Skocz do zawartości

Czy można tak murować?


Recommended Posts

Napisano

Hej jestem na etapie murowania kominów.

Zastosowalem system Schiedla (tak jak w projekcie).

Wedlug projektu kominy maja byc obmurowane cegla pelną od stropu nad parterem do samej góry.

Ścianki działowe mam eg projeku mam miec z cegly kratowki.

Pytanie jest nastepujące:

Planuje ścianki dzialowe zrobić z pustakow ceramicznych z  porothermu 11,5cm(nie zalezy mi na tym by sćiany byly "ciche")

Czy mogę również te 2 kominy  obmurować tymi pustakami? 

Założenie jest takie ze chce komin obmurowac od stropu do góry poddasza tymi pustakami  a nastepnie na komin ktory bedzie na zewnatrz dać klinkier robbena.

Głównie chodzi mi o to czy klinkier ktory bedzie około 2,5m nad domem (tyle bedzie wystawał komin na zewnatrz) moge umieścić na takich pustakach? 

I drugie pytanko. Jesli bede obmurowywał komin już z poziomu stropu to musze go jeszcze jakosc wzmacniać , usztywniać jesli komin bedzie wystawał 2,5m na zewnatrz?

Z kierownikiem jeszcze nie rozmawialem na ten temat co on na to.

 

Bardzo proszę o wskazówki

 

Napisano (edytowany)

Muruj czym chcesz , jeśli chodzi o kominy to też materiał dowolny ,jeśli chodzi o obmurowanie zewnętrzne kominów,

kominy powinny być konstrukcją samonośną , zdylatowaną od stropów i ścian ( choć przy tym ostatnim są pewne ,,kontrowersjie ostatnio),dojeżdżasz obmurówką pod połac dachu , tam niewielki wianek z betonu pod klinkier , i z pod połaci jedziesz w górę klinkierem

niewielka filozofia...

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Napisano

No właśnie chodzi mi o to czy jak dojade tymi pustakami pod połać to musze jeszcze wykonywać wieniec pod klinkier ? Nie moge odrazu na tym pustaku zacząć klinkierem?

 

Dylatacje mam zrobioną przy otworze stropowym wełną mineralna tak jak Schiedel sobie zyczyy...

Napisano

w spoinie między klinkierem a bloczkami daj więcej zaprawy i po trzy druty żebrowane 6mm z zagięciami na winklach .....zadziała ..

po obwodzie

Napisano

Dzięki.

 

Jeszcze jedno pytanko mi sie nasuneło.

CZy dylatacja musi być tez zrobiona miedzy kominem a obmurówką czy moge przyklejać bezpośrednio do systemu?

Napisano (edytowany)
  Dnia 23.07.2017 o 18:52, pooncz18 napisał:

Zastosowalem system Schiedla (tak jak w projekcie).

Wedlug projektu kominy maja byc obmurowane cegla pelną od stropu nad parterem do samej góry.

Rozwiń  

A niżej? w parterze? jak jest w projekcie? Czy są zdylatowane od ściany?

Jeśli to są systemy Schiedla - to powinny być zdylatowane. 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano
  Dnia 23.07.2017 o 19:27, zenek napisał:

A niżej? w parterze? jak jest w projekcie? Czy są zdylatowane od ściany?

Jeśli to są systemy Schiedla - to powinny być zdylatowane. 

Rozwiń  

w parterze tez ma być cegła pełna wg projektu.

Ogolnie od parteru po sam dach..

Stad moje pytanie czy moge to zmienic bo czy obmurowka ma jakies wieksze znaczenie?

Napisano
  Dnia 23.07.2017 o 19:30, pooncz18 napisał:

w parterze tez ma być cegła pełna wg projektu.

Ogolnie od parteru po sam dach..

Stad moje pytanie czy moge to zmienic bo czy obmurowka ma jakies wieksze znaczenie?

Rozwiń  

 

  Dnia 23.07.2017 o 19:30, pooncz18 napisał:

w parterze tez ma być cegła pełna wg projektu.

Ogolnie od parteru po sam dach..

Stad moje pytanie czy moge to zmienic bo czy obmurowka ma jakies wieksze znaczenie?

Rozwiń  

sorki .....doczytałem na spokojnie ...zrób pełną ceglą tak jak masz w projekcie...i nikt na nikim psów nie będzie wieszał ....ale to co napisałem wcześniej z tymi drutami to aktualne..

Napisano
  Dnia 23.07.2017 o 19:30, pooncz18 napisał:

w parterze tez ma być cegła pełna wg projektu.

Rozwiń  

I pewnie całość (kominz obmurówką zdylatowany od ściany (albo wolnostojący) i stropu. 

Więc ja bym dał od dołu jednak cegłę pełną - ze względu na obciążenie. Ale nie upieram się. 

A czy w ogóle jest niezbędna obmurówka - to chyba zależy od systemu - ale skoro projektant tak zaprojektował - to widocznie wymagana. 

Napisano

koszty wzrosną ale ..............będziesz miał święty spokój..

a jeszcze zapytam bo nie chce mi się szukać .......odnośnie systemów shiedla ...masz ten komin obmórować cegłą na 6cm czy na płask w 12cm?

 

jak jest w projekcie...?

obstawiam że w projekcie masz obmórówkę 6cm ....chodzi o to aby komin za ta obmurówką pracował według swego uznania...obmórówka ma zdylatować i odzielić komin od reszty konstrukcji , w ten sposób nie będzisz miał spękań na tynkach w rogach - winklach przy samym kominie , co za tym idzie obmórówka nie może być ,, przymórowana '' do komina..

to ma być komin w kominie..

Napisano (edytowany)

Tu jest taka fotka z podobnym kominem: 

gallery_a6jejfj0b1gec0.gif

jak widać - jest opaska wieńca zawieszona na kominie - bez obmurowania niżej.  Ale to chyba zależy od wysokości komina (stabilność). 

Z obmurówką na płask byłbym spokojniejszy. Co o tym powiesz - joks?

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

i ma chodzić jak ........pewne części u ludzi ruchem posuwisto -zwrotnym....:D

  Dnia 23.07.2017 o 19:51, zenek napisał:

 Co o tym powiesz - joks?

Rozwiń  

wypiłem dzisiaj tyle browarów że już nic nie powiem ...idę się poziomować:bezradny:

Napisano
  Dnia 23.07.2017 o 19:51, joks napisał:

wypiłem dzisiaj tyle browarów że już nic nie powiem ...idę się poziomować

Rozwiń  

no właśnie miałem wytrzeszcz oczu....

ale poczekaj sekundę - w zasadzie to sprawdziłem - jeżeli ten system jest w pustakach - to w zasadzie obmurowka nie jest potrzebna - tak wygląda z fotek z budów - nie doszedłem jeszcze do konkretnej dokumentacji ..... 

Gość stach
Napisano (edytowany)

Pooncz18 - rób tak jak radzi Ci praktyk joks, a z rezerwą podejdź do porad drugiego "doradcy" z minusową reputacją - tak doradza Ci inny praktyk, czyli ja...

Edytowano przez stach (zobacz historię edycji)
Napisano

Dzięki za odpowiedzi . Sprawdzilem dokladnie to dzis i wprowadzilem w blad.

Komin systemowy jest obmurowany dopiero od stropu do gory ponad dach a nie jak pisalem wczesniej ze rowniez ponizej stropu czyli na calej wysokosci komina.

Tutaj zalaczam zdj.WP_20170724_002.thumb.jpg.917850f2d5cee0783a2cbcbfaee156ff.jpg

 

Pytanie jest takie:

1. W projekcie wymiar kominow nie uwzglednil dylatacji na systemu schiedla wiec musialem podkuc po 1,5-2cm otwory by ja wykonac. Teraz pytanko czy te dziury ktore podkulem zostawić pustke czyli dziure czy moze wlozyc tam welne mineralna czy styropian?

2. Rozumiem , ze to co zaznaczone na projekcie czyli opis "szczelnia wentylacyjna: jest to dylatacja systemu od obmurowki cegła? jesli tak to ile powinna ona wynosic ?

3. W projekcie mam zapis "Dla zapewnienia sztywnosci trzonow kominowych , nalezy stosowac systemowe zestawy zbrojeniowe oraz usztywnienia przejsc dachowych w postaci systemowych uchwytow badz wybetonowanie miedzy krokwiami.

ROzumiem ze chodzi o dozbrojenie tego?

Czy na tym rysunku co wkleilem powinienem sie trzymac tej cegly pelnej czy jesli zmienie na ceramiczny pustak to bd mialo znaczenie?

 

Z góry jeszcze raz dziekuje

Napisano
  Dnia 23.07.2017 o 18:52, pooncz18 napisał:

Wedlug projektu kominy maja byc obmurowane cegla pelną

Rozwiń  

Czy możesz pokazać kawalek tego projeku z kominem? Z tego co widać na stronie producenta - te kominy nie potrzebują obmurowania. Ale może jest jakiś specyficzny model albo potrzeba w projekcie.

tu jest też komin bez obmurowania do samej góry:

f4cdbc77ae.jpg

Napisano (edytowany)
  Dnia 24.07.2017 o 18:16, pooncz18 napisał:

czy moze wlozyc tam welne mineralna czy styropian

Rozwiń  
  • ja bym włożył wełnę - styropian nie. 

Ta szczelina dylatacyjna - to miedzy stropem (płytą) a pustakami komina - to , co odkułeś? Tak rozumiem .

  Dnia 24.07.2017 o 18:16, pooncz18 napisał:

zaznaczone na projekcie czyli opis "szczelnia wentylacyjna: jest to dylatacja systemu od obmurowki cegła?

Rozwiń  

szczerze mowiąc nie wiem po co ta obmurówka na poddaszu - nie rozumiem tego. I ta szczelina wentylacyjna. Proponuję jednak zapytać projektanta - nawet, jeśli to typówka, to na pewno możesz spytać.

Wg mnie, jeśli projektant tak zaprojektował - to chodzi o dylatację. Ale spytaj -  po co ta obmurówka. Jeśli chce dodatkowo usztywnić komin - to ta dylatacja nie pomaga temu - a z drugiej strony chyba powinna być, bo inaczej będzie w temperaturze zmieniał wymiary komin - a inaczej obmurowanie. Chyba, że chodzi mu o podparcie obmurowania nad dachem. Pytaj projektanta - bo to tylko domysły:12_slight_smile: 

  Dnia 24.07.2017 o 18:16, pooncz18 napisał:

W projekcie mam zapis "Dla zapewnienia sztywnosci trzonow kominowych , nalezy stosowac systemowe zestawy zbrojeniowe oraz usztywnienia przejsc dachowych

Rozwiń  

w poście wyżej jest pokazany takie usztywnienie w dachu , z opisu schiedla wynika, że uzupełnieniem pustaków są prety zbrojeniowe pionowe (otwory w pustakach), należy używać odpowiedniego kleju, zaprawy. 

Tu masz link do strony schiedla, sa tam różne systemy - pewnie znajdziesz swój - i też wiele wiadomości. 

https://www.schiedel.com/pl/      i kliknij na PRODUKTY.

I zapytaj projektanta - to proste! I napisz - co powiedział :12_slight_smile:

 

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

no wlasnie nie ma tutaj dylatacji  co podobno jest bledem..

Ja zrobilem bo murarz i kierownik kazal ale skonczylo sie to podkuciem .

TO kominy spalinowy

 

NIc w opisie nie ma.

KAzdy mowi co innego :) i byc chlop madry.

Dylatacja juz zrobiona.

 

Projekty tez sa pelne gaf i nie wiadomo czego sie czlowiek ma trzymac.

Wychodzi ze miedzy otworem stropowym dylatacji nie ma a producent kominow schiedla ktora sa w projekcie o dylatachji pisze no i skonczylo sie na tym ze musialem podkuc i obciac prety. by ja wykonac..

 

Na rzucie wiezby znow dylatacja jest ale to juz od obmurowki. No chyba ze ja zle czytam rysunki..

 

Dzieki za zainteresowanie

Napisano (edytowany)
  Dnia 24.07.2017 o 20:17, pooncz18 napisał:

Projekty tez sa pelne gaf i

Rozwiń  

Jest jeszcze takie wytłumaczenie, że robi obmurówki, by mury 12 łączyły się ze sobą, by stanowiły otwory drzwiowe, żeby pustak went. był nienaruszony - no i te dylatacje są tam potrzebne gdzie są róznice temperatur - czyli spaliny i dym.

Tam gdzie są zwykłe wenylacje - wg mnie, powtarzam, wg mnie dylatacje nie są potrzebne. Ale, jeśli to jest jakś system fabryczny - warto wjść na stronę i poczytać, pobrać opisy - czsem w załadce dl aprojektanta, architekta.

Myślałeś o kontakcie z tym projektantem?

Aha - odnośnie błedów - niestety - tak jest z projektami, jak z każdym innym towarem - sa idealne, a są spieprzone. Kiedyś przerabiałem taki, gdzie przekroje nie pasowały do rzutów, elewacje miały rózne wysokości - ale o dziwo - łatwo poszło. 

W twoim przypadku ważny jest dobry kierbud. 

  

Edytowano przez zenek
nie ten temat (zobacz historię edycji)
Napisano
  Dnia 25.07.2017 o 08:40, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Obudowę komina od poziomu stropu można murować z dowolnych elementów ściennych, byle ich szerokość zapewniała oparcie dla klinkierowej obmurówki ponad dachem. Jest to typowy sposób wykończenia kominów systemowych, a oburówka zewnętrzna nie może być złączona z obudową systemową przewodu kominowego (dylatacja).

Rozwiń  

Czyli rozumiem ze spokojnie moge obmurowac kominy pustakiem ceramcznym i nie ma to wiekszego znaczenia?

 

Dzwonilem tez do Schiedla z pytaniem  o ich system zbrojenia.

Pan w ogole zdziwil sie o to ze zadalem mu takie pytanie.

Co wiecej na pytanie od jakiego poziomu powinienem ich system stosowac to poprosil o cierpliwosc i ze oddzwoni z odpowiedzią.

Na 4 skladach budowlanych gdy zapytalem o cene i dostepnosc to uzyskalem odpowiedz , ze nikt tego nie kupuje albo ze pierwszy raz o tym slysza..

Teraz w ogole mam dylemat czy dozbrajac ten komin skoro i tak bedzie obmurowany klinkierem .

 

PS: rozumiem ze skoro bede robil podmurówke od poziomu stropu do żadnego wienca nie musze robic dodatkowo podklinkier bo on bedzie sie opieral na pustakach?

I ostatnie pytanko.

Tak jak mowilem musialem podkuwac te 2cm pod dylatacje na komin w otworze stropowym.

Teraz jak bede robil podmurowke to ta dylatacja moze zostac "luzna " w postaci 2cm dziury? czy wypelnic te 2cm welna mineralna i normalnie obmurowac juz komin systemowy ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...