Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
marcinx00

Izolować kanały wywiewne i nawiewne - czym i jak ?

Recommended Posts

Witam dwa krótkie pytania:
1 czy izolować kanały wywiewne metalowe które pójdą pod tynk w części ogrzewanej ?
2 A czym zaizolować (bo trzeba) kanały nawiewne metalowe które pójdą pod tynkiem? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcinie,

1. Temperatura powietrza w kanale będzie zbliżona do temp. pomieszczenia, wiec izolacja termiczna nie będzie potrzeba. Aczkolwiek zawsze będą jakieś straty.

2. Można zaizolować wełną+płaszcz albo gotowe kanały preizolowane z płaszczem z ocynku.

 

A jakie średnice kanałów? Bo z izolacją powiedzmy min 20mm to już dużo żeby schować "pod tynkiem" ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oba rodzaje kanałów jednak bym zaizolował ze względu na akustykę. Izolacja cieplna przy okazji tłumi też dźwięki. Jednak trudno powiedzieć coś więcej nie znając planu instalacji (przez jakie pomieszczenia biegną kanały?).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Eksperci Alnor napisał:

A jakie średnice kanałów? Bo z izolacją powiedzmy min 20mm to już dużo żeby schować "pod tynkiem" ?

nawiewny 90x200 pion schodzący ze strychu nieogrzewanego na parter (tu myślałem o styropianie po 2 cm z każdej strony)

wywiewne też pony jedna rura fi 125 a druga fi 100

 

Czy na te rury (spiro sztywne) wywiewne można zastosować by było otulinę kanalizacyjną bo widziałem że są na fi 100 ewentualni na 125 bym dociął kawałek i połączył pianką 

Bo wełna w tynku chyba trochę nie bardzo ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Użycie otuliny z zewnętrznym płaszczem ochronnym może się okazać dobrym rozwiązaniem.

Samej wełny pod tynk nie polecam - dlatego pisałem o wersji spiro/wełna/spiro:
image.png.62998c7243864c992895714fea3e7f3b.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szum może generować sam przepływ powietrza bez względu na to czy są to kanały nawiewne czy wywiewne.

Izolowanie kanałów i pilnowanie odpowiedniej szybkości przepływu powietrza zapobiegnie przenoszeniu jakichkolwiek dzięków na zewnątrz, np. na obudowę z płyt G-K która może zadziałać jak skrzynka rezonansowa.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Nie bez powodu wymyślono też anemostaty.

z ciekawości bym się dowiedział jaka była potrzeba wymyślenia tego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o tej otulinie do rur z polietylenu są nawet na fi 110 załatwiło by mi to sprawę rur wywiewnych( oczywiście tylko w tynku) połączenia bym pianką zrobił + taśma .
Czy ta pianka mogła by iść prosto pod tynk jeśli mogę ją zastosować czy może lepiej streczem jeszcze to owinąć?

Wysłane z mojego DRIVE przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wszystko ok, jest sprzęgło, za sprzęgłem zawór 3D i dwie pompy, jedna do podłogówki, druga do trzech małych grzejników. Przy założonych i działających siłownikach na rozdzielaczu podłogówki typu on/off nie było dyskomfortu cieplnego bo histereza sterownika to 0,2. Niestety po odłączeniu sterowania czyli rozdzielacz otwarty non stop, problem taktowania pozostał.
    • Witam,  po pierwsze do ogrzewania podłogowego nie stosuje się regulatorów otwórz/zamknij. Ze względu na bardzo dużą bezwładność takie sterowanie jest bardzo niekomfortowe. Po osiągnięciu wymaganej temperatury zawory odcinają pętle podłogówki. Niestety rozgrzana podłoga nadal podnosi temperaturę w pomieszczeniu doprowadząjac do znacznego przegrzania.  Następnie w końcu gdy temperatura zacznie spadać w końcu sterownik ponownie otworzy zawór ale zanim podłoga się rozgrzeje to pomieszczeniu już zostanie przechłodzone.   Drugi problem wynikający z takiego sterowania to własnie taktowanie kotła. Kocioł aby mógł przekazać ciepło musi mieć zapewniony jego odbiór przez przepływającą wodę instalacyjną. Zamykając zawory powodujemy, że gdy spadnie temperatura na kotle to automatyka zmusi go oczywiście do pracy. Niestety zbyt mały przepływ powoduje, że mimo pracy na mocy minimalnej kocioł i tak szybko osiąga górną odchyłkę i się wyłącza. Kotły Vitodens 100W projektowane są do pracy z dt ok 20K co przy przepływie maksymalnym pompy w kotle daje nam maksymalną moc przenoszoną przez czynnik grzewczy 24kW (a moc kotła 19kW). Niestety ogrzewanie podłogowe pracuje na dt ok 7K co oznacza że przy przepływie 1000l czynnik grzewczy przeniesie już tylko raptem 8kW. Aby wyrównać przenoszoną moc po stronie ogrzewania podłogowego należy zastosować drugą pompę która będzie miała większy przepływ (skoro dt jest 3x mniejsza to aby przekazać tę samą moc przepływ musi być 3x większy). Oczywiście w przypadku gdy łączymy w układzie 2 lub więcej pomp musimy zastosować sprzęgło hydrauliczne by pompy "się nie zakłócały".
    • Witam, Sterownik Vitoconnect 100 OPTO1 można podłączyć do kotłów Vitodens 200-W wyposażonych w jeden z regulatorów pogodowych: HO1A  - czarny regulator z menu głównym tekstowym HO1B - czarny regulator z menu głównym z "domkiem" HO2B - regulator kolorowy, dotykowy
    • Po przeczytaniu tego wszystkiego, nawet nie zamierzam tam jechać kupować telewizora. Nie doświadczyłem żadnej przykrości z ich strony, a już w polowie zaczeła mnie żółć zalewać. 
    • Może temat dla mnie odległy ale rozważam już co położyć na ogrzewanie podłogowe. I tak jakoś wychodzi mi że lepiej położyć ogólnie nielubiane pcv niż np panele. Plytki- drogo, twardo, zimno kiedy nie działa ogrzewanie, dobre do podłogowego Panele- tanio, irytujaco klepią podczas chodzenia , źle przewodzą ciepło, dobry podkład 20zl/M2, trzeba uważać jak coś się wyleje o co przy dzieciach latwo, dosyć twarde Drewno- odpada bo drogo i trzeba się cackac, źle przewodzą ciepło Pcv: +Tanio +Nie dają pogłosu przy chodzeniu +Odporne na wodę +Dobrze przewodzą cieplo +Ciepłe  i dość miękkie w dotyku + Jak talerz spada to z dużym prawdopodobieństwem to przeżyje - wymagają super równego podłoża - na tańszych widać każde odgniotnienie - jak widelec czy nóż spadnie to zwykle zostawia ślad.   Jak dotąd miałam tanie pcv, najbardziej irytowały mnie odgniecenia. Zastanawiam się, czy w pcv ze średniej półki też tak jest. Trudno się czegoś dowiedzieć w internecie bo nikt w domach nie kładzie a przynajmniej się nie chwali.
  • Popularne tematy

×