Skocz do zawartości

Słup w narożu budynku


Recommended Posts

Napisano

Zastanawiałem się jak rozwiązać naroże budynku pomiędzy dwoma oknami. Jakie macie pomysły?

Jeżeli zrobię słupek żelbetowy to jak mam odciąć wilgoć idącą od dołu?

naroznik.JPG

Napisano

Nie piszesz, jaka jest konstrukcja budynku.

Jeśli masz ściany konstrukcyjne zewnętrzne (chyba tak - choć nie widać z widoczku, a w zasadzie na rysunku są strasznie cienkie) - to możesz oprzeć ten słupek na tej ścianie w narożniku (w razie czego trzeba wzmocnić ten fragment muru  bloczkami , cegłą i zaprawą, klejem o wyższej wytrzymałości) .

Napisano (edytowany)
11 godzin temu, zenek napisał:

Nie piszesz, jaka jest konstrukcja budynku.

Jeśli masz ściany konstrukcyjne zewnętrzne (chyba tak - choć nie widać z widoczku, a w zasadzie na rysunku są strasznie cienkie) - to możesz oprzeć ten słupek na tej ścianie w narożniku (w razie czego trzeba wzmocnić ten fragment muru  bloczkami , cegłą i zaprawą, klejem o wyższej wytrzymałości) .

Słupek żelbetowy musi mieć zbrojenie. Jak mam zrobić wykotwienia pod niego jeżeli będzie stał bezpośrednio na pogrubionej ściance z bloczków betonowych.

Grubość bloczków betonowych i silikatowych to 24cm.

Słupek będzie miał 24x24cm.

Edytowano przez bojka777 (zobacz historię edycji)
Napisano
33 minuty temu, bojka777 napisał:

Słupek żelbetowy musi mieć zbrojenie. Jak mam zrobić wykotwienia pod niego jeżeli będzie stał bezpośrednio na pogrubionej ściance z bloczków betonowych.

Grubość bloczków betonowych i silikatowych to 24cm.

Słupek będzie miał 24x24cm.

Ten chałup to ma w ogóle konstruktora i projektanta, czy lepisz go sam, z gliny?

Napisano
29 minut temu, retrofood napisał:

Ten chałup to ma w ogóle konstruktora i projektanta, czy lepisz go sam, z gliny?

Nie ;). Sam powoli i bez pośpiechu projektuję mój dom i jeśli mam jakieś wątpliwości to przecież warto się poradzić. Ale jeśli chciałbyś podzielić się swoim doświadczeniem z lepienia glinianych domów, to również z grzeczności wysłucham.

Gość mhtyl
Napisano

Czyli mam rozumieć, że jesteś architektem albo projektantem,Tak?

Napisano
Dnia 28.05.2017 o 08:06, bojka777 napisał:

Słupek żelbetowy musi mieć zbrojenie. Jak mam zrobić wykotwienia pod niego jeżeli będzie stał bezpośrednio na pogrubionej ściance z bloczków betonowych.

Nadproże żelbetowe też ma zbrojenie i opierasz go na murze (zazwyczaj ok. 12 cm z boku) i jest ok. Ale skoro robisz mur z bloczkow betonowych, to możesz w narożniku zrobić poszerzenie betonowe podstawy tego slupa na wysokości parapetu w obie strony jakieś 60 cm (wysokości jednego pustaka), co dodatkowo wzmocni ten narożnik .

Pewnie jakiś konstruktor uściśli wiecej temat - :14_relaxed: - albo nie

 

Dnia 28.05.2017 o 08:41, retrofood napisał:

Ten chałup to ma w ogóle konstruktora i projektanta, czy lepisz go sam, z gliny?

 

Dnia 28.05.2017 o 09:08, MrTomo napisał:

Moze projekt na zaliczenie ktoś robi..?

 

Dnia 28.05.2017 o 09:37, mhtyl napisał:

Czyli mam rozumieć, że jesteś architektem albo projektantem,Tak?

Może zbiera na dom - a na razie projektuje samodzielnie - i zaniesie takiego "gotowca" do projektanta. Wolno mu?

To lepsze przygotowanie do budowy własnego domu "własnoręcznie", czy nadzorowania jako inwestor budowy - niż branie się za robotę w momencie kupienia projektu - i dopiero wtedy zastanawiania się nad zmianami, technologiami i rozdzieranie szat nad nie ttakim projektem, jaki się "wydawał" laikowi, a jaki nigdy nie był.

Nie wiem, po co mu ten projekt - ale nie wiem, ile z tematow jest prawdziwych, a ile wydumanych. 

Jest temat - problem - no to traktuję jak krzyzowkę w piśmie, jak zagadkę, jak temat do dyskusji wreszcie - po co wgłębiać się  w nieistotne dno. Jak autor chce - to powie i tyle! I dalej nie wiadomo ,czy prawdę :yahoo: 

Gość mhtyl
Napisano
2 godziny temu, zenek napisał:

 

 

 

Może zbiera na dom - a na razie projektuje samodzielnie - i zaniesie takiego "gotowca" do projektanta. Wolno mu?

 

I co mu to da? I tak projektant czy architekt skasuje go jakby robił od podstaw.

 

2 godziny temu, zenek napisał:

 

Nie wiem, po co mu ten projekt - ale nie wiem, ile z tematow jest prawdziwych, a ile wydumanych. 

 

Takie wydymane tematy podobne do Twoich, drążyć temat aż do bólu a co najważniejsze nie dopuszczając innych rozwiązań tylko swoje.

Napisano
48 minut temu, mhtyl napisał:

I co mu to da? I tak projektant czy architekt skasuje go jakby robił od podstaw.

A to dlaczego - przecież dla projektanta lepiej mieć coś na początek już ogarnięte, np. funkcję budynku, ogólny wygląd - zamiast zera. Przynajmniej albo się przychyli do sensownych propozycji, albo skrytykuje bezsensy. Jeśli jest normalny :14_relaxed:

51 minut temu, mhtyl napisał:

Takie wydymane tematy podobne do Twoich, drążyć temat aż do bólu a co najważniejsze nie dopuszczając innych rozwiązań tylko swoje.

Nic tu nie zaproponowałeś jeszcze, więc nie możesz tak twierdzić:yahoo:

Twój post jest dopiero 9-ty. :14_relaxed: Do bólu daleko :patyk: 

Gość mhtyl
Napisano

Gdybanie i raz jeszcze gdybanie, tego słupka narożnikowego może wcale nie być, technologia przewiduje takie rozwiązania.

Napisano
5 godzin temu, bojka777 napisał:

Nie ;). Sam powoli i bez pośpiechu projektuję mój dom i jeśli mam jakieś wątpliwości to przecież warto się poradzić. Ale jeśli chciałbyś podzielić się swoim doświadczeniem z lepienia glinianych domów, to również z grzeczności wysłucham.

Załóż temat w dziale "dowcip miesiąca" to pogadamy. Albo w poradach medycznych, jak se własnoręcznie, lewą ręką przez prawe ucho wyrżnąć wyrostek robaczkowy.

Tak samo poważnie do tego podejdę.

Napisano
1 godzinę temu, Elfir napisał:

 

tylko czy kwestie konstrukcyjne, które się liczy, to "ogólna funkcja budynku"?

 

To prawda - zaczyna się od funkcji, technologii i ogólnego wyglądu budynku - a szczegoły konstrukcji to pochodna.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...