Skocz do zawartości

Usunięcie pozostałości słupa energetycznego.


Batman

Recommended Posts

Mam na działce dwa problemy. Jeden - ten mniejszy to słup energetyczny z linią powietrzną przebiegające przez mój teren.

Drugi poważniejszy to resztka betonowego mocowania drewnianego słupa energetycznego. Okej, było jak kupowałem działkę ale obecnie ten element stanowi zagrożenie (luźne części betonowe trzymające się na resztkach zbrojenia). Myślę, że stanowi to realne zagrożenie dla dzieci.

Pytanie jak uruchomić machinę, żeby przyjechali i na swój koszt to wykopali a następnie wyrównali teren. Mogli to zabrać jak metr dalej stawiali nowy słup...

2017-02-26%2014.29.00_zpsmoipjcld.jpg

 

2017-02-02%2014.26.24_zpsr85xwwam.jpg

 

2017-02-02%2014.26.07_zps1086cpz6.jpg

 

 

 

Link do komentarza

Chciałbym, żeby zabrali tę ruinę. Znajomy opowiadał, że takie coś wykopywał - poważna sprawa, jest baaardzo solidnie "zakorzeniony" w gruncie. Na mapie jest tylko ten słup sprawny, tego złomu nie ma.

Ale czy to nie jest pozostałość po energetyce? Że na przykład nie chciało im się tego wykopać? No bo jak? Jeden słup na mój koszt i ta ruina też na mój koszt?

Nie mam pretensji o słup działający - widziałem, że stał jak kupowałem działkę. I tę ruinę też widziałem. Ale dobrowolnie zgodzę się tylko na jedno na działce. Nie chcę się włóczyć po jakiś kancelariach czy innych sądach. Bardziej szukam pomocy w zredagowaniu pisemka z przypomnieniem, że mają u mnie niezałatwioną sprawę. Na razie z tego tytułu nie mogę postawić frontowego ogrodzenia bo jeśli uda mi się jakoś ruszyć temat trzeba będzie rozkopywać słupki.

Link do komentarza

W takim razie napisz do energetyki grzecznie prośbę o usuniecie, argumentując, że pozostawili element zagrażający bezpieczeństwu. Ewidentnie niezdatny przecież do wykorzystania. Jeżeli przyjdzie Ci go usuwać samemu, pomyśl czy go nie odkopać nieco i wyciąć tylko górna część. Potem zasypać dołek ziemią, a i tak sama zarośnie. Wyrwanie całości z gruntu faktycznie może być kłopotliwe.

Link do komentarza

Oki. Wysłałem pisemko w formularzu kontaktowym Enei prośbę o usunięcie szczudła i wyrównanie terenu po tym zabiegu na koszt firmy energetycznej. Umotywowałem to tym, że po zimie szczudło zagraża zdrowiu a nawet może i życiu dzieciaków, które tam zapewne będą się bawić oraz tym, że to szczudło + słup + linia napowietrzna zajmują mi sporo miejsca na działce.

Ciekawe czy w ogóle ktoś odpisze. I co ;) 

 

A tego szczudła to ktoś ewidentnie nie miał ochoty wykopać jak przestawiali słup.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony przykład, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę.
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...