van1981 Napisano 1 marca 2017 #1 Napisano 1 marca 2017 Taki jak na zdjęciach. Mam klasyczny strop z lat 80-tych czyli stalowe belki, między nimi cegła czyli jeśli się nie mylę strop kleina. Na poziomie 0 wiadomo będzie robione od samego początku bo tam na razie jest tylko ziemia. Na piętrach jednak jak na załączonym obrazku, gruz, piach, śmieci, brud. Trzeba to wszystko uprzątnąć ? czy też to wszystko da się wyrównać np. posypką? Nie zależy mi mocno na izolacji cieplnej bo wszystkie kondygnacje będą ogrzewane, bardziej na izolacji akustycznej. Podłogówki nie będzie nigdzie chyba że w jednej łazience. Czy kłaść więc styropian ? Rury wodne i CW będą iść w posadzce. Jaką wylewkę zastosować ? Myślę o półmokrej z mixokreta albo z gruchy.
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 2 marca 2017 #2 Napisano 2 marca 2017 Strop klasyczny to i wykończenie może być klasyczne. Gruz można pozostawić jako wypełnienie jeśli nie ma zanieczyszczeń organicznych, pleśni. Wstępnie podłogę wyrówna warstwa płynnej zaprawy cementowej wiążąca również gruz. Na tak utwardzonym podłożu układa się styropian akustyczny 33/30 lub 44/40 oraz wylewkę podłogową grubości ok. 4 cm zacierana na gładko. Ogrzewanie podłogowe w łazience lepiej zrobić elektryczne podkafelkowe - szybko się nagrzewa i można korzystać poza sezonem grzewczym 1
van1981 Napisano 2 marca 2017 Autor #3 Napisano 2 marca 2017 Dziękuję za odpowiedź. Do zrobienia jest 150m2 takich wylewek. Uściślając mam kilka pytań. Płynna zaprawa cementowa to jaka ? czy to np. zaprawa wyrównująca dostępna w marketach budowlanych ? Przy takiej powierzchni chyba lepiej by wychodziło zrobić to z maszyny czyli zamówić gruchę niż robić to z betoniarki? Rozumiem że taka wstępnie wyrównana podłoga musi mieć już poziom żeby na niej układać równo styropian? Jeśli dobrze odszyfrowuję oznaczenia styropianu to chodzi o grubość 30-40mm? Znajduje takie styropiany ale o grubościach 20,30,50mm, 40tki nie znalazłem a była by chyba najlepsza. Wylewka podłogowa to rozumiem z mixokreta. W którym momencie rozprowadza się przewody wodne i CW? Już teraz czy może po wylewce wyrównującej ?
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 3 marca 2017 #4 Napisano 3 marca 2017 Zaprawa ma za zadanie scalić gruz i utworzyć w miarę równą powierzchnie podłogi. Zależnie od wysokości dyspozycyjnej (o ile można podnieść poziom obecnego stropu) zaprawa może tworzyć minimalną warstwę lub grubości 3 - 4 cm jako wyrównanie. Klasa zaprawy to M10 robiona z piasku i cementu na budowie lub dostarczona z wytwórni. W zagłębieniach, gdzie brakuje gruzu można wypełnić keramzytem. Podłoże nie musi być idealnie równe - nierówności do 1 cm można dopuścić Styropian to jest specjalny akustyczny, miękki o podanych poprzednio grubościach nominalnych. Zwykłego można użyć jako warstwy podnoszącej poziom podłogi, aby nadmiernie nie obciążać jej betonem.Alternatywnie wełna mineralna grub.. min 4 cm. Jastrych podłogowy (wylewkę) robi się jako pływającą z betonu lub anhydrytu z reguły przy użyciu miksokreta i zacieraczek mechanicznych, ale można i z taczki z ręcznym zacieraniem. 1
van1981 Napisano 3 marca 2017 Autor #5 Napisano 3 marca 2017 Dziękuję jeszcze raz. Czyli: 1. zaprawa w gotowych proporcjach to np. taka ? :https://www.castorama.pl/produkty/budowa/cementy-i-zaprawy-budowlane/zaprawy-cementowe/wylewki-betonowe/podklad-posadzkowy-diall-25-kg.html czy też zwykła zaprawa murarska :https://www.castorama.pl/produkty/budowa/cementy-i-zaprawy-budowlane/zaprawy-cementowe/murarskie/zaprawa-murarska-diall-25-kg.html Nie będę raczej w betoniarce rozrabiał proporcji bo jeszcze się człowiek pomyli dlatego pytam bo tą część pracy można przy użyciu gotowych zapraw, betoniarki i pracy wykonać samemu. 2. Nie chcę podnosić poziomu podłogi. Akustyka ma tu też drugoplanową rolę więc zastanawiam się czy jest w ogóle sens stosowania styropianu, ten akustyczny swoje kosztuje 3. Wszystko jasne Nadal aktualne pytanie na które jeszcze nie uzyskałem odpowiedzi w którym etapie rozkładać rury wodne i cw ?
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 5 marca 2017 #6 Napisano 5 marca 2017 zacząłbym jednak od porządków czemu ??? bo się zdarza że taki 30 letni ponad strop miejscowo trzeba wzmocnić bo spękany cały - na czysto to widać instalacje łatwiej się układa na powierzchniach równych niż łażenie z rurkami w powietrzu lub doginanie ich w odwrócone U przy przechodzeniu nad szyną. - płynny beton - ? to w sumie mieszanka wody , kruszywa i cementu w formie płynnej aby łatwo było rozprowadzić i aby wpłynęła w wszelkie nierówności. czy da się wykonać z wora ? pewnie że się da - tylko - to jest jeden z głupszych pomysłów na jakie mogłeś wpaść - czemu ???? 1 worek to średnio 1 m 2 powierzchni podniesiony do poziomu +1 cm jeżeli powierzchnia domu ma 100m2 na kondygnacji i średnio do podniesienia na równo z szynami potrzebujesz 5 cm to 5x100 = 500 worków x cena + cena wniesienia tego na piętro + cena rozmieszania + cena prądu do rozmieszania + to że nie zrobisz tego 1 dnia bo jest to fizycznie niemożliwe nawet jak ściągniesz armię ludzi to jeszcze po takiej wylewce trzeba to objeść i opić czyli + koszty imprezy razy x osób. możesz to co prawda robić przez rok czy nawet 100 lat ale nie będzie to monolit a i tak grubo przepłacisz , lub zamówić płynny beton z betoniarni z pompą betoniarka przyjedzie z normalnym gęstym doleje wody rozmiesza pompa poda na właściwa kondygnację rozciągniesz dechą na trzonku 2 osoby trzymają wąż pompy jedna rozciąga . jak się opisuje tak się wykonuje szybko i bez mega wysiłku chcesz oszczędzić ??? zamów gruchę i oszczędzaj zdrowie jeszcze Ci się przyda na później .
van1981 Napisano 5 marca 2017 Autor #8 Napisano 5 marca 2017 dzięki za rady Do wyrównania jest 150m2, raczej bym to równał metodą by jak najwięcej wypełnić gruzem i np. keramzytem i nie szło by za pewne pięć worków na metr. Ale trzeba liczyć te 150-300 worków co przy cenie gotowych zapraw daje już sporą sumę. Domyślam się że sam cement + piach i woda w odpowiednich proporcjach też zrobiło by robotę i wyszło by taniej. Ale rzeczywiście roboty sporo. Dla porównania orientujecie się ile m3 potrzeba takiego betonu z gruszki by powiedzmy 150m2 zalać na grubość 2-3cm ? Ile by to orientacyjnie kosztowało ? mówię o samym materiale. Sam strop domyślam się że za czasów jak był budowany to miał być wylany raz wylewką i tyle. Anhydyt tak ale wydaje mi się że bardziej na wylewkę już tą końcową ?
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 5 marca 2017 #9 Napisano 5 marca 2017 Dnia 5.03.2017 o 21:54, van1981 napisał: Dla porównania orientujecie się ile m3 potrzeba takiego betonu z gruszki by powiedzmy 150m2 zalać na grubość 2-3cm ? Ile by to orientacyjnie kosztowało ? mówię o samym materiale. 150x0,03 = jeżeli dobór castoramy nieprzypadkowy to szukaj Tomi beton albo oltrans dzwoń ustalaj jeśli przypadkowy to pytaj woojka anhydryt się nie nadaje o tyle ze wchodzi w reakcję z szynami (z żelastwem ogólnie znaczy).
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się