uwzględnić straty ciepła domu, a każdy ma inne - zależy jakie ma sciany, dach itp. Forum to dobre źródło informacji. Chociaż czasami ludzie piszą też głupoty icon_biggrin.gif z uporem maniaka .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...