Skocz do zawartości

CZy rura od okapu może prowadzić 30 cm w dół i potem skręcić ?


ata11

Recommended Posts

Napisano

Czy dużo straci na funkcjonalności okap, że jeśli rura do niego zostanie przedłużona o około 1,5 m?

Dodatkowo musi ominąć przeszkodę w postaci belki nośnej, czyli najpierw zejść ok. 30 cm w dół, potem przejść pod belką i po drugiej stronie zostac zamontowana do okapu. 

W rezultacie będzie to coś w stylu O     belka       O ->tu okap dopiero.

                                                  I___________I

Czy mocny wyciąg  (min.600, bo to i tak duże pomieszczenie- 32 m) byłby w stanie zniwelować ew.niedogodności takiego podłączenia???

 

Napisano

W mieszkaniu/domu  masz wentylację grawitacyjną?

Czy ten okap "obsługuje" tylko odciąganie spalin i oparów znad kuchenki/płyty (gazowej???). Jeśli tak, to wentylator okapu powinien dać sobie radę - niebezpieczeństwem może być wykraplanie się pary wodnej w "syfonie" utworzonym przez rurę omijającą belkę.

Napisano

Jest druga dziura, wentylacja grawitacyjna. Jak się otworzy okno, to nawet ciagnie...

JEśłi chodzi o okap, to  architekt niestety nie przewidział ustawienia w w tym samym miejscu/pionie tzw.3fazy i okapu kuchennego, stąd pomysł, by przeciagnąć któreś z nich w inne miejsce, by się spotkały. Tk, jak powinno być, nie?

Napisano

Deweloper powinien mieć projekt/schemat wentylacji dla domu, a co ważniejsze dla każdego mieszkania.

Razem z mieszkaniem powinieneś dostać instrukcję działania/obsługi wentylacji.

Bez tego nic konkretnego nie można napisać, bo część przewodów wywiewnych jest "zbiorcza" (np. te od okapu) i wymagają odpowiednio dobranej wydajności wentylatora okapu.

Kratki wywiewne powinny mieć klapy/zawory zwrotne, a nawiewniki określoną wydajność.

Wszystko razem tworzy prawidłowo działającą wentylację - każde odstępstwo będzie miało wpływ na to czy wentylacja (mieszkania) będzie skuteczna, czy nie będzie.

Napisano
Dnia 28.10.2017 o 23:20, ata11 napisał:

dziura wentylacyjna ( z jakimiś skrzydełkami)

To są pewnie

8 minut temu, bajbaga napisał:

Kratki wywiewne powinny mieć klapy/zawory zwrotne

 

1 godzinę temu, ata11 napisał:

druga dziura, wentylacja grawitacyjna

 

1 godzinę temu, ata11 napisał:

architekt niestety nie przewidział ustawienia w w tym samym miejscu/pionie tzw.3fazy i okapu kuchennego

Coś ata11 kręci...

 

9 minut temu, bajbaga napisał:

Razem z mieszkaniem powinieneś dostać instrukcję działania/obsługi wentylacji.

Poczytaj to, co tam napisali, a jak nie masz takiej instrukcji - uderz do dewelopera albo administratora budynku!

 

Wrzuć zdjęcia wszystkich elementów, które wg Ciebie są wentylacją, obejrzyj okna, czy nie ma tam nawiewników (to też element wentylacji!)

Napisano

Wentylacja do okapu to ta dziura niżej po prawej. Wentyacja grawitacyjna to ta wyżej , bardziej przytulona do belki nośnej. Wentylacyjna dziura grawitacyjna jest wypełniona kratką firmy Aereco model  BXC, ale bez zasilania bateriami.

Po drugiej stronie belki, vis a vis ściany, jest usytuowane duze okno  (od góry do dołu) z wentylacyjnymi otworami regulowanymi u góry.

Ustalone jest wstępnie, że rura grawitacyjnej wentylacji zostanie doprowadzona z dziury w pionie do szafki kuchennej przedłużeniem rury i kratka będzie szczelnie osadzona w drzwiach szafki kuchennej. Powietrze więc będzie dopływać przez kratakę w drzwiach szafki kuchennej rurą do pionu wentylacyjnego. To ok. 35 cm długości.

Okap zostanie podłączony do pionu rurą jak w instrukcji okapu będzie, ew.przedłużone rura giętką (taka srebrną).

Czy te rozwiązania są akceptowalne?

IMG_1947.JPG

kuchnia 2.jpg

Napisano

To nie jest system wentylacji grawitacyjnej, tylko mechaniczny wyciągowy - tak przypuszczam zważywszy na zastosowana kratkę wyciągową.

Jeśli tak jest, to można kombinować z dodatkowymi przewodami wentylacyjnymi, ale uwaga - okap wyciągowy musi posiadać dokładnie taką wydajność jak jest wykazane w "instrukcji" tej wentylacji.

 

Jeśli jednak tam nie ma wentylacji mechanicznej, to zastosowanie tego rodzaju kratki jest nieporozumieniem _ kosztownym i bezcelowym.

Napisano

Pytanie związane z wyciągiem.

Jakie masz nawiewniki w oknach:  EFR PRESO , EMM HIGRO, czy EXR HIGRO - zakładam, ze są tego samego producenta (bo tak być powinno) czyli AERECO.

 

I jeszcze jedno pytanie, to jest mieszkanie, czy dom jednorodzinny ?

Napisano

To mieszkanie  w bloku, 5 piętro z sześciu, narożny lokal.

Wywietrzniki w oknach są też firmy aereco, z tego co mi się kojarzy to model EXR Higro.

 

Napisano

Czyli, możesz "bezkarnie" przedłużyć rurą spiro, ale długość tej rury nie powinna być większa niż 2 m. 

Ale uwaga - cobyś nie robił, tych "skrzydełek" nie należy ruszać, dziurawić ani ograniczać ich ruchu.

Masz w tym bloku wentylację mechaniczną wyciągową przystosowaną do współpracy z indywidualnym wyciągiem kuchennym. Ingerencja w "skrzydełka" może spowodować zaburzenia w działaniu wentylacji mieszkania.

Ważne też jest (o czym pisałem wcześniej) aby okap miał wydajność (nie większą niż)  określoną w "instrukcji" działania tej wentylacji.

Ps. Taka rada na przyszłość - przed każdym uruchomieniem wentylatora w okapie, dobrze jest uchylić okno, bo nawiewniki mają określoną wydajność ( max. 60m3/h na jeden). 

Napisano

O matko, załamałam się....

Planowałam kupić okap o wydajności ok. 600 m3/h, aby zminimalizować wyziewy. A tu  nagle tylko tyle, ile w instrukcji? A w niej piszą o standardzie instalacji  wentylacyjnej: instalacja wewnętrzna bytowa mechaniczna jednorurowa, niezależny pion do podłączenia okapu kuchennego o wydajności maksymalnej do 190 m3/h.....

Czyli mogę zainstalować byle jaki okap z RTV AGD.... I dusić się w wyziewach obiadowych... O matko, kto to wymyśłił...

A ja zamontuję większy okap to czym to grozi?

Napisano

Mam okap, prawie go nie używam i nie DUSZĘ się w wyziewach obiadowych...

Zapachy kuchenne są potrzebne fizjologicznie - m.in.  wzmagają wytwarzanie soków trawiennych :icon_mrgreen:

 

Załóż okap z wewnętrzną cyrkulacją, wymieniaj filtry węglowe i to też wystarczy, tak jak tysiącom innych użytkownikom okapów...

 

Jak zamontujesz większy, to Twoi sąsiedzi będą wiedzieli co masz na obiad :bezradny:

Napisano

Jak nie naruszy klapy zwrotnej ("skrzydełek") nie będzie "przedmuchu" do sąsiadów, ani od sąsiadów - no chyba, że sąsiedzi naruszą swoje "skrzydełka".  :bezradny:

 

Z drugiej strony, rozszczelnienie okna swoje zrobi i wyrówna się bilans powietrza wentylacyjnego.

 

Z trzeciej strony, każdy wyciąg ma stopniową regulację wydajności, będzie chodził np. na 2 biegu (około 200 m3/h) i nawiewniki wydolą.

 

Ps. Wydajność 200 m3/h to jest kilkukrotna wymiana powietrza w kuchni. Dla porównania, wydajność wentylatorów przy rekuperacji w domu jednorodzinnym, oscyluje (realnie) wokół 150 m3/h

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...