Skocz do zawartości

Zawor mieszajacy w instalacji grawitacyjnej


Recommended Posts

Kilku fachowcow juz ogladalo te instalacje ale szukam kolejnego

Czy  skrecanie rur 2" mufami" w kolanach itd zamiast spawania to lepszy pomysl jak spawanie?
30 lat temu laczyli te instalacje spawami i nic nie przecieka, nic nie rdzewieje.

Co sadzisz o laczeniu stali z miedzia? Kazdy z instalatorow upieral sie, zeby rure bezpieczenstwa do bojlera dac w miedzi a jeden nawet zasilanie do bojlera proponawal w miedzi 1"

Jeden z instalatorow ostrzegal aby stare polaczenie instalacji z naczyniem odciac i dac odpowietrzniki, mowil ze jesli tak nie zrobie to przy dolozeniu rury bezpieczenstwa do naczynia ZROBI SIE OBIEG.

Na stronie Defro znalazlem taka regulke odnośnie zaworu mieszajacego;
"Zaleca się, aby oś pozioma mieszacza była oddalona o około 0,8 do 1,1 m od rury powrotnej obwodu grzewczego"
Jak to sie ma do mojej instalacji?

Link do komentarza
3 godziny temu, pawstone napisał:

Czy  skrecanie rur 2" mufami" w kolanach itd zamiast spawania to lepszy pomysl jak spawanie?
30 lat temu laczyli te instalacje spawami i nic nie przecieka, nic nie rdzewieje.

Daj spokoj ze spawaniem.

Łatwiej będzie poskrecac.

3 godziny temu, pawstone napisał:

Co sadzisz o laczeniu stali z miedzia? Kazdy z instalatorow upieral sie, zeby rure bezpieczenstwa do bojlera dac w miedzi a jeden

Ja dalbym stalową ze wzg. Na koszt

Łączyć możesz.

3 godziny temu, pawstone napisał:

Jeden z instalatorow ostrzegal aby stare polaczenie instalacji z naczyniem odciac i dac odpowietrzniki,

Może miec rację.

Link do komentarza
2 godziny temu, MrTomo napisał:

Nie.

Im prostsze rozwiazania tym lepsze.

Po co tym kręcić? Dwa razy w sezonie pokręcę, żeby nie zalazł kamieniem. Poza tym ustawiam i tyle.

A jak bys widzial te rytynta u mnie?

Zawor mieszajacy z silownikiem podpietym pod regulator pokojowy? 

Rozumiem, że taki zawor zostanie calkowicie zamkniety przez regulator, kiedy w pomieszczeniu zostanie osiagnieta zadana temperatura. Czy zasypany weglem i odpalony od gory piec zdola skorygowac temperature? Czy może wtedy dojsc do zagotowania wody? Chcialbym zalozyc taki regulator bo moglbym wtedy ustawic nizsza temperature na noc i jakas tam oszczednosc by byla. Czy taki regulator odcina też pompe obiegowa?

Moglbym dokupic silownik z regulatorem pozniej a wcześniej recznie sprawdzic co sie stanie kiedy zamkne zawor ale kupujac to wszystko razem, komplet moge zaoszczedzic prawie 150zl

Link do komentarza
27 minut temu, pawstone napisał:

A jak bys widzial te rytynta u mnie?

Zawor mieszajacy z silownikiem podpietym pod regulator pokojowy? 

Rozumiem, że taki zawor zostanie calkowicie zamkniety przez regulator, kiedy w pomieszczeniu zostanie osiagnieta zadana temperatura. Czy zasypany weglem i odpalony od gory piec zdola skorygowac temperature? Czy może wtedy dojsc do zagotowania wody? Chcialbym zalozyc taki regulator bo moglbym wtedy ustawic nizsza temperature na noc i jakas tam oszczednosc by byla. Czy taki regulator odcina też pompe obiegowa?

Moglbym dokupic silownik z regulatorem pozniej a wcześniej recznie sprawdzic co sie stanie kiedy zamkne zawor ale kupujac to wszystko razem, komplet moge zaoszczedzic prawie 150zl

Szczerze mówiąc - nie mam pojęcia.
Nie używałem takich regulatorów.

 

Moim zdaniem przy kotle zasypowym taka regulacja mija się z celem.

 

Temperatury w domu przy takim sposobie palenia nie wyregulejsz. 

Chcesz mieć chłodniej w nocy to zamontuj w sypialni termostat na grzejniku, albo

rozpalaj w dzień a nocą niech się studzi.

 

Inne rozwiązanie to montaż bufora, wtedy masz możliwość sterowania temperaturą w domu za pomocą zaworu sterowanego

elektrycznie lub po prostu za pomocą załączania/wyłączania pompy obiegowej.

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Jeszcze jedno

Siłownik i tak musi działać z jakimś sterownikiem, więc powinno dać się go stawić tak, żeby regulacja zaworu działała w jakimś zakresie (nie na full odkręcony czy na full zakręcony). Wtedy możesz troszkę przykręcić zawór jak jest za ciepło.

Ale i tak ciepło będzie podawać na grzejniki.

 

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Postanowiłem zmienić plany i iść w bufory ciepła mimo, iż instalator odradzał mi ten pomysł. Znalazłem na złomie  zdrowy, ocynkowany zbiornik od hydrofora, 800l. Planuje przy przeróbce zamontować w nim węzownicę do CWU. Jeśli instalacja z tym buforem (A) się sprawdzi to dokupie drugi, gotowy, najzwyklejszy bufor (B) 1500-2000l. Bufory będą stać o około 1,5m wyżej jak stoi piec,

Teraz mam kilka pytan;    

 

1)Garaż w którym mają stać bufory sąsiaduje z piwnicą w ktorej jest piec, prewidywana odległość bufora od pieca to max 2m - Co sądzisz o podłączeniu grawitacyjnym?      

2)Jeśli bufor zostanie zasilany grawitacyjnie to jak zabezpieczyć go przed wychłodzeniem - przed cofanie się ciepłej wody do pieca?  

3)Co z rurą bezpieczeństwa? - Wystarczy tylko jedna z pieca?  

4) Czy piec może zostać podięty bezpośrednio pod instalacje ale odcięty zaworem kulowym? W przypadku awarii bufora mógłym otworzyć bezpośrednie zasilanie instalacji a odciąlbym bufory 

5) Czy wężownica CWU jest konieczna przy buforze? Czy bufor może zasilać obecny bojler 120l?  

6) Czy dwa mniejsze bufory sprawdzą się tak samo jak jeden mniejszy?

Dnia 29.03.2018 o 12:10, pawstone napisał:

zanim założyłem bufory

 7) Czy jesteś zadowolony ze swoich buforów? Zasilasz je grawitacyjnie? Kupiłeś gotowy, sam zrobiles? Ile litrów, Na jak długo wystarczy Ci ciepło zimą z całkowicie nagrzanego bufora? Jak długo je ładujesz?

8)Co sądzisz o buforach Linszter? Dokładnie chodzi mi o taki model; 

https://linszter.com/pl/pl/ogrzewanie/zbiornik-buforowy/lvt-1500-0v bufory tej firmy są bardzo tanie, ale czy nie będą gorsze?    

9)Fajnie, gdybyś zaznaczył na schemacie jak to wszystko ma być podpięte; piec, zawór 3d, naczynie, rura bezpieczeństwa, itd.          

d31f2f8da46fd22cmed.jpg          

Link do komentarza
Dnia 15.04.2018 o 21:08, pawstone napisał:

 

Teraz mam kilka pytan;    

1)Garaż w którym mają stać bufory sąsiaduje z piwnicą w ktorej jest piec, prewidywana odległość bufora od pieca to max 2m - Co sądzisz o podłączeniu grawitacyjnym?      

Tylko grawitacyjnie. Rurą 6/4"

Cytat

2)Jeśli bufor zostanie zasilany grawitacyjnie to jak zabezpieczyć go przed wychłodzeniem - przed cofanie się ciepłej wody do pieca?  

Nie ma złotego środka. Możesz zastosować syfon i/lub zawór klapowy.

Cytat

3)Co z rurą bezpieczeństwa? - Wystarczy tylko jedna z pieca?  

Tak, od pieca do zbiornika.

Uwaga - Zbiornik wyrównawczy już będzie znacznie większy.

Dla 1000L zładu musisz założyć około 50L zbiornik (czyli 5% wielkości)

Cytat

4) Czy piec może zostać podięty bezpośrednio pod instalacje ale odcięty zaworem kulowym? W przypadku awarii bufora mógłym otworzyć bezpośrednie zasilanie instalacji a odciąlbym bufory 

 

Można wykombinować jakąś odnogę na skrót.

 

Cytat

5) Czy wężownica CWU jest konieczna przy buforze? Czy bufor może zasilać obecny bojler 120l?  

Może mieć wężownicę ale nie musi.

Założenie wężownicy nie jest takie proste.
Zwłaszcza w ocynkowanym zbiorniku

Cytat

6) Czy dwa mniejsze bufory sprawdzą się tak samo jak jeden mniejszy?

:scratching:

Dwa mniejsze połączone z sobą sprawdzą się na pewno lepiej niż jeden mniejszy.

O ile ta mniejszość jest wartością stałą... :D

Jeśli chodziło Ci o to, czy dwa "dwa mniejsze bufory sprawdzą się tak samo jak jeden większy?" to wolałbym dać jeden większy. Mniej kłopotu, mniej strat. 

Cytat

 7) Czy jesteś zadowolony ze swoich buforów? Zasilasz je grawitacyjnie? Kupiłeś gotowy, sam zrobiles? Ile litrów, Na jak długo wystarczy Ci ciepło zimą z całkowicie nagrzanego bufora? Jak długo je ładujesz?

Jestem zadowolony. Zasilam grawitacyjnie. Robiłem sam. Dwa bufory po 1000L. Wystarcza na jakieś 12-24 godz. zależy jak naładowane bufory i jaka temp. na zewnątrz.

Ładują się tyle, ile trwa spalenie wiadra lub dwóch węgla, ew. całego załadunku palonego od góry.

 

Cytat

8)Co sądzisz o buforach Linszter? Dokładnie chodzi mi o taki model; 

https://linszter.com/pl/pl/ogrzewanie/zbiornik-buforowy/lvt-1500-0v bufory tej firmy są bardzo tanie, ale czy nie będą gorsze?

Wygląda nieźle, tylko ta cena...

Cytat

 

9)Fajnie, gdybyś zaznaczył na schemacie jak to wszystko ma być podpięte; piec, zawór 3d, naczynie, rura bezpieczeństwa, itd.       

Nooo

Dnia 15.04.2018 o 21:08, pawstone napisał:

Znalazłem na złomie  zdrowy, ocynkowany zbiornik od hydrofora, 800l.

Trochę mały. Jak dla mnie to nawet te 2000L które mam, wydają mi się tak na styk.

Paskudnie, że ocynk. Paskudnie się to spawa.

 

Poczytaj to

Piec-100-bufor

 

Przemyśl dobrze.

Jak będziesz miał pytania to pisz, mogę ci narysować jak mam to zrobione.

Edytowano przez MrTomo
poprawka (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...

Witam!

Ostatecznie zdecydowałem się na sam zawór 4D. Instalacja jest juz w trakcie przeróbki. Naczynie ma zostać jeszcze wymienione na nowe i zainstalowane w innym miejscu w linii prostej nad piecem, bez żadnych zakrętów, kolanek itd. Nie chciałem tez rozkuwać całego domu. Rury łączące grzejniki z naczyniem też zostaną odcięte i założone odpowietrzniki.

Tak to teraz będzie wyglądać, co o tym sądzicie? Będzie to działać?

 

schemat3.jpg

Link do komentarza

Zaintrygował mnie tytuł tematu "Zawor mieszajacy w instalacji grawitacyjnej" bo to rzadkość (ja osobiście sie nie spotkałem z takim rozwiązaniem) aby w instalacji grawitacyjnej był jakiś zawór mieszający, ale co stwierdziłem, tytuł tematu mylny bo chyba nie wiecie jak wygląda instalacja c.o. grawitacyjna, na pewno nie ma żadnych pompek i podobnych ustrojstw. Czyli cały tema pisany nie na temat i niepotrzebnie innych użytkowników wprowadza i będzie wprowadzać w błąd.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...