Skocz do zawartości

LEO I i II / DOMUS


agika

Recommended Posts

Napisano
Cytat

ładnie jest tak na biało. To ja się zastanowię nad tym DGP skoro tak fajnie to grzeje. Jak doprowadziłeś do pokoju nad garażem?



Orientowałem się trochę w kwestii DGP i uniedogodnieniem jest to, że przy kratkach DGP, na śnianach pojawiają się z czasem smugi brudu. Widziałem naocznie w jednym domu, który miał DGP. My zdecydowaliśmy się robić wentylację mechaniczną, która pośrednio zapewni również DGP.

Zdecydowaliśmy się ostatecznie na adaptacje, które będziemy przeprowadzali. Sporo się zmieniło od ostatnich koncepcji icon_smile.gif. Bardzo zależało nam na zrobieniu bardziej wygodnych schodów - chcieliśmy zlikwidować schody zabiegowe. Załączam rysunki.

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



Co o tym sądzicie?
Napisano
ja też wywaliłam schody zabiegowe. Wejście do garażu przeniosłam do przedsionka, ale schody będą drewniane więc nie ma na razie nic. U mnie będą dwa spoczniki zatem i schody tak nie wyjdą daleko do pokoju jak u ciebie. Ale poza tym zmiana podobna.
Napisano
Cytat

Orientowałem się trochę w kwestii DGP i uniedogodnieniem jest to, że przy kratkach DGP, na śnianach pojawiają się z czasem smugi brudu. Widziałem naocznie w jednym domu, który miał DGP. My zdecydowaliśmy się robić wentylację mechaniczną, która pośrednio zapewni również DGP.

Zdecydowaliśmy się ostatecznie na adaptacje, które będziemy przeprowadzali. Sporo się zmieniło od ostatnich koncepcji icon_smile.gif. Bardzo zależało nam na zrobieniu bardziej wygodnych schodów - chcieliśmy zlikwidować schody zabiegowe. Załączam rysunki.

[attachment=7621:parterA3...a_czysty.jpg]
[attachment=7622:pietroA3...a_czysty.jpg]

Co o tym sądzicie?



Ogólnie podział niesamowity naprawdę sporo miejsc tam znależliście ale jest kilka rzeczy po pierwsze gdyby nie robić scianki kolankowej jak w rysunku tylko puścić wzdłuż lini wykuszy sciankę tak jak idzie to macie dodatkowe kilka metrów2 ale jednak ja bym przystał żeby podnieść sciankę kolankowa o jakis jeden moze nawet 2 pustaki i wtedy wysokość byłaby ok, Obecnie w rysunku jest tylko pustak 18 cm i wieniec obwodowy to troszke za mało, ale warto podniesc i przesunac pokoje na krawedz domu, Do tego w Waszym podziale pietra zapomnieliście o kominie który idzie z kuchni jako wentylacja i bedzie wystawal u góry w pokoju. Ogólnie pomysł i podział pomieszczeń OK

Pozdrawiam
Napisano
PaniSmith: właśnie próbowałem zaprojektować takie schody z dwoma spocznikami zachowując założenia z projektu czyli: szerokość 100cm, wys. 19 cm, głębokość 26 cm, ale ni jak nie chciały mi się zmieścić. Nie chciałem zwiększać wys. schodów i ich głębokości bo te wartości to raczej już taki górny limit w zakresie wygody schodów.


Cytat

Ogólnie podział niesamowity naprawdę sporo miejsc tam znależliście ale jest kilka rzeczy po pierwsze gdyby nie robić scianki kolankowej jak w rysunku tylko puścić wzdłuż lini wykuszy sciankę tak jak idzie to macie dodatkowe kilka metrów2 ale jednak ja bym przystał żeby podnieść sciankę kolankowa o jakis jeden moze nawet 2 pustaki i wtedy wysokość byłaby ok, Obecnie w rysunku jest tylko pustak 18 cm i wieniec obwodowy to troszke za mało, ale warto podniesc i przesunac pokoje na krawedz domu, Do tego w Waszym podziale pietra zapomnieliście o kominie który idzie z kuchni jako wentylacja i bedzie wystawal u góry w pokoju. Ogólnie pomysł i podział pomieszczeń OK

Pozdrawiam


Jeżeli chodzi o ściankę kolankową to nad częścią mieszkalną podnosimy o dwa porothermy: 45,6 cm a nad częścią garażową jeden: 23,8 cm. Rzeczywiście takie postawienie ścianki kolankowej dalej wydaje się być super pomysłem. Z tego co patrzę na przekroje to ścianka kolankowa na wysokości wykusza ma 46,5 cm czyli po podniesieniu będzie ponad 90 cm icon_smile.gif super. Czy pozostali forumowicze robili coś takiego w swoich domkach? Załączam rysunek, żeby się upewnić, że dobrze zrozumiałem tę propozycję zmiany.

DSC01446.jpg



Jeżeli chodzi o kominy went. grawitacyjnej to część jest usunięta ponieważ będziemy robili went. mechaniczną z rekuperatorem. Właśnie czy ktoś z was robił coś takiego w swoim Leo? Ma może szkic projektu takiej wentylacji?

Jeżeli chodzi o proponowany podział to jedyna wątpliwość jaką mamy to czy schody nie będą za bardzo się wpraszały do salonu :]. Zakładamy, że jak je fajnie wykończymy to będą takim elementem ozdobnym który doda salonowi uroku :>.
Aha oczywiście planujemy schody żelbetowe.

Pozdrawiam


Napisano
Cytat

PaniSmith: właśnie próbowałem zaprojektować takie schody z dwoma spocznikami zachowując założenia z projektu czyli: szerokość 100cm, wys. 19 cm, głębokość 26 cm, ale ni jak nie chciały mi się zmieścić. Nie chciałem zwiększać wys. schodów i ich głębokości bo te wartości to raczej już taki górny limit w zakresie wygody schodów.



bo musicie zostawić miejsce na otwarcie drzwi z garażu. Ja ich tam nie mam i schody mogą być niżej
Napisano
Witam, kilka dni temu rozpocząłem budowę Leo I. Też trochę zmieniłem schody. Schody drewniane jakie były w projekcie jakoś do mnie nie przemawiają.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg



A poniżej zdjęcie całości:

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Witam, kilka dni temu rozpocząłem budowę Leo I. Też trochę zmieniłem schody. Schody drewniane jakie były w projekcie jakoś do mnie nie przemawiają.

[attachment=7658:IMG_8589.JPG] [attachment=7659:IMG_8603.JPG]

A poniżej zdjęcie całości:

[attachment=7660:IMG_8625.JPG]



Ciekawe icon_smile.gif. A ile masz miejsca od końca schodów do ściany od gabinetu? Bo nie widać tego akuratnie na zdjęciu.
Napisano
Mamy pytanie związane z rozprowadzeniem kanalizacji w LEOII. Mianowicie w projekcie piony kanalizacyjne K3 i K4 zostały umieszczone w rogach gabinetu. Czy próbowaliście ukryć jakoś te rury czy po prostu je czymś obudowaliście? Można je co prawda wkuć w ścianę ale wtedy jest problem na wysokości wieńca, który jest na wszystkich ścianach nośnych. Rura musi ominąć wieniec (czyli będzie widoczna pod stropem w gabinecie) albo wpuszcza się ją przez wieniec na wylot co znowu jest nie zalecane bo wieniec jest wtedy osłabiony (tak podpowiada mój wykonawca).

No więc co z tym fantem zrobiliście?

Napisano
Cytat

Mamy pytanie związane z rozprowadzeniem kanalizacji w LEOII. Mianowicie w projekcie piony kanalizacyjne K3 i K4 zostały umieszczone w rogach gabinetu. Czy próbowaliście ukryć jakoś te rury czy po prostu je czymś obudowaliście? Można je co prawda wkuć w ścianę ale wtedy jest problem na wysokości wieńca, który jest na wszystkich ścianach nośnych. Rura musi ominąć wieniec (czyli będzie widoczna pod stropem w gabinecie) albo wpuszcza się ją przez wieniec na wylot co znowu jest nie zalecane bo wieniec jest wtedy osłabiony (tak podpowiada mój wykonawca).

No więc co z tym fantem zrobiliście?



jestem dokładnie na tym samym etapie icon_smile.gif
i dokładnie o tym samym rozmawiałam z moimi wod - kan

rurę pionu będziemy ciągnąć w ścianie a na samej górze tak aby nie naruszyć wieńca skręcamy w podłogę i będzie widać kawałek rury. Albo będzie sufit podwieszany żeby to ukryć, albo (jako że u mnie to jest kuchnia a nie gabinet) powieszę tam po prostu szafkę i w ten sposób schowam rurę..
Napisano
Cytat

jestem dokładnie na tym samym etapie icon_smile.gif
i dokładnie o tym samym rozmawiałam z moimi wod - kan

rurę pionu będziemy ciągnąć w ścianie a na samej górze tak aby nie naruszyć wieńca skręcamy w podłogę i będzie widać kawałek rury. Albo będzie sufit podwieszany żeby to ukryć, albo (jako że u mnie to jest kuchnia a nie gabinet) powieszę tam po prostu szafkę i w ten sposób schowam rurę..



Rura kanalizacyjna ma 110 mm. Ja całą rurę ukryłem w ścianie. Co do wieńca (a w zasadzie 2) to w monecie jego budowy włożyłem kawałek styropianu który był wyprofilowany na kształt rury ale minimalnie większy. Styropian był tak włożony aby ominąć zbrojenie.
Zawsze w to miejsce można włożyć kilka dodatkowych prętów i na pewno się nie zawali.
Trzeba pamiętać aby zrobić rewizję na dole ale skierowaną w stronę kotłowni.
Napisano
Cytat

Rura kanalizacyjna ma 110 mm. Ja całą rurę ukryłem w ścianie. Co do wieńca (a w zasadzie 2) to w monecie jego budowy włożyłem kawałek styropianu który był wyprofilowany na kształt rury ale minimalnie większy. Styropian był tak włożony aby ominąć zbrojenie.
Zawsze w to miejsce można włożyć kilka dodatkowych prętów i na pewno się nie zawali.
Trzeba pamiętać aby zrobić rewizję na dole ale skierowaną w stronę kotłowni.


My też zdecydowaliśmy się tę rurę ukryć całą w ścianie. Wykonawca i kierbud. powiedzieli, że będzie trzeba trochę wygiąć zbrojenie wieńca, żeby się zmieścić z rurą ale, że nie zrobi to większego problemu. Szczególnie jak rzeczywiście dorzucimy parę prętów icon_smile.gif. Gotoxy a cmu rewizja w stronę kotłowni? Chociaż może nie do końca wiem co to jest ta rewizja? Studzienka rewizyjna?

Z innej natomiast beczki to zastanawiamy się jeszcze nad kominem do kominka. W dokumentacji jest napisane, ze komin należy postawić na stropie parteru. Zastanawiamy się czy nie będzie wtedy problemu z umieszczeniem wyczystki do tego komina :]. No bo gdzie ona wtedy miałaby być? Czy nie jest rozsądniejsze, żeby komin zrobić od samego parteru a wyczystkę umieścić sobie np. od strony gabinetu :>.

Napisano (edytowany)
Rewizję włożyłem po to aby jak być coś się zatkało (odpukać) to żeby można było włożyć żmijkę i przepchać.

Rewizja wygląda tak:

DSC01446.jpg



Co do komina, to zaczyna się na parterze i jest postawiony na fundamencie. W tym miejscu ściana fundamentowa jest grubsza aby można było postawić oprócz ściany jeszcze komin. Z drugiej strony komin mam trochę węższy (mniej kanałów) bo zdecydowałem się na wentylację mechaniczną. Edytowano przez Gotoxy (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ok, rozumiem z tą rewizją. Na pewno coś takiego się przyda na wypadek zatoru :]. Czy instalowałeś takie rewizje również w innych miejscach?

Ciekawe z tym kominem. A w którym miejscu będziesz miał wyczystkę? Kominek planujesz dostawić obok komina czy na komin? Jak szacujesz ile razem miejsca Ci to zabierze?

My również będziemy robili wentylację mechaniczną. Nasz projekt wentylacji dopiero "się robi". Jak będziemy gotowy możemy się wymienić uwagami, spostrzeżeniami. Czyli do kominka pewnie będziesz robił Rondo Plus z jednym kanałem wentylacyjnym (wymiary 36 x 50). W kuchni natomiast pewnie zrezygnujesz z kanałów wentylacyjnych? Zastanawiam się jak zrobić wywiew powietrza z okapu, bo nie chcę łączyć tego z systemem wentylacji.



Rewizja będzie tylko ta jedna.
Co do komina to jest jeden kanał dymny o średnicy 20 cm oraz 2 wentylacyjne. do pierwszego podłacze okap. Planuje zastosować płaskie kanały wentylacyjne i ukryć je w wylewce. Będą one łączyć kuchnię oraz komin.

Tak wygląda kanał:

DSC01446.jpg


i ma będzie miał wymiar: min 204x60

Drugi kanał będzie do wentylacji grawitacyjnej w kuchni, gdyż jak go nie zrobię to będzie problem z przepisami. Jak ktoś chce mieć w kuchni kuchenkę gazową to w kuchni musi być wentylacyjna grawitacyjna.
Jak chcesz zastosować wentylację mechaniczną musisz doprowadzić powietrze do wkładu kominkowego z zewnątrz.

Tak samo musisz mieć piec z zamkniętą komorą spalania.
Tam gdzie jest otwarty ogień musi być wentylacja grawitacyjna.

Kominek chce zrobić z przodu kanału wentylacyjnego (o ile mi się to nie zmieni icon_wink.gif ).
Napisano
Cytat

Rewizję włożyłem po to aby jak być coś się zatkało (odpukać) to żeby można było włożyć żmijkę i przepchać.

Rewizja wygląda tak:
[attachment=7876:odprow_z_pow_art2.jpg]

Co do komina, to zaczyna się na parterze i jest postawiony na fundamencie. W tym miejscu ściana fundamentowa jest grubsza aby można było postawić oprócz ściany jeszcze komin. Z drugiej strony komin mam trochę węższy (mniej kanałów) bo zdecydowałem się na wentylację mechaniczną.



Ok, rozumiem z tą rewizją. Na pewno coś takiego się przyda na wypadek zatoru :]. Czy instalowałeś takie rewizje również w innych miejscach?

Ciekawe z tym kominem. A w którym miejscu będziesz miał wyczystkę? Kominek planujesz dostawić obok komina czy na komin? Jak szacujesz ile razem miejsca Ci to zabierze?

My również będziemy robili wentylację mechaniczną. Nasz projekt wentylacji dopiero "się robi". Jak będziemy gotowy możemy się wymienić uwagami, spostrzeżeniami. Czyli do kominka pewnie będziesz robił Rondo Plus z jednym kanałem wentylacyjnym (wymiary 36 x 50). W kuchni natomiast pewnie zrezygnujesz z kanałów wentylacyjnych? Zastanawiam się jak zrobić wywiew powietrza z okapu, bo nie chcę łączyć tego z systemem wentylacji.
Napisano
Cytat

u mnie też jest rewizja w kuchni, to dobry pomysł

wyczystka komina z tyłu ściany na filarku icon_smile.gif


Czyli wyczystka będzie w salonie na filarze w którym będzie upchnięty kominek i komin? Będziesz próbowała zamaskować wyczystkę jakimś meblem?


Cytat

Rewizja będzie tylko ta jedna.
Co do komina to jest jeden kanał dymny o średnicy 20 cm oraz 2 wentylacyjne. do pierwszego podłacze okap. Planuje zastosować płaskie kanały wentylacyjne i ukryć je w wylewce. Będą one łączyć kuchnię oraz komin.

Tak wygląda kanał:
i ma będzie miał wymiar: min 204x60



Kurcze!! Kawał komina!! Jesteś pewien że potrzebujesz tam aż tyle miejsca? U schiedla Rondo Plus i dwa kanały wentylacyjne zajmują jakieś 36 x 72 cm.

Cytat

Drugi kanał będzie do wentylacji grawitacyjnej w kuchni, gdyż jak go nie zrobię to będzie problem z przepisami. Jak ktoś chce mieć w kuchni kuchenkę gazową to w kuchni musi być wentylacyjna grawitacyjna.
Jak chcesz zastosować wentylację mechaniczną musisz doprowadzić powietrze do wkładu kominkowego z zewnątrz.

Tak samo musisz mieć piec z zamkniętą komorą spalania.
Tam gdzie jest otwarty ogień musi być wentylacja grawitacyjna.

Kominek chce zrobić z przodu kanału wentylacyjnego (o ile mi się to nie zmieni icon_wink.gif ).



My nie chcemy kuchenki gazowej więc nie potrzebujemy grawitacyjnej w kuchni. Ja myślałem, żeby wywiew z okapu podłączyć po prostu za ścianę w kuchni.

Do wkładu kominkowego powietrze będzie doprowadzone rurą w podłodze - tak jak w projekcie. W samym salonie chcieliśmy zostawić wentylację grawitacyjną ze względu na kominek właśnie (nie zastanawialiśmy się jeszcze nad kominkiem z zamkniętą komorą).

Jeżeli dasz kominek z przodu, czy nie będziesz miał problemu takiego, że komin + kominek będą za bardzo wystawały w salonie od ściany? My chcemy zrobić podobnie ale boimy się, że to może zepsuć ustawność salonu :].


Napisano
Cytat

Kurcze!! Kawał komina!! Jesteś pewien że potrzebujesz tam aż tyle miejsca? U schiedla Rondo Plus i dwa kanały wentylacyjne zajmują jakieś 36 x 72 cm.



To byłą wartość w mm.
Ta wartość to grubość przekroju kanału plastikowego puszczonego w wylewce. Chyba się nie dogadaliśmy icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Czyli wyczystka będzie w salonie na filarze w którym będzie upchnięty kominek i komin? Będziesz próbowała zamaskować wyczystkę jakimś meblem?



wyczystka będzie z drugiej strony, czyli de facto na klatce schodowej, nie w pokoju. Nie będę tam dawać mebla bo ja zamiast waszego pokoiku (gabinetu?) mam kuchnię - otwartą na salon i na klatkę schodową. Zostawiony jest tylko ten kawałek ścianki w której jest komin. Nie wiem jeszcze jak to wykończę...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witamy!

Po długich rozważaniach zdecydowaliśmy się na budowę Leo I na wiosnę 2011. Jesteśmy z okolic Poznania i bylibyśmy bardzo wdzięczni jeśli ktoś zechciałby pokazać nam na żywo swoje Leo I lub II . Duzo ciekawych rzeczy wyczytalismy na na temat tego projektu ale uważamy że fajnie byloby zobaczyć taki domek w realu.

pozdrawiamy wszystkich budujacych LEO.
MM
Napisano
Witam!
Jestem bliski zdecydowania się na projekt LEOII.
Chciałbym jednak najpierw obejrzeć budynek w rzeczywistości, jeżeli byłaby taka możliwość.
Szukam w Warszawie i okolicach.
Szczęśliwi posiadacze LEO pomóżcie.
Napisano
Cytat

mam pytanko do tych którzy mają już tynki - ile płaciliście za metr i najważniejsze - ile metrów wam wyszło? Jak to policzyć?






21,50zł./m2 tj. 11.000zł - tynki gipsowe (usługa i materiał)


Napisano
Cytat

u mnie cena 16.00zł/m
ale jak policzyć powierzchnię?






cena marzenie!!!!!  no no z materiałem, obróbką okien, narożnikami tynkarskimi - to cena z przed 7 lat - gratuluję.


Co do powierzchni - długa miarka, długpis i papier - odlicz co oczywiste otwory okienne i powierzchnie na których tynku nie bedzie np. sciana kolankowa ( szkoda tynku i tak beda rigypsy)

Napisano
Cytat

cena marzenie!!!!!  no no z materiałem, obróbką okien, narożnikami tynkarskimi - to cena z przed 7 lat - gratuluję.


Co do powierzchni - długa miarka, długpis i papier - odlicz co oczywiste otwory okienne i powierzchnie na których tynku nie bedzie np. sciana kolankowa ( szkoda tynku i tak beda rigypsy)



oj zapomniałam dodać że cena bez materiału.. więc już nie takie marzenie icon_smile.gif
ale domki mamy przecież takie same - to metraż powinien być podobny.. mierzyłeś u siebie? ile ci wyszło? sufity też trzeba dodać?
Napisano
Cytat

oj zapomniałam dodać że cena bez materiału.. więc już nie takie marzenie Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif">
ale domki mamy przecież takie same - to metraż powinien być podobny.. mierzyłeś u siebie? ile ci wyszło? sufity też trzeba dodać?


sufit - to zależy od storpu - monolityczny i równy - nie musisz, inne rodzaje - tak.

Metrów/2 wyszło ok. 500,  z tym ze część tynków mam gipsowych a czesc cementowych (kuchnia, łazienki, garaż). Zapomniałem napisać, że tynk cementowy jest droższy -chyba 25 dutków dałem za m/2  .  Szkoda tynku również na ściane pomiedzy garażem a powierzchnią mieszkalną, i sufit nad garażem - tam będzie wełna lub styropian.

Napisano
Cytat

sufit - to zależy od storpu - monolityczny i równy - nie musisz, inne rodzaje - tak.

Metrów/2 wyszło ok. 500,  z tym ze część tynków mam gipsowych a czesc cementowych (kuchnia, łazienki, garaż). Zapomniałem napisać, że tynk cementowy jest droższy -chyba 25 dutków dałem za m/2  .  Szkoda tynku również na ściane pomiedzy garażem a powierzchnią mieszkalną, i sufit nad garażem - tam będzie wełna lub styropian.



bardzo słuszna wskazówka z tymi ścianami z garażu! dziękuję! u mnie wszystkie tynki będą cementowe, strop mam lany, są ślady po szalunkach, chyba się nie obejdzie bez tynków..
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
pięknie to wygląda!
ja mam problem z drzwiami wejściowymi.. zrobiłam antracytową dachówkę i znaleźć drzwi w tym kolorze graniczy z cudem.. u was się to prezentuje cudnie icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witamy!

Po długich rozważaniach zdecydowaliśmy się na budowę Leo I na wiosnę 2011. Jesteśmy z okolic Poznania i bylibyśmy bardzo wdzięczni jeśli ktoś zechciałby pokazać nam na żywo swoje Leo I lub II . Duzo ciekawych rzeczy wyczytalismy na na temat tego projektu ale uważamy że fajnie byloby zobaczyć taki domek w realu.

pozdrawiamy wszystkich budujacych LEO.
MM


Witam
Buduję LEO 2 w Słubicach(lubuskie):Obecnie stan surowy zamknięty.Zapraszam do obejrzenia.Dokonaliśmy parę zmian w projekcie,które zostały wprowadzone w życie.
pozdrawiam
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Drzwi na piętrze - trochę farby i papieru ściernego - tak aby było z lat 20-tych



Witam wszystkich po przerwie zimowej icon_smile.gif.
W przyszłym tygodniu ruszamy dalej z budowa (przed zima udało się nam zrealizować fundamenty).

Taurus gratulację pięknego Leo!! Ehhh u nas jeszcze cały trud budowy przed nami.
Taurus, twoje drzwi wyglądają ekstra. Czy mógłbyś podać namiar na producenta i może jakieś orientacyjne ceny?

Mam jeszcze pytanie do wszystkich którzy podnosili ścianę kolankową w Leo o 50 cm lub więcej. Wydaje mi się, że podniesienie ścianki o tyle spowoduje znaczące zwiększenie wysokości pomieszczeń na piętrze co może wyglądać dość dziwacznie. Czy ktoś z was modyfikował konstrukcję dachu, a dokładniej obniżał jętki (które wyznaczają wysokość sufitu na piętrze) tak aby zmniejszyć tę ponad 3m przestrzeń piętra?

Mrs Smith, jak tam schody już postawione? Udało się je zrealizować tak jak planowałaś?


Pozdrawiam,

Marek

Jeszcze jedna rzecz o której zapomniałem. Taurus do ilu poszerzyłeś drzwi tarasowe? Czy zostawiłeś je symetrycznie na środku ściany w salonie?

Napisano
Rotgier na razie stoję na tynkach, wylewek jeszcze nie ma, schodów też nie, bo drewniane musza poczekać na lepsze warunki w domu. Teraz czekam na kredyt i dopiero rusze dalej.
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Witam!!
My zaczynamy w tym roku budowę LEO I w Pomorskim. Oto zmiany jakie wykonaliśmy w projekcie.Obrazki sam przerobiłem w " Paint-cie" ale nasz projekt jest po adaptacji i wygląda prawie identycznie icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif Dom w całości jest podpiwniczony .

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez gekon (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam!!
My zaczynamy w tym roku budowę LEO I w Pomorskim. Oto zmiany jakie wykonaliśmy w projekcie.Obrazki sam przerobiłem w " Paint-cie" ale nasz projekt jest po adaptacji i wygląda prawie identycznie icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif Dom w całości jest podpiwniczony .



Ciekawy pomysł na adaptację. Zastanawiam się czy pomiędzy pralnią i łazienką macie schody?
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Nie chcę być złym prorokiem ale z tymi poprawkami to uważaj. Zbyt duże zmiany bardzo się później mszczą. Jak robisz każdą zmianę to musisz dokładnie obejrzeć plany i potrzeć co się później zmienia.
Na przykład podniesienie ściany kolanowej powoduje że okna dachowe idą w górę i trzeba albo kupować krótsze albo takie z klamkami na dole. Jak masz klamki na dole to też należny pamiętać że okno trzeba potem też zamknąć a wtenczas klamka jest już wyżej.
Wierzba dachowa musi mieć dłuższe jętki i muszą być grubsze niż w projekcie bo inaczej będą się uginać. Zmienia się też często układ rynien, a w efekcie i odwodnienie działki.

Pozdrawiam.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Derkacz - to ptak.

Kosiarka osiąga ok. 100dB , natomiast derkacz kiedy szuka panienki ok 120dB. Szuka od czerwca do ok sierpnia. Potem wraca do SUDANU. Nie byłoby problemu gdyby ten potwór wydawał dżwięki w dzień, ale nie - on upodobał sobie porę w której ja próbuję zasnąć lub chciałbym spać - 22.00-4.00. Jedyny sposób na tego potwora to zamkniete okna.

Chyba że ktoś ma inny pomysł? -







Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...