Skocz do zawartości

Ściana kolano


Recommended Posts

Napisano

Kurde, moja kula czarodziejska zaszła mgłą i  nie wiem ile metrów masz teraz, tych użytkowych, ile ma teraz ta ściana kolanko, jaki kąt masz zadaszenia, może jeka wysokośćpod kalenicą...a może też ilospadowy jest ten dach...

Jakbyś miał/miała te wymiary, to pewnie i sam/sama dał/dała byś radę....

Napisano
4 minuty temu, uroboros napisał:

Kurde, moja kula czarodziejska zaszła mgłą i  nie wiem ile metrów masz teraz, tych użytkowych, ile ma teraz ta ściana kolanko, jaki kąt masz zadaszenia, może jeka wysokośćpod kalenicą...a może też ilospadowy jest ten dach...

Jakbyś miał/miała te wymiary, to pewnie i sam/sama dał/dała byś radę....

Od razu chciałbyś wszystko wiedzieć......trzeba powoli,delikatnie....

Napisano
13 minut temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

4 pustaki + wieniec

i już kanapa mieści się przy ścianie i siedząc na niej nie tłuczesz głową w sufit

Tylko psikus polega na tym że mam wybrane dwa projekty o bardzo podobnych rozmiarach z tym że warunki zabudowy pozwalaja mi na budowę domu do 8,50 m wysokosci. Jeden projekt  ma 2 pustaki + wieniec i on się mieści w wytycznych nawet po podniesieniu o jeden pustak, drugi ma 4+ wieniec i tu wchodzi w gre likwiadacja jednego  pustaka tylko nie wiem ile mi dojdzie/odejdzie metrów użytkowych na poddaszu przez te czynności 

 

Napisano

Masz dwa projekty, masz jakieś plany, masz jakieś przekroje, weź kartkę w kratkę, ołówek, linijkę, kątomierz i porysuj,  pomierz, zobacz w którym miejscu masz wysokość do obliczania powierzchni użytkowej i oblicz w kilku wariantach ustawienia kąta nachylenia dachu i ilości bloczków na ściance lokalowej ...

Można też w AutoCADzie...

Napisano
3 godziny temu, Milki02 napisał:

wysokość kalenicy 7,82 m 

Chodziło mi bardziej o wysokość pomieszczenia w najwyższym miejscu, czyli pod kalenicą, a nie wysokość całego budynku...

Napisano
12 godzin temu, Milki02 napisał:

Odpada bo warunki pozwalają do 40 stopni 

tak licząc na tip top. Pomiędzy 40* a 35* masz 60cm różnicy na ścianie kolankowej. Pierwotnie w projekcie masz 40*? Więc spokojnie podniesiesz o bloczek i zmieścisz się w granicach do 35*

Napisano

 

21 godzin temu, Milki02 napisał:

Tylko psikus polega na tym że mam wybrane dwa projekty o bardzo podobnych rozmiarach z tym że warunki zabudowy pozwalaja mi na budowę domu do 8,50 m wysokosci. Jeden projekt  ma 2 pustaki + wieniec i on się mieści w wytycznych nawet po podniesieniu o jeden pustak, drugi ma 4+ wieniec i tu wchodzi w gre likwiadacja jednego  pustaka tylko nie wiem ile mi dojdzie/odejdzie metrów użytkowych na poddaszu przez te czynności 

 

To czy się zmieszczę nie jest najważniejsze :) najbardziej interesuje mnie ile dojdzie/ odejdzie mi metrów kwadratowych po podniesieniu lub likwidacji jednego pustaka :D 

Napisano
19 godzin temu, uroboros napisał:

masz jakieś przekroje, weź kartkę w kratkę, ołówek, linijkę, kątomierz i porysuj,  pomierz, zobacz w którym miejscu masz wysokość do obliczania powierzchni użytkowej i oblicz w kilku wariantach ustawienia kąta nachylenia dachu i ilości bloczków na ściance lokalowej ...

Można też w AutoCADzie...

 

Można to OSZACOWAĆ na tip top - jak to określił Takiowaki - w bardzo prosty sposób...

Ale potrzebny jest np. rysunek konstrukcji więźby dachu, zakładana grubość ocieplenia...

 

 

Jak Ci się nie chce  potiptopować to wrzuć przekroje poddasza z obu projektów, jakoś zwymiarowane - może ktoś w wolnej chwili, mocno znudzony, albo zmęczony po orszaku trzech (czy może sześciu :icon_mrgreen:) króli - policzy na tip top...

Możesz też chociaż wrzucić linki do tych projektów, to bardziej zawzięty i znudzony rzeczywistością KTOŚ to przeliczy...

Napisano

 

 

Tak czytam posty Mikii02 i wciąż nie wiem czy to ON, czy ONA :zalamka:...

Nie wiem :bezradny: jak kulturalnie się zwracać :icon_rolleyes:

Napisano
1 godzinę temu, Milki02 napisał:

ile dojdzie/ odejdzie mi metrów kwadratowych po podniesieniu lub likwidacji jednego pustaka

Potrzebne dane:

- kąt nachylenia "połaci",

- wymiar pustaka,

- wysokość ścianki kolankowej.

Potrzebne "materiały":

- kartka papieru w kratkę,

- ołówek (+ ewentualnie gumka),

- kątomierz,

- linijka

Działanie:

- rysujemy w skali np. jedna kratka = 10cm (0.1m) wysokość ścianki kolankowej,

- kątomierzem wyznaczamy zarys dachu,

- wyznaczamy wys. 1,9m (mając na uwadze nowszą normę) i rysujemy linię od dachu do podłogi

- dokładamy lub odejmujemy od ścianki kolankowej wysokość pustaka,

- rysujemy linię pionową wyznaczającą 1,9m,

- z rysunku odczytujemy jaka jest różnica pozioma na podłodze.

Aby wyliczyć ile to jest powierzchni użytkowej mnożymy otrzymany rezultat z całkowitą długością skosów.

 

Finito :icon_cool:

 

 

Napisano

Szkoda, że tylko bajbadze dziękujesz... jeśli już... też Ci radziłem... podobnie... chyba...

Dnia 3.01.2018 o 23:01, uroboros napisał:

weź kartkę w kratkę, ołówek, linijkę, kątomierz i porysuj,  pomierz, zobacz w którym miejscu masz wysokość do obliczania powierzchni użytkowej i oblicz w kilku wariantach ustawienia kąta nachylenia dachu i ilości bloczków na ściance lokalowej ...

Można też w AutoCADzie...

:$

 

nie żebym zazdrościł...

Napisano
55 minut temu, uroboros napisał:

 

 

nie żebym zazdrościł...

Język masz mało dyplomatyczny, dlatego cierpisz :)

4 minuty temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

Rysiu - ale ja Ciebie nie mam niczego za złe , więc się nie usprawiedliwiaj

On się nie usprawiedliwia. On się delikatnie tutaj wywyższa!!!! :D

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...