Skocz do zawartości

Hydroizolacja tarasu


Pomocnik

Recommended Posts

Napisano

Hydroizolację tarasu - niezależnie od tego czy będzie ocieplany od wewnątrz czy też nie - trzeba dostosować do aktualnego stanu wierzchniej warstwy tarasu. Bazowy stan to gładka, stabilna betonowa powierzchnia z ukształtowanym spadkiem na zewnątrz ok. 1,5 %. Na takie podłoże nakłada się zaprawę hydroizolacyjną dwuskładnikową o grubości 2 - 3 mm i ewentualnie wzmocnioną siatką z włókna szklanego. Jest to standardowy podkład pod okładzinę z płytek ceramicznych. W przypadku złego stanu nawierzchni tarasu konieczne będzie utworzenie warstwy renowacyjnej - cienkowarstwowej z odpowiednich zapraw gdy chodzi tylko o wyrównanie lub grubowarstwowych w przypadku konieczności utworzenia spadku.

  • 5 miesiące temu...
Napisano

Witam

Mam pytanie do eksperta IZOHAN - który wariant uszczelnienia tarasu nad pomieszczeniem ogrzewanym jest aktualny bo się trochę gubię.

Ponadto proszę o informację,  czy niezbędne jest stosowanie warstwy szczepnej w materiale R-102 (jego cena do najtańszych nie należny - może wystarczy jakiś grunt ?)

2_2_1_taras_nad_pom_ogrzewanym.pdf

Napisano (edytowany)

Też podpytam o jedną rzecz.

Zaczynam remont swojego tarasu (nieocieplony, betonowy na słupach)

Będę skuwał wszystko co jest teraz (okładzina ceramiczna)

Wymyśliłem sobie że solidnie go zaizoluję, a na wierzchu ułożę drewniane podesty. Będę je chował na zimę.

Nie będę miał możliwości zbytniego podnoszenia warstw, dlatego wymyśliłem że najpierw ładnie ponaprawiam zaprawą naprawczą, a następnie zaizoluję.

 

Mam dwa pytania.

Czy zaprawa naprawcza jest w stanie związać się solidnie z tą starą betonową wylewką?

Czy warstwa izolacyjna jest na tyle twarda, że mogę na niej bezpośrednio położyć później te podesty?

 

Edit:

w sumie można chyba przenieść moje pytania tutaj

 

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 13.03.2018 o 23:19, twincept napisał:

Witam

Mam pytanie do eksperta IZOHAN - który wariant uszczelnienia tarasu nad pomieszczeniem ogrzewanym jest aktualny bo się trochę gubię.

Ponadto proszę o informację,  czy niezbędne jest stosowanie warstwy szczepnej w materiale R-102 (jego cena do najtańszych nie należny - może wystarczy jakiś grunt ?)

2_2_1_taras_nad_pom_ogrzewanym.pdf

Jeszcze bym dopytał o konieczność stosowania zaprawy R-103 lub R-104 do warstwy spadkowej w kontekst ceny. Czy można ją zastąpić inny materiałem (nadmienię że dla tarasu o powierzchni 4m2 jej koszt po wycenie i zniżką wynosi prawie 900zł. Proszę o ewentualną alternatywę materiałową (oczywiście warstwy izolacyjne pozostają bez zmian)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...