Skocz do zawartości

CZy rura od okapu może prowadzić 30 cm w dół i potem skręcić ?


ata11

Recommended Posts

Napisano

Czy dużo straci na funkcjonalności okap, że jeśli rura do niego zostanie przedłużona o około 1,5 m?

Dodatkowo musi ominąć przeszkodę w postaci belki nośnej, czyli najpierw zejść ok. 30 cm w dół, potem przejść pod belką i po drugiej stronie zostac zamontowana do okapu. 

W rezultacie będzie to coś w stylu O     belka       O ->tu okap dopiero.

                                                  I___________I

Czy mocny wyciąg  (min.600, bo to i tak duże pomieszczenie- 32 m) byłby w stanie zniwelować ew.niedogodności takiego podłączenia???

 

Napisano

W mieszkaniu/domu  masz wentylację grawitacyjną?

Czy ten okap "obsługuje" tylko odciąganie spalin i oparów znad kuchenki/płyty (gazowej???). Jeśli tak, to wentylator okapu powinien dać sobie radę - niebezpieczeństwem może być wykraplanie się pary wodnej w "syfonie" utworzonym przez rurę omijającą belkę.

Napisano

Jest druga dziura, wentylacja grawitacyjna. Jak się otworzy okno, to nawet ciagnie...

JEśłi chodzi o okap, to  architekt niestety nie przewidział ustawienia w w tym samym miejscu/pionie tzw.3fazy i okapu kuchennego, stąd pomysł, by przeciagnąć któreś z nich w inne miejsce, by się spotkały. Tk, jak powinno być, nie?

Napisano

Deweloper powinien mieć projekt/schemat wentylacji dla domu, a co ważniejsze dla każdego mieszkania.

Razem z mieszkaniem powinieneś dostać instrukcję działania/obsługi wentylacji.

Bez tego nic konkretnego nie można napisać, bo część przewodów wywiewnych jest "zbiorcza" (np. te od okapu) i wymagają odpowiednio dobranej wydajności wentylatora okapu.

Kratki wywiewne powinny mieć klapy/zawory zwrotne, a nawiewniki określoną wydajność.

Wszystko razem tworzy prawidłowo działającą wentylację - każde odstępstwo będzie miało wpływ na to czy wentylacja (mieszkania) będzie skuteczna, czy nie będzie.

Napisano
Dnia 28.10.2017 o 23:20, ata11 napisał:

dziura wentylacyjna ( z jakimiś skrzydełkami)

To są pewnie

8 minut temu, bajbaga napisał:

Kratki wywiewne powinny mieć klapy/zawory zwrotne

 

1 godzinę temu, ata11 napisał:

druga dziura, wentylacja grawitacyjna

 

1 godzinę temu, ata11 napisał:

architekt niestety nie przewidział ustawienia w w tym samym miejscu/pionie tzw.3fazy i okapu kuchennego

Coś ata11 kręci...

 

9 minut temu, bajbaga napisał:

Razem z mieszkaniem powinieneś dostać instrukcję działania/obsługi wentylacji.

Poczytaj to, co tam napisali, a jak nie masz takiej instrukcji - uderz do dewelopera albo administratora budynku!

 

Wrzuć zdjęcia wszystkich elementów, które wg Ciebie są wentylacją, obejrzyj okna, czy nie ma tam nawiewników (to też element wentylacji!)

Napisano

Wentylacja do okapu to ta dziura niżej po prawej. Wentyacja grawitacyjna to ta wyżej , bardziej przytulona do belki nośnej. Wentylacyjna dziura grawitacyjna jest wypełniona kratką firmy Aereco model  BXC, ale bez zasilania bateriami.

Po drugiej stronie belki, vis a vis ściany, jest usytuowane duze okno  (od góry do dołu) z wentylacyjnymi otworami regulowanymi u góry.

Ustalone jest wstępnie, że rura grawitacyjnej wentylacji zostanie doprowadzona z dziury w pionie do szafki kuchennej przedłużeniem rury i kratka będzie szczelnie osadzona w drzwiach szafki kuchennej. Powietrze więc będzie dopływać przez kratakę w drzwiach szafki kuchennej rurą do pionu wentylacyjnego. To ok. 35 cm długości.

Okap zostanie podłączony do pionu rurą jak w instrukcji okapu będzie, ew.przedłużone rura giętką (taka srebrną).

Czy te rozwiązania są akceptowalne?

IMG_1947.JPG

kuchnia 2.jpg

Napisano

To nie jest system wentylacji grawitacyjnej, tylko mechaniczny wyciągowy - tak przypuszczam zważywszy na zastosowana kratkę wyciągową.

Jeśli tak jest, to można kombinować z dodatkowymi przewodami wentylacyjnymi, ale uwaga - okap wyciągowy musi posiadać dokładnie taką wydajność jak jest wykazane w "instrukcji" tej wentylacji.

 

Jeśli jednak tam nie ma wentylacji mechanicznej, to zastosowanie tego rodzaju kratki jest nieporozumieniem _ kosztownym i bezcelowym.

Napisano

Pytanie związane z wyciągiem.

Jakie masz nawiewniki w oknach:  EFR PRESO , EMM HIGRO, czy EXR HIGRO - zakładam, ze są tego samego producenta (bo tak być powinno) czyli AERECO.

 

I jeszcze jedno pytanie, to jest mieszkanie, czy dom jednorodzinny ?

Napisano

To mieszkanie  w bloku, 5 piętro z sześciu, narożny lokal.

Wywietrzniki w oknach są też firmy aereco, z tego co mi się kojarzy to model EXR Higro.

 

Napisano

Czyli, możesz "bezkarnie" przedłużyć rurą spiro, ale długość tej rury nie powinna być większa niż 2 m. 

Ale uwaga - cobyś nie robił, tych "skrzydełek" nie należy ruszać, dziurawić ani ograniczać ich ruchu.

Masz w tym bloku wentylację mechaniczną wyciągową przystosowaną do współpracy z indywidualnym wyciągiem kuchennym. Ingerencja w "skrzydełka" może spowodować zaburzenia w działaniu wentylacji mieszkania.

Ważne też jest (o czym pisałem wcześniej) aby okap miał wydajność (nie większą niż)  określoną w "instrukcji" działania tej wentylacji.

Ps. Taka rada na przyszłość - przed każdym uruchomieniem wentylatora w okapie, dobrze jest uchylić okno, bo nawiewniki mają określoną wydajność ( max. 60m3/h na jeden). 

Napisano

O matko, załamałam się....

Planowałam kupić okap o wydajności ok. 600 m3/h, aby zminimalizować wyziewy. A tu  nagle tylko tyle, ile w instrukcji? A w niej piszą o standardzie instalacji  wentylacyjnej: instalacja wewnętrzna bytowa mechaniczna jednorurowa, niezależny pion do podłączenia okapu kuchennego o wydajności maksymalnej do 190 m3/h.....

Czyli mogę zainstalować byle jaki okap z RTV AGD.... I dusić się w wyziewach obiadowych... O matko, kto to wymyśłił...

A ja zamontuję większy okap to czym to grozi?

Napisano

Mam okap, prawie go nie używam i nie DUSZĘ się w wyziewach obiadowych...

Zapachy kuchenne są potrzebne fizjologicznie - m.in.  wzmagają wytwarzanie soków trawiennych :icon_mrgreen:

 

Załóż okap z wewnętrzną cyrkulacją, wymieniaj filtry węglowe i to też wystarczy, tak jak tysiącom innych użytkownikom okapów...

 

Jak zamontujesz większy, to Twoi sąsiedzi będą wiedzieli co masz na obiad :bezradny:

Napisano

Jak nie naruszy klapy zwrotnej ("skrzydełek") nie będzie "przedmuchu" do sąsiadów, ani od sąsiadów - no chyba, że sąsiedzi naruszą swoje "skrzydełka".  :bezradny:

 

Z drugiej strony, rozszczelnienie okna swoje zrobi i wyrówna się bilans powietrza wentylacyjnego.

 

Z trzeciej strony, każdy wyciąg ma stopniową regulację wydajności, będzie chodził np. na 2 biegu (około 200 m3/h) i nawiewniki wydolą.

 

Ps. Wydajność 200 m3/h to jest kilkukrotna wymiana powietrza w kuchni. Dla porównania, wydajność wentylatorów przy rekuperacji w domu jednorodzinnym, oscyluje (realnie) wokół 150 m3/h

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...