Skocz do zawartości

Jaki piec wybrać? Beretta exlusive green 25


ewenement22

Recommended Posts

Witam. Mam domek 140 m2 użytkowych. Podłogówka będzie na całym dole tj. 80 m2. Na górze grzejniki i podłogówka w łazience. Zastanawiam się czy ten kocioł będzie odpowiedni. Jestem na etapie wylewania posadzki. Dom z pustaka. Ocieplony Thermoorganiką Fasada plus frez 15 cm.
Na dachu blacho-dachówka. Dach ocieplony będzie pianka około 18-20 cm. Okna 3 szybowe veka.
Czy taki kocioł będzie odpowiedni? Nie wiem czy nie lepiej byłoby jakiś z sondą wewnętrzną a nie zewnętrzną.
Ten model polecił mi sprzedawca w naszym małym mieście 30 tyś mieszkańców.
Do tego serwisant jest na miejscu lecz po tym jak przeczytałem ten wątek
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic...027769#16027769
to trochę zwątpiłem w ten model. Chciałbym ustawiać sobie temperaturę na sterowniku w holu i żeby kocioł do niej się dostosowywał.

Wiadomo że zależy mi na ekonomiczności. Czyli żeby mało gazu zużywał a dobrze grzałicon_smile.gif Dopiero zaczynam się rozglądać za kotłem. Może macie jakiś kocioł godny polecenia w podobnej cenie i jakości. Lub nawet droższy. Tylko, żebym wiedział za co ewentualnie będę dopłacał.

Link do komentarza
Jak mówiłem chcę mieć możliwość sterować temperaturą jaka ma być w domu a nie gdzieś tam na piecu.
Nie mam kominka więc chyba regulator pokojowy nie ma przeciwwskazań.

Po przeczytaniu tego artykułu
http://instalex-instalacje.pl/abc-ogrzewan...okojowy-wybrac/
Cały czas nie wiem co wybrać...
Regulator pogodowy czy podłogowy.
Niby tabela "Porównanie sprawności"
Pogodowe osiągnęły najlepszy wynik tj. 87,3%

Ogólnie to mam też kable sterownicze pociągnięte do każdej rozdzielni podłogówki i grzejników.
Tak samo mam też kabel pociągnięty do każdego pokoju (np do czujnika temperatury) dzięki czemu może udałoby się osiągnąć efekt ustawiania zadanej temperatury w każdym pokoju.
Link do komentarza
Gość czerwony łeb
Cytat

Żyje w ogóle to forum?:(


Żyje,ale żeby opisać babole od początku budowy to czasu by brakło ;)
Nic nie widzę o modulacji tego kotła,żeby nie taktował musi być od jak najmniejszej mocy czyli od 1,4kW.
Instalacja mieszana to błąd,większe koszty przy mniejszym komforcie zycia.
Sterowanie strefowe to błąd w nowych domach i wyrzucenie pieniędzy w błoto,regulację przeprowadza się raz na rotametrach,pogodówka zrobi swoje.
W nowych domach nie ma mozliwości wahlowania sobie temperaturami w domu jak w starych ruderach durszlakach,skok temperatury o 0,5st.C odczujesz po paru godzinach.
Za słaba izolacja domu,o kosztach za ogrzewanie o co się tak boisz nie decyduje źródło ciepła a odpowiada właśnie poprawna izolacja a u Ciebie z nią skromnie.
Zrób OZC,dowiesz się ile energii zuzyje Twój dom na ogrzewanie czyli jakie rachunki będziesz miał ale to już po ptokach.

Cytat

Wiadomo że zależy mi na ekonomiczności. Czyli żeby mało gazu zużywał a dobrze grzałicon_smile.gif


jak wyżej pisałem,zużycie gazu zalezy od domu a nie od kotła icon_smile.gif Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Którą izolację mam za słabą? Te 15cm TermoOrganiki fasady frez? Rozmawiałem z kilkoma doświadczonymi osobami także ze sprzedawcami itd. i wszyscy tłumaczyli że dawanie izolacji 20 cm mija się z celem. Sami sobie też robili 15 cm tym sym materiałem co ja.
Z chęcią posłucham co jeszcze źle zrobiłem. Powiedz proszę.
Link do komentarza
Gość czerwony łeb
Cytat

Którą izolację mam za słabą? Te 15cm TermoOrganiki fasady frez? Rozmawiałem z kilkoma doświadczonymi osobami także ze sprzedawcami itd. i wszyscy tłumaczyli że dawanie izolacji 20 cm mija się z celem. Sami sobie też robili 15 cm tym sym materiałem co ja.
Z chęcią posłucham co jeszcze źle zrobiłem. Powiedz proszę.


No cóż icon_biggrin.gif
Nie mam zamiaru polemizować z "doświadczonymi" osobami icon_biggrin.gif
Widzę,że ta beretta moduluje od 2,5kW,to trochę sporo,przy obecnej temperaturze potrzebujesz ok.1-1,5kW.


Pokaż wyniki z OZC...
Link do komentarza
Gość czerwony łeb
Cytat

No powiedz co jeszcze źle zrobiłem. Zarzucać komuś coś łatwo można ale konkretów brak.


Już Ci pisałem,nie zamierzam się rozczulac nad tym,to ile gazu zuzyjesz na ogrzewanie zalezy głownie od izolacji bo gazem uzupełniasz energię jaką dom traci,im mniej traci tym mniej gazu zuzywasz.
Domek opatulony 15cm styro z dużą lambdą będzie miał wyzsze straty energii niż dom opatulony 20 czy 25 cm styro z niską lambda,podobnie z dachem.
Ale na pewno o tym mówili Ci "doswiadczeni" patrzac na Twoje OZC icon_biggrin.gif

Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1. Zakładam, że ten kociołek będzie ogrzewał CWU - czyli przy doborze mocy maksymalnej, trzeba to mieć na uwadze - ale tak czy siak, 25kW to bardzo za dużo. Szukałbym kotła o mocy 12 - 15kW.

2. Minimalna modulacja 2kW, też wydaje się być poprawną - wszak masz akumulację w podłogówce i w medium grzejników, dom jest nieźle ocieplony, a współczesne kotły mają dość duże możliwości "sterownicze - tak więc przy około 2kW minimalnej mocy, w najgorszym przypadku (w okresach przejściowych), będzie pracował kilkanaście minut z przerwami 1 - 2 godzin (na potrzeby ogrzania domu).

3. W zasadzie ostatecznym kryterium wyboru kotła powinna być "dostępność" do serwisu.
Link do komentarza
Cytat

Tylko czy znowu te 11kW czy 12kW wystarczy dla mojego domu:)



Przy takim "wykonaniu":

Cytat

Witam. Mam domek 140 m2 użytkowych. Dom z pustaka. Ocieplony Thermoorganiką Fasada plus frez 15 cm. Na dachu blacho-dachówka. Dach ocieplony będzie pianka około 18-20 cm. Okna 3 szybowe veka.



Będzie (nawet icon_lol.gif ) spora nadwyżka mocy. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Witam tak wygląda rozdzielnia
grzejnikow oraz podlogowki
z tego co sie dowiedzialem od instalatorow ta od podlogowki jak widac zreszta ma urzadzenie ktore miesza wode zimna z ciepla i dzieki temu na podlogowke nie leci maksymalna temperatura a tylko taka jaka sie ustawi na tym urzadzeniu mieszajacym. Dobre jest to rozwiazanie?




Prosze poleccie jakies kotly ktore by pasowaly do mojego domu
viessman jest troche za droga firma no chyba ze sie myle... i wcale nie jest on taki drogi w porownaniu np do beretty, imergas itd.
Link do komentarza
Gość czerwony łeb
Cytat

Tylko on ma niestety tylko 12kW. Może to być pewnie za mało...


Aż nadto ma mocy do Twojego domu.
Ileż razy można o tym mówić ?


Ale wokół siebie masz "doświadczonych" znajomych którzy już Ci doradzili bubel w domu z instalacją na grzejnikach sciennych i słabą izolację domu to czemu się dziwić ?
Link do komentarza
Cytat

Viessmann Vitodens 300-W moc 11kW modulacja od 1,9 do 11kW
Immergas VICTRIX X 12 2 I moc 12kW modulacja od 1,9 do 12kW

nie wiem czy są kotły które mają niższą moc startową...zresztą, te 1,9 wygląda już całkiem nieźle...


Immergas VICTRIX X 12 tani w porównaniu do beretty i bardzo tani w porównaniu do Viessmann Vitodens 300-W
Tylko pewnie jest też gorszym kotłem. Pewnie mniej funkcjonalnym i gorszym jakościowo...
Jak to wygląda w Waszej opinii?


Cytat

Aż nadto ma mocy do Twojego domu.
Ileż razy można o tym mówić ?


Ale wokół siebie masz "doświadczonych" znajomych którzy już Ci doradzili bubel w domu z instalacją na grzejnikach sciennych i słabą izolację domu to czemu się dziwić ?


o tym konkretnym kotle
Immergas VICTRIX X 12 2 I
możesz wyrazić swoją opinię?
Czemu cena jest tak niska z czym to idzie w parze? Funkcjonalność? Jakość czy coś jeszcze innego? Edytowano przez ewenement22 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Jak Ci powiem,że do swojego domu potrzebowałem kocioł o mocy max.3,5kW to pewnie jak niektórzy "znajomi i doświadczeni serwisanci" będziesz pukal się w głowę icon_biggrin.gif



Ja nie twierdzę, że taki jest zły. Jaka wielkość domu? Izolacje itd. (ok już zobaczyłem w stopce)
po prostu chcę znać wiele opinii i zdań i wtedy sam mogę wyciągnąć z tego jakieś wnioski.. kto dobrze gada a kto nie:) Edytowano przez ewenement22 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość czerwony łeb
Cytat

o tym konkretnym kotle
Immergas VICTRIX X 12 2 I
możesz wyrazić swoją opinię?
Czemu cena jest tak niska z czym to idzie w parze? Funkcjonalność? Jakość czy coś jeszcze innego?


Kocioł jak kocioł,nie wiem czego oczekujesz od kotła kondensacyjnego.
Ma grzać i tyle.
Niska cena może być spowodowana słabszym marketingiem czyli mniej znaną firmą,słabszymi elementami konstrukcyjnymi,gorszym designem,słabszym wyposażeniem itp,itd.
Zużycie gazu zależy tylko i wyłacznie od domu a nie od kotła,jeszcze raz dla utrwalenia.
Link do komentarza
Oczekuję od kotła, żeby był wydajny, oszczędny - jak najmniej gazu palił i dobrze grzał. Żeby również dobrze spełniał swoją rolę. Żeby miał możliwość poprawnego obsłużenia mojej instalacji gdybym zdecydował się kiedyś na dwa obiegi. Jak mówiłem dużo roboty by to mnie nie kosztowało. Nie wiem co jeszcze można oczekiwać od kotła i na co zwracać uwagę. Akurat Immergas ma dwóch serwisantów w moim mieście co też według mnie jest ważne. Nie wiem jak np. z częściami do kotłów. Czy długo się czeka? Słyszałem opinię, że na jakąś część do beretty czekał facet ponad miesiąc bo szła z Włoch. Ale ten kocioł prawdopodobnie był dosyć stary. Może nawet po nad 10 lat. Więc pewnie to sprawa normalna. Edytowano przez ewenement22 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość czerwony łeb
Cytat

Oczekuję od kotła, żeby był wydajny, oszczędny - jak najmniej gazu palił i dobrze grzal.


Wydajność pogorszyles na własne życzenie instalując grzejniki scienne a kondensat ma największą sprawność przy najniższej temp.zasilania czyli podlogowka się kłania i temp.26-35st.C.
Zużycie gazu jeszcze raz,nie zależy od marki kotła tylko od Twojego domu,słaba izolacja = duże zużycie,dobra izolacja=małe zużycie.
Dobra izolacja to nie 15cm na scianach i nie 20cm w dachu.
Izolacja domu to ograniczenie strat energii,która gazem musisz uzupełnić i logiczne że im mniejsze straty energii tym mniej byś musiał tej energii(gazu) dostarczać(zuzywac) i to nie widzimisie kogoś o tym decyduje tylko fizyka i matematyka i rozum inwestora icon_smile.gif
I zapewne wiesz ile Twój dom będzie potrzebował tej energii(gazu) na ogrzewanie decydując się na takie a nie inne straty energii przez taką izolację ?
Dlatego pisałem o babolach jakie zrobiłeś przy budowie. Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Nadal nie jestem zdecydowany na żaden kocioł.
Jak na razie godne uwagi moim zdaniem są Immergas VICTRIX 12 X TT 2
oraz Beretta Exlusive Green 25
Szukałem sporo i nic nie znalazłem z modulacją do 1,5 - 2,5 kW.
Zastanawia mnie jeszcze czy nie jest tak, że VICTRIX 12 X TT 2 będzie bardziej się zużywał więcej palił itp. ponieważ częściej będzie pracował przy maksymalnej swojej swojej mocy.
Natomiast taka beretta będzie się mało eksploatowała.

Tak jak jest z samochodami jak do samochodu który sporo waży wrzucą silnik 1,2 to on więcej pali i szybciej się zużywa (jest bardziej wyżyłowany) niż taki co ma silnik 1,6 czy 1,8. Bo on po prostu ma łatwiej radzić tą budę. Jak myślicie ma to chociaż trochę jakiś sens?

Wczoraj rozmawiałem też z serwisantem brotje i on stwierdził, że lepiej zawsze mieć ten zapas. W sumie to też polecił mi właśnie ten model beretty a o tym Immergasie nie mówiłem mu.

Link do komentarza
Cytat

Wczoraj rozmawiałem też z serwisantem brotje i on stwierdził, że lepiej zawsze mieć ten zapas. W sumie to też polecił mi właśnie ten model beretty a o tym Immergasie nie mówiłem mu.



byłbym bardzo zaskoczony, gdyby powiedział ci coś innego
myślisz, że dlaczego tylu ludzi ma w domach podobnych do twojego kotły 20-25kw?
bo im sąsiad/znajomy/instalator/serwisant itd powiedział że lepiej dać większy żeby mieć ten zapas icon_lol.gif

a potem jest płacz....
Link do komentarza
Cytat

Wydajność pogorszyles na własne życzenie instalując grzejniki scienne a kondensat ma największą sprawność przy najniższej temp.zasilania czyli podlogowka się kłania i temp.26-35st.C.
Zużycie gazu jeszcze raz,nie zależy od marki kotła tylko od Twojego domu,słaba izolacja = duże zużycie,dobra izolacja=małe zużycie.
Dobra izolacja to nie 15cm na scianach i nie 20cm w dachu.
Izolacja domu to ograniczenie strat energii,która gazem musisz uzupełnić i logiczne że im mniejsze straty energii tym mniej byś musiał tej energii(gazu) dostarczać(zuzywac) i to nie widzimisie kogoś o tym decyduje tylko fizyka i matematyka i rozum inwestora icon_smile.gif
I zapewne wiesz ile Twój dom będzie potrzebował tej energii(gazu) na ogrzewanie decydując się na takie a nie inne straty energii przez taką izolację ?
Dlatego pisałem o babolach jakie zrobiłeś przy budowie.


Radzisz Kolego radzisz ale kotłach kondensacyjnych masz zerowe pojęcie. Przede wszystkim nie chodzi o niską temperaturę zasilania jak piszesz 26-35 st.C Ważna jest niska temperatura POWROTU / nie wyższa niż 55-57 st. C/ by prawidłowo zachodziło zjawisko kondensacji. Wiedz że dla nowoczesnych kotłów kondensacyjnych z precyzyjną regulacją procesu spalania projektuje się instalacje co dla temperatur nawet na zasilaniu 70stC a powrotu 55st.C i sprawność takiego kotła spada tylko nieznacznie do 104% zamiast deklarowanej 108%. I wydajności kotła grzejnikami się nie pogarsza jak piszesz. Jest tu na tym forum wielu użytkowników instalacji mieszanej mających kotły kondensacyjne i wcale to a wcale nie wydają majątku na ogrzewanie.
Link do komentarza
Cytat

Nadal nie jestem zdecydowany na żaden kocioł.
Jak na razie godne uwagi moim zdaniem są Immergas VICTRIX 12 X TT 2
oraz Beretta Exlusive Green 25
Szukałem sporo i nic nie znalazłem z modulacją do 1,5 - 2,5 kW.
Zastanawia mnie jeszcze czy nie jest tak, że VICTRIX 12 X TT 2 będzie bardziej się zużywał więcej palił itp. ponieważ częściej będzie pracował przy maksymalnej swojej swojej mocy.
Natomiast taka beretta będzie się mało eksploatowała.

Tak jak jest z samochodami jak do samochodu który sporo waży wrzucą silnik 1,2 to on więcej pali i szybciej się zużywa (jest bardziej wyżyłowany) niż taki co ma silnik 1,6 czy 1,8. Bo on po prostu ma łatwiej radzić tą budę. Jak myślicie ma to chociaż trochę jakiś sens?

Wczoraj rozmawiałem też z serwisantem brotje i on stwierdził, że lepiej zawsze mieć ten zapas. W sumie to też polecił mi właśnie ten model beretty a o tym Immergasie nie mówiłem mu.


Zastanawia Mnie jedno w jaki sposób masz zamiar przygotowywać ciepłą wodę do celów użytkowych bo te modele które wymieniasz to są kotły jednofunkcyjne. Wiedz że najlepiej jeśli chodzi o kondensaty sprawują się modele z wbudowanym zasobnikiem ciepłej wody ładowanym warstwowo / gdyż przy grzaniu ciepłej wody użytkowej też jest wykorzystywane zjawisko kondensacji / i wydaje Mi się że powinieneś pójść w tym kierunku. A dolna granica modulacji 1,9 kW jest chyba obecnie najniższą granicą modulacji. Myślę że dla Twojego domu i najniższych naszych polskich temperatur kocioł o mocy maksymalnej 12 kW nigdy do końca swego żywota nie będzie pracował ze swoją mocą maksymalną.
Link do komentarza
Gość czerwony łeb
Cytat

Jest tu na tym forum wielu użytkowników instalacji mieszanej mających kotły kondensacyjne i wcale to a wcale nie wydają majątku na ogrzewanie.


Nie chodzi o wydanie majątku na ogrzewanie bo to zależy tylko i wyłącznie od domu ale w wykorzystaniu w pełni tego co daje nam kondensat czyli pracę na niskich temperaturach zasilania bez dodatkowych kosztów.
Pompa ciepła podpieta pod grzejniki tez nie spowoduje majątku za ogrzewanie ale żeby tak bezmyślnie pozbawiać się raz że komfortu użytkowania a dwa właściwości urządzeń niskotemperaturowych dając instalację mieszaną to dla mnie istna głupota i głupotą pozostanie bo nie ma rozsądnego wyjaśnienia na to.


Ileż razy można powtarzać,że zużycie gazu(energii) na ogrzewanie zależy tylko i wyłącznie strat energii domu ?
Tak,domu a nie kotła icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Nie chodzi o wydanie majątku na ogrzewanie bo to zależy tylko i wyłącznie od domu ale w wykorzystaniu w pełni tego co daje nam kondensat czyli pracę na niskich temperaturach zasilania bez dodatkowych kosztów.
Pompa ciepła podpieta pod grzejniki tez nie spowoduje majątku za ogrzewanie ale żeby tak bezmyślnie pozbawiać się raz że komfortu użytkowania a dwa właściwości urządzeń niskotemperaturowych dając instalację mieszaną to dla mnie istna głupota i głupotą pozostanie bo nie ma rozsądnego wyjaśnienia na to.


Ty znowu swoje cała instalacja i podłogówka i grzejniki mogą pracować na takiej samej temperaturze zasilania po prostu dasz odpowiednio duży grzejnik aby przy niższej temperaturze grzania miał odpowiednią moc a na zasileniu podłogówki dasz mieszacz i nie są to jakieś astronomiczne kwoty. Pięć lat temu zrobiłem Bratu podłogową instalację co na całej powierzchni domu 135 mkw. Rodzina trzy osoby dorosłe, kuchenka gazowa, kocioł kondensacyjny z wbudowanym zasobnikiem ładowanym warstwowo. I przez ostatnie cztery lata roczne rachunki za gaz nie przekroczyły 2400 zł. A jeśli chodzi o instalacje mieszane to nie jest to jak to nazywasz głupota. I nie rozumiem dlaczego uważasz że to Ty masz patent na wszystko.
Link do komentarza
Gość czerwony łeb
Cytat

Ty znowu swoje cała instalacja i podłogówka i grzejniki mogą pracować na takiej samej temperaturze zasilania po prostu dasz odpowiednio duży grzejnik aby przy niższej temperaturze grzania miał odpowiednią moc a na zasileniu podłogówki dasz mieszacz i nie są to jakieś astronomiczne kwoty.


??
Który grzejnik i o jakiej powierzchni przy zasilaniu 28st.C da 23st.C w pomieszczeniu przy temp.na zewnątrz 0st.C ? icon_smile.gif
Cytat

Odświerze trochę temat. Czy jest możliwe aby różnica temp podłogi od temperatury w domu wynosiła tylko 0,9 st czy jakiś czujnik sfiksowal. Temp. podłogi 22,8 temp wewnątrz domu 21,9 na zewnątrz około 10.


Jak sadzisz,jaką gość miał temp.zasilania i czy grzejnik scienny miałby tak samo jak podłogowy temp.22,8st.C icon_biggrin.gif



Cytat

A jeśli chodzi o instalacje mieszane to nie jest to jak to nazywasz głupota.


Jest to totalna głupota.
Jeśli mi podasz chociaż jedyne sensowne wytłumaczenie takiej instalacji oprócz takiej,że "sąsiedzi" tak mają to zmienię zdanie.
Oczywiście mowa o normalnym domu,w miarę nowym. Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

??
Który grzejnik i o jakiej powierzchni przy zasilaniu 28st.C da 23st.C w pomieszczeniu przy temp.na zewnątrz 0st.C ? icon_smile.gif

Jak sadzisz,jaką gość miał temp.zasilania i czy grzejnik scienny miałby tak samo jak podłogowy temp.22,8st.C icon_biggrin.gif




Jest to totalna głupota.
Jeśli mi podasz chociaż jedyne sensowne wytłumaczenie takiej instalacji oprócz takiej,że "sąsiedzi" tak mają to zmienię zdanie.
Oczywiście mowa o normalnym domu,w miarę nowym.


Z Tobą to jest tak jak kopaniem się z koniem masz klapki na oczach w postaci swojej pompy ciepła i tyle na temat. Jak sądzę są ludzie mądrzejsi od Ciebie skoro nie widzą problemu w instalacjach mieszanych gdyż produkują rozdzielacze do instalacji grzejnikowo- podłogowej. Gdyby było inaczej to nic takiego by nie było na rynku. A Tobie jeszcze raz radzę doszkol się z wiedzy o kotłach kondensacyjnych bo nie masz o nich zielonego pojęcia.
Link do komentarza
Cytat

Nie chodzi o wydanie majątku na ogrzewanie bo to zależy tylko i wyłącznie od domu ale w wykorzystaniu w pełni tego co daje nam kondensat czyli pracę na niskich temperaturach zasilania bez dodatkowych kosztów.
Pompa ciepła podpieta pod grzejniki tez nie spowoduje majątku za ogrzewanie ale żeby tak bezmyślnie pozbawiać się raz że komfortu użytkowania a dwa właściwości urządzeń niskotemperaturowych dając instalację mieszaną to dla mnie istna głupota i głupotą pozostanie bo nie ma rozsądnego wyjaśnienia na to.


Ileż razy można powtarzać,że zużycie gazu(energii) na ogrzewanie zależy tylko i wyłącznie strat energii domu ?
Tak,domu a nie kotła icon_biggrin.gif


Po za tym sam sobie człowieku przeczysz . Czy temperatura zasilania kotła kondensacyjnego będzie wynosiła 25st C czy 45st C to kocioł i tak spali taką samą ilość gazu by wyrównać taką samą stratę ciepła. I czy myślisz że jeśli temperatura posadzki wynosi 22 st to temperatura na zasilaniu też jest te 22 st. Gwarantuję tobie że na zasilaniu jest te 10-15 stopni więcej czyli jakieś 32-37 stopni.
Link do komentarza
Gość czerwony łeb
Cytat

Jak sądzę są ludzie mądrzejsi od Ciebie skoro nie widzą problemu w instalacjach mieszanych gdyż produkują rozdzielacze do instalacji grzejnikowo- podłogowej.


O właśnie o tym pisze a Ty nie odpowiadasz ;)
W jakim celu ludzie komplikują sobie instalację i muszą do niej dopłacać instalując dodatkowe oprzyrządowanie ?
Głupota czy coś innego ?
Ja myślę,że głupota bo inaczej nie sposób tego wytłumaczyć icon_biggrin.gif
Cytat

I czy myślisz że jeśli temperatura posadzki wynosi 22 st to temperatura na zasilaniu też jest te 22 st. Gwarantuję tobie że na zasilaniu jest te 10-15 stopni więcej czyli jakieś 32-37 stopni.


Ja nie myślę,ja wiem jaka temperatura zasilania idzie mi w podłogówkę,żeby było 23st.C w domu icon_biggrin.gif
Max.36st.C to idzie w podłogę przy -20st.C na zewnątrz i to tylko przez max.10h na dobę ;) Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość czerwony łeb
Gdyby urządzenie grzewcze pracowało ciągle przy --20st.C w podłogę wystarczyłoby max.32-35st.C przy wyzszych temperaturach odpowiednio mniej.


Zatem grzejniki scienne w nowych domach w imię czego są montowane ? Potrafisz uzasadnic taką głupotę ?

Dla mnie ta głupota bierze się od "sasiady" i tylko to.
Dlatego branie wzorca od "sasiady" uważam za kretynstwo bo człowiek ma raczej własny rozum i własnym rozumem powinien się kierować a nie "sasiady" icon_biggrin.gif

Jak "sasiady" każą takiemu iść do pracy a oni zaopiekuja się jego żoną to wtedy taki też posłucha "sasiady" ? icon_biggrin.gif Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
W projekcie mam takie info

czyli kocioł minimum 18kW?

Cytat

Zastanawia Mnie jedno w jaki sposób masz zamiar przygotowywać ciepłą wodę do celów użytkowych bo te modele które wymieniasz to są kotły jednofunkcyjne. Wiedz że najlepiej jeśli chodzi o kondensaty sprawują się modele z wbudowanym zasobnikiem ciepłej wody ładowanym warstwowo / gdyż przy grzaniu ciepłej wody użytkowej też jest wykorzystywane zjawisko kondensacji / i wydaje Mi się że powinieneś pójść w tym kierunku. A dolna granica modulacji 1,9 kW jest chyba obecnie najniższą granicą modulacji. Myślę że dla Twojego domu i najniższych naszych polskich temperatur kocioł o mocy maksymalnej 12 kW nigdy do końca swego żywota nie będzie pracował ze swoją mocą maksymalną.


Mam zamiast kupić zasobnik około 140litrów
Link do komentarza
Gość czerwony łeb
Cytat

czyli kocioł minimum 18kW?


Wyrzuć te durne zapiski do kosza i zacznij myśleć,czytać i liczyć wszak na budowę wydajesz swoją ciężko zarobiona kasę a nie jakiegoś nieuka który stworzył te kretynizmy.


Poszukaj wokół siebie audytora energetycznego,zaplacisz 200zl i dowiesz się że w tym domu potrzebujesz max.8kW i to z cwu.
Dowiesz się również ile Twój dom będzie potrzebowal gazu do ogrzania domu.
Link do komentarza
Według info na stronie kabatura 500m3
http://www.dobredomy.pl/projekt/libraII/

POWIERZCHNIA UŻYTKOWA 140.8 m²
+ Powierzchnia garażu 32.1 m²
Powierzchnia zabudowy 139.7 m²
Kubatura netto 500.4 m³
Powierzchnia dachu 260.2 m²
Kąt nachylenia dachu 40°
Wysokość budynku 8.9 m
Min. wymiary działki dł. 20.18 m
Min. wymiary działki szer. 21.68 m
Liczba pokoi 4
Liczba łazienek 3
Garaż 2

w projekcie też


jak teraz policzyć jaki kocioł potrzeba?

Na innym forum kolega napisał:
"Bzdury w projekcie.
Projektant policzył Ci ciągłą produkcję ciepłej wody, której używasz tylko czasowo.To raz. Policzył dla kotła dwufunkcyjnego, a nie jak napisał dla zasobnika.
Dwa:
kubatura Twoich pomieszczeń to około 360 m³ x 26.9 W/m³ = 9,684 kW przy -20°C policzone przy zawyżonych normach z 94 roku.

Wyjaśniłem Ci już wszystko najjaśniej jak można. Ty zrób jak chcesz.
pozdrawiam"
Czy można to tak liczyć?
Tylko moja kabatura to 500m3 * 26.9 W/m3 = 13,450 kW
Można tak czy nie?
Link do komentarza
Gość czerwony łeb
Ja również mam dom w II strefie i obciążenie 3,5kW a zakładając Twój większy dom i słabiej izolowany będzie to 5-6kW do tego max.2kW na cwu.

Cytat

Na innym forum kolega napisał:
"Bzdury w projekcie.
Projektant policzył Ci ciągłą produkcję ciepłej wody, której używasz tylko czasowo.To raz. Policzył dla kotła dwufunkcyjnego, a nie jak napisał dla zasobnika.
Dwa:
kubatura Twoich pomieszczeń to około 360 m³ x 26.9 W/m³ = 9,684 kW przy -20°C policzone przy zawyżonych normach z 94 roku.

Wyjaśniłem Ci już wszystko najjaśniej jak można. Ty zrób jak chcesz.
pozdrawiam"
Czy można to tak liczyć?


Zrób OZC z prawdziwego zdarzenia i jeszcze raz,te zapiski nieuka z projektu wyrzuć do kosza od razu i zacznij myśleć i liczyć.
Kolega z innego forum dobrze Ci pisał i nie był to czerwony łeb czy jakiś inny Arturo żeby nikt spisków nie wyczuwal icon_biggrin.gif

Link do komentarza
Dobrze wiedzieć że kotły kondensacyjne osiągają najwyższą sprawność przy małym obciążeniu. Dobranie kotła kondensacyjnego o większej mocy niż moc projektowa instalacji grzewczej (czyli jego przewymiarowanie) zwiększy jego sprawność średniosezonową. Jednak nie należy tego robić celowo i traktować przewymiarowania kotłów kondensacyjnych jako sposobu na obniżanie kosztów wytwarzania ciepła.

Cytat

1. Zakładam, że ten kociołek będzie ogrzewał CWU - czyli przy doborze mocy maksymalnej, trzeba to mieć na uwadze - ale tak czy siak, 25kW to bardzo za dużo. Szukałbym kotła o mocy 12 - 15kW.


Trzymaj się tej rady.
Link do komentarza
Cytat

A wracając do tematu niniejszego wątku : Jaki piec wybrać? Beretta exlusive green 25

Ja bym wybrał Beretta bo ładną nazwę jak pistolet icon_biggrin.gif a co tam jakieś sracje i modulacje w dupie z nimi icon_cool.gif


Ty byś wybrał Berettę z wiadomego powodu icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Tak z czystej ciekawości (bo nie wiem icon_redface.gif ) - a jak to sie ma do modulacji ?


Myślę że tak samo, bo kocioł o większym zakresie modulacji będzie bardziej ekonomiczny i mieć będzie mniej startów, co przełoży się na niższe rachunki za gaz. Start to zawsze pełna moc palnika.
Przy mniejszej mocy palnika stosunek ilości spalin do powierzchni komory spalania w kotle kondensacyjnym jest korzystniejszy, przez co kocioł odzyskuje więcej energii z kondensacji i zwiększa się jego sprawność sumaryczna.
Oczywiście jest jeszcze taki parametr jak sprawność spalania, kocioł o nominalnej mocy np. 24 kW osiąga na tym poziomie maksymalną sprawność spalania, a modulacja w dół sprawia, że sprawność spalania się zmniejsza. Ale tu chodzi o sprawność sumaryczną, jednak. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...