Skocz do zawartości

poddasze stan surowy


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

napisz jeszcze raz tylko wolniej



Na zdjęciu obok wejścia jest wnęka na jakieś 20cm głęboka i 1,10m szeroka.
Od stropu do murłaty jakieś 1,5m

Na dole w środku lub jakoś z kraja chcę zamontować skrzynkę na rozdzielacz a na wysokości oczu lub niżej (ale nie zbyt nisko) skrzynkę elektryczną (rozdzielnia 3x18) . Obie te skrzynki podtynkowe.

Jak tą wnękę zabudować, żeby wyszła ściana z której będą wystawać fronty skrzynek.
Nie musi być to zlicowane do ściany, może być tam wgłębienie na 10cm nie będzie mi to przeszkadzało.

Najprościej byłoby domurować ściankę z suporeksa, wyciąć otwory na skrzynki.
Tylko czy to jedyne rozwiązanie?

Nie wiem też jak wysoko mogę zamontować skrzynkę elektryczną bo nie ogarniam sufitu w tym kącie. Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Na zdjęciu obok wejścia jest wnęka na jakieś 20cm głęboka i 1,10m szeroka.
Od stropu do murłaty jakieś 1,5m

Na dole w środku lub jakoś z kraja chcę zamontować skrzynkę na rozdzielacz a na wysokości oczu lub niżej (ale nie zbyt nisko) skrzynkę elektryczną (rozdzielnia 3x18) . Obie te skrzynki podtynkowe.

Jak tą wnękę zabudować, żeby wyszła ściana z której będą wystawać fronty skrzynek.
Nie musi być to zlicowane do ściany, może być tam wgłębienie na 10cm nie będzie mi to przeszkadzało.

Najprościej byłoby domurować ściankę z suporeksa, wyciąć otwory na skrzynki.
Tylko czy to jedyne rozwiązanie?

Nie wiem też jak wysoko mogę zamontować skrzynkę elektryczną bo nie ogarniam sufitu w tym kącie.



znaczy lubisz kuć ???
"zwyczajowo" takie erdoły to z gk
ramka, płyta, szpachel i po problemie
z tym że
rozdzielacz na poziomie oczu ?????
może się da, ale się nie spotkałem
jak mi robili to zrobili na wysokości oczu o ile na czworaka będę -
jako nie specjalista zakładam że wiedzieli co robią.
a rozdzielnia na wysokości oczu to dobry pomysł
może być nawet nad rozdzielaczem byle nie pod
Napisano
Cytat

rozdzielacz na poziomie oczu ?????



A gdzie tak napisałem?
icon_biggrin.gif

Cytat

znaczy lubisz kuć ???
"zwyczajowo" takie erdoły to z gk
ramka, płyta, szpachel i po problemie


Super ale możesz bardziej rozwinąć?
Nie robiłem nigdy takiej ramki, jestem przeciwnikiem wszelkiej formy gk.
W przypadku sufitów na poddaszu muszę się ugiąć.
Być może w tym kątku również.

A zatem jak zamocować te skrzynki i do czego?
Przykręcić?
Przygipsować?

Nie widzę tego icon_biggrin.gif



Napisano
Cytat

się nacina i klepie na płasko albo wycina boki jak kto woli
a kabelki - boczkiem


Właśnie tak pomyślałem icon_biggrin.gif

Cytat

mała podpowiedź
http://www.sklep.lemar.rzeszow.pl/produkt/...1090-prawy.html

zdemontuj to co siedzi zapiankowane i daj to co wkleiłem w linku , na to redukcja na 50tkę kolanko i dalej odpowietrzenie


Myślisz, że tak łatwo dostać taki czwórnik...

Zrobiłem jeszcze fotki po wybebeszeniu trójnika.
Może można coś jeszcze wymyślić bez kucia.

Teraz mam króciec w wyjściem pod kątem, nie 90st.

Poziom wylewki będzie na około 13cm + klej + płytki razem około 14cm.

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



Jadę po browara...



Plan mam taki, żeby wyjąć ten króciec z sztucera i wpasować tam ten czwrównik.
Ewentualnie przytnę sztucer, żeby kielich jeszcze obniżyć.
Ale wtedy do czwórnika, gdzie wyjście fi50 jest pod kątem 90st będę musiał pokombinować z jakimiś kształtkami.
Wyjdzie z tego galimatias.
Napisano
Cytat

z 50 problemu nie ma
idzie wkuć w ścianę do umywalki masz zapas wysokości (chyba że prysznic z odpływem liniowym bez brozika)
z muszlą nie ma już tak łatwo


Tak - prysznic z odpływem liniowym bez brodzika.
Ale prysznic po przeciwnej stronie łazienki (po linii rur jakieś 4,5m, więc spad będzie)

Może pójść w stronę przyłącza poziomego?
Napisano (edytowany)
Z kibelkiem dam radę. Powinno się udać.

Przyszedł mi do głowy pomysł.
Nowy genialny pomysł.

Nie lubię kucia ale gdybym wywalił dodatkową dziurę w stropie, podszedłbym rurą fi50 do pionu, po suficie klatki schodowej w piwnicy. Zyskałbym na tym tyle, że w łazience wyszedłbym z odpływem w stropie i miałbym odpływ od umywalki jakieś 30cm a odpływ z prysznica skróciłby się do około 130-150cm (z 450cm).
Cały czas myślę o odpływie liniowym.

Takie rozwiązanie zmniejszy wymagane spadki. Do tego rurki od wody też mógłbym puścić tamtą drogą a to z kolei zmniejszyłoby o jakieś 75% ilość rurek schowanych w wylewce, więc i zmniejszy się ilość możliwych przecieków (niekontrolowanych)

Co myślicie - jesteście za? icon_biggrin.gif

edit: korekty Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Daruj se tę zaprawę



Joks dzięki wielkie za tą radę z tym klejem.
Nad nadprożem domurowałem sćiankę na zaprawie murarskiej i widzę tą różnicę.

Doceniłem teraz tą poradę!!!!


Cytat

znaczy lubisz kuć ???
"zwyczajowo" takie erdoły to z gk
ramka, płyta, szpachel i po problemie



Jak policzyłem to taniej wyjdzie dostawić kilka suporeksów niż kupować profile, zwłaszcza że kilka mi zostało (pustaków).
A tych profili trochę musiałbym kupić, bo szafki są różnych szerokości i głębokości.
Do tego kołki, nity i co tylko.
Nieee...
Dokupię 4 cienkie pustaki, worek zaprawy i będzie gitara. Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Prysznic tak.
Tam na 100% odpływ liniowy.
Dzięki za filmik.

Chodzi mi o to, czy poza tym montować jakiś odpływ centralny z łazienki w podłodze?




Cytat

Głupio zapytam - dlaczego/po co ?


Toż nie wiem - dlatego pytam zawczasu, żeby nie obudzić się za późno.

Może po to, żeby mi chaty w razie czego nie zalało?

A przy okazji - na coś zwracać uwagę przy liniowym odpływie (do prysznica)?
Syfon? Materiał? Spadki w ruszcie w kierunku syfona?
Cena?

edit: dopiski
Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Głupio zapytam - dlaczego/po co ?


Nigdy się nad tym nie zastanawiałam. Nikogo nie pytałam. Przyjęłam za fakt. W Danii w większości łazienek i pralni jest kratka odpływowa, przeważnie w okolicach środka pomieszczenia, albo pod zlewem. Tacy zapobiegawczy?
Napisano (edytowany)
To jeszcze dwa pytania:

Odpływ z umywalki fi50, fi40, fi32 ?

Chcę zamontować też grzejnik drabinkowy 40-45-50cm ?

Opcja 1 na ścianie zewn. - ale ta ściana jest niska (skos pod dachem około 120cm od podłogi)
Opcja 2 na ścianie wewn. między umywalką a ścianą zewn. Jakie optymalne odległości między ścianą i umywalką?
Po 20cm wystarczy?

Cytat

Nigdy się nad tym nie zastanawiałam. Nikogo nie pytałam. Przyjęłam za fakt. W Danii w większości łazienek i pralni jest kratka odpływowa, przeważnie w okolicach środka pomieszczenia, albo pod zlewem. Tacy zapobiegawczy?



A jednak...
W starym domu też miałem.
Może raz się lub dwa razy się przydała. Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Prysznic tak.
(...)
A przy okazji - na coś zwracać uwagę ...
Syfon? Materiał? Spadki...
(...)
Odpływ z umywalki fi50, fi40, fi32 ?
(...)
Jakie optymalne odległości między ścianą i umywalką?


Po mojemu to potrzebujesz, MrTomo, książki pt "Poradnik majstra budowlanego". To biblia budowlańca. Cegła w granatowej okładce. Z nią chałupę postawisz od fundamentu po odpływ liniowy.
Kup papierową wersję, rano do kawy lektura jak znalazł.

edit: kosmetisz, nie wyciąłem wszystkiego czego wycięcia wymagała odpowiedź ma. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Chodziło mi o odległość między: ściana<->drabinka<->umywalka
Mój błąd


Cytat

Kup papierową wersję, rano do kawy lektura jak znalazł.



Nie mam już na to czasu.
Ekipa lada dzień przybędzie tynkować ściany i muszę porozprowadzać prąd i kanalizę w ścianach


Generalnie mam już wszystko opracowane w teorii.
Zostały takie pierdoły właśnie np. gdzie wsadzić drabinkę.
Chyba wsadzę ją tam właśnie, pomiędzy umywalkę a ścianę.

I tak pierdoła - jaką średnicę rurki zastosować od odejścia umywalki.
Tu chyba dam 50 i ew. jakąś redukcję do podłączenia umywalki.

Jeśli coś nie tak to poprawcie mnie. Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

I tak pierdoła - jaką średnicę rurki zastosować od odejścia umywalki.
Tu chyba dam 50 i ew. jakąś redukcję do podłączenia umywalki.


U siebie zrobiłem 50, a potem z umywalką w zestawie była harmonijka z redukcją.
50 to jest standard, zdaje się. A na pewno nie robi się większej średnicy. Zrób 50, będzie dobrze.
Napisano
I jeszcze taka pierdoła (nie wiem czy jest w poradniku majstra - a propos - kupię!)
czy rury pcv 110 te sprzed lat są kompatybilne z tymi kupowanymi teraz?

Bo wkładając starą rurę w kielich (powiedzmy sprzed 10 lat) muszę użyć sporej siły (nie mówię już jakiej dźwigni musiałem użyć, żeby wytargać sztucer z pionu) a wkładając nową rurę w starą wchodzi jak w masło.
Nie będzie to ciekło?

Cytat

U siebie zrobiłem 50, a potem z umywalką w zestawie była harmonijka z redukcją.
50 to jest standard, zdaje się. A na pewno nie robi się większej średnicy. Zrób 50, będzie dobrze.



Wiesz nie wiem co mam teraz w ścianie, bo mam za płytkami.
Poprzedni właściciel przygotował na poddaszu odejście od umywalki fi32.
Wydało mi się to że to za mała średnica.
Napisano
Cytat

1.
czy rury pcv 110 te sprzed lat są kompatybilne z tymi kupowanymi teraz?

2.
Poprzedni właściciel przygotował na poddaszu odejście od umywalki fi32.
Wydało mi się to że to za mała średnica.


ad1
To chyba kwestia różnych producentów. Miałem tak. Lekka różnica i ciężko wchodzi. Wiesz, uszczelka jest dosyć gruba, więc raczej nie będzie smrodu, tylko musisz się namordować składając te gówniane klocki. icon_biggrin.gif

ad2
Ta harmonijka to zdaje się właśnie rzeczone 32. Czyli zrobił na styk, na optimum, na po kosztach, na będzie pan zadowolony. Ale nie przegiął. Zrobił jak trzeba, a raczej jak można.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy powrot z grzejnika i podlogowki  musi miec taka sama srednice jak zasilanie ? czy moge zasilanie zrobic 3/4 a powrot 1/2 ??
    • Prysznic na kolanach, żeby się od luksusów w głowach nie poprzewracało. 
    • Komentarz dodany przez Ob.Serwator: Dream on... W wykonawstwie jednostką płatniczą jest 10 000 zł, myślę, że gdyby pokazać ceny z artykułu majstrom różnej maści, to mogliby pospadać z krzeseł ze śmiechu. Coś o tym wiem, właśnie kończę podobnej wielkości dom.
    • Z Twojego opisu wynika, że to pompa ciepła Nibe (prawdopodobnie model S2125, ). Alarm 228 zazwyczaj wskazuje na „błąd odszraniania”, gdy system wykrywa problem z procesem odszraniania w jednostce zewnętrznej, co prowadzi do zablokowania sprężarki (uniemożliwiając jej normalną pracę). Może to bezpośrednio powodować brak produkcji ciepłej wody użytkowej lub ogrzewania w zbiorniku buforowym, ponieważ pompa ciepła nie generuje efektywnie ciepła.     Znaczenie alarmu 228 Opis: Jednostka zewnętrzna pompy ciepła wysyła do sterownika komunikat o błędzie dotyczącym nieudanego lub nieudanego cyklu odszraniania. Sprężarka wyłącza się (blokuje), aby zapobiec uszkodzeniu. Ta usterka często pojawia się, gdy parownik (wymiennik ciepła w jednostce zewnętrznej) nie może prawidłowo odszraniać nagromadzonego lodu, co prowadzi do nieefektywnej pracy lub wyłączenia urządzenia. Możliwe przyczyny W poradnikach rozwiązywania problemów i instrukcjach obsługi pomp ciepła Nibe serii S, najczęstsze przyczyny tego alarmu to: Nagromadzenie lodu lub zamarznięty parownik: Słaby przepływ powietrza, zablokowany wentylator lub ekstremalne warunki pogodowe (np. silny wiatr lub niskie temperatury otoczenia) mogą powodować nadmierne oblodzenie parownika (EP1). Jeśli odszranianie awaryjne powtarza się wielokrotnie (np. 10 razy z rzędu), alarm staje się alarmem. Usterki czujników: Problemy z kluczowymi czujnikami, takimi jak: BT16 (czujnik temperatury parownika) – jeśli odczyt jest zbyt niski (poniżej 10°C) lub jest uszkodzony/luźny. BT12 (czujnik temperatury zasysanych gazów).   BT84 (czujnik temperatury otoczenia). Mogą one błędnie odczytywać warunki i uniemożliwiać prawidłowe rozpoczęcie odszraniania. Słaby przepływ czynnika grzewczego: Ograniczony przepływ przez system (np. z powodu powietrza w rurach, zabrudzonych filtrów lub problemów z pompą) zmniejsza wymianę ciepła i może prowadzić do awarii odszraniania. Problemy z czynnikiem chłodniczym, w tym wycieki: Wspomniana przez Ciebie „nieszczelność wewnątrz pompy” (wewnętrzny wyciek w pompie) ma tu zastosowanie. Wyciek czynnika chłodniczego wewnątrz urządzenia może obniżyć ciśnienie, powodując słabą wydajność odszraniania, niskie temperatury parownika i ogólną nieefektywność systemu. Jest to poważny problem, ponieważ utrata czynnika chłodniczego może również prowadzić do uszkodzenia sprężarki, jeśli nie zostanie naprawiona. Wycieki wody (np. w wymienniku ciepła) są rzadsze, ale mogą zmieszać się z czynnikiem chłodniczym lub powodować podobne objawy. Inne czynniki: Przerwy w napięciu, niekompatybilne lub wadliwe płytki sterujące (PCB) lub błędy oprogramowania w starszych wersjach oprogramowania sprzętowego. Niektóre modele urządzeń Nibe przeszły aktualizacje rozwiązujące problemy związane z rozmrażaniem w konfiguracjach wielourządzeniowych   Brak ciepłej wody w zbiorniku buforowym jest prawdopodobnie bezpośrednią przyczyną — system nie wytwarza ciepła z powodu blokady sprężarki, przez co zbiornik buforowy nie jest uzupełniany. Zalecane działania Podstawowe kontrole (bezpieczne dla majsterkowiczów): Sprawdź jednostkę zewnętrzną pod kątem widocznego nagromadzenia lodu, zatorów (np. liści, śniegu lub zanieczyszczeń na wentylatorze/parowniku) lub nietypowych dźwięków. Delikatnie usuń wszelkie przeszkody. Zapewnij dobry przepływ powietrza wokół jednostki — bez znacznych przeszkód lub ograniczeń wiatrowych. Sprawdź filtry systemu i odpowietrz obwód grzewczy, aby poprawić przepływ. Potwierdź/zresetuj alarm za pomocą modułu sterowania wewnętrznego (seria VVM lub SMO) — zapoznaj się z instrukcją obsługi (często w menu alarmów). Może to tymczasowo usunąć alarm, ale jeśli wystąpi ponownie, problem nie zostanie rozwiązany. Sprawdź odczyty czujników, jeśli są dostępne na wyświetlaczu (porównaj z wartościami oczekiwanymi w instrukcji). Potrzebny profesjonalny serwis: W przypadku wycieku wewnętrznego: Wymagany jest certyfikowany technik HVAC (posiadający kwalifikacje w zakresie gazów fluorowanych do obsługi czynnika chłodniczego). Może on wykonać test ciśnieniowy systemu, zlokalizować wyciek (np. w parowniku lub przewodach), naprawić go i w razie potrzeby uzupełnić czynnik chłodniczy. Nie należy podejmować samodzielnych prób – czynnik chłodniczy jest niebezpieczny i podlega regulacjom. Zleć sprawdzenie czujników (BT12, BT16, BT84) pod kątem usterek/luźnych połączeń oraz pełne przetestowanie cyklu odszraniania.     W przypadku problemów z oprogramowaniem mogą zaktualizować oprogramowanie sprzętowe (Nibe wydało poprawki problemów z odszranianiem w niektórych modelach). Skontaktuj się z pomocą techniczną Nibe lub lokalnym autoryzowanym instalatorem w celu przeprowadzenia diagnostyki — często mają oni dostęp do szczegółowych rejestrów błędów za pośrednictwem aplikacji myUplink lub narzędzi serwisowych. Jeśli problem jest objęty gwarancją, udokumentuj wszystko (zdjęcia urządzenia, kody alarmów i objawy) przed wezwaniem serwisu, aby uniknąć kosztów. W międzyczasie, jeśli posiadasz grzałkę pomocniczą (np. elektryczny podgrzewacz zanurzeniowy w buforze), włącz ją tymczasowo, aby uzyskać ciepłą wodę.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...