Skocz do zawartości

Nasady kominowe - rodzaje, montaż, konserwacja


Recommended Posts

Gość Michał
Napisano
Mam pytanie. Czy taka nasade mozna zamontować na boku komina wentylacyjnego, zamiast kratki, a ktatke z drugiej strony zatkać. Montaż za pomocą kolanka tak aby nasada byla w pionie.
Napisano
36 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Rozwiązanie technicznie skomplikowane .............

Tiiiiiiiiiaaaaaaaaaaaaa

 

Zapewne bez znaczenia jest to, że zabraniają tego przepisy.

Napisano
A czy daje coś ocieplenie komina wentylacyjnego?
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Owszem jeśli komin wentylacyjny jest wykonany błędnie i wyprowadzony jest po ścianie zewnętrznej budynku taki komin będzie niestety narażony na skraplanie się pary wodnej a w okresie zimowym na jego zniszczenie w czasie mrozów poprzez nagromadzany się wewnątrz wkładu lód powstały na skutek parującej i zamarzającej wody pary wodnej.Taki wkład powinien być wykonany wedle standardów i być wykonany poprzez izolacje termiczna
  • 8 miesiące temu...
Napisano
Czy montuje się takie nasady na przewodzie wentylacyjnym doprowadzającym świeże powietrze do pieca? Mój dom - stare budownictwo typu bliźniak - mam dwa ciągi wentylacyjne (podwójne). W jednym jest połączony z sąsiadem i: jeden kanał - odprowadzenie spalin obok - doprowadzenie świeżego obok odprowadzenie spalin sąsiada obok - doprowadzenie świeżego W drugim podobnie, lecz jeden jest używany jako wywiew z okapu kuchennego a drugi dostarcza świeże. Co w takim przypadku najlepiej zamontować?
Napisano (edytowany)
31 minut temu, Gość Rafał napisał:

Czy montuje się takie nasady na przewodzie wentylacyjnym doprowadzającym świeże powietrze do pieca? Mój dom - stare budownictwo typu bliźniak - mam dwa ciągi wentylacyjne (podwójne). W jednym jest połączony z sąsiadem i: jeden kanał - odprowadzenie spalin obok - doprowadzenie świeżego obok odprowadzenie spalin sąsiada obok - doprowadzenie świeżego W drugim podobnie, lecz jeden jest używany jako wywiew z okapu kuchennego a drugi dostarcza świeże. Co w takim przypadku najlepiej zamontować?

Niezwykle ciekawe rozwiązanie - nawiew przez komin przy grawitacyjnym odprowadzeniu spalin? Istniejące kanały wentylacyjne służą faktycznie  do odprowadzenia powietrza i oczywiście zamontowanie nasad może poprawić ciąg. Natomiast nawiew do kotła muszą zapewniać tzw. zetki wyprowadzone przez ścianę domu.

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...