zenek Napisano 18 marca 2017 #1 Napisano 18 marca 2017 Widzę, że często ocieplając ściany zewnętrzne starszych budynków, rezygnuje się z ocieplenia węgarków (okien) . Ba nawet w trakcie prac przy nowych budynkach to widać. Czy słusznie? Czy koszty związane z modernizacją węgarków są zbyt duże, czy jest to zbyt trudne, nieopłacalne, czy wynika z niedbałości.? Jakie procentowo mogą być korzyści z ocieplenia węgarków w istniejących budynkach i jak to się powinno fachowo zrobić?
zenek Napisano 20 marca 2017 Autor #2 Napisano 20 marca 2017 Dnia 18.03.2017 o 23:08, zenek napisał: Jakie procentowo mogą być korzyści z ocieplenia węgarków w istniejących budynkach i jak to się powinno fachowo zrobić? Co na to eksperci od ocieplenia ???
Eksperci Foveo Tech Napisano 22 marca 2017 #3 Napisano 22 marca 2017 Szanowny Panie, podstawą skutecznej izolacji jest jej ciągłość. Brak ocieplenia węgarków skutkuje przerwaniem tej ciągłości, co powoduje powstawanie tzw. mostków termicznych, przez które następują straty energii cieplnej. Koszty ocieplenia węgarków nie są duże – można je zaizolować przy wykonywaniu termoizolacji budynku (z użyciem tego samego materiału ociepleniowego, którym ocieplamy dom), bądź też stosując odpowiednie kształtki z pianki poliuretanowej lub styropianu. Do wykończenia wykorzystujemy te same materiały, co przy wykończeniu elewacji, a więc tynk i farbę fasadową. Polecam tu skorzystać z oferty wyrobów FOVEO TECH. Pozdrawiam serdecznie, E-rzecznik Foveo Tech 1
zenek Napisano 22 marca 2017 Autor #4 Napisano 22 marca 2017 12 godzin temu, Eksperci Foveo Tech napisał: Koszty ocieplenia węgarków nie są duże – można je zaizolować przy wykonywaniu termoizolacji budynku (z użyciem tego samego materiału ociepleniowego, którym ocieplamy dom), bądź też stosując odpowiednie kształtki z pianki poliuretanowej lub styropianu. Dzięki - ale jak poradzić sobie z kwestią już osadzonych okien i istniejącymi węgarkami - oraz związaną z tym grubością ocieplenia w tym miejscu - jaka powinna być warstwa styropianu, kształtki - jak to praktycznie wygląda w szczególe przy typowych dawniej węgarkach z cegły - 5 x 12 cm i izolacją między ościeżem a ościeżnicą - też w miejscu parapetu i betonowego nadproża?
zenek Napisano 22 marca 2017 Autor #6 Napisano 22 marca 2017 1 godzinę temu, Razmes napisał: Zrób zdjęcie i wklej tutaj
zenek Napisano 23 marca 2017 Autor #8 Napisano 23 marca 2017 3 minuty temu, stach napisał: Ładne zdjęcie, no, nooo... chyba chodzi o sens, stachu....jest kwestia węgarka ogólnie, a nie tego jedynego "ze zdjęcia" - chodzi o sens...
Gość mhtyl Napisano 23 marca 2017 #9 Napisano 23 marca 2017 Pytanie zasadnicze. Czy chcesz zrobić u siebie czy pytasz aby pytać bo jesteś ambitny inaczej? Nie widzę sensu pytać o coś czego się nie będzie u siebie robiło.
zenek Napisano 23 marca 2017 Autor #10 Napisano 23 marca 2017 4 godziny temu, mhtyl napisał: Czy chcesz zrobić u siebie czy pytasz aby pytać Pytam by się dowiedzieć - aby dokladnie sprawdzić, czy wiem w miarę wyczerpująco. Ale temat stawiam jako problem ogólny - bo chyba nie tylko ja ocieplam dom. Forum nie jest tylko dla mnie - wystarczy że zapytałem o rurę (poradzileś) i może na razie wystarczy moich osobistych pytań. więc powtorzę: Dnia 18.03.2017 o 23:08, zenek napisał: Widzę, że często ocieplając ściany zewnętrzne starszych budynków, rezygnuje się z ocieplenia węgarków (okien) . Ba nawet w trakcie prac przy nowych budynkach to widać. A w szczególach wcale to nie jest takie proste w starych budynkach. Uważam to za konkretny problem w tysiącach domów - jeśli ktoś wie i zechce, to się wypowie.
Gość Razmes Napisano 24 marca 2017 #11 Napisano 24 marca 2017 Zenek, ale to jest temat złożony. Po pierwsze każda termomodernizacja budynku jest inna. Budynki są z przełomu wielu lat, różne były techniki budowania, różne przegrody, materiały. Często i gęsto wymieniana była najpierw lub w trakcie stolarka. Umiejscowienie okien w przegrodzie można było dowolnie zmieniać. Zbyt ogólne pytanie zadałeś, tu nikt obliczeń Ci nie przeprowadzi dla dwudziestu wariantów wykonania. Konkretny przykład proszę, zdjęcie, z czego składa się przegroda. Wtedy porozmawiamy.
zenek Napisano 24 marca 2017 Autor #12 Napisano 24 marca 2017 Dnia 23.03.2017 o 00:12, zenek napisał: Oto przykład konkretny - zdjęcia w przekroju nie zrobię, bo się nie da - natomiast rysunek pokazuje, jak jest. Dom ponad 30 lat. Typowe rozwiązanie dla lat 1970 - 1990 i wyżej. Parter ściana 38cm, kratówka - węgarek 12x5, nadproże tak samo - żelbet z 6 cm okładziną kratówki od zewnątrz Piętro ściana kratówka plus max - 44 cm, węgarek z maxa, czyli 18 x 5, nadproże tak samo - żelbet z 6 cm okładziną kratówki 3 godziny temu, Razmes napisał: Konkretny przykład proszę Proszę - wyżej
Gość Razmes Napisano 24 marca 2017 #13 Napisano 24 marca 2017 na piętrze masz grubsze ściany od tych na parterze?
zenek Napisano 24 marca 2017 Autor #14 Napisano 24 marca 2017 Dnia 24.03.2017 o 14:40, Razmes napisał: na piętrze masz grubsze ściany od tych na parterze? to nie mój ale konkretny dom. Tak, grubsze. Okna drewniane - w b. dobrym stanie - zostaną. W trakcie prac warkocz zostanie wymieniony na piankę.
Gość mhtyl Napisano 24 marca 2017 #16 Napisano 24 marca 2017 18 godzin temu, zenek napisał: A w szczególach wcale to nie jest takie proste w starych budynkach. Uważam to za konkretny problem w tysiącach domów - jeśli ktoś wie i zechce, to się wypowie. Jakoś nie zauważyłem mnóstwa postów z podobnym problemem tu na forum, a dlaczego? bo jak ktoś robi ocieplenie to robi je dobrze i problemu nie ma. Ma być ciągłość ocieplenia a po drugie estetyka. I co nie jest proste w starych budynkach? czym różni się ocieplenie starego dom u od nowego?
zenek Napisano 24 marca 2017 Autor #17 Napisano 24 marca 2017 11 godzin temu, Razmes napisał: Zenek, ale to jest temat złożony. Po pierwsze każda termomodernizacja budynku jest inna. Budynki są z przełomu wielu lat, różne były techniki budowania, różne przegrody, materiały. Często i gęsto wymieniana była najpierw lub w trakcie stolarka. Umiejscowienie okien w przegrodzie można było dowolnie zmieniać. Masz - mhtylu - odpowiedź! No i co dla ciebie jest proste, dla innych może być złożone. Daj im szansę - nie skreślaj. I zamiast krytykować pytanie - odpowiedz na nie wyczerpująco, albo pomiń je. 5 godzin temu, mhtyl napisał: czym różni się ocieplenie starego dom u od nowego No właśnie - niczym !??????
joks Napisano 25 marca 2017 #18 Napisano 25 marca 2017 (edytowany) Co do pytania zasadniczego w tym temacie .......często sposób działania zależy od klienta . Często klient mówi wykonawcy -Panie , zrób tak żeby było dobrze.... Jeżeli ma być zrobione dobrze to zbija się glefy aby można było wkleić styropian żądanej grubości . Styropian powinien wchodzić przynajmniej 2 - 3 cm na ramę okna. Edytowano 25 marca 2017 przez joks (zobacz historię edycji)
zenek Napisano 25 marca 2017 Autor #19 Napisano 25 marca 2017 (edytowany) Dnia 24.03.2017 o 16:14, Razmes napisał: A okna dość świeże? 10-15 lat? dokładnie nie wiem - ale w dobrym stanie - konserwowane regularnie - w każdym razie pozostaną, są osadzone na benkaizach, jakos tak sie to nazywało - takie kute trzpienie wbite w futrynę i zabetonowane w murze. Parapety do wymiany.Z płytek ceramicznych. Edytowano 25 marca 2017 przez zenek (zobacz historię edycji)
zenek Napisano 25 marca 2017 Autor #20 Napisano 25 marca 2017 18 godzin temu, joks napisał: zbija się glefy chodzi ci o węgarki? to glify? A co proponujesz z 'węgarkiem' nadproża? Też ściąć? Jeśli idzie o futrynę okna (ościeżnicę) - to tynk ma być 3 cm od krawędzi wewn. (mniej widoczna by już źle wyglądała)
joks Napisano 26 marca 2017 #21 Napisano 26 marca 2017 7 godzin temu, zenek napisał: chodzi ci o węgarki? to glify? A co proponujesz z 'węgarkiem' nadproża? Też ściąć? Jeśli idzie o futrynę okna (ościeżnicę) - to tynk ma być 3 cm od krawędzi wewn. (mniej widoczna by już źle wyglądała) U Ciebie węgarki , u mnie glefy ...... , odkuć punktowo i zobaczyć czy jest możliwość większego kucia , tak aby przynajmniej wstawić 4cm styropianu jeśli wyjdzie że trzeba będzie ingerować w zbrojenie nadproża to nie zostaje nic innego jak opuszczenie okna .
zenek Napisano 26 marca 2017 Autor #22 Napisano 26 marca 2017 7 godzin temu, joks napisał: U Ciebie węgarki , u mnie glefy ...... , odkuć punktowo i zobaczyć czy jest możliwość większego kucia , tak aby przynajmniej wstawić 4cm styropianu jeśli wyjdzie że trzeba będzie ingerować w zbrojenie nadproża to nie zostaje nic innego jak opuszczenie okna . Słusznie radzisz - tak myślałem - oczywiście przy odkuciu z węgarka z nadproża pozostanie więcej miejsca - poza tym odkucie węgarków pozwala na wymianę izolacji starej między ościeżem a ościeżnicą na piankę, a to ważne. Też tak uważasz? Nie trzeba ingerować w zbrojenie - w węgarku nadproża nie ma pręta - miejsca na styropian będzie przynajmniej 7 cm i zostanie ok 0.5 - 0.7 cm na klej i tynk. Jeszcze lepiej wygląda to na bokach okna. Co proponujesz z parapetami - wyżej Eksperci Foveo Techaha proponują ten sam materiał co na ścianę, lub kształtki. Zastanawiałem się nad kształtkami, ale wydają się zbyt cienkie i chyba i tak nie będą dostosowane idealnie do takiej modernizacji. Jaka grubość proponujesz? Czy wnęki kaloryferowe w środku proponujesz dodatkowo ocieplać, czy wystarczy ekran? Aha, z tego co wiem, styropian na ścianie będzie min 25 cm.
joks Napisano 26 marca 2017 #23 Napisano 26 marca 2017 styropianu na glefy dać tyle ile tylko się zmieści ,pod parapety analogicznie i nie ma co się bawic z kształtkami , wymiana ocieplenia między ramą a murem też ważna ...ekran we wnękach jest zbędny ...według mnie
zenek Napisano 26 marca 2017 Autor #24 Napisano 26 marca 2017 2 godziny temu, joks napisał: styropianu na glefy dać tyle ile tylko się zmieści ,pod parapety analogicznie i nie ma co się bawic z kształtkami , wymiana ocieplenia między ramą a murem też ważna ...ekran we wnękach jest zbędny ...według mnie OK - dzięki. Też tak sądzę. Z ekranem kontrowersja - mam ekrany w domu - to oczywiście detal - ale wg mnie odpromieniowuje jednak skutecznie ciepło o ściany zza grzejnika - przy ocieplonej ścianie mam na myśli oczywiście ekran z styropianu chyba 0.3mm + folia klejony na tynku. wywinąłem je też pod parapet wewnętrzny drewniany. Ale to detal. Jeszcze jedno - co ze styropianem pod parapetem zewn. - to będą płytki ceram na kleju elast. (+ na styropianie klej i 2 x siatka). Wg twoich doświadczeń - wystarczy to, czy Radzisz twardszy styropian - chodzi mi odporność na ewentualny nacisk, np ktoś stanie na parapecie.
joks Napisano 26 marca 2017 #25 Napisano 26 marca 2017 jeżeli będą płytki to dać jakiś twardszy , i pilnować aby było pełne wypełnienie klejem pod spodem
zenek Napisano 26 marca 2017 Autor #26 Napisano 26 marca 2017 2 godziny temu, joks napisał: jeżeli będą płytki to dać jakiś twardszy , i pilnować aby było pełne wypełnienie klejem pod spodem OK!
decre Napisano 11 kwietnia 2017 #27 Napisano 11 kwietnia 2017 Dnia 24.03.2017 o 17:12, mhtyl napisał: Jakoś nie zauważyłem mnóstwa postów z podobnym problemem tu na forum, a dlaczego? bo jak ktoś robi ocieplenie to robi je dobrze i problemu nie ma. Ma być ciągłość ocieplenia a po drugie estetyka. Nie ma zapytań na ten temat, bo jak ktoś bierze firmę to wierzy że firma zrobi to poprawnie a nie bubel. U mnie w bloku wielorodzinnym, kładą izolację ze styropianu i choć nikt więcej tego nie sprawdza Ja to robię, sprawdzam co pseudofachowcy robią. Ida na łatwiznę, na węgarku 2 cm starego tynku i 3 cm jeszcze do wewnętrznej ramy okna, co zrobili, zalepili tynkiem, siatką i później znowu tynkiem, bez położenia grama styropianu. Ze względu na to że się z nimi nie widzę bo wychodzę z domu wcześniej i wracam później, poprzyklejałem kartki na oknach z informacją co mają zrobić. Owszem poprawili to. Ale to Oni powinni wiedzieć jak to zrobić. Dnia 25.03.2017 o 05:39, joks napisał: Jeżeli ma być zrobione dobrze to zbija się glefy aby można było wkleić styropian żądanej grubości . I tak powinno się to robić.
zenek Napisano 14 kwietnia 2017 Autor #28 Napisano 14 kwietnia 2017 Dnia 11.04.2017 o 11:45, decre napisał: Nie ma zapytań na ten temat, bo jak ktoś bierze firmę to wierzy że firma zrobi to poprawnie a nie bubel. Oczywiście masz rację - w wielu miejscach widzę, że ociepla się stare budynki tylko na ścianie, a okien się nie rusza. I robią to zawodowe firmy po przetargach za cieżkie pieniądze. Oczywiście potem zdziwienie, że nie ma oczekiwanego efektu, a koło okien osadza sie wilgoć i pleśń.
Eksperci Foveo Tech Napisano 25 kwietnia 2017 #29 Napisano 25 kwietnia 2017 Dnia 11.04.2017 o 11:45, decre napisał: Nie ma zapytań na ten temat, bo jak ktoś bierze firmę to wierzy że firma zrobi to poprawnie a nie bubel. U mnie w bloku wielorodzinnym, kładą izolację ze styropianu i choć nikt więcej tego nie sprawdza Ja to robię, sprawdzam co pseudofachowcy robią. Ida na łatwiznę, na węgarku 2 cm starego tynku i 3 cm jeszcze do wewnętrznej ramy okna, co zrobili, zalepili tynkiem, siatką i później znowu tynkiem, bez położenia grama styropianu. Ze względu na to że się z nimi nie widzę bo wychodzę z domu wcześniej i wracam później, poprzyklejałem kartki na oknach z informacją co mają zrobić. Owszem poprawili to. Ale to Oni powinni wiedzieć jak to zrobić. I tak powinno się to robić. Szanowni Państwo, rzeczywiście, brak należytego ocieplenia wokół okna może skutkować pojawieniem się mostków termicznych i zawilgoceniem, które sprzyja rozwojowi grzybów i pleśni. Błędy popełnione przy montażu materiału ociepleniowego trudno potem naprawić, dlatego najlepiej dopilnować tego etapu prac w trakcie realizacji. Pozdrawiam serdecznie E-rzecznik Foveo Tech
zenek Napisano 5 maja 2017 Autor #30 Napisano 5 maja 2017 (edytowany) Dnia 26.04.2017 o 00:56, Eksperci Foveo Tech napisał: Błędy popełnione przy montażu materiału ociepleniowego trudno potem naprawić, dlatego najlepiej dopilnować tego etapu prac w trakcie realizacji. Przy pełnym szacunku - najlepiej dopilnować tego (szczegółów) na etapie dokumentacji technicznej (jeśli taka jest) i umowy o dzieło - a potem pilnować wykonania projektu i umowy - bo w czasie realizacji jest to mocno utrudnione z różnych względów. Edytowano 5 maja 2017 przez zenek (zobacz historię edycji)
Eksperci Śnieżka Napisano 7 czerwca 2017 #31 Napisano 7 czerwca 2017 Szanowny Panie, oczywiście dokumentacja techniczna i dobrze sporządzona umowa to podstawa. Często jednak inwestorzy o tym zapominają, co może skutkować późniejszymi problemami w przypadku nieprawidłowego wykonania inwestycji. Bieżący nadzór nad prowadzeniem prac również jest istotny i pozwala korygować ewentualne niedociągnięcia. Pozdrawiam serdecznie, E-rzecznik FFiL Śnieżka
NOTO Napisano 23 lutego 2019 #32 Napisano 23 lutego 2019 (edytowany) Ale dalej brak cyfr, modeli uzasadniających prawdziwość powyższych stwierdzeń (że rzeczywiście tak dużo tracimy np. dla ściany U 0.6) Czy ktoś może takie podrzucić ? Edytowano 23 lutego 2019 przez NOTO (zobacz historię edycji)
Eksperci Foveo Tech Napisano 27 lutego 2019 #33 Napisano 27 lutego 2019 Szanowny Panie, każda inwestycja jest inna, więc podanie dokładnych wartości jest uzależnione od konstrukcji danej ściany. Węgarki okienne warto ocieplać, gdyż wtedy izolacja jest ciągła, a tym samym spełnia swoją podstawową rolę – zabezpiecza przed powstawaniem mostków termicznych. Dodatkowo ciągła izolacja to brak problemów z wilgocią. Oczywiście podstawą jest prawidłowy montaż ocieplenia.
zenek Napisano 28 lutego 2019 Autor #34 Napisano 28 lutego 2019 Dnia 23.02.2019 o 20:07, NOTO napisał: Ale dalej brak cyfr, modeli uzasadniających prawdziwość powyższych stwierdzeń (że rzeczywiście tak dużo tracimy np. dla ściany U 0.6) wystarczy trochę wyobraźni - model sobie możesz sam zrobić - i policzyć, ile powierzcni ściany zajmują węgarki, nadproża i parapety. Im więcej i większe okna i głębiej osadzone okna (od zewnątrz), tym większy procent. Iim grubsza izolacja na licu ściany - tym straty na nieocieplonych wnękach okna są znaczniejsze, bardziej pogarszają efekt termomodernizacji. Na zdrowy rozum. A konkretne wyliczenia można robić do konkretnych sytuacji.
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się