Skocz do zawartości

Część działki pod konserwatorem zabytków


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Moja ciotka ma następujący problem. Chce sprzedać swoją działkę, na części której łapę położył konserwator. Pas ma ~8m i jest od strony drogi gminnej, do której przylega działka.

Ciotka chce sprzedać działkę, ale ta niedogodność to utrudnia.

Czytałem już porady, żeby zacząć budowę, zaprosić archeologa i przy nim zrobić wykop pod budynek zgodnie z projektem domu. W tej sytuacji jednak ciotka nie będzie nic kopała, bo nie ma projektu, ani żadnych planów, bo chce ją tylko sprzedać.

Konserwator zabytków powiedział jej, że może zaprosić archeologów, żeby przekopali ten pas ziemi. Cena "bardzo przystępna", 300 zł za 1h pracy archeologów.

Znacie jakiś pomysł jak to rozwiązać?

Pozdrawiam

Marcin

Napisano

A co niby na tej działce jest takiego, że konserwator zabytków się do niej przyczepił? masz jakiś papierek od konserwatora. Działka ta leży w jakimś parku krajobrazowym lub temu podobnym?

Z tego co wiem to jeżeli coś się znajdzie podczas  kopania to wtedy ma prawo wejść konserwator zabytków na dany teren i kiedyś bynajmniej tak było że koszty związane z wykopaliskami ponosi właściciel gruntu. Dla mnie i w moim odczuciu to jest dziadostwo i chamstwo bo mając swoją własność trzeba się prosić jakiś cwaniaków o pozwolenia.

Napisano

Tez uważam że to wyzysk - To Państwo rosci sobie prawo do znalezisk, uważa się za własciciela - więc powinno finansować odkrywki.

  Dnia 6.04.2017 o 16:42, mhtyl napisał:

A co niby na tej działce jest takiego

Rozwiń  

Co może być na dzialce przy drodze? - dedukuję, że może droga jest stara, historyczna i dawno zasiedlona - stąd może ta strefa.

Ale skoro ma 8m - to może by się nie czepiali budynku dalej od drogi? Jest kwestia info u konserwatora. To najpierw!

Znalazłem taki artykuł:

http://www.infor.pl/prawo/gmina/nieruchomosci/273452,Co-oznacza-objecie-nieruchomosci-strefa-ochrony-konserwatorskiej.html

I taki pomysł:

Jeżeli dofinansowanie dot sumy powyżej dwóch % wartości inwestycji - może wystąpić o garaż, duży, zeby zajął front działki - ale tani w budowie - np. za 20 tys.  2% to jest 400 zł, a resztę niech finansuje konserwator. Potem już przeorany teren można sprzedać. 

Napisano
  Dnia 6.04.2017 o 14:47, tas23 napisał:

Moja ciotka ma następujący problem. Chce sprzedać swoją działkę, na części której łapę położył konserwator. Pas ma ~8m i jest od strony drogi gminnej, do której przylega działka.

Rozwiń  

"Ktoś" w MPZP lub w Studium  określił strefę. "Ktoś" określając strefę określił również sposób "korzystania z nieruchomości znajdujących się pod łapą konserwatora.

Należy ustalić "ktosia" i uzyskać wypis z dokumentów "wytworzonych" przez tegoż "ktosia".

Jeśli ten teren ma MPZP lub choćby Studium, to jest tam sporo informacji np. dotyczących linii zabudowy, która może być określona w odległości  większej niż strefa. Jeśli nie ma MPZP lub choćby Studium - należy wystąpić o WZiZT i po otrzymaniu Decyzji o WZiZT sprzedać działkę.

 

I druga sprawa minimalna odległość budynku od drogi ogólnodostępnej to 10/8/6m w terenie zabudowanym, w zależności od rodzaju drogi krajowa/wojewódzka(powiatowa)/gminna.

 

Ergo - może się okazać, że powierzchnia którą można zabudować nie wchodzi w ten 8m pas. 

Ps, A sprawdził ktoś czy ta działka jest budowlana (przeznaczona pod zabudowę ?

 

Napisano

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Z tego co mi wiadomo na tym terenie była średniowieczna osada i konserwator zablokował ów pas ziemi.

Nie ma MPZP, działka jest rolna, ale z przeznaczeniem pod zabudowę (chyba tak to się nazywa?). W każdym razie architekt na tym terenie powiedział (okolice Janek pod Warszawą), że może ją przemianować na budowlaną w ciągu 2-3 miesięcy, jednak to blokuje konserwator.

Ciotka miała już kupca, który chciał dawać zadatek, ale gdy się dowiedział o owych 300 zł/h to zrezygnował.

Dlatego mamy obawy, że bez wyprostowania tej sprawy, nikt jej nie weźmie.

Działka ma 85x35m i rzeczony odcinek jest od tego krótszego boku. Z innych stron niestety nie ma do niej dojazdu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...