Skocz do zawartości

Recommended Posts

Chcę zbudować zestaw solarny, który pozwoli mi zasilić czajnik elektryczny, radio, TV i laptop (urządzenia pracują pod napięciem 230V) oraz żarówki. Jakich części potrzebuję do zbudowania pełnego zestawu? Czy muszę mieć w tym przypadku również zakupiony akumulator, jeśli tak to jaki? 

Czy panel słoneczny 200W wystarczy do zasilania tych urządzeń? Planuję w przyszłości taki zestaw rozbudować. 

Znalazłem taką ofertę, jak myślicie czy będzie dobra? Jak z opłacalnością takiej inwestycji, czy w domku letniskowym lub czasami w domu sprawdzi się?

https://pl.aliexpress.com/item/200W-Complete-Solar-System-Kit-Flexible-Solar-Panel-100W-2pcs-7M-Red-7m-Black-Solar-Cable/32707799166.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.hDbxj8

Link do komentarza

Przede wszystkim budowa nawet małej instalacji fotowoltaicznej nie jest zajęciem dla amatora bez doświadczenia. Bez urazy, ale będzie to wyrzucenie pieniędzy w błoto, a można jeszcze zrobić sobie krzywdę.

Za podobną sumę można kupić zbliżonej mocy zestaw w krajowych firmach. Tyle w temacie kupowania zestawu z podanego linku.

To przemyślenia, do czego ten zestaw ma służyć? To pakiet minimum do domku letniskowego bez przyłącza do sieci, czy może rezerwowe zasilanie w domu na wypadek awarii? Akumulator i to najlepiej dostosowany do tzw. głębokiego rozładowania (np. trakcyjny) będzie konieczny. Zależnie od Funkcji jaką ma taki zestaw pełnić trzeba będzie dobrać pozostałe elementy i odbiorniki prądu.

Link do komentarza

Może by tak trzymać się nomenklatury Panowie i Panie :)  Instalacja solarna potocznie dotyczy SOLARÓW czyli Kolektorów słonecznych. W sumie czerpiemy ze słońca ale skoro mowa o produkcji prądu - mówmy FOTOWOLTAIKA albo Panele (PV). Także proszę serdecznie by nie mieszać tych pojęć. Nie mogę zakładać, że każdy jest tak doinformowany i dociekliwy jak ja :)

Link do komentarza
31 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Także proszę serdecznie by nie mieszać tych pojęć. Nie mogę zakładać, że każdy jest tak doinformowany i dociekliwy jak ja :)

 

Nie trzeba być szczególnie doinformowanym i  dociekliwym, aby pojąć, że autor tematu chcąc zasilić telewizor, radio i laptop nie ma na myśli kolektora do podgrzania wody, tylko kolektor fotowoltaiczny...

No chyba, że chce sprząc kolektor słoneczny do podgrzania wody, wytworzenia pary i zasilenia turbiny do wytworzenia prądu... Ale takiego zestawu nawet na tej stronie nie dostanie - chyba (?)

44 minuty temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Za podobną sumę można kupić zbliżonej mocy zestaw w krajowych firmach.

Zakupiony przez krajową firmę wcześniej, gdzie? - ano właśnie na tej stronie :icon_mrgreen:

Link do komentarza

W obecnym stadium rozwoju zagadnienia fotowoltaika może sporadycznie służyć działkowiczom do zasilania lodówki i TV (i to z dodatkową przetwornicą napięcia). Na większą skalę, jako alternatywa dla energii pobranej od krajowych dostawców, inwestycja się nie opłaca i sam proces dystrybucji i redystrybucji jest przysłowiową kłodą pod nogi.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Nie no proszę. 200W do zasilania czajnika elektrycznego na minimum 1000W ?? 7 calowy TV led może by i pociągło - ale stabilizacja - w tym zestawie tego nie ma ?? Pewnie zaraz by nawet taki telewizorek  się zjarał... Zresztą 40W na co starczy ?

Bo tyle wynosi faktyczna moc ( sprawność ) tej fotowoltaniki.

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Dziękuję za odpowiedzi. Cóż jeśli 200W zestaw ma sprawność 40W to co proponujecie? Rozumiem, że do takich zestawów dodatkowo powinienem dokupić akumulator? Zgodzę się z przedmówca, że się nie opłaca, ale nigdy nie wiadomo czy przy "ekologicznym" węglu prąd nie będzie drożeć, a wtedy inwestycja jest "lekko" opłacalna ;) 

Link do komentarza

Powiedz szczerze jak daleko masz do sieci energetycznej ?

Jeżeli blisko - to wybij sobie z głowy "EKO"

Zamów sobie z zakładu energetycznego prąd 1kW - zabezpieczenie masz 6A - spokojnie ci pociągnie czajnik 1000W a koszt miesięczny za prąd masz w kwocie 6 zł + zużycie. Za zaoszczędzone pieniądze z "EKO" kup sobie sprzęt A++ i ciesz się życiem a nie serwisowaniem zużytych akumulatorów, zaśniedziałych styków czy zablokowanych turbin ( HAVT lub VAWT )

(Żeby nie było, że Cię nie rozumiem - ja mam wzmocniony strop z myślą o turbinie wiatrowej 15kW - ale na razie to nie ma najmniejszego sensu )

Link do komentarza
  • 2 lata temu...
10 minut temu, zenek napisał:

No może w lecie na ciepłą wodę sie opłaca?

Nie opłaca się dzisiaj tego ustrojstwa montować. Dzisiaj zamiast solarów jednym z lepszych rozwiązań aby mieć cwu jest zamontowanie PCi do cwu do jej poprawnego działania nie jest potrzebne słońce jak w przypadku solarów tylko dodatnia temperatura powietrza.

Link do komentarza
2 godziny temu, mhtyl napisał:

Nie opłaca się dzisiaj tego ustrojstwa montować. Dzisiaj zamiast solarów jednym z lepszych rozwiązań aby mieć cwu jest zamontowanie PCi do cwu do jej poprawnego działania nie jest potrzebne słońce jak w przypadku solarów tylko dodatnia temperatura powietrza.

Rzeczywiście - masz rację.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Dnia 6.08.2017 o 10:03, Jakotako napisał:

Chcę zbudować zestaw solarny, który pozwoli mi zasilić czajnik elektryczny, radio, TV i laptop (urządzenia pracują pod napięciem 230V) oraz żarówki. Jakich części potrzebuję do zbudowania pełnego zestawu? Czy muszę mieć w tym przypadku również zakupiony akumulator, jeśli tak to jaki? 

Czy panel słoneczny 200W wystarczy do zasilania tych urządzeń? Planuję w przyszłości taki zestaw rozbudować. 

Znalazłem taką ofertę, jak myślicie czy będzie dobra? Jak z opłacalnością takiej inwestycji, czy w domku letniskowym lub czasami w domu sprawdzi się?

https://pl.aliexpress.com/item/200W-Complete-Solar-System-Kit-Flexible-Solar-Panel-100W-2pcs-7M-Red-7m-Black-Solar-Cable/32707799166.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.hDbxj8

 

Ja moją instalację fotowoltaiczną zleciłem solartime mają niskie ceny i są solidni. A co do opłacalności to mam już drugi dom z tą instalacją i powiem tak oczywiście, że się opłaca, ale jak ktoś chce szybkiego zwrotu nakładów to powinien wziąć mocniejszą instalację i podpiąć się do sieci. Latem mam nadwyżki, które odbieram jesienią i zimą, bo wiadomo wtedy mniej słońca. Proszą też pamiętać, że prąd możemy wykorzystać do grzania domu jak i ogrzewania wody, to rozwiązanie ma szerokie spektrum zastosowań. 

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...