Skocz do zawartości

Fundamenty - dom szkieletowy


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Aktualnie jestem na etapie zakończenia  budowy ścian fundamentowych pod dom szkieletowy. Jest położona kanalizacja wewnętrzna oraz wstępnie zagęszczony piasek (październik 2017) Kolejny etap to ponowne zagęszczenie oraz  wykonanie wieńca fundamentowego na wszystkich ścianach.:

Chciałbym wykonać szalunek zewnętrzny, położyć zbrojenie 4x fi 12mm ( strzemiona co 30 cm drut fi 6mm) na wszystkich ścianach fundamentowych (również wewnętrzne) a następnie zalać całość betonem B-20 na wysokość 15 cm . Czy jest to dopuszczalne w tym przypadku ?

 

20180310_164238.thumb.jpg.5da56ef4c1f359c8a695b97f17fbcbc1.jpg

20180226_154221.jpg

20180226_154303.jpg

Napisano

Witam,

Dziękuję za odpowiedź. 

W celu:

1) Nie robić szalunku od wewnętrznej strony ścian fundamentowych (czyli w środku), jedynie od zewnątrz.

2) Wylać płytę po całości ( wieniec + wewnętrzne pomieszczenia) , zamiast osobno  zrobić wieniec na  ścianach , a następnie chudziaka 

 

odp:

Niestety projekt architektoniczny nie przewiduje wykonanie wieńca na ścianach fundamentowych, tylko wykonanie ścian fundamentowych z bloczków betonowych. W konsultacji z firmą wykonawczą ( tylko konstrukcji szkieletowej drewnianej) należy wykonać wieniec.  Natomiast na projekcie będą wprowadzone korekty przez projektanta - architekta. 

Podwalina będzie montowana za pomocą kotw chemicznych na izolacji do wieńca.

 

Prace nad wykonaniem fundamentu były rozpoczęte  w połowie września. Ze względu na warunki pogodowe została wykonana tylko  lawa fundamentowa -> ściany fundamentowe -> oraz zasyp piaskiem w środku + zagęszczenie. 

Instalacja wew. kanalizacyjna została wykonana dopiero teraz, także płyta może  być wykonana dopiero teraz.

 

Pytanie:

Czy płyta fundamentowa wewnątrz pomieszczeń nie ulegnie pęknięciom itp.  ?? 

Zastosowany beton to B-20

 

 

 

 

Napisano (edytowany)

Dla następnych budujących. Fundament dla domu szkieletowego z typową podłoga na gruncie można zrobić bardzo łatwo w ogóle nie bawiąc się w jego izolowanie. Wynosimy izolację cieplna podłogi i jastrych wyżej. Żeby izolacja cieplna podłogi przynajmniej częściowo była już na poziomie ścian szkieletowych a nie cokołu fundamentu. Coś w tym typie:

 

fundament podloga szkielet.jpg

PS. Co do tej płyty to uzgodnić sposób wykonania z architektem, który ma robić te korekty w projekcie i tyle. Opis jest na tyle niejasny, że trudno coś doradzać.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Napisano

Dziękuję za odpowiedź. I właśnie tak jest zaprojektowane.  Tylko zamiast chudego betonu B10  chciałbym wylać  płytę  o wysokości 15 cm z betonu B20 (wieniec + podłoga na gruncie )

 

image.png.3feb0c76ec98ea63142e4c909c62d45c.png

 

image.png.6eff75dfc452f22a96a37a4d440b0c78.png

Napisano

To jakaś hybryda, choć chyba bardziej by pasowało określenie "proteza".

Bo przecież nie będzie to płyta fundamentowa, ale będzie masywna zimna podłoga na gruncie (10cm styro).

EPS 200 jako izolację płyty, ale płyty fundamentowej jako elementu nośnego stosuje Legalett przy domach szkieletowych, tyle że trochę innej grubości.

Napisano

Oczywiście , że EPS 100 wystarczy -  błąd w projekcie . Powyższy rysunek również przedstawia  zastosowanie styropianu 10 cm  ( 4,5 cm podwalina + 4,5 cm  kantówki ), chyba że jest to poglądowo -  nie wnikam na gr. styropianu. 

 

Pytanie dotyczyło konstrukcji wieńca + płyta ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...