Skocz do zawartości

Recommended Posts

Szanowne grono,

remontuje właśnie mieszkanie w starej kamienicy, znajduje się ono na parterze, pod nim jest piwnica. Pokój jest podzielony na dwie części( całość 11m2), na jednej są deski sosnowe z legarami między którymi znajduje się gruz, zaś na drugiej są położone stare płytki i pod nimi "wylewka". Postanowiłem na takie samo ułożenie, skuć stare płytki, zrobić wylewkę samopoziomującą lub wyrównać te co jest i na to nowe płytki/linoleum. Pod deskami wydaje mi się racjonalne usunąć gruzu tyle żeby wszedł tam styropian i do legarów przykręcić płytę wiórową(i na to linoleum) lub położyć na nie nowe deski(stare się nie nadają do niczego). Macie może jakieś wskazówki, zastrzeżenia do mojego pomysłu? 

 

Z góry dziękuje za pomoc i uwagi.

Link do komentarza

To najpewniej strop Kleina, więc dobrze byłoby sprawdzić w jakim jest stanie i zanaddo go nie obciążać. Jesli wylewka to proponowalbym anhydrytowa, jest lzejsza.

 

Zamiast gruzu wyrownalbym łuki keramzytem albo zmielonym styropianem i na to lekka wylewka albo płyty

 

Wysokosc pomieszczenia ogromna.

Moze sufit podwieszony zrobić?

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dnia 15.03.2018 o 18:41, Monowiec napisał:

deski sosnowe z legarami między którymi znajduje się gruz. [cut] Pod deskami wydaje mi się racjonalne usunąć gruzu tyle żeby wszedł tam styropian i do legarów przykręcić płytę wiórową(i na to linoleum) lub położyć na nie nowe deski(stare się nie nadają do niczego). Macie może jakieś wskazówki, zastrzeżenia do mojego pomysłu? 

Jak wyżej - usunąć gruz, zasypać perlitem ekspandowanym EP180 (jest lżejszy, tańszy i ma lepszą izolacyjność termiczną i akustyczną), jak legary są zdrowe to płyta OSB (ewentualnie wylewka, wg opisu wyżej) i na to to, co tam planujesz.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...