Skocz do zawartości

CZy rura od okapu może prowadzić 30 cm w dół i potem skręcić ?


ata11

Recommended Posts

Czy dużo straci na funkcjonalności okap, że jeśli rura do niego zostanie przedłużona o około 1,5 m?

Dodatkowo musi ominąć przeszkodę w postaci belki nośnej, czyli najpierw zejść ok. 30 cm w dół, potem przejść pod belką i po drugiej stronie zostac zamontowana do okapu. 

W rezultacie będzie to coś w stylu O     belka       O ->tu okap dopiero.

                                                  I___________I

Czy mocny wyciąg  (min.600, bo to i tak duże pomieszczenie- 32 m) byłby w stanie zniwelować ew.niedogodności takiego podłączenia???

 

Link do komentarza

W mieszkaniu/domu  masz wentylację grawitacyjną?

Czy ten okap "obsługuje" tylko odciąganie spalin i oparów znad kuchenki/płyty (gazowej???). Jeśli tak, to wentylator okapu powinien dać sobie radę - niebezpieczeństwem może być wykraplanie się pary wodnej w "syfonie" utworzonym przez rurę omijającą belkę.

Link do komentarza

Jest druga dziura, wentylacja grawitacyjna. Jak się otworzy okno, to nawet ciagnie...

JEśłi chodzi o okap, to  architekt niestety nie przewidział ustawienia w w tym samym miejscu/pionie tzw.3fazy i okapu kuchennego, stąd pomysł, by przeciagnąć któreś z nich w inne miejsce, by się spotkały. Tk, jak powinno być, nie?

Link do komentarza

Deweloper powinien mieć projekt/schemat wentylacji dla domu, a co ważniejsze dla każdego mieszkania.

Razem z mieszkaniem powinieneś dostać instrukcję działania/obsługi wentylacji.

Bez tego nic konkretnego nie można napisać, bo część przewodów wywiewnych jest "zbiorcza" (np. te od okapu) i wymagają odpowiednio dobranej wydajności wentylatora okapu.

Kratki wywiewne powinny mieć klapy/zawory zwrotne, a nawiewniki określoną wydajność.

Wszystko razem tworzy prawidłowo działającą wentylację - każde odstępstwo będzie miało wpływ na to czy wentylacja (mieszkania) będzie skuteczna, czy nie będzie.

Link do komentarza
Dnia 28.10.2017 o 23:20, ata11 napisał:

dziura wentylacyjna ( z jakimiś skrzydełkami)

To są pewnie

8 minut temu, bajbaga napisał:

Kratki wywiewne powinny mieć klapy/zawory zwrotne

 

1 godzinę temu, ata11 napisał:

druga dziura, wentylacja grawitacyjna

 

1 godzinę temu, ata11 napisał:

architekt niestety nie przewidział ustawienia w w tym samym miejscu/pionie tzw.3fazy i okapu kuchennego

Coś ata11 kręci...

 

9 minut temu, bajbaga napisał:

Razem z mieszkaniem powinieneś dostać instrukcję działania/obsługi wentylacji.

Poczytaj to, co tam napisali, a jak nie masz takiej instrukcji - uderz do dewelopera albo administratora budynku!

 

Wrzuć zdjęcia wszystkich elementów, które wg Ciebie są wentylacją, obejrzyj okna, czy nie ma tam nawiewników (to też element wentylacji!)

Link do komentarza

Wentylacja do okapu to ta dziura niżej po prawej. Wentyacja grawitacyjna to ta wyżej , bardziej przytulona do belki nośnej. Wentylacyjna dziura grawitacyjna jest wypełniona kratką firmy Aereco model  BXC, ale bez zasilania bateriami.

Po drugiej stronie belki, vis a vis ściany, jest usytuowane duze okno  (od góry do dołu) z wentylacyjnymi otworami regulowanymi u góry.

Ustalone jest wstępnie, że rura grawitacyjnej wentylacji zostanie doprowadzona z dziury w pionie do szafki kuchennej przedłużeniem rury i kratka będzie szczelnie osadzona w drzwiach szafki kuchennej. Powietrze więc będzie dopływać przez kratakę w drzwiach szafki kuchennej rurą do pionu wentylacyjnego. To ok. 35 cm długości.

Okap zostanie podłączony do pionu rurą jak w instrukcji okapu będzie, ew.przedłużone rura giętką (taka srebrną).

Czy te rozwiązania są akceptowalne?

IMG_1947.JPG

kuchnia 2.jpg

Link do komentarza

To nie jest system wentylacji grawitacyjnej, tylko mechaniczny wyciągowy - tak przypuszczam zważywszy na zastosowana kratkę wyciągową.

Jeśli tak jest, to można kombinować z dodatkowymi przewodami wentylacyjnymi, ale uwaga - okap wyciągowy musi posiadać dokładnie taką wydajność jak jest wykazane w "instrukcji" tej wentylacji.

 

Jeśli jednak tam nie ma wentylacji mechanicznej, to zastosowanie tego rodzaju kratki jest nieporozumieniem _ kosztownym i bezcelowym.

Link do komentarza

Czyli, możesz "bezkarnie" przedłużyć rurą spiro, ale długość tej rury nie powinna być większa niż 2 m. 

Ale uwaga - cobyś nie robił, tych "skrzydełek" nie należy ruszać, dziurawić ani ograniczać ich ruchu.

Masz w tym bloku wentylację mechaniczną wyciągową przystosowaną do współpracy z indywidualnym wyciągiem kuchennym. Ingerencja w "skrzydełka" może spowodować zaburzenia w działaniu wentylacji mieszkania.

Ważne też jest (o czym pisałem wcześniej) aby okap miał wydajność (nie większą niż)  określoną w "instrukcji" działania tej wentylacji.

Ps. Taka rada na przyszłość - przed każdym uruchomieniem wentylatora w okapie, dobrze jest uchylić okno, bo nawiewniki mają określoną wydajność ( max. 60m3/h na jeden). 

Link do komentarza

O matko, załamałam się....

Planowałam kupić okap o wydajności ok. 600 m3/h, aby zminimalizować wyziewy. A tu  nagle tylko tyle, ile w instrukcji? A w niej piszą o standardzie instalacji  wentylacyjnej: instalacja wewnętrzna bytowa mechaniczna jednorurowa, niezależny pion do podłączenia okapu kuchennego o wydajności maksymalnej do 190 m3/h.....

Czyli mogę zainstalować byle jaki okap z RTV AGD.... I dusić się w wyziewach obiadowych... O matko, kto to wymyśłił...

A ja zamontuję większy okap to czym to grozi?

Link do komentarza

Mam okap, prawie go nie używam i nie DUSZĘ się w wyziewach obiadowych...

Zapachy kuchenne są potrzebne fizjologicznie - m.in.  wzmagają wytwarzanie soków trawiennych :icon_mrgreen:

 

Załóż okap z wewnętrzną cyrkulacją, wymieniaj filtry węglowe i to też wystarczy, tak jak tysiącom innych użytkownikom okapów...

 

Jak zamontujesz większy, to Twoi sąsiedzi będą wiedzieli co masz na obiad :bezradny:

Link do komentarza

Jak nie naruszy klapy zwrotnej ("skrzydełek") nie będzie "przedmuchu" do sąsiadów, ani od sąsiadów - no chyba, że sąsiedzi naruszą swoje "skrzydełka".  :bezradny:

 

Z drugiej strony, rozszczelnienie okna swoje zrobi i wyrówna się bilans powietrza wentylacyjnego.

 

Z trzeciej strony, każdy wyciąg ma stopniową regulację wydajności, będzie chodził np. na 2 biegu (około 200 m3/h) i nawiewniki wydolą.

 

Ps. Wydajność 200 m3/h to jest kilkukrotna wymiana powietrza w kuchni. Dla porównania, wydajność wentylatorów przy rekuperacji w domu jednorodzinnym, oscyluje (realnie) wokół 150 m3/h

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...