Skocz do zawartości

Ściana kolano


Recommended Posts

Napisano

Kurde, moja kula czarodziejska zaszła mgłą i  nie wiem ile metrów masz teraz, tych użytkowych, ile ma teraz ta ściana kolanko, jaki kąt masz zadaszenia, może jeka wysokośćpod kalenicą...a może też ilospadowy jest ten dach...

Jakbyś miał/miała te wymiary, to pewnie i sam/sama dał/dała byś radę....

Napisano
4 minuty temu, uroboros napisał:

Kurde, moja kula czarodziejska zaszła mgłą i  nie wiem ile metrów masz teraz, tych użytkowych, ile ma teraz ta ściana kolanko, jaki kąt masz zadaszenia, może jeka wysokośćpod kalenicą...a może też ilospadowy jest ten dach...

Jakbyś miał/miała te wymiary, to pewnie i sam/sama dał/dała byś radę....

Od razu chciałbyś wszystko wiedzieć......trzeba powoli,delikatnie....

Napisano
13 minut temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

4 pustaki + wieniec

i już kanapa mieści się przy ścianie i siedząc na niej nie tłuczesz głową w sufit

Tylko psikus polega na tym że mam wybrane dwa projekty o bardzo podobnych rozmiarach z tym że warunki zabudowy pozwalaja mi na budowę domu do 8,50 m wysokosci. Jeden projekt  ma 2 pustaki + wieniec i on się mieści w wytycznych nawet po podniesieniu o jeden pustak, drugi ma 4+ wieniec i tu wchodzi w gre likwiadacja jednego  pustaka tylko nie wiem ile mi dojdzie/odejdzie metrów użytkowych na poddaszu przez te czynności 

 

Napisano

Masz dwa projekty, masz jakieś plany, masz jakieś przekroje, weź kartkę w kratkę, ołówek, linijkę, kątomierz i porysuj,  pomierz, zobacz w którym miejscu masz wysokość do obliczania powierzchni użytkowej i oblicz w kilku wariantach ustawienia kąta nachylenia dachu i ilości bloczków na ściance lokalowej ...

Można też w AutoCADzie...

Napisano
3 godziny temu, Milki02 napisał:

wysokość kalenicy 7,82 m 

Chodziło mi bardziej o wysokość pomieszczenia w najwyższym miejscu, czyli pod kalenicą, a nie wysokość całego budynku...

Napisano
12 godzin temu, Milki02 napisał:

Odpada bo warunki pozwalają do 40 stopni 

tak licząc na tip top. Pomiędzy 40* a 35* masz 60cm różnicy na ścianie kolankowej. Pierwotnie w projekcie masz 40*? Więc spokojnie podniesiesz o bloczek i zmieścisz się w granicach do 35*

Napisano

 

21 godzin temu, Milki02 napisał:

Tylko psikus polega na tym że mam wybrane dwa projekty o bardzo podobnych rozmiarach z tym że warunki zabudowy pozwalaja mi na budowę domu do 8,50 m wysokosci. Jeden projekt  ma 2 pustaki + wieniec i on się mieści w wytycznych nawet po podniesieniu o jeden pustak, drugi ma 4+ wieniec i tu wchodzi w gre likwiadacja jednego  pustaka tylko nie wiem ile mi dojdzie/odejdzie metrów użytkowych na poddaszu przez te czynności 

 

To czy się zmieszczę nie jest najważniejsze :) najbardziej interesuje mnie ile dojdzie/ odejdzie mi metrów kwadratowych po podniesieniu lub likwidacji jednego pustaka :D 

Napisano
19 godzin temu, uroboros napisał:

masz jakieś przekroje, weź kartkę w kratkę, ołówek, linijkę, kątomierz i porysuj,  pomierz, zobacz w którym miejscu masz wysokość do obliczania powierzchni użytkowej i oblicz w kilku wariantach ustawienia kąta nachylenia dachu i ilości bloczków na ściance lokalowej ...

Można też w AutoCADzie...

 

Można to OSZACOWAĆ na tip top - jak to określił Takiowaki - w bardzo prosty sposób...

Ale potrzebny jest np. rysunek konstrukcji więźby dachu, zakładana grubość ocieplenia...

 

 

Jak Ci się nie chce  potiptopować to wrzuć przekroje poddasza z obu projektów, jakoś zwymiarowane - może ktoś w wolnej chwili, mocno znudzony, albo zmęczony po orszaku trzech (czy może sześciu :icon_mrgreen:) króli - policzy na tip top...

Możesz też chociaż wrzucić linki do tych projektów, to bardziej zawzięty i znudzony rzeczywistością KTOŚ to przeliczy...

Napisano

 

 

Tak czytam posty Mikii02 i wciąż nie wiem czy to ON, czy ONA :zalamka:...

Nie wiem :bezradny: jak kulturalnie się zwracać :icon_rolleyes:

Napisano
1 godzinę temu, Milki02 napisał:

ile dojdzie/ odejdzie mi metrów kwadratowych po podniesieniu lub likwidacji jednego pustaka

Potrzebne dane:

- kąt nachylenia "połaci",

- wymiar pustaka,

- wysokość ścianki kolankowej.

Potrzebne "materiały":

- kartka papieru w kratkę,

- ołówek (+ ewentualnie gumka),

- kątomierz,

- linijka

Działanie:

- rysujemy w skali np. jedna kratka = 10cm (0.1m) wysokość ścianki kolankowej,

- kątomierzem wyznaczamy zarys dachu,

- wyznaczamy wys. 1,9m (mając na uwadze nowszą normę) i rysujemy linię od dachu do podłogi

- dokładamy lub odejmujemy od ścianki kolankowej wysokość pustaka,

- rysujemy linię pionową wyznaczającą 1,9m,

- z rysunku odczytujemy jaka jest różnica pozioma na podłodze.

Aby wyliczyć ile to jest powierzchni użytkowej mnożymy otrzymany rezultat z całkowitą długością skosów.

 

Finito :icon_cool:

 

 

Napisano

Szkoda, że tylko bajbadze dziękujesz... jeśli już... też Ci radziłem... podobnie... chyba...

Dnia 3.01.2018 o 23:01, uroboros napisał:

weź kartkę w kratkę, ołówek, linijkę, kątomierz i porysuj,  pomierz, zobacz w którym miejscu masz wysokość do obliczania powierzchni użytkowej i oblicz w kilku wariantach ustawienia kąta nachylenia dachu i ilości bloczków na ściance lokalowej ...

Można też w AutoCADzie...

:$

 

nie żebym zazdrościł...

Napisano
55 minut temu, uroboros napisał:

 

 

nie żebym zazdrościł...

Język masz mało dyplomatyczny, dlatego cierpisz :)

4 minuty temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

Rysiu - ale ja Ciebie nie mam niczego za złe , więc się nie usprawiedliwiaj

On się nie usprawiedliwia. On się delikatnie tutaj wywyższa!!!! :D

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...