Skocz do zawartości

ocieplanie styropianem


Recommended Posts

Napisano
Witam. Moje pytanie dotyczy ocieplania styropianem trochę teoretyzuję, ale proszę o odpowiedzi bez ironi.

chiałbym ocieplić ściany z gazobetonu styropianem o grubości 20cm. Zastanawia mnie sposób łaczenia ze ścianą:

- pojedyńczą płyte można by montować bez kołków do wysokości 8 m (teoretycznie) wzamacniając tylko kołkami w narożach


- czy można montowac 2 warstwy po 10cm - pierwsza na klej, druga z przesunięciem ale jak przykleić do poprzedniej? czy wystarczy tylko kołkować? jakiej długości musiały by być kołki do gazobetonu, gdzie takie można dostać? ile kołków na taflę styropianu potrzeba?
Napisano
A co przy takim ociepleniu zrobisz z wodą w ścianie? Jak zamkniesz 20 cm styropianu na ścianie z
20 - 30 cm styropianu w podłodze? Gazobetyn , zwłaszcza wilgotny, przy niskiej zabudowie, odprowadzi ciepło przez fundament pod dom.
Napisano
Takiego sposobu ocieplenia nie przewiduje żadna z dopuszczonych do stosowania technologii. Zaproponowana "metoda" nie ma logicznego uzasadnienia i nie zapewni dostatecznego zamocowania płyt do podłoża.
  • 1 rok temu...
Napisano
  Cytat

Takiego sposobu ocieplenia nie przewiduje żadna z dopuszczonych do stosowania technologii. Zaproponowana "metoda" nie ma logicznego uzasadnienia i nie zapewni dostatecznego zamocowania płyt do podłoża.

Rozwiń  


Też pierwszy raz słyszę żeby mocować płyty styropianu samymi kołkami.
Napisano
[attachment=1353:ocepl.bmp]
płyty ze styropianu (na zdjęciu termoorganika platinum) # 20 cm można przykleić klejem cementowym, jeśli ściana jest równa (YTONG), to można nanieść klej na styropian pacą zębatą, ściana powinna być zagruntowana gruntem i dodatkowo polecam podczas klejenia zaciągać ścianę cieniutką warstwą kleju
znacznie wygodniejsze jest przyklejanie styropianu klejem w piance PU, np. CERESIT CT 25, który nanosi się pistoletem do aplikacji pianki (jak np. przy osadzaniu okien) na płytę styropianu na obwodzie i dodatkowo w poprzek przez środek, ten sposób jest niezwykle łatwy i bardzo skuteczny, płyta z pianą jest bardzo lekka w przeciwieństwie do płyty z naniesionym klejem cementowym
do mocowania styropianu używa się kołków plastikowych o długości 30 cm (dłuższych już nie produkuje się?)
kołki należy wbijać po całkowitym wyschnięciu kleju, min. 24 godz.

ocepl.bmp

ocepl.bmp

Napisano
klejenie klejem w piance jest bardziej pewne i trwałe od klejów cementowych (w/g producentów)
nie należy jednak stosować "zwykłych" pianek PU, bo zawierają one rozpuszczalniki od których styropian znika
Napisano
  Cytat

klejenie klejem w piance jest bardziej pewne i trwałe od klejów cementowych (w/g producentów)
nie należy jednak stosować "zwykłych" pianek PU, bo zawierają one rozpuszczalniki od których styropian znika

Rozwiń  


To jakie jest przeznaczenie zwykłych pianek? Do czego je stosować?
Napisano
  Cytat

klejenie klejem w piance jest bardziej pewne i trwałe od klejów cementowych (w/g producentów)
nie należy jednak stosować "zwykłych" pianek PU, bo zawierają one rozpuszczalniki od których styropian znika

Rozwiń  

Ktoś Ci chyba bzdur naopowiadał pianka poliuretanowa nie rozpuszcza styropianu chyba że czyścik do piany i pistoletów.
Firmy dociepleniowe używają pianki pistoletowej niskoprężnei np.Illbruck do wypełniania nierównych połączeń płyt styropianowych.
Coraz częściej tego wymagają inspektorzy nadzoru.
Napisano
  Cytat

Przeciw komu czemu? Gryzoniom? icon_biggrin.gif

Rozwiń  

Mąż mówi że dla wypełnienie powstałych wyrw,zbyt dużych otworów i dla szybkości napraw.Jest jeszcze jedno zastosowanie ,zagłuszenie wyjca alarmu podczas włamania co nagminnie stosują złodzieje/sąsiad doświadczył/ icon_sad.gif
Napisano
  Cytat

Witam. Moje pytanie dotyczy ocieplania styropianem trochę teoretyzuję, ale proszę o odpowiedzi bez ironi.

czy wystarczy tylko kołkować?

Rozwiń  


Raczej wystarczy tylko przyklejać - bo to jest właściwe mocowanie, a kołki są tylko uzupełnieniem (na wszelki wypadek, gdyby się płyta odkleiła).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...