Skocz do zawartości

Okap kuchenny w zabudowie- mniejszy czy równy wymiarom kuchenki?


ata11

Recommended Posts

Napisano

Kuchenka indukcyjna bedzie wymiarów standardowo ok. 60 cm. 

Okapy do zabudowy, które nas interesują, są wymiarów od 50 do 60 długości. 

 

http://www.okapykuchenne.pl/wyprzedaz-okap-do-zabudowy-falmec-wkad-okapu-grupa-silnikowa-a-50-800m3-h.html

https://e-okapykuchenne.pl/wklady-do-zabudowy/falmec-grupa-silnikowa-a-2511-.html

Czy jeśli okap byłby krótszy o 10 cm niz długość kuchenki to zmniejsza to wentylację? Jest to niepożądane?

Napisano
8 godzin temu, ata11 napisał:

Czy jeśli okap byłby krótszy o 10 cm niz długość kuchenki to zmniejsza to wentylację? Jest to niepożądane?

O tyle jest to niepożądane, iż mało symetrycznie/estetycznie kuchnia będzie wyglądać. Zakładam, że meble masz (będziesz miał) na wymiar zobacz na projekcie jak by to wyglądało na dole szafka 60 a nad nią 50... [Jak nie masz projektu to narysuj sobie na kartce]. A jeśli chodzi o sprawność to nawet mocna 30 (nie ma takich) dałaby radę.

Napisano
Cytat

Czy jeśli okap byłby krótszy o 10 cm niz długość kuchenki to zmniejsza to wentylację?

Wiara w wielką sprawność wentylacyjną okapu jest niczym nie uzasadniona. Więc i ta różnica nie ma znaczenia w wentylacji. Moze natomiast mieć znaczenie dla estetyki wizualnej, o czym wspomina poprzednik.

Napisano

No cóż, rzadko będę zaglądać pod spód szafki, w którą będzie wbudowany okap, na zewnątrz widać będzie tylko szafkę, góra i dół tyle samo- po 60 cm, więc wizualnie mało mnie to obchodzi.

Najbardziej obchodzi mnie  czy na wydajności okapu nie stracę albo na sprawności wentylacji.A czemuż to okap o mocy 600 czegoś tam ma nie wentylować pomieszczenia?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...