Skocz do zawartości

Jak wykonać poprawnie ocieplenie miedzy krokwiami?


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Witam, chodzi mi o to, że na temat "wciskania" wełny między krokwie piszą różnie i już nie wiem jak powinno być poprawnie.



Z pewnością musi to być materiał na tyle sprężysty by z minimalnym zapasem wymiarowym utrzymywał się między krokwiami. Niektórzy producenci zalecają zastosowanie dodatkowego zabezpieczenia w formie przewiązań, które to mają za zadanie podtrzymać wełnę i zlicować ją z krokwiami od strony poddasza. Dlatego też nie bez znaczenia jest rodzaj produktu: welon, mata, płyta etc.

Dodatkowym elementem są ruszty, które stosuje się w momencie wykonywania izolacji nakrokwiowej. Ale to już odrębny temat.
Napisano
Witam

Wełna powinna być montowana na lekki wcisk, aby dokładnie wypełniła przestrzeń między krokwiami – dzięki temu można uniknąć jak największej ilości mostków termicznych. Linką lub drutem zabezpieczamy wełnę przed ewentualnym osunięciem się lub wybrzuszeniem w krokwi. Dodatkowo ułatwia to dalszy montaż np. płyt gipsowo-kartonowych.
W przypadku zastosowania mineralnej wełny szklanej climowool DF33 (λ = 0,033 [W/mK]), nie ma potrzeby zabezpieczania materiału dodatkowym olinkowaniem. Produkt ten po rozprężeniu w przegrodzie nie osuwa się i nie wymaga dodatkowych zabezpieczeń.
Napisano
Ważne jest również , aby izolacja poddasza/dachu zachowała ciągłość w połaczeniu z izolacją ścian zewnętrznych. To połączenie jest często wykonywane nieprawidłowo i wtedy na styku obu izolacji występuje duży mostek liniowy, który powoduje straty ciepła. Dlatego też Knauf Therm przygotował schemat wykonania takiego prawidłowego połaczenia.

DSC01446.jpg

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Witam,

Ocieplając przegrodę dążymy oczywiście do zachowania ciągłości warstwy izolacji. Poniżej prosty "manual" dotyczący ocieplenia podasza.

Czynności prowadzące do prawidłowego ocieplenia poddasza:
  • rozpakuj wełny, rozcinając folię opakowaniową nożem wzdłuż boku – zalecamy zastosowanie maty z mineralnej wełny szklanej climowool DF35 o grubości 150 mm;
  • rozwiń matę i odczekaj kilka minut, aż się rozpręży do swoich nominalnych wymiarów – ewentualnie dodatkowo strzepnij, trzymając za jeden z końców maty;
  • zmierz dokładnie rozstaw w świetle pomiędzy krokwiami;
  • odmierz odległość równą rozstawowi krokwi z 2-centymetrowym zapasem, dzięki czemu szczelnie wypełnisz przestrzeń międzykrokwiową;
  • przytnij matę za pomocą noża wzdłuż prostej listwy, np. metalowej łaty;
  • układanie wełny zacznij od dołu krokwi w kierunku kalenicy;
  • zwróć uwagę, aby kolejne elementy wełny szczelnie przylegały do już zamontowanych – dzięki temu zapobiegniesz powstaniu mostków termicznych;
  • jeśli stosowałeś wełnę climowool inną niż DF35, zabezpiecz ją przed wypadnięciem spomiędzy krokwi, podwiązując cienkim drutem stalowym, linką lub sznurkiem;
  • przed mocowaniem drugiej warstwy wełny przygotuj ruszt składający się z wieszaków i biegnących poprzecznie profili typu C – zalecany rozstaw między profilami to około 60 cm;
  • profile przed przymocowaniem wypełnij resztkami wełny – wyeliminuje to powstanie mostków termicznych;
  • ułóż drugą warstwę wełny – zalecamy montaż mineralnej wełny szklanej climowool DF33 o grubości 50 mm;
  • do profili metalowych zamocuj paroizolację, rozwijając ją pasami pionowymi w dół lub pasami poziomymi (jak na rysunku);
  • folię ułóż z przynajmniej 10-centymetrowymi zakładami, a jej połączenia przyklej do rusztu i uszczelnij taśmą dwustronnie klejącą;
  • zwróć szczególną uwagę na szczelne połączenie folii układanej w płaszczyźnie dachu ze ścianką kolankową – zamocuj folię paroizolacyjną do murłaty za pomocą listwy drewnianej lub dodatkowo uszczelnij;
  • ostatnią warstwą wykończenia poddasza są płyty, np. gipsowo-kartonowe, mocowane do profili poprzecznych. Montaż płyt należy wykonać zgodnie z zaleceniami producenta systemu suchej zabudowy.


Pozdrawiam


Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tak też myślałem, znam zasady stosowane przez LP. Ale wynika z tego, że dom podzielono wcześniej (nieważne z czyjej inicjatywy i jak) i obydwoje nabywców otrzymało te swoje części już po podzieleniu. I pewnie musieli podpisać zgodę że biorą to co jest i tak jak jest. Czyli Lasy nie będą widziały powodu żeby wracać do tematu. Pozbyły się nieruchomości i mają sprawę z głowy. 
    • Przy rurach łączonych na połączenia kielichowe trzeba je ciąć z drugiej strony, tak aby kielich pozostał. Ewentualnie w razie konieczności można zastosować mufę - nakładaną złączkę o średnicy takiej jak kielich.  
    • Lokal nabyty ze zniżką pracowniczą (jest też zapis odnośnie bonifikaty w księdze wieczystej). Ojciec nabył nieruchomość chyba za 10% wartości, a sąsiadka z racji małego stażu pracy za 50%. Sprawa ma tez inny wymiar o którym nie chciałabym pisać na forum. W każdym razie ojciec po wielu latach zamieszkiwania tam został "okrojony" i sprzedano mu klitkę, a sąsiadce młodej dziewczynie "z plecami" większą część domu. Podział jest 43% ojca do 57% sąsiadki.  
    • Pytasz czy jest możliwy. Wg mnie tylko jeśłi jest porozumienie stron, znaczy obydwu właścicieli. Inaczej nie.    Ale jest pytanie inne. Kto zgodził się na taki podział jaki jest obecnie i dlaczego? Czy Twój ojciec (i druga strona też) bral udział w dzieleniu czy też nabył swoją częsć już po podziale? Czy towarzyszyły temu jakieś ulgi finansowe? czy byly uzależnione od zgody na taki podział? Nic nie wiemy o tamtej sprawie, a ona jest kluczowa. Jeśli nie ma w niej okoliczności które pozwalają na jej wzruszenie, a następnie unieważnienie przeprowadzonego wtedy podziału (to by była i tak dłuuuga droga), to obecnie bez porozumienia z drugą stroną nie ma na to szans.
    • W prysznicu nie unikniesz silikonowania. To musi być szczelne   Planuję czarny marmur lub czarny kamień, więc silikon też będzie czarny. Silikonowe spoiny będą natomiast bardzo wąskie, prawie niewidoczne na materiale. Powinno wyglądać i zachowywać się ok   Miałam okazję na żywo pomacać i obejrzeć oba materiały, ponieważ robiłam wywiad z szefem firmy, która otworzyła się w mojej mieścince kilka miesięcy temu. Mają oba materiały na stanie.  Na dzień dzisiejszy bardziej przychylam się do płyty węglowej w prysznicu, bo z fornirem jest jednak więcej roboty, jak to z kamieniem - trzeba cyklicznie impregnować. Ponadto obawiam się, że na chropowatej nierównej powierzchni forniru będą osadzać się pozostałości detergentów i trudniej będzie utrzymać ścianę w dobrym stanie wizualnym. Płyta węglowa ma gładkie wykończenie i nie ma takiego ryzyka.  Różnica polega też na tym, że fornir jest cieńszy (około 2 mm), a płyta węglowa ma 5 mm grubości. Fornir z kolei łatwiej przyciąć, niż płytę węglową. Oba materiały mają zalety i wady   Ogólnie oba materiały są dobrym pomysłem na remont bez kucia kafelek. Można wykończyć tym całą łazienkę w kilka dni       Tu masz link do tego artykułu, który pisałam o płytach węglowych.  https://budujemydom.pl/wykanczanie/sciany-wewnetrzne/a/115798-plyty-weglowe-na-sciane-bez-skuwania-starych-plytek O fornirze tylko rozmawiałam i sobie go obejrzałam. Nie pisałam o nim artykułu   Zrobiłam też kilka fot, są umieszczone w treści artykułu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...