Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

pawstone

Uczestnik
  • Posty

    17
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

O pawstone

  • Ranga
    Początkujący
  1. Ile moge zawołać za metr drewna opalowego z orzecha wloskiego? Drewno pocięte i połupane, schnie juz 11 miesiac. Ile warta jest ta kupka?
  2. Ustalilem juz termin z hydraulikiem, padlo na zawor 3d, gosc jest za osobna pompka do cwu ale mam jeszcze miesiac zeby sie zastanowic. Dzisiaj dowiedzialem się, ze jedna pompka moze ladowac jednoczesnie cwu i co ale musi zostac zamontowana na powrocie - czy takie coś bedzie działać poprawnie z zaworem 3d w mojej instalacji?
  3. Wydajnosc mojej pompy to 3.2m3/h tj; 50l/min jakos. Majac te dane jak dobrac srednice rur/zaworu
  4. A jaka srednica zaworu 4d powinna byc dobrana? Rura zasilajaca i powrotu to fi 60 - zewnetrznej
  5. Czy zawor 4d tez mozna zainstalowac w takiej instalacji? Prosze o zaznaczenie na schemacie i zdjeciach jak powinien byc wpiety Wiem, ze do zasobnika cwu potrzebne jest osobne zasilanie - Czy elektrozawor 1cal nie bedzie stawial oporow w grawitacyjnym zasilaniu przy rurze zasilajacej 1 i 1/4cala? W ogole czy jest sens dawac wieksza srednice rury? Rura zasilajaca z pieca do bojlera ma dlugosc 4,3m razem ze wszystimi kolankami.
  6. Jedna wezownica Elektrozawor jest podlaczony pod wlasny termostat a pompa pod sterownik. Kapilare od elektrozaworu podlacze zaraz przy wyjsciu z pieca/ pod zaworem roznicowym a czujnik od sterownika za pompa i mysle ze nie bedzie sie zalaczac kiedy przelacze piec na sam bojler W jaki inny sposob mam zabezpieczyc bojler przed wychlodzeniem? Zaworu zwrotnego chyba nie moge dac bo zasilanie grawitacyjne ma byc. Podono sa jakies normy ktore mowia ze piec powinien byc podlaczony bezposrednio z naczyniem rura bezpieczenstwa czy jakos tak
  7. Ale moge ustawic otwieranie zaworu przykladowo od 45*C no i zamykanie ponizej tej temperatury
  8. Tak wlasnie proponowalem hydraulikowi ale nie ze wzgledu na ochrone kotla a dlatego ze wydalem juz troche kasy na elektrozawor do zamykania zasilania bojlera kiedy temp. Na kotle spadnie. Na czym ta ochrona bedzie polegac? A jesli przy bojlerze bedzie elektrozawor 1 cal to nie przeszkodzi to w grawitacyjnym zasilaniu? Czy wtedy jest sens dawac ruru o wiekszym przekroju jak 1 cal? Ale i tak jestem za tym zeby przed zaworem roznicowym wyprowadzic rure do naczynia - jaka powinna byc minimalna srednica takiej rury? Wtedy moze nie zadzialac zawor roznicowy, zasilanie bojlera moze byc zamkniete, zamowor roznicowy zakrecony i nic nie wybuchnie, prawda???
  9. Raczej tak, obecna pompe dam do bojlera a na jej miejsce ma byc nowa. Szkoda tylko, ze miesiac temu zostal zamontowany elektrozawor na zasilaniu bojlera. Postanowilem, ze instalacja bedzie troszke przerobina a zwlaszcza zasilanie od bojlera. Dzisiaj byl hydraulik i dal identyczne rozwiazanie jak ty. Chcialbym jeszcze wiedziec czy zawor 3d/4d mozna zamknac calkowicie. Inny hydraulik kiedys mowil ze potrzebne jest dojscie do naczynia bo beda problemy jesli ktos calkowicie przekreci zawor a dzisiaj inny majster mowi ze zaworu 3d nie idzie zamknac do konca a ja myslalem, ze nawet jesli idzie zamknac to nic sie nie stanie i nie trzeba laczyc z naczyniem bo po prostu zadziala zawor roznicowy???? Tak wlasnie to sobie wyobrazalem, tyle, ze myslalem nad jeszcze piatym wyjsciem do naczynia jesli w ogole jest to konieczne.
  10. A mozesz mi jeszcze wytlumaczyc roznice miedzy zaworem 3d a 4d nim wstawie schemat i ktory zawor bedzie lepszy w moim przypadku?
  11. Czy takie rozwiazanie napewno zadziala? U mnie zawor ma pelnic funkcje mieszania a w takim przypadku producent informuje aby pompa co byla montowana na wyjsciu zaworu. Czy moze byc tak, ze zawor nie spelni swojej funkcji jesli popka bedzie na wejsciu?
  12. W najblizszym czasie wstawie schemat. A gdyby zazaz za pompka zalozyc zawor czterodrogowy? I przerobic lekko zasilanie cwu? W ogole dlaczego kazdy taki problem robi z tym bezpieczenstwem - czy nie mozna zamontowac przy piecu zaworu bezpieczenstwa, cos takiego jak przy bojlerze?
  13. Tak wyglada powrot i wyjscie z pieca A kazda "galąź" zasilania jest doprowadzona do nayczynia
  14. Witam, Czy montaz zaworu mieszajacego w starej instalacji grawitacyjnej(obecnie zalozona pomka)/naczynie wzbiorcze otwarte wiaze sie z dojsciem do naczynia? Czy rzeczywiście potrzebny jest osobny obieg? Chcialbym aby na grzejnikach byla dość niska temperatura - do 40stopni na bojlerze i piecu z 60-70stopni. Jaki zawor powinien rozwiazac problem?
  15. Jak podlaczyc termostat no/nc do elektrozaworu

    Elektozawor ma za zadanie zamknac wezowince gdy w piecu sie wypali aby bojler sie nie wychlodzil, wtedy tez ma zalaczyc sie grzalka elektryczna. Pompka cyrkulacyjna ma chodzic tylko wtedy gdy bojler bedzie zasilany z pieca. Nie chce aby woda uzytkowa krazyla przy wlaczonej grzalce bo prad jest drogi a cyrkulacja powoduje jakies tam straty. Grzalkę chce podlaczyc do termostatu poniewaz jesli jej nie podlacze to bedzie zalaczac sie kiedy w piecu jest napalone przy spadkach temperatury na bojlerze poniewaz grzalka posiada wlasny termostat. Wszystkie przewody od elektrozaworu, grzalki i pompki nie zmieszcza sie w obudowie termostatu wiec chcialbym dowiedziec sie Czy moge wyprowadzic odpowiednie kable z termostatu do puszki - w ktorej polacze wszystkie kable? W jaki sposob powinny byc polaczone rozne rodzaje przewodow(linka, drut) o roznyh grubosciach?
×