Skocz do zawartości

Zawor mieszajacy w instalacji grawitacyjnej


Recommended Posts

Napisano

Kilku fachowcow juz ogladalo te instalacje ale szukam kolejnego

Czy  skrecanie rur 2" mufami" w kolanach itd zamiast spawania to lepszy pomysl jak spawanie?
30 lat temu laczyli te instalacje spawami i nic nie przecieka, nic nie rdzewieje.

Co sadzisz o laczeniu stali z miedzia? Kazdy z instalatorow upieral sie, zeby rure bezpieczenstwa do bojlera dac w miedzi a jeden nawet zasilanie do bojlera proponawal w miedzi 1"

Jeden z instalatorow ostrzegal aby stare polaczenie instalacji z naczyniem odciac i dac odpowietrzniki, mowil ze jesli tak nie zrobie to przy dolozeniu rury bezpieczenstwa do naczynia ZROBI SIE OBIEG.

Na stronie Defro znalazlem taka regulke odnośnie zaworu mieszajacego;
"Zaleca się, aby oś pozioma mieszacza była oddalona o około 0,8 do 1,1 m od rury powrotnej obwodu grzewczego"
Jak to sie ma do mojej instalacji?

Napisano
3 godziny temu, pawstone napisał:

Czy  skrecanie rur 2" mufami" w kolanach itd zamiast spawania to lepszy pomysl jak spawanie?
30 lat temu laczyli te instalacje spawami i nic nie przecieka, nic nie rdzewieje.

Daj spokoj ze spawaniem.

Łatwiej będzie poskrecac.

3 godziny temu, pawstone napisał:

Co sadzisz o laczeniu stali z miedzia? Kazdy z instalatorow upieral sie, zeby rure bezpieczenstwa do bojlera dac w miedzi a jeden

Ja dalbym stalową ze wzg. Na koszt

Łączyć możesz.

3 godziny temu, pawstone napisał:

Jeden z instalatorow ostrzegal aby stare polaczenie instalacji z naczyniem odciac i dac odpowietrzniki,

Może miec rację.

Napisano
5 godzin temu, pawstone napisał:

Massz bufor ciepla?

mam

 

5 godzin temu, pawstone napisał:

Masz przy nim zawor 3d?

mam

Bardziej szczegółowo

Zawór termostatyczny jest na wyjściu z bufora

Napisano
2 godziny temu, MrTomo napisał:

Nie.

Im prostsze rozwiazania tym lepsze.

Po co tym kręcić? Dwa razy w sezonie pokręcę, żeby nie zalazł kamieniem. Poza tym ustawiam i tyle.

A jak bys widzial te rytynta u mnie?

Zawor mieszajacy z silownikiem podpietym pod regulator pokojowy? 

Rozumiem, że taki zawor zostanie calkowicie zamkniety przez regulator, kiedy w pomieszczeniu zostanie osiagnieta zadana temperatura. Czy zasypany weglem i odpalony od gory piec zdola skorygowac temperature? Czy może wtedy dojsc do zagotowania wody? Chcialbym zalozyc taki regulator bo moglbym wtedy ustawic nizsza temperature na noc i jakas tam oszczednosc by byla. Czy taki regulator odcina też pompe obiegowa?

Moglbym dokupic silownik z regulatorem pozniej a wcześniej recznie sprawdzic co sie stanie kiedy zamkne zawor ale kupujac to wszystko razem, komplet moge zaoszczedzic prawie 150zl

Napisano (edytowany)
27 minut temu, pawstone napisał:

A jak bys widzial te rytynta u mnie?

Zawor mieszajacy z silownikiem podpietym pod regulator pokojowy? 

Rozumiem, że taki zawor zostanie calkowicie zamkniety przez regulator, kiedy w pomieszczeniu zostanie osiagnieta zadana temperatura. Czy zasypany weglem i odpalony od gory piec zdola skorygowac temperature? Czy może wtedy dojsc do zagotowania wody? Chcialbym zalozyc taki regulator bo moglbym wtedy ustawic nizsza temperature na noc i jakas tam oszczednosc by byla. Czy taki regulator odcina też pompe obiegowa?

Moglbym dokupic silownik z regulatorem pozniej a wcześniej recznie sprawdzic co sie stanie kiedy zamkne zawor ale kupujac to wszystko razem, komplet moge zaoszczedzic prawie 150zl

Szczerze mówiąc - nie mam pojęcia.
Nie używałem takich regulatorów.

 

Moim zdaniem przy kotle zasypowym taka regulacja mija się z celem.

 

Temperatury w domu przy takim sposobie palenia nie wyregulejsz. 

Chcesz mieć chłodniej w nocy to zamontuj w sypialni termostat na grzejniku, albo

rozpalaj w dzień a nocą niech się studzi.

 

Inne rozwiązanie to montaż bufora, wtedy masz możliwość sterowania temperaturą w domu za pomocą zaworu sterowanego

elektrycznie lub po prostu za pomocą załączania/wyłączania pompy obiegowej.

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano

Jeszcze jedno

Siłownik i tak musi działać z jakimś sterownikiem, więc powinno dać się go stawić tak, żeby regulacja zaworu działała w jakimś zakresie (nie na full odkręcony czy na full zakręcony). Wtedy możesz troszkę przykręcić zawór jak jest za ciepło.

Ale i tak ciepło będzie podawać na grzejniki.

 

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Postanowiłem zmienić plany i iść w bufory ciepła mimo, iż instalator odradzał mi ten pomysł. Znalazłem na złomie  zdrowy, ocynkowany zbiornik od hydrofora, 800l. Planuje przy przeróbce zamontować w nim węzownicę do CWU. Jeśli instalacja z tym buforem (A) się sprawdzi to dokupie drugi, gotowy, najzwyklejszy bufor (B) 1500-2000l. Bufory będą stać o około 1,5m wyżej jak stoi piec,

Teraz mam kilka pytan;    

 

1)Garaż w którym mają stać bufory sąsiaduje z piwnicą w ktorej jest piec, prewidywana odległość bufora od pieca to max 2m - Co sądzisz o podłączeniu grawitacyjnym?      

2)Jeśli bufor zostanie zasilany grawitacyjnie to jak zabezpieczyć go przed wychłodzeniem - przed cofanie się ciepłej wody do pieca?  

3)Co z rurą bezpieczeństwa? - Wystarczy tylko jedna z pieca?  

4) Czy piec może zostać podięty bezpośrednio pod instalacje ale odcięty zaworem kulowym? W przypadku awarii bufora mógłym otworzyć bezpośrednie zasilanie instalacji a odciąlbym bufory 

5) Czy wężownica CWU jest konieczna przy buforze? Czy bufor może zasilać obecny bojler 120l?  

6) Czy dwa mniejsze bufory sprawdzą się tak samo jak jeden mniejszy?

Dnia 29.03.2018 o 12:10, pawstone napisał:

zanim założyłem bufory

 7) Czy jesteś zadowolony ze swoich buforów? Zasilasz je grawitacyjnie? Kupiłeś gotowy, sam zrobiles? Ile litrów, Na jak długo wystarczy Ci ciepło zimą z całkowicie nagrzanego bufora? Jak długo je ładujesz?

8)Co sądzisz o buforach Linszter? Dokładnie chodzi mi o taki model; 

https://linszter.com/pl/pl/ogrzewanie/zbiornik-buforowy/lvt-1500-0v bufory tej firmy są bardzo tanie, ale czy nie będą gorsze?    

9)Fajnie, gdybyś zaznaczył na schemacie jak to wszystko ma być podpięte; piec, zawór 3d, naczynie, rura bezpieczeństwa, itd.          

d31f2f8da46fd22cmed.jpg          

Napisano (edytowany)
Dnia 15.04.2018 o 21:08, pawstone napisał:

 

Teraz mam kilka pytan;    

1)Garaż w którym mają stać bufory sąsiaduje z piwnicą w ktorej jest piec, prewidywana odległość bufora od pieca to max 2m - Co sądzisz o podłączeniu grawitacyjnym?      

Tylko grawitacyjnie. Rurą 6/4"

Cytat

2)Jeśli bufor zostanie zasilany grawitacyjnie to jak zabezpieczyć go przed wychłodzeniem - przed cofanie się ciepłej wody do pieca?  

Nie ma złotego środka. Możesz zastosować syfon i/lub zawór klapowy.

Cytat

3)Co z rurą bezpieczeństwa? - Wystarczy tylko jedna z pieca?  

Tak, od pieca do zbiornika.

Uwaga - Zbiornik wyrównawczy już będzie znacznie większy.

Dla 1000L zładu musisz założyć około 50L zbiornik (czyli 5% wielkości)

Cytat

4) Czy piec może zostać podięty bezpośrednio pod instalacje ale odcięty zaworem kulowym? W przypadku awarii bufora mógłym otworzyć bezpośrednie zasilanie instalacji a odciąlbym bufory 

 

Można wykombinować jakąś odnogę na skrót.

 

Cytat

5) Czy wężownica CWU jest konieczna przy buforze? Czy bufor może zasilać obecny bojler 120l?  

Może mieć wężownicę ale nie musi.

Założenie wężownicy nie jest takie proste.
Zwłaszcza w ocynkowanym zbiorniku

Cytat

6) Czy dwa mniejsze bufory sprawdzą się tak samo jak jeden mniejszy?

:scratching:

Dwa mniejsze połączone z sobą sprawdzą się na pewno lepiej niż jeden mniejszy.

O ile ta mniejszość jest wartością stałą... :D

Jeśli chodziło Ci o to, czy dwa "dwa mniejsze bufory sprawdzą się tak samo jak jeden większy?" to wolałbym dać jeden większy. Mniej kłopotu, mniej strat. 

Cytat

 7) Czy jesteś zadowolony ze swoich buforów? Zasilasz je grawitacyjnie? Kupiłeś gotowy, sam zrobiles? Ile litrów, Na jak długo wystarczy Ci ciepło zimą z całkowicie nagrzanego bufora? Jak długo je ładujesz?

Jestem zadowolony. Zasilam grawitacyjnie. Robiłem sam. Dwa bufory po 1000L. Wystarcza na jakieś 12-24 godz. zależy jak naładowane bufory i jaka temp. na zewnątrz.

Ładują się tyle, ile trwa spalenie wiadra lub dwóch węgla, ew. całego załadunku palonego od góry.

 

Cytat

8)Co sądzisz o buforach Linszter? Dokładnie chodzi mi o taki model; 

https://linszter.com/pl/pl/ogrzewanie/zbiornik-buforowy/lvt-1500-0v bufory tej firmy są bardzo tanie, ale czy nie będą gorsze?

Wygląda nieźle, tylko ta cena...

Cytat

 

9)Fajnie, gdybyś zaznaczył na schemacie jak to wszystko ma być podpięte; piec, zawór 3d, naczynie, rura bezpieczeństwa, itd.       

Nooo

Dnia 15.04.2018 o 21:08, pawstone napisał:

Znalazłem na złomie  zdrowy, ocynkowany zbiornik od hydrofora, 800l.

Trochę mały. Jak dla mnie to nawet te 2000L które mam, wydają mi się tak na styk.

Paskudnie, że ocynk. Paskudnie się to spawa.

 

Poczytaj to

Piec-100-bufor

 

Przemyśl dobrze.

Jak będziesz miał pytania to pisz, mogę ci narysować jak mam to zrobione.

Edytowano przez MrTomo
poprawka (zobacz historię edycji)
  • 3 miesiące temu...
Napisano

Witam!

Ostatecznie zdecydowałem się na sam zawór 4D. Instalacja jest juz w trakcie przeróbki. Naczynie ma zostać jeszcze wymienione na nowe i zainstalowane w innym miejscu w linii prostej nad piecem, bez żadnych zakrętów, kolanek itd. Nie chciałem tez rozkuwać całego domu. Rury łączące grzejniki z naczyniem też zostaną odcięte i założone odpowietrzniki.

Tak to teraz będzie wyglądać, co o tym sądzicie? Będzie to działać?

 

schemat3.jpg

Napisano

Zaintrygował mnie tytuł tematu "Zawor mieszajacy w instalacji grawitacyjnej" bo to rzadkość (ja osobiście sie nie spotkałem z takim rozwiązaniem) aby w instalacji grawitacyjnej był jakiś zawór mieszający, ale co stwierdziłem, tytuł tematu mylny bo chyba nie wiecie jak wygląda instalacja c.o. grawitacyjna, na pewno nie ma żadnych pompek i podobnych ustrojstw. Czyli cały tema pisany nie na temat i niepotrzebnie innych użytkowników wprowadza i będzie wprowadzać w błąd.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...