Skocz do zawartości

Ogrzewanie w starym domu wielorodzinnym


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry.  Chciałbym zmienić ogrzewanie w mieszkaniu, które znajduje się w wiejskim budynku wielorodzinnym na 1 piętrze. Mieszkanie ma powierzchnie 45 m kwadratowych i składa się z jednego pokoju, kuchni i łazienki z wc. W chwili obecnej mieszkanie ogrzewane jest przy pomocy pieca z funkcją gotowania. W niewielkiej łazience znajduje się zbiornik na ciepła wodę ogrzewaną w/w piecem. Ogrzewanie jest mało wydajne. W mieszkaniu zamieszkuje starsza osoba dla, której ten system ogrzewania staje się bardzo uciążliwy. Co Panowie i Panie polecacie? z góry dziękuję za pomoc

Napisano

Niestety w takich warunkach możliwości zmiany ogrzewania są ograniczone i praktycznie pozostaje tylko wykorzystanie prądu jako źródła ciepła.  Niezależnie od sposobu ogrzewania (wkład grzejny do piec, grzejniki akumulacyjne czy konwektorowe) tu również mogą być ograniczenia ze względu na stan i obciążalność instalacji elektrycznej. Oczywiście znacząco wzrosną też koszty ogrzewania  (2 - 3 krotnie w porównaniu z węglem).

Napisano

Jaki budżet wchodzi w grę? Do przemyślenia wymiana okien. Jeżeli są stare i nieszczelne, to zużycie ciepła odczuwalnie spadnie i koszt ogrzewania elektrycznego będą mniej uciążliwe.

Ewentualnie najmniejsza pompa ciepła, choćby w systemie powietrze/powietrze, jednak to już wydatek rzędu 15 000 zł.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Witam, 

Może Pan również zastosować ogrzewanie gazowe ze zbiornika LPG. Wymagane będzie rozprowadzenie instalacji c.o w budynku oraz zakup gazowego kotła kondensacyjnego o niskiej mocy. Taki rodzaj ogrzewania jest bardzo komfortowy, ponieważ nie wymaga żadnych czynności eksploatacyjnych. Kocioł może dodatkowo być wykorzystywany do podgrzania ciepłej wody użytkowej. 
W celu pomocy przy doborze kotła o odpowiedniej mocy oraz wykonania instalacji grzewczej polecam kontakt z jednym z autoryzowanych instalatorów marki Junkers, których wyszukiwarkę można znaleźć na stronie www.junkers.pl. Możliwy jest również kontakt telefoniczny z autoryzowanym serwisem pod numerem infolinii: 801 900 810. 
Zachęcam również do odwiedzenia strony internetowej, na której znajdują się szczegółowe informacje odnośnie kotłów kondensacyjnych z rodziny Cerapur: http://www.junkers.pl/produkty/kotly/kotly-kondensacyjne/
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant marki Junkers 
 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...