Skocz do zawartości

Co zmienić aby poprawić wentylację


Recommended Posts

W salonie przy ścianach po obwodzie obniża się sufity i pakuje tam listwy Led,  masz oświetlenie ukryte i rurę zakamuflowaną.
tv-placement.jpg&key=a1ed502f4e038b5a3760f2b5d7cdf5ab395fcad835b55f967dee2ba9782bba6e
Rozumiem jak się robi, nie chcemy tak mieć w salonie. Rozumiem, że według Ciebie ani w salonie ani druga w łazience jest nie potrzebna? Bo na to pytanie nic odpowiedziałeś a pytałem o to już z 10 postów wcześniej
Link do komentarza
37 minut temu, rustin napisał:

Nawiewnik w kuchni? Wcześniej chyba było pisane, że w pomieszczeniach brudnych nie daje się nawiewnikow bo zakłóci wentylację.

Tak, bo to jest/będzie odrębna strefa wentylacji - drzwi nie muszą być podcięte.

Także z tego powodu kratka w salonie powinna być z regulacją przepływu.

34 minuty temu, animus napisał:

Zrobisz drugi kanał do kuchni, ale  od strony salonu, pod sufitem zabudujesz go przy ścianie + 2 kolanka i wyjdziesz z drugą kratką w kuchni.

Zasadne, ale tylko jeśli ten 2 kanał ma być dla wyciągu mechanicznego - wtedy bez nawiewnika w kuchni.

Link do komentarza

Ja co prawda mam WM ale w całym domu docelowo 3 wyciągi.

Dwa na parterze (kuchnia i łazienka) i teraz dojdzie jeden na poddaszu w łazience.


 

Mam w domu taką suszę, że WM idzie okresowo.

Dopóki zona wieszała mokre pranie na suszarkach, było ok.
Jak kupiliśmy suszarkę bębnową, wypadałoby założyć nawilżacz :D
Tak więc spokojnie.

Link do komentarza
4 minuty temu, bajbaga napisał:

I słusznie, bo masz WM o stałej wydajności i dużej samoregulacji - a nie kapryśnej wentylacji grawitacyjnej.

U niego ten 4 kanał może być pomocny przy np. dużym party :D (i także z tego powodu zaproponowałem kratkę z możliwością regulacji).

Reasumując ewentualnie w salonie lub wcale.

W łazience na górze , jako druga obok wentylatora nie ma najmniejszego sensu a wręcz może zaszkodzić ? to mnie najbardziej interesuje. Dzięki

Link do komentarza
5 minut temu, rustin napisał:

 Rozumiem, że według Ciebie ani w salonie ani druga w łazience jest nie potrzebna? Bo na to pytanie nic odpowiedziałeś a pytałem o to już z 10 postów wcześniej

W salonie prędzej, ale druga w jednej łazience, NIE, bo mogą się same spiąć, czyli jedna zrobi się wywiewna druga nawiewna i będziesz z cofką wentylacją. Zawory zwrotne nie są szczelne ograniczają tylko ruch. Uważam że są ważniejsze miejsca gdzie by się kratka przydała np. sypialnia dzieci, lub Twoja itd..

19 minut temu, bajbaga napisał:

Zasadne, ale tylko jeśli ten 2 kanał ma być dla wyciągu mechanicznego - wtedy bez nawiewnika w kuchni.

To musiałby być na przeciwnej ścianie od wyciągu mechanicznego.

Ja kombinowałem dwa wywiewne, czyli jeden do okapu, drugi ogólny w kuchni.

Link do komentarza

ja tak mam w kuchni (jak pisze Animus) dwa kanały wentylacyjne, pod jeden podpięty wyciąg, drugi do wentylacji pomieszczenia (z żaluzją)

a teraz uwaga, w łazience na poddaszu też mam dwa kanały wentylacyjne, w jednym jest wentylator (o małej wydajności 50m3/h) a druga bez wentylatora, zwyczaj panuje taki, że wieczorem włącza się wentylator i zamyka żaluzję drugiego kanału, rano wyłącza się wentylator i otwiera żaluzję.

Na dole w łazience mam jeden kanał z takim samym wentylatorem włączonym non-stop

szósty rok to działa i się sprawdza

 

pozdrawiam

Link do komentarza
ja tak mam w kuchni (jak pisze Animus) dwa kanały wentylacyjne, pod jeden podpięty wyciąg, drugi do wentylacji pomieszczenia (z żaluzją)
a teraz uwaga, w łazience na poddaszu też mam dwa kanały wentylacyjne, w jednym jest wentylator (o małej wydajności 50m3/h) a druga bez wentylatora, zwyczaj panuje taki, że wieczorem włącza się wentylator i zamyka żaluzję drugiego kanału, rano wyłącza się wentylator i otwiera żaluzję.
Na dole w łazience mam jeden kanał z takim samym wentylatorem włączonym non-stop
szósty rok to działa i się sprawdza
 
pozdrawiam
No i namieszales z tą łazienka :)
W kuchnie nie będzie okapu z wyciągiem tylko pochłaniacz.
Link do komentarza

W łazience na poddaszu, dobry wentylator (wydajność 70 - 100m3/h) z czujnikiem wilgoci i timerem - da radę w każdych warunkach.

Sumaryczna wydajność nawiewników na poddaszu nie mniejsza jak 70m3/h.

Całość się zepnie w bardzo skuteczny system wentylacji hybrydowej poddasza.

Też będzie to odrębna strefa wentylacyjna.

 

O wydajności wentylacji decydują dwa czynniki napływ i odpływ.

Odpływ (usuwanie powietrza) będzie takie jaka będzie maksymalna wydajność nawiewników - dokładanie kratki przy małej wydajności nawiewników mija się z celem.

 

Uważam że w tym domu jest możliwe wykonanie 3 stref wentylacyjnych:

 

- Kuchnia: (zamknięta): kratka wywiewna z żaluzją i klapą zwrotną + nawiewniki o minimalnej wydajności 50m3/h (wentylacja grawitacyjna),

 

- Reszta parteru:  w WC kratka z klapą zwrotną, kratka w drzwiach  + 2 nawiewniki o wydajności nie mniejszej jak 20m3/h każdy (wentylacja grawitacyjna),

 

- Poddasze:  w łazience wentylator wyciągowy 70 - 100m3/h, z czujnikiem wilgotności (i ewentualnie timerem) w sypialniach nawiewniki o sumarycznej wydajności nie mniejszej jak 70m3/h (w każdej musi być nawiewnik), wszystkie drzwi z "kratkami" (wentylacja hybrydowa).

 

 

Wentylator bezczynny w minimalnym stopniu może blokować przepływ, to samo robi  klapa zwrotna - są to wartości pomijalne.

 

Oczywiście - moim zdaniem.

 

 

Link do komentarza
W łazience na poddaszu, dobry wentylator (wydajność 70 - 100m3/h) z czujnikiem wilgoci i timerem - da radę w każdych warunkach.
Sumaryczna wydajność nawiewników na poddaszu nie mniejsza jak 70m3/h.
Całość się zepnie w bardzo skuteczny system wentylacji hybrydowej poddasza.
Też będzie to odrębna strefa wentylacyjna.
 
O wydajności wentylacji decydują dwa czynniki napływ i odpływ.
Odpływ (usuwanie powietrza) będzie takie jaka będzie maksymalna wydajność nawiewników - dokładanie kratki przy małej wydajności nawiewników mija się z celem.
 
Uważam że w tym domu jest możliwe wykonanie 3 stref wentylacyjnych:
 
- Kuchnia: (zamknięta): kratka wywiewna z żaluzją i klapą zwrotną + nawiewniki o minimalnej wydajności 50m3/h (wentylacja grawitacyjna),
 
- Reszta parteru:  w WC kratka z klapą zwrotną, kratka w drzwiach  + 2 nawiewniki o wydajności nie mniejszej jak 20m3/h każdy (wentylacja grawitacyjna),
 
- Poddasze:  w łazience wentylator wyciągowy 70 - 100m3/h, z czujnikiem wilgotności (i ewentualnie timerem) w sypialniach nawiewniki o sumarycznej wydajności nie mniejszej jak 70m3/h (w każdej musi być nawiewnik), wszystkie drzwi z "kratkami" (wentylacja hybrydowa).
 
 
Wentylator bezczynny w minimalnym stopniu może blokować przepływ, to samo robi  klapa zwrotna - są to wartości pomijalne.
 
Oczywiście - moim zdaniem.
 
 
Muszę sobie to wydrukować :) czyli w salonie nie robić i naradzie zostawić nie wykorzystany ten wolny kanał?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...