Skocz do zawartości

Zawór termostatyczny do podłogówki


Recommended Posts

Witam. Docelowo ma być rozdzielacz grzejnikowo-podłogowy. Jaki zawór termostatyczny zastosować na podłogówkę 1. (20-43 stopnie) czy 2. (35-60 stopni)?

Kolejna kwestia, podłączenie zasilania i powrotu od dołu 3/4" oraz zawory 3/4, belka rozdzielacza 1". Ciągnąc kształtkami 3/4 i przed belka redukcja na 1" czy zaraz za zaworem redukcja na 1" i kształtki 1"?

roz.1.jpg

roz.2.jpg

Link do komentarza
32 minuty temu, huhra napisał:

Witam. Docelowo ma być rozdzielacz grzejnikowo-podłogowy. Jaki zawór termostatyczny zastosować na podłogówkę 1. (20-43 stopnie) czy 2. (35-60 stopni)?

Kolejna kwestia, podłączenie zasilania i powrotu od dołu 3/4" oraz zawory 3/4, belka rozdzielacza 1". Ciągnąc kształtkami 3/4 i przed belka redukcja na 1" czy zaraz za zaworem redukcja na 1" i kształtki 1"?

 

 

Nie rozumiem, piszesz rozdzielacz grzejnikowo-podłogowy czyli ma być podpięta podłogówka i grzejniki w jeden rozdzielacz? Musisz zrobić jeszcze bajpas między zasilaniem a powrotem z podłogówki za pompką.

Do rozdzielacza do podłogówki montuje sie zawór termo z kapilarą z nastawą od 20 do 50 stopni.

Zrób redukcje przy rozdzielaczu, znaczy sie wkręć w rozdzielacz redukcje z 1" na 3/4". Np takie coś

b47383054775bc7ac31a5c2b523c

Link do komentarza
49 minut temu, huhra napisał:

Jaki zawór termostatyczny zastosować na podłogówkę

Maksymalna (dopuszczalna) temperatura podłogi to:
-  29 stopni w pomieszczeniach mieszkalnych,
- 33 stopni w łazienkach,
- 35 stopni w strefach brzegowych.

Natomiast temperatura wody w instalacji nie powinna przekraczać:
- 55 stopni na zasilaniu,
- 45 stopni na powrocie.

Link do komentarza
48 minut temu, mhtyl napisał:

Nie rozumiem, piszesz rozdzielacz grzejnikowo-podłogowy czyli ma być podpięta podłogówka i grzejniki w jeden rozdzielacz? Musisz zrobić jeszcze bajpas między zasilaniem a powrotem z podłogówki za pompką.

Do rozdzielacza do podłogówki montuje sie zawór termo z kapilarą z nastawą od 20 do 50 stopni.

Zrób redukcje przy rozdzielaczu, znaczy sie wkręć w rozdzielacz redukcje z 1" na 3/4". Np takie coś

b47383054775bc7ac31a5c2b523c

Dokładnie, do rozdzialacza mają być podpięte grzejniki i podłogówka. A ja nie rozumiem, co z tym baypasem w jakim celu  i gdzie?

Pompki nie przewidywałem w skrzynce. Przy kotle jest 60 dawała rade wszystko pogonic do tej pory, rozdzielacz wstawiony w miejsce takich rur, pion środkowy - wyrównujący (kiedy chodziło na grawitacji).

59917eabaffb4_rury_d.thumb.jpg.5947cb65abf7c856c5751b17469f1e4d.jpg

Ja chce zeby wyszło mi coś takiego:

rozdzielacz_pogladowy.jpg.1adb4ad786430e4244db1c15c7e3fc75.jpg

39 minut temu, bajbaga napisał:

Maksymalna (dopuszczalna) temperatura podłogi to:
-  29 stopni w pomieszczeniach mieszkalnych,
- 33 stopni w łazienkach,
- 35 stopni w strefach brzegowych.

Natomiast temperatura wody w instalacji nie powinna przekraczać:
- 55 stopni na zasilaniu,
- 45 stopni na powrocie.

OK. Temperatura podłogi, tylko jaka temperatura wody musi wejść żeby dać wskazana temperaturę podłogi. Bo raczej z zasilania 29 stopni podłogi nie będzie miała 29 stopni :/

Link do komentarza
2 minuty temu, huhra napisał:

Dokładnie, do rozdzialacza mają być podpięte grzejniki i podłogówka. A ja nie rozumiem, co z tym baypasem w jakim celu  i gdzie?

Pompki nie przewidywałem w skrzynce. Przy kotle jest 60 dawała rade wszystko pogonic do tej pory, rozdzielacz wstawiony w miejsce takich rur, pion środkowy - wyrównujący (kiedy chodziło na grawitacji).

 

Ja chce zeby wyszło mi coś takiego:

rozdzielacz_pogladowy.jpg.1adb4ad786430e4244db1c15c7e3fc75.jpg

Bajpas masz pokazany na ostatniej fotce z zaworem 3D. Bajpas możesz zrobić bez używania zaworu 3D czy 4D, są prostsze  rozwiązania. Mieszanie podłogówki i grzejników na jednym rozdzielaczu jest złym rozwiązaniem. Pompka nie musi  być w skrzynce. Na jakiej powierzchni planujesz dać podłogówkę?

 

Link do komentarza
23 minuty temu, huhra napisał:

OK. Temperatura podłogi, tylko jaka temperatura wody musi wejść żeby dać wskazana temperaturę podłogi. Bo raczej z zasilania 29 stopni podłogi nie będzie miała 29 stopni

To zależy od odległości miedzy rurami podłogówki, od grubości jastrychu, od rodzaju posadzki, od ocieplenia budynku.

Nie mniej jednak, zakres to 25 - 55 stopni (na zasilaniu).

Link do komentarza
1 godzinę temu, bajbaga napisał:

To zależy od odległości miedzy rurami podłogówki, od grubości jastrychu, od rodzaju posadzki, od ocieplenia budynku.

Nie mniej jednak, zakres to 25 - 55 stopni (na zasilaniu).

mniej więcej 12,5-15 cm miedzy rurkami, wylewka 5cm na styro, ok. 3,5 na rurką, wylewka alpol ap400, producent wylewki dopuszcza od 3cm na elementem grzejnym, ocieplenie budynku brak. mam dwa zakresy do wyboru 20-43 i 35-60 wiec hm....?

2 godziny temu, mhtyl napisał:

Bajpas masz pokazany na ostatniej fotce z zaworem 3D. Bajpas możesz zrobić bez używania zaworu 3D czy 4D, są prostsze  rozwiązania. Mieszanie podłogówki i grzejników na jednym rozdzielaczu jest złym rozwiązaniem. Pompka nie musi  być w skrzynce. Na jakiej powierzchni planujesz dać podłogówkę?

 

na jakiej fotce? nic się nie wyświetla. wiem że nie jest to dobre rozwiązanie ale niestety dostosowane do możliwości. podłogówka już wykonana, pow. 7-7,5 m2; rurki od siebie 12,5-15cm, 15cm od brzegu, długość petli (pex'a) 45m

Link do komentarza
6 minut temu, huhra napisał:

 

na jakiej fotce? nic się nie wyświetla. wiem że nie jest to dobre rozwiązanie ale niestety dostosowane do możliwości. podłogówka już wykonana, pow. 7-7,5 m2; rurki od siebie 12,5-15cm, 15cm od brzegu, długość petli (pex'a) 45m

To wystarczyłby Ci zwór RTL, to zapewne łazienka to pomieszczenie z podłogówką. Ja myślałem, że masz podłogówkę która ogrzewa kilkadziesiąt metrów.

Przecież sam  wkleiłeś dwie fotki, jedna to rury na tle ściany z boazeria a druga fotka to rozdzielacz:icon_biggrin:

A bajpas i zawór różnicowy i tak musisz mieć aby w razie braku prądu n ie rozwaliło Ci pieca. Coś takiego jak poniżej.

1a62fba08f7bd359med.jpg&key=e8bc93591f70

Link do komentarza
Dnia 14.08.2017 o 15:24, bajbaga napisał:

Do podłogówki nie może iść (zasilanie) więcej jak 55 stopni - więc  .......

Nie bardzo rozumiem tego "namieszania" z podłogówką - najprostsze rozwiązanie:

ogrzewanie_podlogowe_schemat_ogranicznik

To chyba wybiorę ten z nastawą 35-60, żeby mieć lepszy zakres do regulacji. Podłoga ma być wykończona panelem, więc zapewne trzeba nieco wyższa temp. zasilania niż przy płytkach.  Taki schemat odpada, bo nie ma grzejnika do którego mógłbym wpiąć. Pozatym w mojej instalacji zasilanie na 55-60 stopniach to przy mrozach w chałupie ziąb, ściany, stropy i strych bez ocieplenia. Dlatego chce zabezpieczyć bardziej podłogówkę na zasilaniu.

Dnia 14.08.2017 o 15:13, mhtyl napisał:

To wystarczyłby Ci zwór RTL, to zapewne łazienka to pomieszczenie z podłogówką. Ja myślałem, że masz podłogówkę która ogrzewa kilkadziesiąt metrów.

Przecież sam  wkleiłeś dwie fotki, jedna to rury na tle ściany z boazeria a druga fotka to rozdzielacz:icon_biggrin:

A bajpas i zawór różnicowy i tak musisz mieć aby w razie braku prądu n ie rozwaliło Ci pieca. Coś takiego jak poniżej.

1a62fba08f7bd359med.jpg&key=e8bc93591f70

Ta ma taka powierzchnię jak pisałem nie jest to łazienka, a przedpokój. No wiem co wstawiłem ale gdzie tam jest baypass na zdjęciu z rozdzielaczem? Jesli ta podłogówka zda egzamin to bedzie podpiete jeszcze dwie o wiekszej powierzchni ale raczej do 100mb rury każda, wiec na rtl'ach juz może być problem a dodatkowo do kazdej bedzie musiałbyć rtl, wiec koszty sie wyrównaja z zaworem termostatycznym.

Link do komentarza
6 minut temu, huhra napisał:

To chyba wybiorę ten z nastawą 35-60, żeby mieć lepszy zakres do regulacji. Podłoga ma być wykończona panelem, więc zapewne trzeba nieco wyższa temp. zasilania niż przy płytkach.  Taki schemat odpada, bo nie ma grzejnika do którego mógłbym wpiąć. Pozatym w mojej instalacji zasilanie na 55-60 stopniach to przy mrozach w chałupie ziąb, ściany, stropy i strych bez ocieplenia. Dlatego chce zabezpieczyć bardziej podłogówkę na zasilaniu.

Pewnych rzeczy nie rozumiesz. Nie musisz mieć grzejnika w danym pomieszczeniu aby sie wpiąć w obieg podłogówkę. Druga rzecz to umiejętność palenia, w kotle na paliwo stałe musisz mieć na piecu ustawione 50-60 stopni, w innym razie będziesz zamulał kocioł i komin i pomimo myślenia, że niska temperatura na kotle to mniej opału spalisz jest mylna w tym przypadku.

Link do komentarza
1 minutę temu, mhtyl napisał:

Pewnych rzeczy nie rozumiesz. Nie musisz mieć grzejnika w danym pomieszczeniu aby sie wpiąć w obieg podłogówkę. Druga rzecz to umiejętność palenia, w kotle na paliwo stałe musisz mieć na piecu ustawione 50-60 stopni, w innym razie będziesz zamulał kocioł i komin i pomimo myślenia, że niska temperatura na kotle to mniej opału spalisz jest mylna w tym przypadku.

Piec mam 30KW w instalacji jakieś mniej więcej 250-300l, 60 stopni na zasilaniu i 50 na powrocie zeby pieca nie zamulic oraz zeby w domu bylo cieplo jest nie wykonalne. Nie przy tej starej instalacji jaka posiadam.

Link do komentarza
11 minut temu, huhra napisał:

 

Ta ma taka powierzchnię jak pisałem nie jest to łazienka, a przedpokój. No wiem co wstawiłem ale gdzie tam jest baypass na zdjęciu z rozdzielaczem? Jesli ta podłogówka zda egzamin to bedzie podpiete jeszcze dwie o wiekszej powierzchni ale raczej do 100mb rury każda, wiec na rtl'ach juz może być problem a dodatkowo do kazdej bedzie musiałbyć rtl, wiec koszty sie wyrównaja z zaworem termostatycznym.

To ja już nie wiem, raz piszesz o podłogówce że ma 7-7,5 m2 a teraz że będzie miała o wiele więcej.  Po pierwsze, nie możesz mieć przy kilku pętlach na rozdzielaczu podłogówki i grzejników, po drugie przy piecu na paliwo stałe, a taki zapewne posiadasz bajpas musisz mieć wraz z zaworem różnicowym na wyjściu z pieca, w innym razie przy braku prądu może rozsadzić Ci piec. 

Co do zdjęcia, przecież sam wstawiałeś je w poście #4

rozdzielacz_pogladowy.jpg

I teraz od nowa tłumaczenie, zawór termo z kapilarą do podłogówki a Ty piszesz o jakimś zaworze termo z nastawą od do, to nic nie mówi bo każdy zawór termo ma określone nastawy.

4 minuty temu, huhra napisał:

Piec mam 30KW w instalacji jakieś mniej więcej 250-300l, 60 stopni na zasilaniu i 50 na powrocie zeby pieca nie zamulic oraz zeby w domu bylo cieplo jest nie wykonalne. Nie przy tej starej instalacji jaka posiadam.

To ja już całkiem nic nie rozumiem, modernizujesz instalacje c.o. na co? chyba modernizacja polega na tym aby iść do przodu a nie cofać się, prawda? jeżeli sie coś zmienia to na lepsze a nie na gorsze , bo to aby na takich zmianach zaoszczędzić a nie stracić.

Przecież jak dobrze zrozumiałem to masz w tej instalacji grzejniki, podłogówkę i chyba jakiś bojler na cwu tez posiadasz i wszystko chcesz opękać jedną pompka 60? bez zaworu różnicowego i bajpasa na zasilaniu z pieca, to samo aż prosi się o jakąś tragedię.

Link do komentarza
9 minut temu, mhtyl napisał:

To ja już nie wiem, raz piszesz o podłogówce że ma 7-7,5 m2 a teraz że będzie miała o wiele więcej.  Po pierwsze, nie możesz mieć przy kilku pętlach na rozdzielaczu podłogówki i grzejników, po drugie przy piecu na paliwo stałe, a taki zapewne posiadasz bajpas musisz mieć wraz z zaworem różnicowym na wyjściu z pieca, w innym razie przy braku prądu może rozsadzić Ci piec. 

Co do zdjęcia, przecież sam wstawiałeś je w poście #4

rozdzielacz_pogladowy.jpg

I teraz od nowa tłumaczenie, zawór termo z kapilarą do podłogówki a Ty piszesz o jakimś zaworze termo z nastawą od do, to nic nie mówi bo każdy zawór termo ma określone nastawy.

A dlaczego nie mogę mieć kilku pętli podłogówki i grzejników na jednym rozdzielaczu? Przy piecu mam obejście pompowe.

Mozliwe że mocno mili zdjecie z rozdzielaczem ktory ja mam (jest 4sekcje) a ma być 6 (3 grzejniki i 3 podłogówki wraz z tą która już wykonana-reszta bedzie dopiero jesli ta bedzie dobrze dzialac).

roz.3.thumb.jpg.6acbe1de799614406df052e5d2641141.jpg

Pisze o zaworze termostatycznym, który zmniejszy mi temperaturę zasilania podłogówki, identycznie jest jest z poglądowym która wstawiłem.

rozdzielacz_pogladowy_2.jpg.d5ea738083cac4edf7cd8c1bc2adfc4a.jpg

A to jest przeciez taki zawor

termostatyczny-zawor-mieszajacy-afriso-20-43-34-.jpg.38a536f89da7cb7ca1322a5afd31f484.jpg

 

Wracając jednak do sedna, jeśli głowica termostatyczna z kapilarą zainstalowana na zasilaniu przed podłogówka zrobi tą samą robotę to ok. Wtedy RTL też potrzebny czy już bez niego?

Link do komentarza

To jest zawór 3D a nie termo.  Poczytaj sobie do czego on służy.

Nie możesz mieć grzejników i podłogówki na jednym rozdzielaczu bo podłogówka potrzebuje inną temperaturę zasilania 30 max 40 stopni a grzejniki 50-60 na zasilaniu. Zawór termo z kapilara wygląda tak

ib-m_02_06.png

Ta rurka miedziana to kapilara i umieszczasz ja na rozdzielaczu na zasilaniu a zawór termo przed pompką zasilająca podłogówkę.

Poniżej masz najprostszy schemat instalacji do podłogówki z bajpasem z czym że zamiast zaworu różnicowego wystarczy jak dasz zwykły zawór śrubowy  a po uruchomieniu odpowiednio za pomocą niego zdławić przepływ pomiędzy zasilaniem a powrotem.

55_1264961403.jpg

 

 

 

Link do komentarza

Znalazłem fotkę która obrazuje o czym pisałem wyżej, z tym że na tym bajpasie zamontować zawór śrubowy,a kapilara na tej fotce jest źle zamontowana, powinna być na listwie rozdzielacza zasilania. Dla wygody dodałbym jeszcze zawory do zamknięcia zasilania i powrotu przed rozdzielaczem, między pompką a listwą zasilania i na powrocie, między listwą a baj[pasem.

Sterowanie_podogowka.JPG

 

 

Link do komentarza
Dnia 15.08.2017 o 22:17, mhtyl napisał:

To jest zawór 3D a nie termo.  Poczytaj sobie do czego on służy.

Nie możesz mieć grzejników i podłogówki na jednym rozdzielaczu bo podłogówka potrzebuje inną temperaturę zasilania 30 max 40 stopni a grzejniki 50-60 na zasilaniu.

Tak, można powiedzieć ze jest to zawór 3-trójdrożny ale jak najbardziej termostatyczny z głównego powodu że precyzuje nastawę temperaturową. Poczytałem do czego służy: "...W instalacjach grzewczych, np. ogrzewania podłogowego zawory ATM mogą zastępować rozbudowane i kosztowne układy regulacji. Pod plastikową pokrywką, chroniącą przed przypadkową zmianą nastawy, znajduje się pokrętło do ustawienia temperatury wody zmieszanej...."

Na filmie jednego z producentów nawet wskazują że, do wody użytkowej 35-60 a do podłogówki 20-43, jednak oni biorą teoretyczne idealne warunki pracy układu.

Nie rozumiem jednak nadal, dlaczego nie mogę mieć na "jednym" rozdzielaczu podłogówki i grzejników? Może co innego rozumiemy poprzez określenie "jeden rozdzielacz". Element w szafce rozdzielacza: belka do grzejników -> element obniżający temperaturę wody zasilającej -> belka do podłogówki.

Głowica termostatyczna przed zasilaniem podłogówki, kapilara na powrocie z podłogówki...- zgadza się? Coś na foto poniżej, u mnie jednak musi być jeden warunek zasilanie musi być na górze.

rozdz.z.kap_2.jpg.997f81b69d2d4ca75ab305712a88ab60.jpg

rozdz.z.kap_1.png.f46eca2ed146112e2d35607961ae004a.png

 

Dnia 15.08.2017 o 22:17, mhtyl napisał:

 

Poniżej masz najprostszy schemat instalacji do podłogówki z bajpasem z czym że zamiast zaworu różnicowego wystarczy jak dasz zwykły zawór śrubowy  a po uruchomieniu odpowiednio za pomocą niego zdławić przepływ pomiędzy zasilaniem a powrotem.

 

 

 

 

Nie rozumiem też w jakim celu ma być baypass, co ma na celu i co mam regulować jeśli go zastosuję wraz z tym zaworem grzybkowym? Ze schematu podanego widzę że ten baypass jest jeszcze przed rozdzielaczem?

Link do komentarza
10 godzin temu, huhra napisał:

 

Nie rozumiem też w jakim celu ma być baypass, co ma na celu i co mam regulować jeśli go zastosuję wraz z tym zaworem grzybkowym? Ze schematu podanego widzę że ten baypass jest jeszcze przed rozdzielaczem?

Sterowanie_podogowka.JPG&key=dc07e356f79

Ten bajpas służy do obniżenia temperaturę w podłogówce w razie zbyt wysokiej, np jest ustawiona na głowicy termo temp 30 stopni, na rozdzielaczu podnosi sie do np 40, wtedy zawór termo zamyka dopływ na zasilaniu a pompka pobiera wodę z powrotu, schładzając tym samy zasilanie, gdy schłodzi rozdzielacz na zasilaniu do 30 stopni wtedy głowica termo otworzy przepływ na zasilaniu i pompka będzie "ciągła" wodę z zasilania.

Link do komentarza
3 godziny temu, mhtyl napisał:

No cóż, jak nie ma miejsca to trudno, ale wspominałeś że chcesz dać w przyszłości więcej obwodów na ogrzewanie podłogowe i co wtedy? będzie robił wszystko od nowa?

Zmiana belki z obecnej (4 sekcje) na 6 sekcyjna da radę, niestety też jedynie na RTL'u. Tylko że samego dojścia do pętli będzie 3-4 metry (+powrót) wiec wyjdzie 80-90mb rury wraz z petlą. Czy rtl pociągnie to... hm?

Ewentualnie puszcze rurę z ciepłą wodą i już w danym pomieszczeniu gdzieś w rogu w ścianie schowam RTL'a lub głowice z kapilarą i 2 sekcje. Będę myślał jak to ruszy. :) Tak to niestety wychodzi jak się robi coś nowego ze starego.

Edytowano przez huhra (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

ja miałem bardziej na myśli rozmiar skrzynki, jeżeli teraz masz 4 sekcyjny i nie masz miejsca w skrzynce to jak potem chcesz zmieścić 6 albo i więcej bo kto wie co życie przyniesie. na RTL-u jeden obwód wiem ze można zrobić ale czy kilka obwodów na RTL-u pociągnie tego nie wiem. Dziwi mnie fakt, że robisz dla siebie i nie chcesz zrobić tego jak najlepiej tylko robisz to tak jakbyś ten dom remontował na sprzedaż.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Dnia 22.08.2017 o 08:16, mhtyl napisał:

ja miałem bardziej na myśli rozmiar skrzynki, jeżeli teraz masz 4 sekcyjny i nie masz miejsca w skrzynce to jak potem chcesz zmieścić 6 albo i więcej bo kto wie co życie przyniesie. na RTL-u jeden obwód wiem ze można zrobić ale czy kilka obwodów na RTL-u pociągnie tego nie wiem. Dziwi mnie fakt, że robisz dla siebie i nie chcesz zrobić tego jak najlepiej tylko robisz to tak jakbyś ten dom remontował na sprzedaż.

Max 6 sekcji, więcej nie ma opcji w skrzynce. Chodziło mi że do każdej kolejnej pętli, kolejny RTL, a nie wszystkie na jednym. Wiem, może wydawać się to dość dziwne, ale jak to mówią "krawiec kraje jak mu materiału staje". Żeby ogarnąć to konkretnie to potrzeba dużego nakładu finansów bo trzeba cała instalacje przerabiać wszystko do wymiany, nowe przebitki przez stropy. W moim przypadku tak to wszystko ściśnięte w tej małej skrzynce bo taka ściana między drzwiami, a nie bardzo miałem gdzie to przenieść.

Link do komentarza

Instalacja podłączona, wszystko zapięte w piecu rozpalone i pojawił się problem. Prawdopodobnie jest zbyt duży opór hydrauliczny i słabo to ciągnie. Chyba trzeba pompkę dorzucić, bez której myślałem że się obejdę.

Czy cyrkulacyjna 1/2" poradzi sobie z tym? Tylko taka się zmieści. Czy zwiększyć jeszcze średnicę przelewu do naczynia zbiorczego, obecnie pex 16?

rozdzielacz_pompa_1.thumb.jpg.e5fa4ebacbf51f7d5c3d6a1b8d9058dc.jpgprzelew_rura_1.thumb.jpg.319276661e71477d65791db9e75cf7be.jpg

Link do komentarza
23 minuty temu, huhra napisał:

Instalacja podłączona, wszystko zapięte w piecu rozpalone i pojawił się problem. Prawdopodobnie jest zbyt duży opór hydrauliczny i słabo to ciągnie. Chyba trzeba pompkę dorzucić, bez której myślałem że się obejdę.

Czy cyrkulacyjna 1/2" poradzi sobie z tym? Tylko taka się zmieści. Czy zwiększyć jeszcze średnicę przelewu do naczynia zbiorczego, obecnie pex 16?

 

Pompka cyrkulacyjna nie służy do tego, zresztą droższa jest od zwykłej do c.o. i kup co najmniej czterdziestkę. Nie widzę aby ta instalacja jakoś poprawnie działała.

Link do komentarza
21 godzin temu, mhtyl napisał:

Pompka cyrkulacyjna nie służy do tego, zresztą droższa jest od zwykłej do c.o. i kup co najmniej czterdziestkę. Nie widzę aby ta instalacja jakoś poprawnie działała.

To ja wiem że nie służy do tego, ale co mam zrobić jak nic innego tam nie wsadzę. Taka normalna w skrzynce mi sie nie zmieści. Ogólnie to działa. Grzejnik który jak widać na zdjęciach narazie jest podłączony prowizorycznie jest ciepły. Podłoga jako tako też. Tylko przepływ wydaje mi się zaburzony i zbyt wolny. Jak wcześniej pion ten był ciepły jako pierwszy teraz jest jako ostatni. I temperatury nie trzyma. Na kotle ustawione 60, a tu po rozgrzaniu juz całej instalacji wachania 40-60....

Link do komentarza

Rozdzielacz i nowy obwód ogrzewania podłogowego stawia większy opór przepływowi wody niż stare grzejniki. Tym bardziej, jeżeli stara instalacja była wykonana jako grawitacyjna, czyli o bardzo małych oporach. Na początek można spróbować stłumić przepływ w starej części (przez grzejnik. Być może wystarczy to żeby więcej wody poszło na nowy rozdzielacz. Jeżeli nie, to trzeba będzie stłumić przepływ w starej części i zmienić dotychczasową pompę. Pompa do cyrkulacji c.w.u. nie nadaje sie do instalacji c.o.

Ta instalacja po przeróbkach jest mocno udziwniona, ciężko będzie zrobić z niej coś sensownego.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Po ponownej instalacji systemu Windows klucz licencyjny przestał działać. Sześć miesięcy do wygaśnięcia. Napisałem do pomocy technicznej pięć dni temu. Jak dotąd bez odpowiedzi. Nikt nie wie czy są jakieś normalne programy aktywujące bez wirusów? Kilka lat temu to był koszmar. Łatwiej było zapłacić za licencję niż naprawić komputer.
    • Przecieranie to pudrowanie trupa. Mierzyłeś jaka jest wilgotność? Choć po opisie obstawiam 65-70%. Te kratki są tylko w łazience? A w tym pokoju jest jakiś wylot do ciągu wentylacyjnego? Same nawiewniki niewiele dadzą. Te kratki są jeszcze do sprawdzenia anemometrem, jaki jest ciąg, można zaprosić kominiarza z takim urządzeniem, standardowo bierze 100zł, przynajmniej ostatnio u nas tyle wziął, choć nie mamy problemu z wilgocią, to okazało się, że ciąg w kuchni i łazience jest 50% z tego co powinno być. Podejrzewam jeszcze zbyt dużą różnicę temperatur na dole budynku, czyli zbyt słabą izolację poziomą, jeżeli dom nie jest podpiwniczony, chyba że jest, to kwestia jaka wilgotność panuje w piwnicach, czy jest wentylacja i czy jest izolacja stropów. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Zaburzyłaś warunki bytowe, wstawiłaś szczelne ogrodzenie betonowe, domek, wykopy, wyrąb.   Glebowe może też.   Mech lubi gleby kwaśne  o odczynie pH-5,5,   a kostrzewa prawie zasadowe pH-7.   Zmień warunki glebowe, zakwaś glebę torfem, chlebem, octem, fusami od kawy, itd.    Utrudnisz jej pobór składników pokarmowych, kostrzewa zacznie głodować, przysychać i ją delikatnie wyprosisz.       
    • Otóż to, dzięki temu na południu domu mamy połowę trawnika, który jest mchem, jest piękny zielony dywan, jak na tym obrazku wyżej. I co najważniejsze, nie trzeba kosić. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam mam pytanie jaka może pyc przyczyna mam 4 piony grzewcze na 4 pionie jest zbiornik wyrównawczy i tego 4 pionu nie mogę ruszyć z grzejnikami. Odpowietrzam zpuszczam wodę z grzenika napełniam odpowietrzam każdy po kolei na chwilę zagrzeje i zaraz zimne. Co jeszcze odpowietrzam powrotem ostatni grzejnik to 1 robi się ciepły co może być przyczyną wielkie dzięki za wszystkie info 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...