Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Szanowne grono,

remontuje właśnie mieszkanie w starej kamienicy, znajduje się ono na parterze, pod nim jest piwnica. Pokój jest podzielony na dwie części( całość 11m2), na jednej są deski sosnowe z legarami między którymi znajduje się gruz, zaś na drugiej są położone stare płytki i pod nimi "wylewka". Postanowiłem na takie samo ułożenie, skuć stare płytki, zrobić wylewkę samopoziomującą lub wyrównać te co jest i na to nowe płytki/linoleum. Pod deskami wydaje mi się racjonalne usunąć gruzu tyle żeby wszedł tam styropian i do legarów przykręcić płytę wiórową(i na to linoleum) lub położyć na nie nowe deski(stare się nie nadają do niczego). Macie może jakieś wskazówki, zastrzeżenia do mojego pomysłu? 

 

Z góry dziękuje za pomoc i uwagi.

Napisano

Nieogrzewana i wątpię, że całą powierzchnie po gruzie zaleje wylewką, za dużo miejsca tam jest. Też uważam, że lepiej się postarać i ładnie zrobić zwykłą wylewką. Postaram się załączyć jutro jakieś zdjęcia. 

Napisano

To przy okazji napisz jaka jest wysokość tego pomieszczenia, na czym ten gruz między legarami się opiera, czy można poziom podłogi podnieść (lepiej ocieplić). Wszystkie takie informacje są przydatne.

Napisano

Wysokość to 3,6m, gruz między legarami opiera się na cegłach, które stanowią sufit piwnicy(jest łukowaty), a jego wysokość to od 30cm do blisko 50cm. Czy da się poziom podnieść to nie wiem, może o góra 1cm żeby drzwi nie trzeba było podnosić.

Napisano (edytowany)

To najpewniej strop Kleina, więc dobrze byłoby sprawdzić w jakim jest stanie i zanaddo go nie obciążać. Jesli wylewka to proponowalbym anhydrytowa, jest lzejsza.

 

Zamiast gruzu wyrownalbym łuki keramzytem albo zmielonym styropianem i na to lekka wylewka albo płyty

 

Wysokosc pomieszczenia ogromna.

Moze sufit podwieszony zrobić?

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 15.03.2018 o 18:41, Monowiec napisał:

deski sosnowe z legarami między którymi znajduje się gruz. [cut] Pod deskami wydaje mi się racjonalne usunąć gruzu tyle żeby wszedł tam styropian i do legarów przykręcić płytę wiórową(i na to linoleum) lub położyć na nie nowe deski(stare się nie nadają do niczego). Macie może jakieś wskazówki, zastrzeżenia do mojego pomysłu? 

Jak wyżej - usunąć gruz, zasypać perlitem ekspandowanym EP180 (jest lżejszy, tańszy i ma lepszą izolacyjność termiczną i akustyczną), jak legary są zdrowe to płyta OSB (ewentualnie wylewka, wg opisu wyżej) i na to to, co tam planujesz.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...