Skocz do zawartości

Ustawienie pralki w ciągu mebli w kuchni


Recommended Posts

Dużo zależy od konstrukcji kuchenki - szczególnie od izolacji piekarnika. jeśli kuchenka jest lepszej klasy, to izolacja jest na tyle dobra, że ciepło podczas pieczenia nie wpływa na urządzenia, znajdujące się w sąsiedztwie.

Również typ i oprogramowanie pralki ma wpływ na bezpieczeństwo sąsiedztwa tych urządzeń. Niektóre pralki mają czujniki wyważenia załadowanego bębna podczas odwirowywania, niedopuszczające do "wędrowania pralki" przy niewyważeniu bębna. Jeśli pralka nie ma takiego zabezpieczenia, nie należy gazu do kuchenki podłączać na sztywno rurkami, tylko należałoby zastosować specjalny wąż elastyczny (przy stuknięciu pralki o kuchenkę, oprócz rozlania zawartości garnków, nie rozszczelni się podłączenie).

 

51 minut temu, Pomocnik napisał:

Planuję ewentualne zastosowanie okładziny styropianowo-aluminiowej na ściankach pralki.

Myślę, że dodatkowe izolowanie jest zbędne... ważne, żeby pralka stabilnie stała na podłożu i nie wędrowała przy wirowaniu...

 

No i trzeba uważać, żeby blachy z ciastem do pieczenia nie wstawić do pralki, albo brudnych skarpetek do piekarnika...

Link do komentarza
2 godziny temu, Pomocnik napisał:

Czy są jakieś przeciwwskazania do ustawienia pralki obok kuchni gazowo-elektrycznej wolnostojącej. Oczywiście z zachowaniem ok. 15 mm odstępu. 

Przeciwwskazania są wielkie. Ergonomiczne. Chodzi o to, że cykl przygotowania potraw a więc również ustawienie szafek i urządzen powinien być w kuchni taki, aby trasa dreptania kucharza przebiegała jak najbardziej po okręgu, znaczy w cyklu zamkniętym, a nie w te i we wte, a jeszcze z omijaniem zawalidrogi. Obok kuchenki ma być miejsce na odstawienie garnków, na postawienie czegoś co jest pomocne przy gotowaniu, jakieś przyprawy na przykład, a nie pralki, która pasuje w tym miejscu niczym wrzód na doopie.

Pralka może być w kuchni, nie ma zastrzeżeń, ale w innym miejscu, na pewno nie po sąsiedzku z kuchenką.

 

Wpisz w google hasło "ergonomia w kuchni" znajdziesz więcej na ten temat.

 

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Wyluzuj, retro...

Pokrywa pralki zdjęta - będzie tam blat roboczy, pewnie pod linią dolnych płytek na ścianie... tuż obok ma być jakiś zlewozmywak, kawałek blatu przy lodówce... jest miejsce na okap, będą szafki wiszące...

Mieszkanie pewnie wielkości ok. 20 m kw, na których ma się zmieścić kuchnia, łazienka, pralnia, salon, sypialnia i pewnie jeszcze pokój gościnny...

Ergonomia ergonomią, ale jak masz taki lokal, to wyżej doopy nie podskoczysz...

Link do komentarza
1 godzinę temu, uroboros napisał:

Mieszkanie pewnie wielkości ok. 20 m kw, na których ma się zmieścić kuchnia, łazienka, pralnia, salon, sypialnia i pewnie jeszcze pokój gościnny...

Co nie znaczy, że nie można przestawić szafki z pralką.

1 godzinę temu, bajbaga napisał:

No nie wiem ..........

Pralka od przodu ładowana (bez podtekstu) z blatem - czemu nie.

 

Ps. A w kuchni występuje figura geometryczna, ale nie okręg, tylko trójkąt - magiczny, zresztą. :D

Niech się to nazywa jak chce, może być i pięciokąt. O kurde blacie nie wspominano.

Link do komentarza
56 minut temu, retrofood napisał:

Co nie znaczy, że nie można przestawić szafki z pralką.

Akurat w tym stanie - niekoniecznie...

Obok lodówki ktoś wymyślił miejsce na szafkę - szacuję, że 50 - 60 cm, dalej zlewozmywak (przygotowane: woda i odpływ) - za wodomierzem...

Link do komentarza
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Jeśli można to dodam od siebie - dla pralki osobny obwód elektryczny.

Oczywiście.

15 minut temu, uroboros napisał:

Akurat w tym stanie - niekoniecznie...

Obok lodówki ktoś wymyślił miejsce na szafkę - szacuję, że 50 - 60 cm, dalej zlewozmywak (przygotowane: woda i odpływ) - za wodomierzem...

Skoro pyta, to niech wymyśli inaczej. Ja przy remoncie najpierw rozstawiłem meble w kuchni, a potem do tego dopasowywałem instalację. I wodną i elektryczną. Przecież do lodówki trzeba przewidzieć podłączenie wody na przykład, a zmywarka do naczyń też nie na korbę.  Na ustawieniem kuchni biedziliśmy się prawie miesiąc. I to przy pomocy stolarza z programem meblowym, więc wszystkie warianty miały od razu wizualizację, nic nie trzeba było sobie wyobrażać.

Link do komentarza
22 minuty temu, retrofood napisał:

Skoro pyta, to niech wymyśli inaczej.

Z załączonego zdjęcia wynika, że pole manewru jest... jakie jest :bezradny: i  jak tu myśleć?

2 minuty temu, joks napisał:

fotkę baaardzo szerokokątnym obiektywem

Na to bym nie liczył, bo pytającym jest ktoś, gdzieś... nawet nie wiadomo czy to czyta i czy może wziąć udział w naszej wymianie opinii...

Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Faktycznie miałem ze czterdzieści lat temu taką pralkę, starą BIO, która "chodziła" po łazience, jak źle ułożyło się pranie podczas wirowania, ale teraz mam Whirpoola wąskiego, ładowanego od góry, który ma z osiem lat, i który ma w programie kontrolę wyważenia wsadu, tzn. po pierwszych niezbyt szybkich obrotach na programie wirowania "wyczuwa" chęci do dużych wibracji pralki, wstrzymuje wirowanie, dolewa wody, po paru obrotach w obu  kierunkach i innym nieco rozłożeniu wsadu w bębnie - znowu próbuje włączyć wirowanie. W razie potrzeby - czynność powtarza się (np przy praniu koca, albo poszewek od kołder).  Gdy kontrola rozpozna wibracje o dopuszczalnej sile - następuje wirowanie. "Chodzenie" jest wykluczone.

Wydaje mi się, że taka opcja w nowych pralkach jest powszechna...

Moja córka ma w kuchni - dużej, żeby nie było, i w domku - zabudowaną pralkę już ponad pięć lat, dużą, ładowaną z boku i nigdy nie miała jakichś problemów i prób łażenia po kuchni.

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...