Skocz do zawartości

Klasyczny strop- wylewka co wybrać? Jak przygotować ?


Recommended Posts

Napisano

Taki jak na zdjęciach. Mam klasyczny strop z lat 80-tych czyli stalowe belki, między nimi cegła czyli jeśli się nie mylę strop kleina.
Na poziomie 0 wiadomo będzie robione od samego początku bo tam na razie jest tylko ziemia.
Na piętrach jednak jak na załączonym obrazku, gruz, piach, śmieci, brud. Trzeba to wszystko uprzątnąć ? czy też to wszystko da się wyrównać np. posypką? Nie zależy mi mocno na izolacji cieplnej bo wszystkie kondygnacje będą ogrzewane, bardziej na izolacji akustycznej. Podłogówki nie będzie nigdzie chyba że w jednej łazience. Czy kłaść więc styropian ? Rury wodne i CW będą iść w posadzce. 
Jaką wylewkę zastosować ? Myślę o półmokrej z mixokreta albo z gruchy.

wylewki1.jpg

wylewki2.jpg

wylewki3.jpg

Napisano

Strop klasyczny to i wykończenie może być klasyczne. Gruz można pozostawić jako wypełnienie jeśli nie ma zanieczyszczeń organicznych, pleśni. Wstępnie podłogę wyrówna warstwa płynnej zaprawy cementowej wiążąca również gruz. Na tak utwardzonym podłożu układa się styropian akustyczny 33/30 lub 44/40 oraz wylewkę podłogową grubości ok. 4 cm zacierana na gładko. Ogrzewanie podłogowe w łazience lepiej zrobić elektryczne podkafelkowe - szybko się nagrzewa i można korzystać poza sezonem grzewczym

Napisano

Dziękuję za odpowiedź. Do zrobienia jest 150m2 takich wylewek.
Uściślając mam kilka pytań.

Płynna zaprawa cementowa to jaka ?  czy to np. zaprawa wyrównująca dostępna w marketach budowlanych ? Przy takiej powierzchni chyba lepiej by wychodziło zrobić to z maszyny czyli zamówić gruchę niż robić to z betoniarki?
Rozumiem że taka wstępnie wyrównana podłoga musi mieć już poziom żeby na niej układać równo styropian?
Jeśli dobrze odszyfrowuję oznaczenia styropianu to chodzi o grubość 30-40mm? Znajduje takie styropiany ale o grubościach 20,30,50mm, 40tki nie znalazłem a była by chyba najlepsza.
Wylewka podłogowa to rozumiem z mixokreta. 
W którym momencie rozprowadza się przewody wodne i CW? Już teraz czy może po wylewce wyrównującej ?

Napisano
  1. Zaprawa ma za zadanie scalić gruz i utworzyć w miarę równą powierzchnie podłogi. Zależnie od wysokości dyspozycyjnej (o ile można podnieść poziom obecnego stropu) zaprawa może tworzyć minimalną warstwę lub grubości 3 - 4 cm jako wyrównanie. Klasa zaprawy to M10 robiona z piasku i cementu na budowie lub dostarczona z wytwórni. W zagłębieniach, gdzie brakuje gruzu można wypełnić keramzytem. Podłoże nie musi być idealnie równe - nierówności do 1 cm można dopuścić
     
  2. Styropian to jest specjalny akustyczny, miękki o podanych poprzednio grubościach nominalnych. Zwykłego można użyć jako warstwy podnoszącej poziom podłogi, aby nadmiernie nie obciążać jej betonem.Alternatywnie wełna mineralna grub.. min 4 cm.
     
  3. Jastrych podłogowy (wylewkę) robi się jako pływającą z betonu lub anhydrytu z reguły przy użyciu miksokreta i zacieraczek mechanicznych, ale można i z taczki z ręcznym zacieraniem.
Napisano

Dziękuję jeszcze raz. Czyli:

1. zaprawa w gotowych proporcjach to np. taka ? :
https://www.castorama.pl/produkty/budowa/cementy-i-zaprawy-budowlane/zaprawy-cementowe/wylewki-betonowe/podklad-posadzkowy-diall-25-kg.html
czy też zwykła zaprawa murarska :
https://www.castorama.pl/produkty/budowa/cementy-i-zaprawy-budowlane/zaprawy-cementowe/murarskie/zaprawa-murarska-diall-25-kg.html
Nie będę raczej w betoniarce rozrabiał proporcji bo jeszcze się człowiek pomyli dlatego pytam bo tą część pracy można przy użyciu gotowych zapraw, betoniarki i pracy wykonać samemu. 


2. Nie chcę podnosić poziomu podłogi. Akustyka ma tu też drugoplanową rolę więc zastanawiam się czy jest w ogóle sens stosowania styropianu, ten akustyczny swoje kosztuje 

3. Wszystko jasne 

Nadal aktualne pytanie na które jeszcze nie uzyskałem odpowiedzi w którym etapie rozkładać rury wodne i cw ?

Napisano

zacząłbym jednak od porządków czemu ???

bo się zdarza że taki 30 letni ponad strop miejscowo trzeba wzmocnić bo spękany cały - na czysto to widać

instalacje łatwiej się układa na powierzchniach równych niż łażenie z rurkami w powietrzu lub doginanie ich w odwrócone U  przy przechodzeniu nad szyną.

 

- płynny beton - ?

to w sumie mieszanka wody , kruszywa i cementu w formie płynnej aby łatwo było rozprowadzić i aby wpłynęła w wszelkie nierówności.

czy da się wykonać z wora ? pewnie że się da - tylko - to jest jeden z głupszych pomysłów na jakie mogłeś wpaść - czemu ????

1 worek to średnio 1 m 2 powierzchni podniesiony do poziomu +1 cm

jeżeli powierzchnia domu ma 100m2 na kondygnacji i średnio do podniesienia na równo z szynami potrzebujesz 5 cm

to 5x100 = 500 worków x cena + cena wniesienia tego na piętro + cena rozmieszania + cena prądu do rozmieszania + to że nie zrobisz tego 1 dnia bo jest to fizycznie niemożliwe nawet jak ściągniesz armię ludzi to jeszcze po takiej wylewce trzeba to  objeść i opić czyli + koszty imprezy razy x osób.

możesz to co prawda robić przez rok czy nawet 100 lat ale nie będzie to monolit a i tak grubo przepłacisz ,

lub zamówić płynny beton z betoniarni z pompą betoniarka przyjedzie z normalnym gęstym doleje wody rozmiesza pompa poda na właściwa kondygnację rozciągniesz dechą na trzonku

2 osoby trzymają wąż pompy jedna rozciąga .

jak się opisuje tak się wykonuje szybko i bez mega wysiłku chcesz oszczędzić ???

zamów gruchę i oszczędzaj zdrowie jeszcze Ci się przyda na później .

Napisano

dzięki za rady

Do wyrównania jest 150m2, raczej bym to równał metodą by jak najwięcej wypełnić gruzem i np. keramzytem i nie szło by za pewne pięć worków na metr. Ale trzeba liczyć te 150-300 worków co przy cenie gotowych zapraw daje już sporą sumę. Domyślam się że sam cement + piach i woda w odpowiednich proporcjach też zrobiło by robotę i wyszło by taniej. 
Ale rzeczywiście roboty sporo. 

Dla porównania orientujecie się ile m3 potrzeba takiego betonu z gruszki by powiedzmy 150m2 zalać na grubość 2-3cm ?
Ile by to orientacyjnie kosztowało ? mówię o samym materiale. 


Sam strop domyślam się że za czasów jak był budowany to miał być wylany raz wylewką i tyle. 
Anhydyt tak ale wydaje mi się że bardziej na wylewkę już tą końcową ?

Napisano
Dnia 5.03.2017 o 21:54, van1981 napisał:

Dla porównania orientujecie się ile m3 potrzeba takiego betonu z gruszki by powiedzmy 150m2 zalać na grubość 2-3cm ?
Ile by to orientacyjnie kosztowało ? mówię o samym materiale. 


 

150x0,03 =

jeżeli dobór castoramy nieprzypadkowy to szukaj Tomi beton albo oltrans dzwoń ustalaj

jeśli przypadkowy to pytaj woojka

anhydryt się nie nadaje o tyle ze wchodzi w reakcję z szynami (z żelastwem ogólnie znaczy).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A, witaj!!! Należy Ci się medal ARCHEOLOGA FORUM Nie licz TUTAJ na konkretną odpowiedź po ponad 12 latach... Raczej szukaj opinii na ich stronie i w Google... A po tylu latach i Toyota się mocno zmieniła, i drzwi od Wiatraka też mogły zmienić się pod względem jakości - i na plus , i na minus...
    • Uwielbiam, kiedy wszystko działa bez zbędnego zamieszania — i w booi właśnie tak jest. Interfejs jest wygodny, doładowania i wypłaty przebiegają bez problemów. Otrzymałam bonusy i darmowe spiny — miło, że nie trzeba o nie prosić. Wygrałam już dwa razy i za każdym razem pieniądze pojawiły się w ciągu doby. Świetne kasyno!
    • Witam, ostatnio oglądałem drzwi od WIATRAK-a i na 99 procent wiem że je chce, ale jest ten jeden procent niepewności ,bo wiadomo niemało pieniędzy trzeba wyłożyć (11tys. skrzydło plus dostawka) i rozmyślam czy nie będę żałował. Pana wypowiedzi wydają mi się logiczne i pomocne więc gdyby mógł Pan powiedzieć za te pieniądze ok albo za te pieniądze nie pchaj się w nie i ogólnie czy często bywa że są z drzwiami z tej firmy problemy
    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...