Skocz do zawartości

Okap kuchenny w zabudowie- mniejszy czy równy wymiarom kuchenki?


ata11

Recommended Posts

Napisano

Kuchenka indukcyjna bedzie wymiarów standardowo ok. 60 cm. 

Okapy do zabudowy, które nas interesują, są wymiarów od 50 do 60 długości. 

 

http://www.okapykuchenne.pl/wyprzedaz-okap-do-zabudowy-falmec-wkad-okapu-grupa-silnikowa-a-50-800m3-h.html

https://e-okapykuchenne.pl/wklady-do-zabudowy/falmec-grupa-silnikowa-a-2511-.html

Czy jeśli okap byłby krótszy o 10 cm niz długość kuchenki to zmniejsza to wentylację? Jest to niepożądane?

Napisano
8 godzin temu, ata11 napisał:

Czy jeśli okap byłby krótszy o 10 cm niz długość kuchenki to zmniejsza to wentylację? Jest to niepożądane?

O tyle jest to niepożądane, iż mało symetrycznie/estetycznie kuchnia będzie wyglądać. Zakładam, że meble masz (będziesz miał) na wymiar zobacz na projekcie jak by to wyglądało na dole szafka 60 a nad nią 50... [Jak nie masz projektu to narysuj sobie na kartce]. A jeśli chodzi o sprawność to nawet mocna 30 (nie ma takich) dałaby radę.

Napisano
Cytat

Czy jeśli okap byłby krótszy o 10 cm niz długość kuchenki to zmniejsza to wentylację?

Wiara w wielką sprawność wentylacyjną okapu jest niczym nie uzasadniona. Więc i ta różnica nie ma znaczenia w wentylacji. Moze natomiast mieć znaczenie dla estetyki wizualnej, o czym wspomina poprzednik.

Napisano

No cóż, rzadko będę zaglądać pod spód szafki, w którą będzie wbudowany okap, na zewnątrz widać będzie tylko szafkę, góra i dół tyle samo- po 60 cm, więc wizualnie mało mnie to obchodzi.

Najbardziej obchodzi mnie  czy na wydajności okapu nie stracę albo na sprawności wentylacji.A czemuż to okap o mocy 600 czegoś tam ma nie wentylować pomieszczenia?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...