Skocz do zawartości

Czym wypełnić "szczeliny" obok okien - pytanie laika


Recommended Posts

Napisano

Witam. 

 

Czy szczeliny po obu stronach okien należy wymurować pełną cegłą (tak mi ktoś zasugerował), czy może jednak tam powinno iść co innego?

Aktualnie stan surowy, taki jak na zdjęciach po zakończonych pracach budowlańców. Będę wdzięczny za każdą poradę, jako osoba zupełnie 

zielona w temacie.

24020128_1596433247062024_1199302367_n.jpg

24093966_1596433260395356_498560527_o.jpg

24099553_1596433280395354_1503020741_n.jpg

24099681_1596433300395352_61970922_n.jpg

24115503_1596433250395357_492440845_o.jpg

24171679_1596433303728685_935971119_n.jpg

Napisano
32 minuty temu, Piotr Przybysz napisał:

wymurować pełną cegłą

Przy drewnianej ścianie :icon_eek:???

 

A gdzie tu widzisz okna?  Ja widzę tylko otwory w szczytach dachu...

 

Budynek murowany z porothermu (żeby było cieplej) a resztę murować z pełnej cegły (żeby...???)

Napisano

Ja też...

Gdybym nie był ciekawy, to nie byłoby postu #2 :bezradny:

Mogą to być zdjęcia lukarny, obrobionej deskami....

Napisano

Otóż to...

Izolować jak dach...

 

Ścianka kolankowa, wieniec....

Napisano

Ale czy dobrze rozszyfrowaliśmy, że to lukarna???

 

Izolować jak dach - folia, wełna (grubo!), płyta g/k albo osb...

Ale nigdy nie zimna pełna cegła!

Napisano (edytowany)
9 minut temu, Piotr Przybysz napisał:

Właśnie o to pytam bo nie wiem. Ktoś chcę tam pakować pełną cegłę, a ja się nie znam.

 

A od zewnątrz jak to wygląda, będzie jeszcze coś, jakieś futerko?  Jak idzie styropian na elewacji aż pod dach lukarny to tragedii nie widzę.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano

 

 

Jak będziesz izolował murłatę od zewnątrz?

 

Razem z animusem wyszło...

Napisano

Nie znam terminologii, ale wychodzi na to, że to faktycznie nazywa się lukarna.

Dziękuję za pomoc. Jestem w trakcie przygotowań do wykończeniówki i  zdecydowałem

się na usunięcie kilku ścian działowych i budowlaniec, którego znalazłem zasugerował, 

że to należałoby wypełnić cegłą. Mi tu coś nie pasowało.

Napisano
1 minutę temu, animus napisał:

jak idzie styropian na elewacji aż pod dach lukarny to tragedii nie widzę.

Tragedii nie widzisz, jak między belkami znajdzie się cegła?

 

 

Ale ruch się zrobił...

Napisano
10 minut temu, uroboros napisał:

Tragedii nie widzisz, jak między belkami znajdzie się cegła?

W czym masz problem, przód lukarny można  wymurować jak szczyt jest tam tyle miejsca że  wejdzie "cegła 12". Trzeba jednak kupić 1 nadproże.

Zyskujemy kawałek ściany murowanej.

Jedyny problem to to że tam jest wąsko z długości, mur trzeba kotwić kotwami do drewna.

Napisano

Fachowcowi do końca nie ufaj!

W projekcie na przekrojach szukaj, tam  jest podane, jakiej  grubości warstwy materiałów gdzie stosować, jak poprawnie je połączyć.

Gdzie dać folię paro przepuszczalną a gdzie paroszczelną.

W opisie powinno być wyszczególnione dodatkowo jaki materiał użyć .

Zajrzyj co jakiś czas na budowę i sprawdź, czy robi to zgodnie z projektem, ze sztuką budowlaną, a może poszedł na skróty.:scratching:

To twoje pieniądze, to Twój dom.:hahaha2: 

Napisano
2 godziny temu, animus napisał:

Fachowcowi do końca nie ufaj!

W projekcie na przekrojach szukaj, tam  jest podane, jakiej  grubości warstwy materiałów gdzie stosować, jak poprawnie je połączyć.

Gdzie dać folię paro przepuszczalną a gdzie paroszczelną.

W opisie powinno być wyszczególnione dodatkowo jaki materiał użyć .

Zajrzyj co jakiś czas na budowę i sprawdź, czy robi to zgodnie z projektem, ze sztuką budowlaną, a może poszedł na skróty.:scratching:

To twoje pieniądze, to Twój dom.:hahaha2: 

Projekt projektem ...wykonawca jak nie zechce mieć problemów na przyszłość zrobi to porządnie i ........po swojemu..

W projektach jest tyle byków że czasem nie wiadomo od czego robotę zacząć ...

Napisano

Zdarzają się błędy wszędzie i w projekcie też, robiąc zgodnie z projektem, możemy pociągnąć do odpowiedzialności architekta, jest ubezpieczony,  jednak spotkałem  sporo takich co patrzą i patrzą w ten projekt i ni chu.....a nie rozumieją co tam jest nabazgrane. :zalamka:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...