Skocz do zawartości

Zasady planowania łazienki


Recommended Posts

Napisano

Projektanci wnętrz często uznają aranżowanie łazienki za zadanie bodajże najtrudniejsze, w porównaniu z resztą domowych wyzwań. I nierzadko tak jest w rzeczywistości, ponieważ nawet przy małej łazience opracowanie koncepcji wstępnej, a potem szczegółowej, polega na uwzględnieniu wielu parametrów technicznych i szczegółów, które wymagają konsekwencji i specjalistycznej wiedzy oraz pochłaniają czas. Od przyszłych użytkowników to zadanie wymaga natomiast konkretnego określenia potrzeb i oczekiwań, a potem… nastawienia się na niemałe nakłady finansowe.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wystroj-wnetrz/lazienka/a/23388-zasady-planowania-lazienki

Napisano
8 godzin temu, Pomocnik napisał:

Projektanci wnętrz często uznają aranżowanie łazienki za zadanie bodajże najtrudniejsze, w porównaniu z resztą domowych wyzwań.

Im mniejsza - tym trudniejsza. Jest jeszcze kwestia ilości wykorzystujących ją osób.

Podobnie trudnym zadaniem jest kuchnia. w dodatku z jadalnią. I teraz, gdy fora dla domowych mistrzów gotowania biją rekordy popularności. Taki byle wnęką kuchenną się nie zadowoli.

Ale rzecz zaczyna sie od projektu budowlanego, projekt wnętrza jest kontynuacją - dobrze, jeśli ten początkowy etap otwiera szersze możliwości dla projektanta wnętrz.  

  • 3 lata temu...
Napisano

Planując łazienkę, warto dobrze przemyśleć projekt umywalki. Użytkujemy ją po kilka, kilkanaście razy dziennie. Musi być wygodna, mieć miejsce na odstawienie mydła oraz innych kosmetyków. Szczególnie fajnym rozwiązaniem są umywalki, w których misa i blat stanowią jedną bryłę.

Mam naprawdę dużo miejsca na kosmetyki, misa jest idealnie dopasowana i dzięki temu, woda się nie rozchlapuje. Jestem bardzo zadowolona, na umywalce nie widać żadnych zarysowań, a przez zastosowanie odpływu liniowego całość ma nowoczesny wygląd.

  • 5 miesiące temu...
Napisano

Szanowny Adminie;)
Projekt małej łazienki, a trudności napotykane przy jej planowaniu i aranżacji...

Wiele zależy również od wykończenia, dlatego ważny jest projekt łazienki.

  • Lepiej jest zrezygnować z podwieszanych sufitów, ponieważ natychmiast odetną dodatkowe dziesięć centymetrów od pomieszczenia. Dobrym rozwiązaniem są plastikowe panele lub lustrzany sufit. Wydaje ci się, że łazienka jest dwa razy większa niż w rzeczywistości.
  • Lepiej zrezygnować z małych płytek i ozdobnych ozdób i pozostać na jak najbardziej ciągłych pokryciach. Na przykład ściany można częściowo pomalować lub przykleić tapetą - zajmą trochę mniej miejsca i będą wyglądać solidniej. I zapomnij o świetle w małych pomieszczeniach. Możesz uczynić łazienkę przynajmniej czarną, a może nawet wydaje się bardziej przestronna.
  • Nie bójcie się jasnych akcentów, ale lepiej wybrać opcje monochromatyczne: dzięki nim uczucie ciasnoty zostanie zastąpione chęcią zbadania szczegółów. Powierzchnie błyszczące, w tym kolorowe, sprawdzają się równie dobrze jak lustra. Może powinniście wybrać podobne meble lub panele ścienne?

Możliwości są ogromne

PROJEKTANTA ŁAZIENEK MOŻE OGRANICZAĆ JEDYNIE WYOBRAŹNIA

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok temu...
Gość sceptyk poznawczy
Napisano
Łazienka jest najmniej za to najczęściej użytkowanym pomieszczeniem w domu. W efekcie powinna być ergonomiczna, efektywna energetycznie i w aspekcie użycia wody i zimnej i ciepłej. Tymczasem staje się źródłem marnotrawstwa i wody i energii oraz przede wszystkim pieniędzy, przez szaleńcze pomysły i inwestorów i projektantów. Ludzie są w stanie wydać każde pieniądze na bajeranckie kafelki, deszczownice wielkości sufitu i wszelkie możliwe bajery. Łazienka za 300 tys. to jest zwycięstwo idei nad zdrowym rozsądkiem, bo taki wydatek nie ma szans się zamortyzować, czyli jest czystym zbytkiem. W kuchni za 100 tys. przez 20 lat można ugotować 7,2 tys. obiadów czyli każdy obiad kosztuje na starcie 15 zł. Ile kosztuje kąpiel - 45 zł. Ale jak znam życie nikt tego tak nie liczy. Bo nic tak nie cieszy jak zazdrość sąsiadów.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...