Skocz do zawartości

Dlaczego moja instalacja c.o. nie działa prawidłowo?


Recommended Posts

Pytanie z formularza ze stronyhttps://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

 

Dzień dobry,

W moim budynku wykonano ogrzewanie c.o. według załączonego schematu. Niestety nie działa ono prawidłowo, tzn. najczęściej grzeje się ciepła woda użytkowa. Jeżeli zamknę zawór do grzania c.w.u. to to z ogrzewaniem podłogowym i grzejnikowym jest problem (nie grzeje podłogówka lub grzejniki-losowo raz grzeje, raz nie grzeje). Jakie błędy popełnił wykonawca? Jeżeli jest to prawidłowo wykonane to jak to wyregulować?

schemat_instalacji.png

Link do komentarza

 

21 godzin temu, kazmlo napisał:

Pytanie było:

1. czy instalacja wykonana wg tego schematu jest wykonana odpowiednio z obowiązującym prawem czy zasadami?

2. Jeżeli tak to jak ją wyregulować (sterowanie jest ręczne)?

Czy ktoś potrafi odpowiedzieć?

  

 

Ja bym zaczął od instrukcji kotła gazowego masz w niej opisane co robić kiedy temperatura jest za wysoka/ za niska etc.

 

U mnie jakiś miesiąc temu miałem problem z grzejnikami - i podłogówka paliła w nogi, a grzejniki były zimne. Na początku robiły się letnie, a potem zimne. Instalację sam robiłem i była już 2 sezony użytkowana więc obstawiać zacząłem nieszczelność lub zatkanie układu. Woda dolana, sitka oczyszczone, grzejniki odpowietrzone a dalej nie działało - wtedy od nowa instrukcje sterowników pieca i pomp obiegowych. No i okazało się, że przestawiony był tryb pracy pompy obiegowej Grundfos. A ja zapomniałem jak ma to być ustawione -  dwa kliknięcia na pompie i problem się rozwiązał.

 

A w twoim przypadku wydaje mi się ( zaznaczam - wydaje mi się ) po prostu nie zostało dobrze ustawione sterowanie. To najczęstszy błąd instalatorów.

Skręcić rurki potrafią - ale wyregulować to już wyższa szkoła jazdy.

A skoro u ciebie raz grzeją, raz nie grzeją - to znaczy przepływ jest - czyli prawidłowo połączone - jeden problem z głowy :D. Pozostał "tylko" problem z ustawieniami.

Edytowano przez Draagon
dopiska (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Na schemacie są dwa (na parterze i piętrze) kompletne zespoły mieszająco-pompowe z zaworami czterodrogowymi (osprzęt bloków fabryczny) i rozdzielaczami. Regulacja zaworów 4-drogowych ręczna, na razie brak siłownika elektrycznego. Do rozdzielaczy przyłączono grzejniki. Na parterze: jeden grzejnik i trzy grzejniki płaszczyznowe (podłogówki), na piętrze: trzy grzejniki i grzejnik płaszczyznowy (podłogówka). Schemat rysowałem sam zgodnie ze stanem faktycznym.

Link do komentarza
Dnia 27.12.2017 o 15:55, Pomocnik napisał:

Jeżeli zamknę zawór do grzania c.w.u. to to z ogrzewaniem podłogowym i grzejnikowym jest problem 

Tzn. Który zawór na schemacie ez1?

 

Na pewno dobrze masz podłączone zawory czterodrogowe?

 

Sczerze mówiąc moim zdaniem ten schemat jest niepotrzebnie tak skomplikowany. Po co te zawory czterodrogowe, wystarczyłyby mieszające. Do tego podlaczenie grzejników do rozdzielaczy razem z podlogowka. Grzejniki wlaczylbym osobno. Na grzejnikach chcesz mieć temper. 30 stopni?

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W poście #59 na pierwszym zdjęciu pokazałem, że rury wentylacyjne do obu łazienek mają biec poziomo, ponad jętkami (ponad ociepleniem), jedna ok. 2m., druga ok. 1,5 m. Może zabezpieczę je lepiej, jeśli poprowadzę te odcinki rur w warstwie ocieplenia pod jętkami ? Może nie zabezpieczy ich to całkowicie przed wychładzaniem bo jak wentylator będzie wyłączony, to zimne powietrze może tam dojść ale lepsze to niż nic.  Odcinki w całkowicie zimnej strefie, ponad ocieplonym sufitem, będą miały wtedy po mniej niż metr, łatwiej będzie je porządnie ocieplić grubą warstwą wełny mineralnej. Co o tym sądzisz ?   Tu ocieplę wszystko, co wystaje poza ocieplenie poddasza. Czy jako otulinę powinienem zastosować piankę poliuretanową, czy mogę dać warstwę wełny mineralnej i na zewnątrz tego jeszcze owinąć to szczelnie folią ?    
    • U = λ/d gdzie d to grubość materiału podana w metrach. Chociaż osobiście zwykle liczę odruchowo współczynnik oporu cieplnego R, dopiero na koniec przeliczając go na wartość U.  Potrzebne podstawowe wzory wraz z objaśnieniem są tu: https://budujemydom.pl/stan-surowy/sciany-i-stropy/porady/8294-jak-obliczyc-izolacyjnosc-sciany
    • Wiesz, jeśli rodzina sąsiada jest siedmioosobowa, to, przy piątej, czy szóstej  kąpiącej się osobie - a szczególnie dziewczynie, czy wręcz PANIENCE - to te dźwięki mogą w końcu wkurzyć, jak się chce spać... a tu raniutko trzeba wstać    Ja mam sąsiada-buca piętro  wyżej, który po terakocie przesuwa stół i krzesła... już kupiłem i dałem mu podkładki filcowe samoprzylepne, a on je gdzieś na półkę odłożył... Sąsiadka zza ściany - skądinąd  piękna laseczka, aż miło popatrzeć - popołudniami skakała na skakance... dwie sesje po pół godziny z małą przerwą... z rok może... do czasu, aż sąsiadce z niższego piętra urodziło się maleństwo i po  "uprzejmej" prośbie taty maleństwa zarzuciła te ćwiczenia... brak ćwiczeń nie wpłynął na sylwetkę sąsiadki zza ściany I co zrobisz, jak nic nie zrobisz...
    • Wszystko, to co powiedział kolega Jarek to święta prawda, ale ważne, zeby tej wełny nie zamoczyć. Można też rozważyć otulinę z pianki PU. Woda w zasobniku wymienia się szybko i na dobrą sprawę to nie elewacja zewnętrzna, a zasobnik stoi wewnątrz pomieszczenia i nie ma co przepłacać za "super wełnę".
    • Scena w Olsztynie wybudowana w ramach programu i funduszy z "Projektu Obywatelskiego" Cena pierwotna 450 tyś zł. Po negocjacjach z wykonawcą, jedynie 270 tyś zł. Koszt projektu - 25 tyś zł. Jest moc!      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...