Skocz do zawartości

Czym wypełnić "szczeliny" obok okien - pytanie laika


Recommended Posts

Napisano

Witam. 

 

Czy szczeliny po obu stronach okien należy wymurować pełną cegłą (tak mi ktoś zasugerował), czy może jednak tam powinno iść co innego?

Aktualnie stan surowy, taki jak na zdjęciach po zakończonych pracach budowlańców. Będę wdzięczny za każdą poradę, jako osoba zupełnie 

zielona w temacie.

24020128_1596433247062024_1199302367_n.jpg

24093966_1596433260395356_498560527_o.jpg

24099553_1596433280395354_1503020741_n.jpg

24099681_1596433300395352_61970922_n.jpg

24115503_1596433250395357_492440845_o.jpg

24171679_1596433303728685_935971119_n.jpg

Napisano
32 minuty temu, Piotr Przybysz napisał:

wymurować pełną cegłą

Przy drewnianej ścianie :icon_eek:???

 

A gdzie tu widzisz okna?  Ja widzę tylko otwory w szczytach dachu...

 

Budynek murowany z porothermu (żeby było cieplej) a resztę murować z pełnej cegły (żeby...???)

Napisano

Ja też...

Gdybym nie był ciekawy, to nie byłoby postu #2 :bezradny:

Mogą to być zdjęcia lukarny, obrobionej deskami....

Napisano

Otóż to...

Izolować jak dach...

 

Ścianka kolankowa, wieniec....

Napisano

Ale czy dobrze rozszyfrowaliśmy, że to lukarna???

 

Izolować jak dach - folia, wełna (grubo!), płyta g/k albo osb...

Ale nigdy nie zimna pełna cegła!

Napisano (edytowany)
9 minut temu, Piotr Przybysz napisał:

Właśnie o to pytam bo nie wiem. Ktoś chcę tam pakować pełną cegłę, a ja się nie znam.

 

A od zewnątrz jak to wygląda, będzie jeszcze coś, jakieś futerko?  Jak idzie styropian na elewacji aż pod dach lukarny to tragedii nie widzę.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano

 

 

Jak będziesz izolował murłatę od zewnątrz?

 

Razem z animusem wyszło...

Napisano

Nie znam terminologii, ale wychodzi na to, że to faktycznie nazywa się lukarna.

Dziękuję za pomoc. Jestem w trakcie przygotowań do wykończeniówki i  zdecydowałem

się na usunięcie kilku ścian działowych i budowlaniec, którego znalazłem zasugerował, 

że to należałoby wypełnić cegłą. Mi tu coś nie pasowało.

Napisano
1 minutę temu, animus napisał:

jak idzie styropian na elewacji aż pod dach lukarny to tragedii nie widzę.

Tragedii nie widzisz, jak między belkami znajdzie się cegła?

 

 

Ale ruch się zrobił...

Napisano
10 minut temu, uroboros napisał:

Tragedii nie widzisz, jak między belkami znajdzie się cegła?

W czym masz problem, przód lukarny można  wymurować jak szczyt jest tam tyle miejsca że  wejdzie "cegła 12". Trzeba jednak kupić 1 nadproże.

Zyskujemy kawałek ściany murowanej.

Jedyny problem to to że tam jest wąsko z długości, mur trzeba kotwić kotwami do drewna.

Napisano

Fachowcowi do końca nie ufaj!

W projekcie na przekrojach szukaj, tam  jest podane, jakiej  grubości warstwy materiałów gdzie stosować, jak poprawnie je połączyć.

Gdzie dać folię paro przepuszczalną a gdzie paroszczelną.

W opisie powinno być wyszczególnione dodatkowo jaki materiał użyć .

Zajrzyj co jakiś czas na budowę i sprawdź, czy robi to zgodnie z projektem, ze sztuką budowlaną, a może poszedł na skróty.:scratching:

To twoje pieniądze, to Twój dom.:hahaha2: 

Napisano
2 godziny temu, animus napisał:

Fachowcowi do końca nie ufaj!

W projekcie na przekrojach szukaj, tam  jest podane, jakiej  grubości warstwy materiałów gdzie stosować, jak poprawnie je połączyć.

Gdzie dać folię paro przepuszczalną a gdzie paroszczelną.

W opisie powinno być wyszczególnione dodatkowo jaki materiał użyć .

Zajrzyj co jakiś czas na budowę i sprawdź, czy robi to zgodnie z projektem, ze sztuką budowlaną, a może poszedł na skróty.:scratching:

To twoje pieniądze, to Twój dom.:hahaha2: 

Projekt projektem ...wykonawca jak nie zechce mieć problemów na przyszłość zrobi to porządnie i ........po swojemu..

W projektach jest tyle byków że czasem nie wiadomo od czego robotę zacząć ...

Napisano

Zdarzają się błędy wszędzie i w projekcie też, robiąc zgodnie z projektem, możemy pociągnąć do odpowiedzialności architekta, jest ubezpieczony,  jednak spotkałem  sporo takich co patrzą i patrzą w ten projekt i ni chu.....a nie rozumieją co tam jest nabazgrane. :zalamka:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...